Citace Původně odeslal THX Zobrazit příspěvek
Ale ved tam ti prave ludia od valve pisu, ze takychto situacii, kedy sa len cita je 95% a zamykanie (a teda nemoznost paralelneho spracovania) nastava iba v 5% pripadov.
95 nezávislých + 5 závislých situací != 100 situací s 5% pravděpodobností závislosti

Citace Původně odeslal THX Zobrazit příspěvek
pozri - valve dokaze pri renderingu paralelne pocitat pohlady z roznych kamier, efekty atd.
To možná ano, ale na to už potřebuješ mít hotovou fyziku, která je sériová.

Citace Původně odeslal THX Zobrazit příspěvek
si ju budes moct obenchmarkovat na jednom a na viacerych jadrach.
Benchmark ti řekne jen výkon. Pokud tento není za jinak stejných okolností (což třeba u WinRARu není), pak je výsledek zavádějící.

Citace Původně odeslal THX Zobrazit příspěvek
To mi pride ako keby sa tajilo, ze audio/video kodeky su stratovou kompresiou. Stoji ta strata kvality za to? Ano, stoji to zrychlenie enkodingu za to, ano.
Mně ne, já vždycky preferuju co nejvyšší kvalitu. Proto mám třeba hardware takový, jaký mám - novější totiž obsahuje více chyb, což mi za ten dodatečný výkon nestojí. Až je vychytají, bude upgrade. Do té doby nic.

Citace Původně odeslal THX Zobrazit příspěvek
A co sa tyka dokazov - urobme to naopak. Ty mi dokaz, ze niektore veci NIE JE MOZNE multithreadovat.
Už jsem ti tady uváděl příklad s fyzikou ve hře. Logickou posloupnost akcí v tomto případě nelze změnit (... protože je to podobné jako priorita operátorů v matematickém příkladě).

Citace Původně odeslal THX Zobrazit příspěvek
kapitalista atd.
Nejsem kapitalista. To jen na okraj.

Citace Původně odeslal THX Zobrazit příspěvek
Prave diskusia (a prispevky do nej) by mala byt taka, aby citatel ziskal po precitani nove informacie (a nie iba niecie osobne nazory a postoje).
Ano, to získal. Ale ne od vás, protože vy se jen oháníte větami typu "jde to, támhle Pepa to umí". Už ale nedokážete zdůvodnit, jak je to možné. Jen názory převzaté z webu, ale logická posloupnost vesměs žádná. Nikdo tady nebyl schopen zodpovědět, jak by bylo možné počítat fyziku ve hře paralelně s renderingem scény.

Citace Původně odeslal THX Zobrazit příspěvek
no ale to len ak by si tie odlesky pocital v jednej fukncii. Tiez by si to mohol spravit nejak tak (i ked neviem ako presne) ze by kazda fukncia pocitala iba odlesk jedneho objektu. Na zaciatku vsetky thready si nacitaju informacie o svojich objektoch, spocitaju paralelne a nakoniec zapisu pomocou zamkov. Ide len o to, ci to ma zmysel takto rozkladat - teda o kolko sa predlzi zapis koli zamykaniu oproti zrychleniu sposobenemu paralelnym vypoctom.
S tím se dá jakž takž souhlasit (ty odlesky by nesměly ovlivňovat jeden druhý, což ale asi nelze zaručit - např. odlesk postavy o vodní hladinu na skleněnou zeď, na kterou svítí ještě něco), ale bohužel tohle není paralelismus, který by ti přinesl nějaké obrovské množství výkonu navíc. Jenom kdybys měl hodně objektů, mohlo by ti to něco dát, ale to řádově tak pár desítek procent navíc IMHO. Mimochodem, není tohle náhodou věc, kterou dělá grafická karta?