Výsledky hlasování: ?

Hlasující
92. Nemůžete hlasovat
  • Mam core 2 duo a jsem spokojeny, i pres vynalozene penize

    31 33,70%
  • Mam core 2 duo a jsem spokojeny, ale za ty penize to nestalo

    0 0%
  • Nemam core 2 duo, ale koupim si ho

    30 32,61%
  • Nemam core 2 duo a nechci ho

    31 33,70%
Výsledky 1 až 25 z 959

Téma: Vyznam dual core

Hybrid View

Předcházející příspěvek Předcházející příspěvek   Další příspěvek Další příspěvek
  1. #1

    Standardní

    Citace Původně odeslal Fox!MURDER Zobrazit příspěvek
    ja se te ptam, jestli takovy motory byly hned od prvnich prodanejch kusu. asi nebyly, ze? a myslis, ze kdyby ty prvni motory nikdo nekoupil, meli bychom takove dnes?
    To máš jako s lokomotivami. První parní jely 5 km/h (dnes jsem to viděl na Spektrum). Mělo to pro někoho takový význam, aby si je kupoval? Až mašiny, které utáhly vlak a jely 50 km/h měly reálné použití. Nasednul bys do prvního letadla bratří Wrightů?

    Citace Původně odeslal Fox!MURDER Zobrazit příspěvek
    kdybys uvazoval ekonomicky, tak nas tady nepresvedcujes, ze je to spatne, protoze se tim pripravujes o ty, co ti zaplatej tvoji free-ride ...
    Jenže mým cílem je mít co nejvyšší výkon pro mé aplikace, ne je měnit (to mě stojí čas a peníze, protože bych si musel zvykat na něco nového). Proto preferuju investice do single-threaded výkonu, nikoli do dual-core. Tím, že všichni skočí na Intelovu reklamu, nebude mít tento žádnou motivaci inovovat. Penízky se mu posypou i bez investicí do R&D.

    Citace Původně odeslal Fox!MURDER Zobrazit příspěvek
    my (obecne bezni uzivatele pc) mame ted na vyber. bud budeme bojkotovat DC proto, ze ti uverime, ze to k nicemu nikdy nemohlo bejt, neni a nebude, nebo si koupime DC a budeme vyvojare sw ekonomickejma prostredkama nutit k tomu, aby se to naucili pouzivat.
    Já nic nebojkotuju, chovám se čistě kapitalisticky. Žádné benefity = žádné peníze. A nehodlám prudit programátory, protože:
    1) ... je mi jasné, že to zlepší jen jednu aplikaci, ne výkon obecně.
    2) ... vím, že programátoři nemají čas, a proto ať ho radši investují do vychytávání chyb než do zvyšování výkonu (ano, radši bych vyměnil trochu výkonu za to, aby byly destruktory, kontrola buffer overflow atd.).
    3) ... vím, že optimalizace všech aplikací by stála o možná deset řádů víc peněz než optimalizace HW, přičemž já ideálně nechci platit žádné peníze navíc.
    4) ... je zřejmé, že programátor není AI, takže buďto má s thready problémy nebo onu aplikaci nedokáže udělat tak spolehlivou, jak by byla single-threaded (nebo až po gigantickém testování, což stojí mraky peněz).

    Citace Původně odeslal Fox!MURDER Zobrazit příspěvek
    a nebo mi teda ty ekonome porad, jak za rozumny penize dostanu vyssi vykon. ted a tady.
    Tím, že dáš jako zákazník jasně najevo, že o jejich splácaniny nestojíš, že očekáváš radikální změny k lepšímu. Sice to není "teď a tady", ale to dual-core taky ne.

    Citace Původně odeslal richie08 Zobrazit příspěvek
    1) Zalezi koho se vlastne ptal. "Expertem" muze by kde kdo, treba jako ten koho tu predhodil Swarm.
    I kdyby, bude to svědčit o tom, jaké jsou možnosti programátorů. A já vím, že spousta her nemá ani mnohem jednodušší optimalizace, tak co by mělo najednou programátory motivovat, když jim to akorát přidělá práci? Pořád je to dokola o tom, že programátorům toto snažení nikdo nezaplatí, a proto oni toto nebudou dělat, dokud to nebude nezbytně nutné. Všichni zde argumentující ve prospěch dual-core tak nějak předpokládají, že aplikace budou. Ale nikdo ještě neuvedl jediný důvod, který by měl programátory k tomuto vést.

