Výsledky hlasování: ?

Hlasující
92. Nemůžete hlasovat
  • Mam core 2 duo a jsem spokojeny, i pres vynalozene penize

    31 33,70%
  • Mam core 2 duo a jsem spokojeny, ale za ty penize to nestalo

    0 0%
  • Nemam core 2 duo, ale koupim si ho

    30 32,61%
  • Nemam core 2 duo a nechci ho

    31 33,70%
Stránka 1 z 2 12 PosledníPoslední
Výsledky 1 až 25 z 959

Téma: Vyznam dual core

Hybrid View

Předcházející příspěvek Předcházející příspěvek   Další příspěvek Další příspěvek
  1. #1

    Standardní Re: Vyznam dual core

    2 THX: Fakt mám čím dál tím víc pocit, že jsi nikdy nic neprogramoval. Poukazování na to, že zápis = zamčeno, je neskutečná hloupost. Kdyby šlo jen o čtení, tak se jedná o zcela nezávislé záležitosti, u kterých by se žádná synchronizace nemusela řešit, a tedy by nebyl potřeba žádný zámek. Takových situací ale jistě nebude mnoho. Protože kdyby bylo, tak je multithreading legrace.

    A k té reakci na PiTa - už tady kolikrát zaznělo, že AI, fyzika a rendering jsou čistě sériové záležitosti, neboť nemůžeš renderovat něco, o čem nevíš, jak se bude pohybovat. Pokud to někdo dělá nezávisle, tak to vede ke zhoršení výstupní kvality. Hodláš-li operovat se slovy typu "Valve to zvladli", tak laskavě dokaž, jak si to zvládnutí představuješ reálně provedené tak, aby to nebyla z nouze ctnost. Řeknu ti to samé co Petrikovi - pokud chceš, abychom se nadále nad tímto tématem bavili, přednes tady konkrétní programátorská řešení, jak bys to udělal. Kecy stažené z webu mě nezajímají, protože programátoři by samozřejmě nikdy veřejně nepřiznali, že jimi provedený multithreading je za cenu snížení kvality - u kodeku H.264 to taky běžně neříkají, protože to není věc, kterou by se mohli chlubit.


    Uff, mám pocit, že jedině Fox!MURDER tady ví, o co kráčí.


    PS: Samozřejmě, že mě zajímá to, co je výhodné pro mě. Co je dobré pro tebe, je mi úplně fuk. Tohle je kapitalismus, společnost preferující individualismus a vlastní užitek.

  2. #2
    Senior Member
    Založen
    23.06.2003
    Bydliště
    Amstelveen
    Příspěvky
    1 061
    Vliv
    284

    Standardní Re: Vyznam dual core

    Citace Původně odeslal Eagle Zobrazit příspěvek
    2 THX: Fakt mám čím dál tím víc pocit, že jsi nikdy nic neprogramoval. Poukazování na to, že zápis = zamčeno, je neskutečná hloupost. Kdyby šlo jen o čtení, tak se jedná o zcela nezávislé záležitosti, u kterých by se žádná synchronizace nemusela řešit, a tedy by nebyl potřeba žádný zámek. Takových situací ale jistě nebude mnoho. Protože kdyby bylo, tak je multithreading legrace.
    Ale ved tam ti prave ludia od valve pisu, ze takychto situacii, kedy sa len cita je 95% a zamykanie (a teda nemoznost paralelneho spracovania) nastava iba v 5% pripadov.
    A k té reakci na PiTa - už tady kolikrát zaznělo, že AI, fyzika a rendering jsou čistě sériové záležitosti, neboť nemůžeš renderovat něco, o čem nevíš, jak se bude pohybovat. Pokud to někdo dělá nezávisle, tak to vede ke zhoršení výstupní kvality.
    pozri - valve dokaze pri renderingu paralelne pocitat pohlady z roznych kamier, efekty atd. A nie nemam ti to ako dokazat, pretoze k zdrojakom sa asi v zivote nedostanem. Snad ked vyjde ta hra, tak si ju budes moct obenchmarkovat na jednom a na viacerych jadrach.
    Hodláš-li operovat se slovy typu "Valve to zvladli", tak laskavě dokaž, jak si to zvládnutí představuješ reálně provedené tak, aby to nebyla z nouze ctnost.
    ty si tu prezentoval jeden nazor (zalozeny na nespravnom pochopeni, ze locking nepouzivaju a teda u nich dochadza k strate integrity dat) a prezentujes ho ako spravny. Dokaz mi, ze to valve robi prave tak ako si napisal. Pozri si ten clanok znova - tam je dost do podrobna napisane, ako to spravili, ako a preco ktore veci paralelizovali.

    Řeknu ti to samé co Petrikovi - pokud chceš, abychom se nadále nad tímto tématem bavili, přednes tady konkrétní programátorská řešení, jak bys to udělal. Kecy stažené z webu mě nezajímají, protože programátoři by samozřejmě nikdy veřejně nepřiznali, že jimi provedený multithreading je za cenu snížení kvality - u kodeku H.264 to taky běžně neříkají, protože to není věc, kterou by se mohli chlubit.
    To mi pride ako keby sa tajilo, ze audio/video kodeky su stratovou kompresiou. Stoji ta strata kvality za to? Ano, stoji to zrychlenie enkodingu za to, ano.

