Výsledky 1 až 25 z 26

Téma: Reklamace PC delší než 30dní

Hybrid View

Předcházející příspěvek Předcházející příspěvek   Další příspěvek Další příspěvek
  1. #1

    Standardní Re: Reklamace PC delší než 30dní

    Citace Původně odeslal MaWa Zobrazit příspěvek
    pokud je na fakture sestava PC, mas pravo na vraceni cele ceny PC. pokud mas na fakture jednotlive komponenty, mas pravo na vraceni ceny za tu vednou komponentu.
    Noo, já jim dal ale celé PC.
    To jako že mi dají nějakých 1.500,- kč za desku a PC už neuvidím?
    Samozřejmě to mám na fatkuře rozepsané. Tak to bývá
    Ale byla to sestava...

  2. #2
    Senior Member minceVIP Avatar uživatele riksa
    Založen
    08.10.2002
    Bydliště
    Tam, kde je puding (Praha)
    Věk
    45
    Příspěvky
    2 975
    Vliv
    328

    Standardní Re: Reklamace PC delší než 30dní

    no, odpoved na otazku uz tady padla - jadrem je posouzeni, jestli predmetem kupni smlouvy mezi tebou a obchodem bylo cele pc, jako jedna vec v pravnim smyslu, nebo rada jednotlivych komponent (ktere ve svem celku daji pc).
    jestli jsi kupoval cele pc, pak mas pri nevyrizeni reklamace do 30 dnu narok na odstoupeni od smlouvy ohledne celeho pc, s tim, ze bys mel dostat vracenou plnou puvodni kupni cenu.
    pokud jsi kupoval jednotlive komponenty, tak se vyse uvedene vztahuje pouze k danemu komponentu.

    a co se tyce zhodnoceni, co bylo predmetem koupe, tady zalezi skutecne na tom, jestli tvoje vule smerovala ke koupi celeho pc, a vule prodavajiciho k prodeji celeho pc, nebo jestli jsi chtel koupit jednotlive veci a oni ti chteli jednotlive veci prodat. z tohoto hlediska bude klicova faktura a/nebo zarucak a rozpis jednotlivych veci, protoze prave takova listina bude zrejme vasi vuli primerene reflektovat.
    takove zhodnoceni ma v sobe spoustu aspektu, nicmene bych rekl, ze:
    1) pokud jsi kupoval sestavu, kterou pak mas jako sestavu na fakture jako celek bez rozpisu komponent, pak je predmetem koupe cele pc;
    2) pokud jsi kupoval sestavu s tim, ze sis ji upravil k obrazu svemu (treba nejakym e-konfiguratorem apod., nebo ti to za nejaky poplatek sestavili), pak bych rekl take, ze predmetem koupe bylo cele pc - a to bez ohledu na to, co je na fakture;
    3) jestli jsi skutecne prisel do obchodu (nebo do eshopu) a vybral jednotlive komponenty a koupil je bez zjevne souvislosti jedne komponenty s druhou, pak byly predmetem koupe jednotlive komponenty.
    i3 3240@default || Gigabyte Z77-D3H || 2x4GB Kingston DDR3 1600 || Sapphire 7750@default|| Default cooling || WD 500AAKS + Samsung F2 1.5TB || Lite-on 1673 || Corsair HX520 || Chieftec DX-01BL-D-U || MS Natural Keyboard 4000 || Logitech MX1000 || HP LP2065
    "Der Kaiser Franz Straka", 3/11/05 in lidovky.cz: "Pokud vím, svět byl stvořen Adamem a Evou a u toho bychom měli zůstat."

  3. #3
    Senior Member Avatar uživatele MaWa
    Založen
    29.11.2003
    Bydliště
    Ústí nad Labem
    Věk
    42
    Příspěvky
    1 100
    Vliv
    286

    Standardní Re: Reklamace PC delší než 30dní

    Citace Původně odeslal sofokless Zobrazit příspěvek
    Noo, já jim dal ale celé PC.
    To jako že mi dají nějakých 1.500,- kč za desku a PC už neuvidím?
    Samozřejmě to mám na fatkuře rozepsané. Tak to bývá
    Ale byla to sestava...
    samozrejme ze ne. to PC ti musi vratit. a kdyby nechteli tak by ti meli vratit celou cenu pocitace...
    Oficiální distributor AlphaCool pro ČR a SR...