    Citace Původně odeslal richie08 Zobrazit příspěvek
    3) Jakkoli to cele vyzniva negativne pro QuadCore (a vic), pro DC vyuziti zrejme je velke => pobezi mnohem rychleji nez na SC.
    To je možné. Pokud to ale pro QC nebude mít význam, tak už jsme všechny možnosti růstu výkonu vyčerpali a jsme opět ve slepé uličce. Takže co zbývá? Ano, zvyšovat výkon v single-threaded aplikacích.

    Citace Původně odeslal richie08 Zobrazit příspěvek
    Pokud se kazde bude zabyvat uplne jinou cinnosti (tedy jedno fyzikou, druhe grafikou - asymetricka vlakna)
    A myslíš si, že grafika nemusí počkat na výsledky fyziky? Jak chceš něco nakreslit, když nevíš, kde to je? Tohle je čistě sériový příklad. Pokud bys chtěl urychlovat přímo fyziku, tak se zdržením nevyhneš, protože operace bude nejspíš tak rychlá, že zpracování všeho na jednom jádru bude rychlejší než tvorba threadu, jeho plnění daty a následné kopírování výsledků zpět (další thread s replikou funkce ti zabere docela dost cache).
    Naposledy upravil PiT; 07.10.2006 v 22:05.

  2. #2

    Standardní Re: Vyznam dual core

    Citace Původně odeslal Eagle Zobrazit příspěvek
    Tím, že dáš jako zákazník jasně najevo, že o jejich splácaniny nestojíš, že očekáváš radikální změny k lepšímu. Sice to není "teď a tady", ale to dual-core taky ne.
    ne, takze proste na 5, nebo 10 let, muzu na jakejkoliv rust vykonu svyho pc zapomenout.
    diky, ale ja radsi podporim vyvoj DC/MT aplikaci, kterej, se uz nikdy neztrati. pokud se naucime delat vicevlaknovy aplikace, uz vzdycky bude moznost koupit jedno, nebo vic jader podle financnich moznosti ...
    Hrrrr, will you stop using people as human driven search engines? Google.com has all the answers you need.

  3. #3

    Standardní Re: Vyznam dual core

    Citace Původně odeslal Fox!MURDER Zobrazit příspěvek
    ne, takze proste na 5, nebo 10 let, muzu na jakejkoliv rust vykonu svyho pc zapomenout.
    diky, ale ja radsi podporim vyvoj DC/MT aplikaci, kterej, se uz nikdy neztrati. pokud se naucime delat vicevlaknovy aplikace, uz vzdycky bude moznost koupit jedno, nebo vic jader podle financnich moznosti ...
    Já už jsem s tím, že výkon moc neporoste, smířen. A proto následující počítač koupím tak, aby vydržel nadstandardně dlouho. Holt výkon navíc asi jen tak nebude, tak proč do toho vrážet peníze znovu za dva roky, když můžu za pět?

  4. #4

    Standardní Re: Vyznam dual core

    Citace Původně odeslal Eagle Zobrazit příspěvek
    Já už jsem s tím, že výkon moc neporoste, smířen. A proto následující počítač koupím tak, aby vydržel nadstandardně dlouho. Holt výkon navíc asi jen tak nebude, tak proč do toho vrážet peníze znovu za dva roky, když můžu za pět?
    a prave proto si ted radsi koupim DC
    Hrrrr, will you stop using people as human driven search engines? Google.com has all the answers you need.

  5. #5

    Standardní Re: Vyznam dual core

    Citace Původně odeslal Fox!MURDER Zobrazit příspěvek
    a prave proto si ted radsi koupim DC
    Já taky... až ho budu potřebovat nebo až to bude levné (... což teď není).