    Tiez by som mohol napisat:
    Kecy nejakeho eagla stazene z webu (napr. tvoje recenzie), alebo z fora nemusia tiez kazdeho zaujimat, protože eagle by samozřejmě nikdy veřejně nepřiznal, že se mohl mylit.

    A co sa tyka dokazov - urobme to naopak. Ty mi dokaz, ze niektore veci NIE JE MOZNE multithreadovat.

    PS: Samozřejmě, že mě zajímá to, co je výhodné pro mě. Co je dobré pro tebe, je mi úplně fuk. Tohle je kapitalismus, společnost preferující individualismus a vlastní užitek.
    Mozno ta prekvapim, ale tohne neni kapitalizmus, toto je overclocker a enthusiast diskusne forum, kde tvoje prispevky citaju aj iny ludia ako ty, a niekedy niektorych nemusi zaujimat iba ze pre teba je DC na hovno, a ze v tvojich programoch to nejde dobre vyuzit a ze ty si ekonom a kapitalista atd.
    Prave diskusia (a prispevky do nej) by mala byt taka, aby citatel ziskal po precitani nove informacie (a nie iba niecie osobne nazory a postoje).
    3570K, 16G, x25-m, itx
    xj40

  3. #3

    Standardní Re: Vyznam dual core

    Citace Původně odeslal THX Zobrazit příspěvek
    Ale ved tam ti prave ludia od valve pisu, ze takychto situacii, kedy sa len cita je 95% a zamykanie (a teda nemoznost paralelneho spracovania) nastava iba v 5% pripadov.
    95 nezávislých + 5 závislých situací != 100 situací s 5% pravděpodobností závislosti

    Citace Původně odeslal THX Zobrazit příspěvek
    pozri - valve dokaze pri renderingu paralelne pocitat pohlady z roznych kamier, efekty atd.
    To možná ano, ale na to už potřebuješ mít hotovou fyziku, která je sériová.

    Citace Původně odeslal THX Zobrazit příspěvek
    si ju budes moct obenchmarkovat na jednom a na viacerych jadrach.
    Benchmark ti řekne jen výkon. Pokud tento není za jinak stejných okolností (což třeba u WinRARu není), pak je výsledek zavádějící.

    Citace Původně odeslal THX Zobrazit příspěvek
    To mi pride ako keby sa tajilo, ze audio/video kodeky su stratovou kompresiou. Stoji ta strata kvality za to? Ano, stoji to zrychlenie enkodingu za to, ano.
    Mně ne, já vždycky preferuju co nejvyšší kvalitu. Proto mám třeba hardware takový, jaký mám - novější totiž obsahuje více chyb, což mi za ten dodatečný výkon nestojí. Až je vychytají, bude upgrade. Do té doby nic.

    Citace Původně odeslal THX Zobrazit příspěvek
    A co sa tyka dokazov - urobme to naopak. Ty mi dokaz, ze niektore veci NIE JE MOZNE multithreadovat.
    Už jsem ti tady uváděl příklad s fyzikou ve hře. Logickou posloupnost akcí v tomto případě nelze změnit (... protože je to podobné jako priorita operátorů v matematickém příkladě).

    Citace Původně odeslal THX Zobrazit příspěvek
    kapitalista atd.
    Nejsem kapitalista. To jen na okraj.

    Citace Původně odeslal THX Zobrazit příspěvek
    Prave diskusia (a prispevky do nej) by mala byt taka, aby citatel ziskal po precitani nove informacie (a nie iba niecie osobne nazory a postoje).
    Ano, to získal. Ale ne od vás, protože vy se jen oháníte větami typu "jde to, támhle Pepa to umí". Už ale nedokážete zdůvodnit, jak je to možné. Jen názory převzaté z webu, ale logická posloupnost vesměs žádná. Nikdo tady nebyl schopen zodpovědět, jak by bylo možné počítat fyziku ve hře paralelně s renderingem scény.

    Citace Původně odeslal THX Zobrazit příspěvek
    no ale to len ak by si tie odlesky pocital v jednej fukncii. Tiez by si to mohol spravit nejak tak (i ked neviem ako presne) ze by kazda fukncia pocitala iba odlesk jedneho objektu. Na zaciatku vsetky thready si nacitaju informacie o svojich objektoch, spocitaju paralelne a nakoniec zapisu pomocou zamkov. Ide len o to, ci to ma zmysel takto rozkladat - teda o kolko sa predlzi zapis koli zamykaniu oproti zrychleniu sposobenemu paralelnym vypoctom.
    S tím se dá jakž takž souhlasit (ty odlesky by nesměly ovlivňovat jeden druhý, což ale asi nelze zaručit - např. odlesk postavy o vodní hladinu na skleněnou zeď, na kterou svítí ještě něco), ale bohužel tohle není paralelismus, který by ti přinesl nějaké obrovské množství výkonu navíc. Jenom kdybys měl hodně objektů, mohlo by ti to něco dát, ale to řádově tak pár desítek procent navíc IMHO. Mimochodem, není tohle náhodou věc, kterou dělá grafická karta?

  4. #4
    Member Avatar uživatele swarm
    Založen
    03.09.2004
    Bydliště
    Praha nebo různě její okolí
    Věk
    39
    Příspěvky
    178
    Vliv
    259

    Standardní Re: Vyznam dual core

    Mno....koukám, že vás to tu ještě stále nepustilo...někteří z vás (většina?) si tu představuje programování her asi jako Hurvínek válku, tak si myslim, že ta diskuze je úplně bezpředmětná. Nebo tu snad někdo programoval nějakou hru? Klidně se přihlašte. Tady vám nikdo hlavu neutrhne .

