Mam core 2 duo a jsem spokojeny, i pres vynalozene penize
Mam core 2 duo a jsem spokojeny, ale za ty penize to nestalo
Nemam core 2 duo, ale koupim si ho
Nemam core 2 duo a nechci ho
1: Asus P2B 1.10 • Celeron 1100@1364/1.8V • 512MB SDRAM • Samsung SP1213N+WD AC28400 • Toshiba XM-6402B+SD-M1212 • PowerColor AR2L Radeon 9100 64MB • 3C900-Combo • Bt848A • ASB-3940UA • AWE-64 • DTK PTP-3007 • VisionMaster 405 • Umax UC630 • Star LC24-200 Colour 2: PCPartner TXB820DS • Cyrix MII PR300/1.8V • 256MB SDRAM • 2xSamsung HD400LD+IT8212F • Accesstek CW4001 • LS-120 • Mystique 4MB • Millennium II 4MB • 3C509 • CMI8329A+Dream MIDI • ADI ProVista E44 • SyncMaster 203B Notebook: DTK FortisPro TOP-5A • P166MMX/1.8V • 80MB EDO • Hitachi 5K80 40GB • 12,1" TFT Router: A-Trend ATC-1425B • i486DX 50@33/5V • 48MB FPM • WD AC14300 • UMC UM9003F • HP PC LAN 16/TP+ Car: Mazda 323P BA • Z5 1489ccm, 65kW@5500rpm, 134Nm@4000rpm
Pletu se, nebo se u DC ci QC vytizeni CPU pohybuje pod 100%, na rozdil od SC? zvlaste pokud jsou thready rozdeleny na engine, zvuk, AI a fyziku, je dost pravdepodobne, ze alespon jedno jadro nepojede na 100%, takze soubezna prace bude alespon teoreticky mozna. Jasne, ze hrat narocnou hru takto nepujde, ale nejakou prumernou podle me ano.
Pekna pohadkaRika ti neco HP 441? Asi ne, co?
Tak nahod google... to je totiz ta moje fantasmagoricka predstava for real
A jediny duvod, proc se to neprosazuje, je ten, ze to zatim umi pouze linux ci BSD, wokna toto zatim bohuzel neumeji.
http://userful.com/products/dm
Ta hra vypada fakt huste. Samozrejmne, ze grafika bude zasadni, ale pokud ta hra bude mit nejakou hodne vychytanou AI a kvalitni fyziku (havoc neni spatny, ale porad to neni ono), neni problem aby to zcela vytizilo i dost vykonny DC, ne? Nebo mi chces tvrdit, ze nejde naprogramovat IA ci fyzika takova, aby potrebovalo vice jader? Udelat velmi realnou fyziku neni problem, staci pouzit nejaky vedecky SW, par jsem jich videl na MFF a umeji toho skutecne hodne, "mensi" problem je jejich vypocetni narocnost. Mensi superpocitac by to mozna utahnul pro par objektu v realnem case
Naposledy upravil PiT; 30.09.2006 v 14:47.
desktop: i5-2500K@3700MHz, MSI P67A-C43-B3, 2x4GB Kingston Value, Sapphire 5850 Xtreme 1GB 850/1100, 2xWD10EALX fake RAID-1, LG W2600HP-BF S-IPS,Razer DiamonBack, Seasonic SS-400ET-F3, Windows 7 x64 SP1 + ubuntu x64
notebook: IBM T41p, 1.7 Pentium M, 14" 1400x1050, 1.5GB RAM, 40GB 4200r, Ubuntu 9.04
ultraportable: IBM X41, 12" XGA 1.5GHz Dothan, 2GB RAM, 32GB CF Pretec 233x SSD, Ubuntu 9.10
repro: Teufel Concept E Magnum PE 5.1
1) Netapetuj.
2) Narazal som na toto:
Jasne, a DC/QC to vyriesi... preto ho mali pre istotu pretaktovany na 3.73GHz... Viac viz Eagle.
Tiez sa na podobne programy tesim, no vysledok bude vzdy kompromis, pretoze mas limit vzdy. Akosi zabudas, ze PC nie je len procesor... Teraz ta bude viac limitovat zbernica a celkova synchronizacia programov a preruseni.
Chces mi povedat, ze na *nixe s dostatocne vykonnym jednojadrovym procesorom je to, co si popisal, nemozne? Nie tak davno tu boli casy, ked sme sedeli v skole pripojeni na jeden stroj 30i a islo vsetko v pohode...
Co bude menej problemove a ucinnejsie vytazene - 6GHz SC alebo 3GHz DC ?