  6. #6

    Standardní Re: Vyznam dual core

    Citace Původně odeslal Eagle Zobrazit příspěvek
    Prostě můj ekonomický názor je ten, že pakliže výrobci CPU nejsou schopni nabídnout vyšší výkon pro stávající programy (nebo zajistit tvorbu vhodných programů jakožto náhrady zdarma!), pak není důvod kupovat jejich nové výrobky, a proto tito výrobci by měli značně klesnout s tržbami, popřípadě i zkrachovat..
    No jasne, at si klidne zkrachuji, dyt my ty kompy vlastne vubec nepotrebujem, zejo Tak jsem se uz dlouho nenasmal.
    Fakt se mi libi tvuj nazor typu: me nezajima, ze to nejde, ja to proste chci a chci a chci a jestli to nedokazate, tak pryc s vama....takovej je prej presne paroubek, mimochodem...
    K cene: zda se mi to, nebo jsou DC napr. od intelu vpodstate nejlevnejsi CPU v historii (intelu) co se relativniho vykonu (i v ST SW) tyka? I ten nejlevnejsi core2duo je fakt nabusenej procesor a to stoji nejakych 6tis nebo kolik, to mi z historickeho hlediska pripada jako dost levny. A pentium D je doslova za hubicku, navic to je zaroven i primotop a to se vyplati
    Je to presne, jak tu napsal Fox. Jakmile se jednou programatori/kompilatory nauci delat MT SW, bude vice CPU VZDY vyhoda. A jelikoz vykonu neni nikdy dost (alespon pro vedu), tak to bude vzdy lepsi. Jedina zasadni otazka je, zda nemas pravdu v tom, ze MT SW je mene stabilni. Ja si umim predstavit, ze takovy oddeleny thready konkretne ve hre se daji lepe odladit, nez kdyz to je vsechno v jednom. Mozna se pletu. Cas ukaze. Kazdopadne linuxove programy jiz velmi casto MC (multi-core) podporuji a nezda se mi, ze by nejak padaly, spise naopak. Treba takove GCC, se kterym kompiluju ve dvou vlaknech, mi jeste nespadlo ani jednou a ze se v gentoo docela zapoti
    Naposledy upravil Petrik; 07.10.2006 v 23:09.
    desktop: i5-2500K@3700MHz, MSI P67A-C43-B3, 2x4GB Kingston Value, Sapphire 5850 Xtreme 1GB 850/1100, 2xWD10EALX fake RAID-1, LG W2600HP-BF S-IPS,Razer DiamonBack, Seasonic SS-400ET-F3, Windows 7 x64 SP1 + ubuntu x64
    notebook: IBM T41p, 1.7 Pentium M, 14" 1400x1050, 1.5GB RAM, 40GB 4200r, Ubuntu 9.04
    ultraportable: IBM X41, 12" XGA 1.5GHz Dothan, 2GB RAM, 32GB CF Pretec 233x SSD, Ubuntu 9.10
    repro: Teufel Concept E Magnum PE 5.1

  7. #7

    Standardní Re: Vyznam dual core

    Citace Původně odeslal Petrik Zobrazit příspěvek
    Jedina zasadni otazka je, zda nemas pravdu v tom, ze MT SW je mene stabilni. Ja si umim predstavit, ze takovy oddeleny thready konkretne ve hre se daji lepe odladit, nez kdyz to je vsechno v jednom. Mozna se pletu. Cas ukaze. Kazdopadne linuxove programy jiz velmi casto MC (multi-core) podporuji a nezda se mi, ze by nejak padaly, spise naopak. Treba takove GCC, se kterym kompiluju ve dvou vlaknech, mi jeste nespadlo ani jednou a ze se v gentoo docela zapoti
    neni problem v tom, ze by MT software byl mene stabilni by design. problem je v tom, ze se hure ladi. ale co jsem tak koukal, uz i na to jsou nejake, vypadato pouzitelne, nastroje.

    gcc nepouziva vic threadu ale vic procesu ... v tom je rozdil ... procesy nesdili pametovy prostor , thready ano...
    Hrrrr, will you stop using people as human driven search engines? Google.com has all the answers you need.

  8. #8

    Standardní Re: Vyznam dual core

    Citace Původně odeslal Petrik Zobrazit příspěvek
    Fakt se mi libi tvuj nazor typu: me nezajima, ze to nejde, ja to proste chci a chci a chci a jestli to nedokazate, tak pryc s vama....takovej je prej presne paroubek, mimochodem...
    Ano, přesně tak. Když to někdo neumí, tak pryč s ním. Je totiž placen za to, aby to uměl. Očekávám od něj výsledky. Přesně takhle funguje kapitalismus, díky nemuž USA ovládly svět. Takový přístup má tedy výsledky.

    Pokud jde o Paroubka - tobě možná takový způsob vedení vadí, ale mně naopak imponuje. Takto se chovají vůdci, loseři se smiřují s aktuálními možnostmi.