    Popravdě jsem myslel, že horší diskuze než když se baví vývojáři o sexu už být nemůže. Ale když se baví nadšenci do overclockingu o programování her, tak je to možná ještě slabší .
    Diagon Swarm - redaktor NOTEBOOK.cz
    Nikdy se nehádej s blbcem, nezasvěcený by nemusel poznat, že je mezi vámi rozdíl.
    Blog o mobilní technice -> [WWW]

  5. #5

    Standardní Re: Vyznam dual core

    Citace Původně odeslal swarm Zobrazit příspěvek
    Mno....koukám, že vás to tu ještě stále nepustilo...někteří z vás (většina?) si tu představuje programování her asi jako Hurvínek válku, tak si myslim, že ta diskuze je úplně bezpředmětná. Nebo tu snad někdo programoval nějakou hru? Klidně se přihlašte. Tady vám nikdo hlavu neutrhne .

    Popravdě jsem myslel, že horší diskuze než když se baví vývojáři o sexu už být nemůže. Ale když se baví nadšenci do overclockingu o programování her, tak je to možná ještě slabší .
    buhuheheh dobrej postreh ...

    nahodou, ja ted budu do skoly programovat damu. a just to napisu multithreadove
    Hrrrr, will you stop using people as human driven search engines? Google.com has all the answers you need.

  6. #6

    Standardní Re: Vyznam dual core

    Citace Původně odeslal Fox!MURDER Zobrazit příspěvek
    buhuheheh dobrej postreh ...

    nahodou, ja ted budu do skoly programovat damu. a just to napisu multithreadove
    pozor aby si to s tym AI neprehnal a nemusel si na to potom pouzivat quad core procesor! Jedno jadro by to predsa nemohlo zvladnut popri vsetkom co k tomu patri (DX10 grafika je snad samozrejma nie?)
    Sound (Sennheiser HD 580 + Meier Corda Move) just great
    Workstation (Intel i5 4590 + Noctua DH14×Asus Z97-A×24GB DDR3×480GB Sanmsung 850 Pro + 1TB WD + 1TB WD + 1TB Samsung+×MSI N760 TF 2GD5/OC ×Enermax Pro82+ 425W×Antec Solo Modded×Dell UltraSharp U2713HM 27"×Logitech MX3200×Inspire T3030) not so silent anymore
    Photo (Sony A6000×32GB SD×stuff×Crumpler Long Schlong+Tenba D-15c×Velbon V2000×Lomo LC-A) creative
    Notebook (IBM ThinkPad T420s×nejaká i5×240GB Samsung 850Pro×8GB RAM×dve baterky×blabla) mobile
    Neděkujte, nenadávejte, pokud se vám něco líbí nebo nelíbí, používejte prosím reputaci (tj. ikonka s vahami pod avatarem), už můžete i "anonymně".

  7. #7
    Senior Member Avatar uživatele Anduril
    Založen
    12.10.2002
    Bydliště
    OVA, OL
    Věk
    42
    Příspěvky
    3 474
    Vliv
    325

    Standardní Re: Vyznam dual core

    Citace Původně odeslal MadCap Zobrazit příspěvek
    pozor aby si to s tym AI neprehnal a nemusel si na to potom pouzivat quad core procesor! Jedno jadro by to predsa nemohlo zvladnut popri vsetkom co k tomu patri (DX10 grafika je snad samozrejma nie?)
    Ja bych mel spise strach, aby hraci vubec hru dokoncili tak, jak maji. Zvlaste kdyby kazdy hrac mel jedno vlakno >:} By pak jeden hrac mohl skakat pres jineho, ale ten uz by tam nebyl. Ale jinak tady vidim idealni vyuziti dualcore - co hrac, to vlakno. Na clovece nezlob se v plnem obsazeni uz to chce quad core
    ntb: HP EliteBook 8460p i7-2640M | 8GB RAM | 120GB SSD + 500GB HDD | ATi HD6470 | 14" HD+ | W7 PRO
    home: HP Docking Station | HP L2045W | WD 500GB Scorpio Blue USB box
    work: HP Docking Station | HP L2445W
    audio: Epiphone G-400 SG + Sounder Telecaster | E-MU 0202 | Cambridge Audio Azur 340R | Wharfedale Diamond 9.2 | Magnat Betasub 20A | Sennheiser HD555

  8. #8

    Standardní Re: Vyznam dual core

    Citace Původně odeslal MadCap Zobrazit příspěvek
    pozor aby si to s tym AI neprehnal a nemusel si na to potom pouzivat quad core procesor! Jedno jadro by to predsa nemohlo zvladnut popri vsetkom co k tomu patri (DX10 grafika je snad samozrejma nie?)
    no, nevim, jesli java umi DX10 a stejnak grafiku dela nekdo jinej. ja mam nastarosti to AI ...

    MadCap: vsak AI by melo bejt 'tunable' ... a je fakt, ze s damou by nemel bejt problem vytizit klidne 10 jader ...

    Anduril: a co teprv model 'co kamen, to jadro' nebo 'co policko na hraci desce, to jadro'
    Hrrrr, will you stop using people as human driven search engines? Google.com has all the answers you need.