  4. #4

    Standardní Re: Reklamace PC delší než 30dní

    Pánové jen tak přemýšlím nad danným tématem a souhlasím s vámi, ovšem napadá mě kdyby se něco podobného stalo mě s tím že:

    koupil bych comp např.
    "Herní Počítač blabla + monitor" za 25.000,-

    22 měsíců bych si klidně hrál až by se něco posralo - vzal bych bednu a přivezl zpět do obchodu a ty by mi řekli že to je základní deska.

    A teď - předpokládám že jako u Sofokla bych měl nárok na vrácení celých peněz. Jenže jednak máte v compu HDD kde máte své data. - Nevím jak by se v obchodě tvářili - tak mi dejte ještě na 2 dny disk já si přehraju data a pak jej zase přinesu - no to asi težko.
    Možná bych tedy raději souhlasil, aby mi dali jinou (odpovídající) desku a pak by samolitr následoval reinstall - volání do MS aby mi kvuli záruční výměně znovu aktivovali wokna - a stejně tak pokud bych něměl jiný disk neměl bych kam přelejt své data.
    Domnívám se, že v obchodě vám nevytvářejí dvě partišny (pro systém a druhý pro aplikace)...

    Samozřejmně je to jen úvaha, protože já si compy stavím sám z komponentů, a samotných kompů mám více čili nemám problém si data překopírovat, pouze jsem chtěl zapřemýšlet jak věc řešit kdybych tohle všechno neuměl a chodil kupovat hotové PC do Datartu.

    napadá Vás tedy ještě jiná možnost ? - protože pravda si ce je že máte nárok na všechny prachy, ale obchodník se s vámi jistě domluví, aby vám nemusel dávat celou částku.
    Paul Atreides
    NPE-squad.com - Clan Leader

    COMP: Win7 x64 prof. | C2D E8400 3Ghz | ASUS P5B DeLuxe | Corsair 6000 MB DDR2 800MHz | ASUS GTX 560 Ti 1GB-DDR5 | SB Audigy SE 7.1 | Seagate 1000GB & 500GB (šuple WD 320GB) | Corsair 520W | 26" LG fullHD 1920x1080px 8ms
    NAS-server: Win Home Server 2011 | 1,6 Atom D525 (2 core | 4 threads) | ASrock mini-ITX | 4 GB DDR3 800MHz | Western 1TB GreenPower | Fortron 200W 80-BronzePlus | ftp, web, mumble, vpn, Servio DLNA share system, komplet PLEXI case
    NetBook: ASUS Eee1001PQ (violet) | 1,6 ATOM | 1 GB RAM | 250GB HDD | 1024x600 px LCD | baterie 7h :)
    FOTO: Olympus E-520 | 14-42 ZuikoDigital | 40-150 ZuikoDigital

  5. #5
    Senior Member Avatar uživatele MaWa
    Založen
    29.11.2003
    Bydliště
    Ústí nad Labem
    Věk
    42
    Příspěvky
    1 100
    Vliv
    286

    Standardní Re: Reklamace PC delší než 30dní

    Citace Původně odeslal Atreides Zobrazit příspěvek
    napadá Vás tedy ještě jiná možnost ? - protože pravda si ce je že máte nárok na všechny prachy, ale obchodník se s vámi jistě domluví, aby vám nemusel dávat celou částku.
    tak samozrejme, slusny obchodnik se domluvi na nahradnim reseni, a slusny zakaznik nebude chtit po prodejci zpet celou castku za pocitac, protoze to by tady dlouho prodejce asi nebyl a uprimne si myslim, ze by to bylo i celkem nemoralni. ale vzhledem k tomu, ze se prodejce zatim predpokladam neozval (alespon tak jsem pochopil prvni prispevek), tak asi moc slusny nebude...
    Oficiální distributor AlphaCool pro ČR a SR...