    Citace Původně odeslal Petrik Zobrazit příspěvek
    K cene: zda se mi to, nebo jsou DC napr. od intelu vpodstate nejlevnejsi CPU v historii (intelu) co se relativniho vykonu (i v ST SW) tyka? I ten nejlevnejsi core2duo je fakt nabusenej procesor a to stoji nejakych 6tis nebo kolik, to mi z historickeho hlediska pripada jako dost levny.
    Je tak levný jen díky konkurenci v podobě AMD. Pro mě je ale stále příliš drahý, CPU za pět tisíc je prostě moc vzhledem k tomu, že proti A64 3500+ za poloviční cenu nenabízí nic moc navíc. Pokud Intel není schopen nabídnout nižší cenu, pak by měl popřemýšlet o výkonových rezervách ve své organizační struktuře.

    Citace Původně odeslal Petrik Zobrazit příspěvek
    Je to presne, jak tu napsal Fox. Jakmile se jednou programatori/kompilatory nauci delat MT SW, bude vice CPU VZDY vyhoda.
    Jakmile, možná, v budoucnu... to už jsem tu slyšel mnohokrát. Mě ale zajímá, co je teď, protože věc kupuju teď. Toto se nezmění přes noc. A než ony programy budou (zda vůbec), může to být klidně pět, deset let. Dnešní dual-core za nehorázné cenové navýšení (vzhledem k nárůstu výkonu) bude pak v bazaru za pár stovek.

    Citace Původně odeslal Petrik Zobrazit příspěvek
    Jedina zasadni otazka je, zda nemas pravdu v tom, ze MT SW je mene stabilni. Ja si umim predstavit, ze takovy oddeleny thready konkretne ve hre se daji lepe odladit, nez kdyz to je vsechno v jednom.
    Problémy s multithreadingem nespočívají v odladěnosti/neodladěnosti jednotlivých threadů, ale v předávání si výsledků a možném předbíhání některých úloh.

    Citace Původně odeslal Petrik Zobrazit příspěvek
    nezda se mi, ze by nejak padaly, spise naopak.
    Už jsem zde uváděl jako příklad WinRAR 3.60 a jeho chybu. Mimochodem, proč se na ní přišlo až tak pozdě? Důvod je úplně zřejmý - protože multithreaded chyby často v debuggeru neohalíš.

    Citace Původně odeslal Petrik Zobrazit příspěvek
    Treba takove GCC, se kterym kompiluju ve dvou vlaknech, mi jeste nespadlo ani jednou a ze se v gentoo docela zapoti
    Nějak si nedokážu představit, že by kompilátor něco dělal ve více vláknech. Můžeš nám objasnit, jak si to představuješ? Zřejmě jsi myslel kompilování více zdrojových souborů pomocí více instancí GCC. To ale není multithreaded program, nýbrž klasický multitasking.

Informace o tématu

Users Browsing this Thread

Toto téma si právě prohlíží 1 uživatelů. (0 registrovaných a 1 anonymních)

Podobná témata

  1. dual core notas s grafickou buducnostou
    Založil Lord Skullhead v sekci fóra Nákupní poradna
    Odpovědí: 3
    Poslední příspěvek: 10.04.2006, 18:48
  2. jak je to s tim dual channelem?
    Založil vaga v sekci fóra Intel čipové sady
    Odpovědí: 26
    Poslední příspěvek: 06.08.2005, 19:43
  3. P4 2.8GHz vykonnejsi nez dual opteron 240 na linuxu?
    Založil Petrik v sekci fóra AMD procesory
    Odpovědí: 6
    Poslední příspěvek: 20.09.2004, 08:56
  4. Ma vubec Dual chanel u AMD vyznam?
    Založil Uncle Fucker v sekci fóra NVIDIA čipové sady
    Odpovědí: 25
    Poslední příspěvek: 19.02.2003, 00:02
  5. Jake pameti pro dual channel?
    Založil Evils v sekci fóra Paměti
    Odpovědí: 6
    Poslední příspěvek: 02.02.2003, 02:22

Pravidla přispívání

  • Nemůžete zakládat nová témata
  • Nemůžete zasílat odpovědi
  • Nemůžete přikládat přílohy
  • Nemůžete upravovat své příspěvky
  •