  9. #9
    Member Avatar uživatele swarm
    Založen
    03.09.2004
    Bydliště
    Praha nebo různě její okolí
    Věk
    39
    Příspěvky
    178
    Vliv
    259

    Standardní Re: Vyznam dual core

    Citace Původně odeslal Fox!MURDER Zobrazit příspěvek
    nahodou, ja ted budu do skoly programovat damu. a just to napisu multithreadove
    No, minulý semestr jsem měl do jednoho předmětu taky hru (C, OpenGL) a využít jednoho jádra na procesoru a jednoho na grafický kartě myslim zrovna úplně stačilo .
    Diagon Swarm - redaktor NOTEBOOK.cz
    Nikdy se nehádej s blbcem, nezasvěcený by nemusel poznat, že je mezi vámi rozdíl.
    Blog o mobilní technice -> [WWW]

  10. #10

    Standardní Re: Vyznam dual core

    No jisteee, napsal jsem tetris v textovym rezimu v turbo pascalu Mimochodem, co si o tom pripravovanym valve engine myslis ty?

    Citace Původně odeslal swarm Zobrazit příspěvek
    Mno....koukám, že vás to tu ještě stále nepustilo...někteří z vás (většina?) si tu představuje programování her asi jako Hurvínek válku, tak si myslim, že ta diskuze je úplně bezpředmětná. Nebo tu snad někdo programoval nějakou hru? Klidně se přihlašte. Tady vám nikdo hlavu neutrhne .

    Popravdě jsem myslel, že horší diskuze než když se baví vývojáři o sexu už být nemůže. Ale když se baví nadšenci do overclockingu o programování her, tak je to možná ještě slabší .
    desktop: i5-2500K@3700MHz, MSI P67A-C43-B3, 2x4GB Kingston Value, Sapphire 5850 Xtreme 1GB 850/1100, 2xWD10EALX fake RAID-1, LG W2600HP-BF S-IPS,Razer DiamonBack, Seasonic SS-400ET-F3, Windows 7 x64 SP1 + ubuntu x64
    notebook: IBM T41p, 1.7 Pentium M, 14" 1400x1050, 1.5GB RAM, 40GB 4200r, Ubuntu 9.04
    ultraportable: IBM X41, 12" XGA 1.5GHz Dothan, 2GB RAM, 32GB CF Pretec 233x SSD, Ubuntu 9.10
    repro: Teufel Concept E Magnum PE 5.1

  11. #11
    Member Avatar uživatele swarm
    Založen
    03.09.2004
    Bydliště
    Praha nebo různě její okolí
    Věk
    39
    Příspěvky
    178
    Vliv
    259

    Standardní Re: Vyznam dual core

    Citace Původně odeslal Petrik Zobrazit příspěvek
    Mimochodem, co si o tom pripravovanym valve engine myslis ty?
    Mno, já jsem teda nic kolem toho nečetl (ani momentálně na to nemám nějak čas) a tento thread jsem si prolítl dost rychle. Četl jsem o tom jenom tu novinku na cdr. Nevim jestli to bylo překladem a nebo z toho novinkář něco vytratil, ale takhle mi to připomělo svou vypovídací hodnotou marketingový kecy na PR slajdech nVidie.
    Diagon Swarm - redaktor NOTEBOOK.cz
    Nikdy se nehádej s blbcem, nezasvěcený by nemusel poznat, že je mezi vámi rozdíl.
    Blog o mobilní technice -> [WWW]

  12. #12

    Standardní Re: Vyznam dual core

    O tych hrach (a o sexe ) by bolo vhodne zalozit novy thread.
    Uz je tu poriadny bordel a rozdelit to poriadne nejde, tak aby sa to nemuselo zamknut.
    1: Asus P2B 1.10 • Celeron 1100@1364/1.8V • 512MB SDRAM • Samsung SP1213N+WD AC28400 • Toshiba XM-6402B+SD-M1212 • PowerColor AR2L Radeon 9100 64MB • 3C900-Combo • Bt848A • ASB-3940UA • AWE-64 • DTK PTP-3007 • VisionMaster 405 • Umax UC630 • Star LC24-200 Colour 2: PCPartner TXB820DS • Cyrix MII PR300/1.8V • 256MB SDRAM • 2xSamsung HD400LD+IT8212F • Accesstek CW4001 • LS-120 • Mystique 4MB • Millennium II 4MB • 3C509 • CMI8329A+Dream MIDI • ADI ProVista E44 • SyncMaster 203B Notebook: DTK FortisPro TOP-5A • P166MMX/1.8V • 80MB EDO • Hitachi 5K80 40GB • 12,1" TFT Router: A-Trend ATC-1425B • i486DX 50@33/5V • 48MB FPM • WD AC14300 • UMC UM9003F • HP PC LAN 16/TP+ Car: Mazda 323P BA • Z5 1489ccm, 65kW@5500rpm, 134Nm@4000rpm

  13. #13
    Senior Member
    Založen
    23.06.2003
    Bydliště
    Amstelveen
    Příspěvky
    1 061
    Vliv
    284