Ty si zrejme predstavujes "mam DC/QC, najmem programatora a voila, program pre ne je na svete".
And down we go again, under the relentless wawes, into the arms of calm breakers, into bayou of forgotten dreams
Like sand slipping through my fingers, nothing ever lasts, ever will
To je zbytečný, on nemá žádné zkušenosti s programováním. Akorát ztrácíš čas.
Tohle je zajímavé - ATI Unveils FireStream Products for General Purpose Computing on GPU. Píšou tam o zrychlení 16x, 20x, resp. 40x ve srovnání s P4 2.8 GHz. Pokud se budou nové grafiky chovat jako víceúčelové programovatelné SIMD procesory (jako že to vypadá, že budou), pak zřejmě bude stačit napsat aplikaci pro obecný typ grafiky a driver už se pak postará o to, aby to mohlo běžet na různých čipech různě rychle (podle počtu pipelines). Snadno paralelizovatelné aplikace jsou často vhodné také pro SIMD procesory, tedy takové kódování a dekódování videa bude na grafické kartě řádově rychlejší než na quad-core (nehledě na propustnost RAM, která je pro tyto účely řádově vyšší než u CPU). Pokud se tohle povede a ATi udělá slušnou podporu do programovacích nástrojů, je tady reálná šance, že spousta aplikací bude rapidně profitovat z tohoto large-scale SIMD procesoru, aniž by docházelo k zatížení hlavního CPU (... který by pak měl mít vysoký single-threaded výkon, aby zvládal ony neparalelizovatelné programy).
Ted na tebe pouziju tvoje argumenty, ktery jsi pouzil ty na me v debate o cellu, jo? Na co jineho je vysoky vykon v SIMD krome kodovani videa? Krome vedeckych vypoctu jiste na hry. Jak ale sam tvrdis, limitem vykonu her neni CPU, ale grafika. Takze malokdo asi bude chtit pouzivat druhou grafiku
(a kolik lidi ma 2 grafiky?) na neco jineho, nez na SLI rezim, ktery bude pro vsechny moderni narocne hry typu Alan Wake patrne nezbytny. Takze super to rozhodne je, zajimave taky, ale realne pouziti na desktopu krome prace z videm a zvukem asi nebude.
desktop: i5-2500K@3700MHz, MSI P67A-C43-B3, 2x4GB Kingston Value, Sapphire 5850 Xtreme 1GB 850/1100, 2xWD10EALX fake RAID-1, LG W2600HP-BF S-IPS,Razer DiamonBack, Seasonic SS-400ET-F3, Windows 7 x64 SP1 + ubuntu x64
notebook: IBM T41p, 1.7 Pentium M, 14" 1400x1050, 1.5GB RAM, 40GB 4200r, Ubuntu 9.04
ultraportable: IBM X41, 12" XGA 1.5GHz Dothan, 2GB RAM, 32GB CF Pretec 233x SSD, Ubuntu 9.10
repro: Teufel Concept E Magnum PE 5.1
Tapetujes stale (existuje edit a multiquote ked chces odpovedat viacerym).
Ty si myslis, ze oni toho Alana Wakea mali pusteneho na Windows XP Pro ? (imto to bola bud 64bit verzia, ktora podporuje aj 4CPU alebo nejaka beta Vista...)
Pri tvojom engine, AI, zvuk, fyzika (btw, nahodou fyzika sa nerovna engine ?) sa bavime o datovo narocnych veciach, takze budes limitovany pamatovou zbernicou... Takze Ti to bude defacto na nic podobne ako keby si mal 6GHz SC s o zbernicou ako maju terajsie DC... A uplne odhliadame od toho, ako sa tie zbernice nastavuju a riesia kolizie/cakania na data...
And down we go again, under the relentless wawes, into the arms of calm breakers, into bayou of forgotten dreams
Like sand slipping through my fingers, nothing ever lasts, ever will
Multiquote jsem neznal, diky za pouceni.
64-bit XPcka sice mozna 4CPU podporuji, ale problem je v tom, jak. Vubec bych se nedivil, kdyby byl vykon 4-threadovy aplikace klidne nizsi na 4-jadrech nez na dvou. Vista by snad jiz mela mit vylepseny CPU scheduler, tak se nechame prekvapit.
Jak jsem jiz napsal, napr. v Ghost Recon AW je fyzika kompletne oddelena formou driveru do windows. Zrovna takovy Havoc je ale zrejmne zakomponovan primo do hlavniho engine, bohuzel.