  6. #6

    Standardní Re: Reklamace PC delší než 30dní

    Citace Původně odeslal MaWa Zobrazit příspěvek
    tak samozrejme, slusny obchodnik se domluvi na nahradnim reseni, a slusny zakaznik nebude chtit po prodejci zpet celou castku za pocitac, protoze to by tady dlouho prodejce asi nebyl a uprimne si myslim, ze by to bylo i celkem nemoralni. ale vzhledem k tomu, ze se prodejce zatim predpokladam neozval (alespon tak jsem pochopil prvni prispevek), tak asi moc slusny nebude...
    Z mého pohledu je to jasné - chtěl bych peníze. Věřím, že kdyby prodejce chtěl, pak najde řešení dříve, než uběhne těch 30 dní. Výměna komponenty za jinou je imho to nejjednodušší řešení, přičemž on pak počká, až se mu vrátí vyreklamovaná komponenta od dodavatele. Zákazník bude spokojen, že reklamace byla vyřízena rychle a prodejce pak nebude muset zákazníka žadonit o kompromisní řešení.

    Nebo jsem něco přehlédl?
    E2140 w/Gemin II, P35-DS3, 2GB Vitesta 800+, 8800GTS 512, Hitachi T7250, Samsung F3 HD502HJ, Logitech G5, Logitech K300, Dell 2209WA, Corsair HX520
    Olympus E-300 + ME-1|ZD 1445|ZD 4015|Auto-Yashinon DX 50/1.7|Pentacon Electric 135/2.8 MC
    Dali 850 Red Line (Seas + Vifa) | Rotel RC-971 | 2x SPV100p+ | Onkyo SE-200 | Paolo speaker cable
    Dell D610 (P-M Sonoma 2.26GHz, 2GB DDR2, 80GB 7.2k, Radeon X300, DVDRW, BT, IrDA, WiFi, 14.1" SXGA+)
    Xbox 360 | 120GB

  7. #7
    Senior Member Avatar uživatele MaWa
    Založen
    29.11.2003
    Bydliště
    Ústí nad Labem
    Věk
    42
    Příspěvky
    1 100
    Vliv
    286

    Standardní Re: Reklamace PC delší než 30dní

    Citace Původně odeslal Dismembered Zobrazit příspěvek
    Nebo jsem něco přehlédl?
    no mohl jsi prehlednout treba to, ze se ta komponenta uz rok nevyrabi, a tak ji prodejce nemuze objednat. nebo to, ze je treba ted dva mesice u vyrobce nedostupna a i kdyz ji prodejce objedna, tak ji proste dostane...holt neni to tak jednoduche
    Oficiální distributor AlphaCool pro ČR a SR...

  8. #8

    Standardní Re: Reklamace PC delší než 30dní

    Citace Původně odeslal MaWa Zobrazit příspěvek
    no mohl jsi prehlednout treba to, ze se ta komponenta uz rok nevyrabi, a tak ji prodejce nemuze objednat. nebo to, ze je treba ted dva mesice u vyrobce nedostupna a i kdyz ji prodejce objedna, tak ji proste dostane...holt neni to tak jednoduche
    Já nevím, ale pořád mi to prostě připadá jako hledání výmluv. Do dva roky starého PC se dnes dá sehnat prakticky cokoliv, případně by prodejce mohl nabídnout jiné alternativy. Pořád by pro něj bylo lepší tratit dejmetomu 1000 Kč než plnou kupní sumu toho PC. Celé je to jen o ochotě řešit problém.

    Např. jsem před cca měsícem a půl reklamoval sluchátka v HiFi shopu, přičemž mi ani 34. den reklamace nikdo nedal vědět, co se děje. Až po mém mailu mi odpověděli, že mi pošlou dobropis. Zajímalo by mě, co na dobropisu trvá 14 dní, neb od 31.3. (příchozí mail) mi ještě nic nepřišlo.