    Standardní Re: Vyznam dual core

    Tak v suvislosti s hernymi enginami ma napada pouzit pipelining podobne ako u procesorov. Napr. ak mam dvojjadrovy procesor, tak pustim herny engine 2x, jeden pocita parne, jeden neparne snimky.
    Niekedy priblizne v polke vypoctu a renderingu prveho snimku by sa precital vstup od usera pre druhy snimok, ktory by spocitalo (a dalo renderovat) druhe jadro. Ked by bolo toto druhe jadro priblizne v polke vypoctu, prve uz dokoncilo cely snimok a moze znova nacitat vstup a zacat kreslit dalsi frame.
    3570K, 16G, x25-m, itx
    xj40

  14. #14
    Member Avatar uživatele swarm
    Založen
    03.09.2004
    Bydliště
    Praha nebo různě její okolí
    Věk
    39
    Příspěvky
    178
    Vliv
    259

    Standardní Re: Vyznam dual core

    Tak jsem nadhodil téma i jinde, na jistě úrodnější půdě...

    http://www.ceskehry.cz/forum/viewtopic.php?t=4791
    Diagon Swarm - redaktor NOTEBOOK.cz
    Nikdy se nehádej s blbcem, nezasvěcený by nemusel poznat, že je mezi vámi rozdíl.
    Blog o mobilní technice -> [WWW]

  15. #15

    Standardní Re: Vyznam dual core

    Citace Původně odeslal Eagle Zobrazit příspěvek
    To možná ano, ale na to už potřebuješ mít hotovou fyziku, která je sériová.
    Mohl by mi nekdo vysvetlit, proc se tu po několikáté "fyzika" uvažuje jako nevhodná k paralelizování?
    Podle mych informaci leží budoucnost (a vlastně už i současnost-Havoc,Ageia) simulace mechaniky (i te herni) v MBS(MultiBodySystem). A MBS je problematika,pro jejiz reseni je paralelizace velmi vyhodna.
    QuadCore Q6600, GF 8800GT....workstation
    DualCore PentiumD 805 (2.66GHz@3.4GHz), Asus P5P800se,2x512 MB DDR400, DVB-T Jetway PCI tuner, 2x LCD Benq FP71E+ on Leadtek Winfast A350XT. Watercooling
    Notebook: IBM T22, 512MB RAM


  16. #16
    Terorista karabínový mince Avatar uživatele PiT
    Založen
    13.09.2002
    Bydliště
    Bratislava
    Příspěvky
    4 550
    Vliv
    300

    Standardní Re: Vyznam dual core

    THX:

    Ten clanok som si cital, nemusis mi to tu prekladat. Kecy su to pekne ale jedina ukazka su tam tie videa. Pekne to tam okecavaju ale to je asi tak vsetko. Preco tam neukazali nieco realne? Ved ta hra ma vyjst o dva mesiace, gold musi byt o par tyzdnov skor...

    Ak mi niekto povie, ze AI v HL2 je dobra, tak sa len zasmejem. Kvalitu nahradzali kvantitou, vsetky tie coop postavy boli naskriptovani blbci. Q3 obdobne, v D3 vylepsene, no stale obdobne. Slusna AI je imho v UnrealTournamente.

    Fyziku mal HL2 dobru, ale tu som nespominal.

    Ako chces paralelizovat koliznu scenu? Bez lockov velmi tazko. Jedine, ze by vymysleli nejake algoritmy, ktore rychlo pred vypoctom odhadnu nejaky kluc, na zaklade ktoreho by rozdelili scenu - a to dost pochybujem, pretoze by to sice mozno v 90% pripadov bolo rychlejsie, no v 10%ach by sa to bud rozsypalo alebo to bolo vyrazne pomalsie ako na SC... Pripadne by ani zdaleka nebolo vyuzitych viac jadier.

    [edit]

    Kamerovy pohlad tej istej sceny spolahlivo neparalelizujes pokial nebude kazde jadro pocitat cast udajov 2x. (a hadaj ktoru - prave koliznu, ktora zabera drvivu vacsinu casu aj na SC)
    Naposledy upravil PiT; 04.11.2006 v 13:31.
    And down we go again, under the relentless wawes, into the arms of calm breakers, into bayou of forgotten dreams
    Like sand slipping through my fingers, nothing ever lasts, ever will

  17. #17
    Senior Member
    Založen
    23.06.2003
    Bydliště
    Amstelveen
    Příspěvky
    1 061
    Vliv
    284

    Standardní Re: Vyznam dual core

    Citace Původně odeslal PiT Zobrazit příspěvek
    THX:
    Ten clanok som si cital, nemusis mi to tu prekladat. Kecy su to pekne ale jedina ukazka su tam tie videa. Pekne to tam okecavaju ale to je asi tak vsetko. Preco tam neukazali nieco realne? Ved ta hra ma vyjst o dva mesiace, gold musi byt o par tyzdnov skor...
    Ja myslim ze nechceli ukazovat viac z hry pred vydanim. Ak su tak skoro k dokonceniu, tiez by si mohol nadavat, ze preco este nevyslo demo.
    Ak mi niekto povie, ze AI v HL2 je dobra, tak sa len zasmejem. Kvalitu nahradzali kvantitou, vsetky tie coop postavy boli naskriptovani blbci. Q3 obdobne, v D3 vylepsene, no stale obdobne. Slusna AI je imho v UnrealTournamente.
    ja len tvrdim, ze AI je v hl2 "gro hry". V q3 nejaka ai skoro vobec nebola, lebo hra bola viac multiplayerovo zamerana. Snad teraz ked bude k dispozicii vyssi vykon pre AI (vdaka paralelizacii a dalsim jadram) sa to zlepsi. Inac single player hry prave koli nizkej AI velmi nehram. Tych blbeckov z HL2 co blokuju chodby som vzdy okamzite postrielal nech nezavadzaju (teda - ak to v danom mieste dovoloval skript ich pozabijat).