Systemova sbernice (u intelu) samozrejmne urcitym limitem je, ale presto si myslim, ze konkretne pro core 2 duo je limitujicim faktorem stale vypocetni vykon CPU nez sbernice ci pamet, soude podle testu co jsem videl (vliv pameti je az prekvapive maly). Pro core 2 quadro to uz bude urcite jinak, porad si ale myslim, ze pro 4 threadovou aplikaci budou 4 jadra stale vyznamny prinos oproti dual-core. A mozna te prekvapim, ale tipuju, ze zrovna takovy pocitani fyziky neni moc datove narocny, spise naopak, stejne jako bych to tipoval u AI.
desktop: i5-2500K@3700MHz, MSI P67A-C43-B3, 2x4GB Kingston Value, Sapphire 5850 Xtreme 1GB 850/1100, 2xWD10EALX fake RAID-1, LG W2600HP-BF S-IPS,Razer DiamonBack, Seasonic SS-400ET-F3, Windows 7 x64 SP1 + ubuntu x64
notebook: IBM T41p, 1.7 Pentium M, 14" 1400x1050, 1.5GB RAM, 40GB 4200r, Ubuntu 9.04
ultraportable: IBM X41, 12" XGA 1.5GHz Dothan, 2GB RAM, 32GB CF Pretec 233x SSD, Ubuntu 9.10
repro: Teufel Concept E Magnum PE 5.1
But of course, the unlimited evilness of the ultimate tool of mischief, the universal explanation for sucky performance from anything other than nVidia, TWIMTBP, strikes again. The shenanigans know no bounds....luckily, in this sea of pain and anguish,the shining beacon of light and righteousness, ATi, stand, with their Get in the Game program that they managed so badly(because they`re not evil like nV, see, so they couldn`t actually have a program where they worked really close with devs, pushing their tech into their stuff) that no game is part of it. - Morgoth the Dark Enemy
Sorry.
Jedno z tech vlaken, zrejmne herni engine, patrne potrebuje mnoho single-threaded vykonu. Vyhoda vice jader je v tom, ze toto velmi narocne vlakno ma cele jedno jadro jen pro sebe. Dalsi duvod bude patrne CPU scheduler ve windows, ktery vice nez 2 CPU neumi poradne vyuzit.
Nebude to ale kompromis v tom smyslu, ze bude napr. lepsi engine na ukor AI nebo fyziky. V pripade 4 jader ma proste kazde z techto vlaken (AI,engine,zvuk,fyzika) svoje jadro cele pro sebe. Pro vyvojare to je tedy jedussi: staci vyladit narocnost kazdeho vlakna tak, aby +- vytizilo sve jadro naplno a je to vyresene. Problem je, ze ne kazdy bude mit doma QC.
A vsichni jste na nem predpokladam hraly nejakou alespon trochu narocnou hru, ze. Problem je zde to spojeni "dostatecne vykonnym".
Tim jsme se dostali k jadru problemu tohoto celeho tematu. Jasne, ze 6GHz SC by bylo temer vzdy lepsi nez 3GHz DC, ma to ale mensi problem. 6GHz SC totiz neni lepsi nez 3GHz DC, protoze 6GHz SC zatim jaxi neexistuje, kdezto 3GHz DC ano. Myslim tim realne pouzitelne CPU, ne nejake dusikem chlazene silenosti. A az bude 6GHz SC, tak bude min 5GHz DC nebo QC atd. Podle me prebytek vykonu nikdy neskodi, takze pokud jde vice jader nejak rozumne vyuzit, coz u her zrejmne jde, bude vice jadrovy procesor vzdy prinosem.
Ne to si nepredstavuji, ale rozdelit fyziku, AI, zvuk a samotny herni engine by melo jit a nemuselo by to byt ani moc komplikovane. V pripade ghost recon AW jiz fyzika oddelelna je a to velmi elegatne: fyziku pocita AEGIA driver, ktery samozrejmne bezi v samostatnem vlakne.
desktop: i5-2500K@3700MHz, MSI P67A-C43-B3, 2x4GB Kingston Value, Sapphire 5850 Xtreme 1GB 850/1100, 2xWD10EALX fake RAID-1, LG W2600HP-BF S-IPS,Razer DiamonBack, Seasonic SS-400ET-F3, Windows 7 x64 SP1 + ubuntu x64
notebook: IBM T41p, 1.7 Pentium M, 14" 1400x1050, 1.5GB RAM, 40GB 4200r, Ubuntu 9.04
ultraportable: IBM X41, 12" XGA 1.5GHz Dothan, 2GB RAM, 32GB CF Pretec 233x SSD, Ubuntu 9.10
repro: Teufel Concept E Magnum PE 5.1
Toto téma si právě prohlíží 9 uživatelů. (0 registrovaných a 9 anonymních)