    Nejsem zastánce lidí, kteří se snaží všelijak prodejce ošulit, ale jako poctivý zákazník se "ojebávat" nechám velice nerad. Nicméně znám tvůj přístup a vím, že patříš do těch velice vstřícných prodejců, proto to neber jako útok na tvou osobu či obchod
    E2140 w/Gemin II, P35-DS3, 2GB Vitesta 800+, 8800GTS 512, Hitachi T7250, Samsung F3 HD502HJ, Logitech G5, Logitech K300, Dell 2209WA, Corsair HX520
    Olympus E-300 + ME-1|ZD 1445|ZD 4015|Auto-Yashinon DX 50/1.7|Pentacon Electric 135/2.8 MC
    Dali 850 Red Line (Seas + Vifa) | Rotel RC-971 | 2x SPV100p+ | Onkyo SE-200 | Paolo speaker cable
    Dell D610 (P-M Sonoma 2.26GHz, 2GB DDR2, 80GB 7.2k, Radeon X300, DVDRW, BT, IrDA, WiFi, 14.1" SXGA+)
    Xbox 360 | 120GB

  9. #9
    Senior Member minceVIP Avatar uživatele riksa
    Založen
    08.10.2002
    Bydliště
    Tam, kde je puding (Praha)
    Věk
    45
    Příspěvky
    2 975
    Vliv
    328

    Standardní Re: Reklamace PC delší než 30dní

    Citace Původně odeslal MaWa Zobrazit příspěvek
    tak samozrejme, slusny obchodnik se domluvi na nahradnim reseni, a slusny zakaznik nebude chtit po prodejci zpet celou castku za pocitac, protoze to by tady dlouho prodejce asi nebyl a uprimne si myslim, ze by to bylo i celkem nemoralni. ale vzhledem k tomu, ze se prodejce zatim predpokladam neozval (alespon tak jsem pochopil prvni prispevek), tak asi moc slusny nebude...
    MaWo, promin, ale nevidim rozhodne nic nemoralniho na tom, chtit to, na co mam pravo. podle me to neni ani otazka slusnosti, protoze podminky, za kterych se jak obchodnik, tak kupujici rozhodli danou vec prodat/koupit, zustaly stejne. jinymi slovy, oba si byli vedomi (nebo meli byt) toho, do ceho lezou. mozna to beru moc osobne, ale protoze jsem jeste zadnyho prodejce nevypekl, ocekavam stejny pristup.
    je jasne, ze nejrychlejsi, nejvhodnejsi a nejefektivnejsi reseni pro obe strany je rozumna dohoda obou stran, ale ta je mozna jen tehdy, kdyz o to obe strany stoji.
    i3 3240@default || Gigabyte Z77-D3H || 2x4GB Kingston DDR3 1600 || Sapphire 7750@default|| Default cooling || WD 500AAKS + Samsung F2 1.5TB || Lite-on 1673 || Corsair HX520 || Chieftec DX-01BL-D-U || MS Natural Keyboard 4000 || Logitech MX1000 || HP LP2065
    "Der Kaiser Franz Straka", 3/11/05 in lidovky.cz: "Pokud vím, svět byl stvořen Adamem a Evou a u toho bychom měli zůstat."

  10. #10
    Senior Member Avatar uživatele MaWa
    Založen
    29.11.2003
    Bydliště
    Ústí nad Labem
    Věk
    42
    Příspěvky
    1 100
    Vliv
    286

    Standardní Re: Reklamace PC delší než 30dní

    Citace Původně odeslal riksa Zobrazit příspěvek
    MaWo, promin, ale nevidim rozhodne nic nemoralniho na tom, chtit to, na co mam pravo. podle me to neni ani otazka slusnosti, protoze podminky, za kterych se jak obchodnik, tak kupujici rozhodli danou vec prodat/koupit, zustaly stejne. jinymi slovy, oba si byli vedomi (nebo meli byt) toho, do ceho lezou. mozna to beru moc osobne, ale protoze jsem jeste zadnyho prodejce nevypekl, ocekavam stejny pristup.
    je jasne, ze nejrychlejsi, nejvhodnejsi a nejefektivnejsi reseni pro obe strany je rozumna dohoda obou stran, ale ta je mozna jen tehdy, kdyz o to obe strany stoji.
    takze ti take neprijde nemoralni, kdyz vrah dostane treba 6 let a po 3 letech jde za dobre chovani domu ? aneb zakon = zaruka morality ? vse co se nedela podle zakona je nemoralni, a vse se dela podle zakona je automaticky moralni ? tak to se tedy v tom prvnim odstavci neshodneme...
    Oficiální distributor AlphaCool pro ČR a SR...