    Ako chces paralelizovat koliznu scenu? Bez lockov velmi tazko. Jedine, ze by vymysleli nejake algoritmy, ktore rychlo pred vypoctom odhadnu nejaky kluc, na zaklade ktoreho by rozdelili scenu - a to dost pochybujem, pretoze by to sice mozno v 90% pripadov bolo rychlejsie, no v 10%ach by sa to bud rozsypalo alebo to bolo vyrazne pomalsie ako na SC... Pripadne by ani zdaleka nebolo vyuzitych viac jadier.
    ale ved predsa oni zamykanie pouzivaju...

    [edit]
    Kamerovy pohlad tej istej sceny spolahlivo neparalelizujes pokial nebude kazde jadro pocitat cast udajov 2x. (a hadaj ktoru - prave koliznu, ktora zabera drvivu vacsinu casu aj na SC)
    Povedal by som, ze pohlad z kamery je vec, ktora nejak velmi nemodifikuje objekty na ktore sa pozera. Prave preto si viem predstavit ze dva rozne jadra pocitaju pohlady z dvoch roznych kamier. Ak by si tie jadra nemal dva, tak single core by ti tak ci tak muselo spocitat pohlad z tej druhej kamery.
    3570K, 16G, x25-m, itx
    xj40

  18. #18
    Terorista karabínový mince Avatar uživatele PiT
    Založen
    13.09.2002
    Bydliště
    Bratislava
    Příspěvky
    4 550
    Vliv
    300

    Standardní Re: Vyznam dual core

    Citace Původně odeslal THX Zobrazit příspěvek
    Ja myslim ze nechceli ukazovat viac z hry pred vydanim. Ak su tak skoro k dokonceniu, tiez by si mohol nadavat, ze preco este nevyslo demo.
    Skor si myslim, ze je to preto, lebo tu ich dokonalu paralelizaciu poznas v novej hre len vdaka efektom ako ten dazd a ked to portujes na HL2 a EP1, tak tam bude narast podobny ako u Q4 = max 10-25%, imho skor este mensi.

    Citace Původně odeslal THX Zobrazit příspěvek
    ja len tvrdim, ze AI je v hl2 "gro hry".
    A to je imho to, co bez odrbov neparalelizujes. Odrby = naskriptovanost. Naskriptovanost != AI.

    Citace Původně odeslal THX Zobrazit příspěvek
    Snad teraz ked bude k dispozicii vyssi vykon pre AI (vdaka paralelizacii a dalsim jadram) sa to zlepsi. Inac single player hry prave koli nizkej AI velmi nehram. Tych blbeckov z HL2 co blokuju chodby som vzdy okamzite postrielal nech nezavadzaju (teda - ak to v danom mieste dovoloval skript ich pozabijat).
    jj, AI tam takmer nebola... a ta, co bola, tu imho neparalelizujes

    Citace Původně odeslal THX Zobrazit příspěvek
    ale ved predsa oni zamykanie pouzivaju...
    hej, ale prave to zamykanie ti z principu spravi z vyhody viacerych threadov nevyhodu, lebo bude vypocty predlzovat a zvysne jadra sa budu flakat. Tych 95% lock-free pripadov moze snad nastat iba v pripade, ze hovoria cisto o ich "skript-AI".

    Citace Původně odeslal THX Zobrazit příspěvek
    Povedal by som, ze pohlad z kamery je vec, ktora nejak velmi nemodifikuje objekty na ktore sa pozera. Prave preto si viem predstavit ze dva rozne jadra pocitaju pohlady z dvoch roznych kamier. Ak by si tie jadra nemal dva, tak single core by ti tak ci tak muselo spocitat pohlad z tej druhej kamery.
    Ak ma kamera ukazovat to, co sa deje na scene, tak musi pred tym nasledovat vypocet koliznej sceny, ktory ti zaberie drvivu vacsinu vypocetneho casu, a ktory imho spolahlivo neparalelizujes, nakolko by si musel pri tej paralelizacii bud urcit presne hranice objektov alebo sa Ti moze lahko stat, ze cez seba dva objekty na scene preletia. Ak to chces pocitat poctivo, tak proste 80-100% narast vykonu s dvoma a viac jadrami nedosiahnes, preto som napisal, ze su to pekne okecavacky.
    Naposledy upravil PiT; 04.11.2006 v 13:58.
    And down we go again, under the relentless wawes, into the arms of calm breakers, into bayou of forgotten dreams
    Like sand slipping through my fingers, nothing ever lasts, ever will

  19. #19
    Senior Member
    Založen
    23.06.2003
    Bydliště
    Amstelveen
    Příspěvky
    1 061
    Vliv
    284

    Standardní Re: Vyznam dual core

    No ale este moze nastat situacia, ze tie dve kamery nevidia tu istu scenu a pre tu druhu mozno teda pocitat kolizie paralelne.
    3570K, 16G, x25-m, itx
    xj40

  20. #20
    Terorista karabínový mince Avatar uživatele PiT
    Založen
    13.09.2002
    Bydliště
    Bratislava
    Příspěvky
    4 550
    Vliv
    300

    Standardní Re: Vyznam dual core

    Citace Původně odeslal THX Zobrazit příspěvek
    No ale este moze nastat situacia, ze tie dve kamery nevidia tu istu scenu a pre tu druhu mozno teda pocitat kolizie paralelne.
    ....

    Citace Původně odeslal PiT Zobrazit příspěvek
    ... ale sa snazia paralelizovat a tym urychlit veci, ktore tam pridavaju - len niektore efekty (dazd, obrazovky na scene a pod). O AI a pod. su tam iba "vzrusene" dristy, ziadne dokazy (a prave AI je jedna z veci, kde ma Valve imho velke rezervy).
    And down we go again, under the relentless wawes, into the arms of calm breakers, into bayou of forgotten dreams
    Like sand slipping through my fingers, nothing ever lasts, ever will

  21. #21

    Standardní Re: Vyznam dual core

    Citace Původně odeslal Eagle Zobrazit příspěvek
    Uff, mám pocit, že jedině Fox!MURDER tady ví, o co kráčí.
    Zas me prilis neprecenuj. S threadama mam zkusenosti jen minimalni (v C a par skriptovacich jazycich - napr. perl) a hru jsem taky zadnou nenapsal. Spis se na to snazim koukat 'selskym rozumem' a vnest do toho trochu vlastni invence.
    Zrovna ted mi vrta hlavou jak by byly realizovatelny ty transakce (hlavne transakcni izolace) na pametovy urovni.


    THX: vis ten problem s tema zamkama je trosku jinej. ono totiz nepotrebujes zamky jen pri zapisu. pokud mas scenar takovej ze mas napr. dva thready, ktery posouvaj bod po obrazovce, muze nastat nasledujici situace
    Kód:
    #include <stdio.h>
    #include <pthread.h>
    #include <stdlib.h>
    int a=0;
    int b=0;
    pthread_mutex_t mut_a = PTHREAD_MUTEX_INITIALIZER;
    pthread_mutex_t mut_b = PTHREAD_MUTEX_INITIALIZER;
    
    void *f_thread1(void *);
    void *f_thread2(void *);
    int main(void)
    {
         pthread_t thread1, thread2;
         int  iret1, iret2;
         int  i1=1,i2=2;
         iret1 = pthread_create( &thread1, NULL, f_thread1, (void*) i1 );
         iret2 = pthread_create( &thread2, NULL, f_thread2, (void*) i2 ) ;
         pthread_join( thread1, NULL);
         pthread_join( thread2, NULL);
    
         printf("a = %d\n",a);
         printf("b = %d\n",b);
         exit(0);
    }
    
    
    void *f_thread1(void *q){
     int x=0;
     for(x=0;x<65535;x++)
     {
            int temp1, temp2;
            {
    #ifdef WHOLELOCK
                    pthread_mutex_lock(&mut_a);
                    pthread_mutex_lock(&mut_b);
    #endif
                    temp1=a+1;
                    temp2=b+1;
    #ifndef WHOLELOCK
                    pthread_mutex_lock( &mut_b);
    #endif
                    b=temp2;
    #ifndef WHOLELOCK
                    pthread_mutex_unlock(&mut_b);
                    pthread_mutex_lock(&mut_a);
    #endif
                    a=temp1;
    #ifndef WHOLELOCK
                    pthread_mutex_unlock(&mut_a);
    #endif
    #ifdef WHOLELOCK
                    pthread_mutex_unlock(&mut_a);
                    pthread_mutex_unlock(&mut_b);
    #endif
            }
     }
    }
    void *f_thread2(void *q){
     int x=0;
     for(x=0;x<65535;x++)
     {
            int temp1, temp2;
            {
    #ifdef WHOLELOCK
                    pthread_mutex_lock(&mut_a);
                    pthread_mutex_lock(&mut_b);
    #endif
                    temp1=a-1;
                    temp2=b-1;
    #ifndef WHOLELOCK
                    pthread_mutex_lock( &mut_b);
    #endif
                    b=temp2;
    #ifndef WHOLELOCK
                    pthread_mutex_unlock(&mut_b);
                    pthread_mutex_lock(&mut_a);
    #endif
                    a=temp1;
    #ifndef WHOLELOCK
                    pthread_mutex_unlock(&mut_a);
    #endif
    #ifdef WHOLELOCK
                    pthread_mutex_unlock(&mut_a);
                    pthread_mutex_unlock(&mut_b);
    #endif
             }
     }
    }
    Kód:
    livecd ~ # gcc -pthread threadtest.c -DWHOLELOCK -o tt-wholelock
    livecd ~ # gcc -pthread threadtest.c -o tt-nowholelock
    livecd ~ # ./tt-nowholelock
    a = 429
    b = 702
    livecd ~ # ./tt-wholelock
    a = 0
    b = 0
    livecd ~ # ./tt-wholelock
    a = 0
    b = 0
    livecd ~ # ./tt-wholelock
    a = 0
    b = 0
    livecd ~ # ./tt-wholelock
    a = 0
    b = 0
    livecd ~ # ./tt-wholelock
    a = 0
    b = 0
    livecd ~ # ./tt-nowholelock
    a = 181
    b = 73
    livecd ~ # ./tt-nowholelock
    a = 340
    b = -61
    livecd ~ # ./tt-nowholelock
    a = -4862
    b = 333
    livecd ~ # ./tt-nowholelock
    a = 588
    b = 257
    livecd ~ #
    tj. jeden thread posouva ten bod (klidne to muze bejt v pripade 3D treba kvadr, nebo neco jinyho) o 1 doprava a o 1 nahoru, druhej posouva bod o 1 doleva a o 1 dolu. kazdej z nich to udela 65536krat. tj. bod by mel ve vysledku skoncit na miste, kde zacal (pravej dolni roh napr.) jenze, kdyz zamykam jen pri zapisu, ejhle ... ono to skonci na uplne nepredvidanym miste.