  11. #11
    Senior Member minceVIP Avatar uživatele riksa
    Založen
    08.10.2002
    Bydliště
    Tam, kde je puding (Praha)
    Věk
    45
    Příspěvky
    2 975
    Vliv
    328

    Standardní Re: Reklamace PC delší než 30dní

    Citace Původně odeslal MaWa Zobrazit příspěvek
    takze ti take neprijde nemoralni, kdyz vrah dostane treba 6 let a po 3 letech jde za dobre chovani domu ? aneb zakon = zaruka morality ? vse co se nedela podle zakona je nemoralni, a vse se dela podle zakona je automaticky moralni ? tak to se tedy v tom prvnim odstavci neshodneme...
    pletes dohromady jabka s hruskama.
    ja jsem nepsal ze pravo=moralka, i kdyz v 99 procentech to tak plati - pravo ze sve podstaty muze pouze s jistym zpozdenim reflektovat lidskou zkusenost a upravovat mezilidske vztahy tak, jak ma spolecnost za to, ze to je/ma byt spravne. takze rada veci, ktere moralni nejsou nejsou zakonem postizene (treba nevera), a stejne tak rada veci, ktere z moralniho hlediska nejsou problemem, zakonem postizene jsou (treba ruzna zraneni pri sportu atd.)

    ale to neni pointa meho prispevku. pointa meho prispevku byla ta, ze pri uzavreni kupni smlouvy si obe strany byly vedomy toho, co muzou a co ne, a podle toho se chovat. jestlize tedy jako prodavajici prodas vec pri plnem vedomi, ze za 23 mesicu bude sance resit reklamaci vymenou dost nizka a pri vedomi rizika zruseni smlouvy, pak je proste na tobe, aby ses choval slusne - tedy v intencich toho, co jsi slibil a nikoliv se domahat s odkazem na "slusnost" zmeny pravidel hry. tot vse.
    i3 3240@default || Gigabyte Z77-D3H || 2x4GB Kingston DDR3 1600 || Sapphire 7750@default|| Default cooling || WD 500AAKS + Samsung F2 1.5TB || Lite-on 1673 || Corsair HX520 || Chieftec DX-01BL-D-U || MS Natural Keyboard 4000 || Logitech MX1000 || HP LP2065
    "Der Kaiser Franz Straka", 3/11/05 in lidovky.cz: "Pokud vím, svět byl stvořen Adamem a Evou a u toho bychom měli zůstat."

Informace o tématu

Users Browsing this Thread

Toto téma si právě prohlíží 1 uživatelů. (0 registrovaných a 1 anonymních)

Podobná témata

  1. Reklamace WD400BB - jaké máte zkušenosti s Librou?
    Založil peta303 v sekci fóra Reklamace a §
    Odpovědí: 2
    Poslední příspěvek: 21.11.2003, 16:34
  2. TUSL2-C a víc než 512 MB RAM
    Založil Krivas v sekci fóra Intel čipové sady
    Odpovědí: 15
    Poslední příspěvek: 05.11.2003, 10:26
  3. Reklamace a prodloužená záruka vs zákonná záruka !!!!
    Založil Guru v sekci fóra Reklamace a §
    Odpovědí: 9
    Poslední příspěvek: 21.10.2003, 18:28
  4. Průzkum reklamace v HK
    Založil Michal-Tučný v sekci fóra Reklamace a §
    Odpovědí: 4
    Poslední příspěvek: 13.09.2003, 23:03
  5. Reklamace R9500pro a poleptaný plošnák...co stím?
    Založil jago v sekci fóra Reklamace a §
    Odpovědí: 6
    Poslední příspěvek: 27.05.2003, 13:37

Pravidla přispívání

  • Nemůžete zakládat nová témata
  • Nemůžete zasílat odpovědi
  • Nemůžete přikládat přílohy
  • Nemůžete upravovat své příspěvky
  •