    a jeste dodam, ze to samozrejme dosti podobne kravi i na singlecore
    (testuju na C2D E6300 a CeleronuD 325, oboje Gentoo s nptl a gcc 4.1)


    kdyby nekdo mel problem s pochopenim toho C kodu, tak dejte vedet, ja to vysvetlim...

    jooo a vim ze by to asi slo napsat jednodusejs a prehlednejs, ale a) jsem prase, b) nemam cas si s tim tak moc hrat
    Naposledy upravil Fox!MURDER; 04.11.2006 v 14:23.
    Hrrrr, will you stop using people as human driven search engines? Google.com has all the answers you need.

  22. #22
    Terorista karabínový mince Avatar uživatele PiT
    Založen
    13.09.2002
    Bydliště
    Bratislava
    Příspěvky
    4 550
    Vliv
    300

    Standardní Re: Vyznam dual core

    Fox!MURDER:

    Teraz som zvedavy ako by pomohlo to optimalizovanie kompileru, ktore THX navrhoval par stran dozadu
    And down we go again, under the relentless wawes, into the arms of calm breakers, into bayou of forgotten dreams
    Like sand slipping through my fingers, nothing ever lasts, ever will

  23. #23

    Standardní Re: Vyznam dual core

    Citace Původně odeslal PiT Zobrazit příspěvek
    Fox!MURDER:

    Teraz som zvedavy ako by pomohlo to optimalizovanie kompileru, ktore THX navrhoval par stran dozadu
    no, v tomhle ohledu si pockame, s cim intel prijde treba vytahnou neco, ze nam vsem padne celist, treba ne ...
    Hrrrr, will you stop using people as human driven search engines? Google.com has all the answers you need.

  24. #24
    Senior Member
    Založen
    23.06.2003
    Bydliště
    Amstelveen
    Příspěvky
    1 061
    Vliv
    284

    Standardní Re: Vyznam dual core

    pit - ten kompiler ma optimalizovat iba rychlost, teda ma hladat v kode "paralelizovatelne" casti a tie sa snazit pustat naraz - neopravuje chyby v programe

    Fox: vsetky locky/unlocky mas v ifndef, teda ked nedas WHOLELOCK, tak nezamykas vobec - ani pri zapise. Navyse - niekedy zamykas/odomykas znova uz zamknutu/odomknutu vec (snad to nevadi, ale nemalo by sa )
    3570K, 16G, x25-m, itx
    xj40

  25. #25

    Standardní Re: Vyznam dual core

    Citace Původně odeslal THX Zobrazit příspěvek
    pit - ten kompiler ma optimalizovat iba rychlost, teda ma hladat v kode "paralelizovatelne" casti a tie sa snazit pustat naraz - neopravuje chyby v programe

    Fox: vsetky locky/unlocky mas v ifndef, teda ked nedas WHOLELOCK, tak nezamykas vobec - ani pri zapise. Navyse - niekedy zamykas/odomykas znova uz zamknutu/odomknutu vec (snad to nevadi, ale nemalo by sa )
    jsou tam ifdef a ifndef ... zcela spravne a zcela umyslne ...
    Hrrrr, will you stop using people as human driven search engines? Google.com has all the answers you need.

Informace o tématu

Users Browsing this Thread

Toto téma si právě prohlíží 1 uživatelů. (0 registrovaných a 1 anonymních)

Podobná témata

  1. dual core notas s grafickou buducnostou
    Založil Lord Skullhead v sekci fóra Nákupní poradna
    Odpovědí: 3
    Poslední příspěvek: 10.04.2006, 17:48
  2. jak je to s tim dual channelem?
    Založil vaga v sekci fóra Intel čipové sady
    Odpovědí: 26
    Poslední příspěvek: 06.08.2005, 18:43
  3. P4 2.8GHz vykonnejsi nez dual opteron 240 na linuxu?
    Založil Petrik v sekci fóra AMD procesory
    Odpovědí: 6
    Poslední příspěvek: 20.09.2004, 07:56
  4. Ma vubec Dual chanel u AMD vyznam?
    Založil Uncle Fucker v sekci fóra NVIDIA čipové sady
    Odpovědí: 25
    Poslední příspěvek: 18.02.2003, 23:02
  5. Jake pameti pro dual channel?
    Založil Evils v sekci fóra Paměti
    Odpovědí: 6
    Poslední příspěvek: 02.02.2003, 01:22

Pravidla přispívání

  • Nemůžete zakládat nová témata
  • Nemůžete zasílat odpovědi
  • Nemůžete přikládat přílohy
  • Nemůžete upravovat své příspěvky
  •