Výsledky hlasování: ?

Hlasující
92. Nemůžete hlasovat
  • Mam core 2 duo a jsem spokojeny, i pres vynalozene penize

    31 33,70%
  • Mam core 2 duo a jsem spokojeny, ale za ty penize to nestalo

    0 0%
  • Nemam core 2 duo, ale koupim si ho

    30 32,61%
  • Nemam core 2 duo a nechci ho

    31 33,70%
Výsledky 1 až 25 z 959

Téma: Vyznam dual core

Hybrid View

Předcházející příspěvek Předcházející příspěvek   Další příspěvek Další příspěvek
  1. #1

    Standardní Re: Vyznam dual core

    http://home.pacbell.net/ouster/threa...0bad%20idea%22

    vlakna jsou zkratka problem a opravdu si myslite, ze se v nich nekdo u games bude nejak zvlast babrat?

  2. #2

    Standardní Re: Vyznam dual core

    Citace Původně odeslal DRTiCZ Zobrazit příspěvek
    http://home.pacbell.net/ouster/threa...0bad%20idea%22

    vlakna jsou zkratka problem a opravdu si myslite, ze se v nich nekdo u games bude nejak zvlast babrat?
    a jako potvrzeni tohohle 11 let staryho dokumentu zacal Sun vyrabet procesory s CoolThreads ...
    navic se ten dokument zabejva temer vyhradne navrhem UI a lowend serveru... o hrach ani slovo ...

    a docela by asi stalo za to vypichnout Threads more powerful than events, but power is rarely needed. ... sakra nevzpominate si nekdo, proc ze jsme se ted k tem threadum dostali? ... hmm ... nebylo to nahodou proto, ze potrebujeme 'more power'?

    Citace Původně odeslal Eagle
    To docela mění zde nastolený směr diskuze - zjevně nebude problém zatížit jedno jádro výpočtem fyziky a kolizí, potíž bude v tom, že chceme-li, aby tato fyzika probíhala realtime (tj. aby například jedno auto neprojelo celé druhým a až pak byla zjištěna kolize), musí být fyzika spočítána hodně rychle, protože se jedná o sekvenční záležitost. A je zřejmě jasné, že když data musíme překopírovat z jednoho CPU do druhého, může DC dokonce i zpomalovat výpočet.
    tady zas naopak vydim moznost pouziti symetrickejch threadu ... nemam moc tuseni, jak konkretne probiha vypocet fyziky ve scene, ale pocitam, ze se postupne pro jednotlivy objekty vypocitavaj drahy. proc neudelat jednoduchej box model pro urceni spolu nekolidujicich objektu a ty potom pocitat separatne v ruznejch vlaknech? samozrejme, zvetsi to komplexitu kodu, ale porad lepsi komplexnejsi kod, nez zadnej kod, nebo kod, kterej proste dnesni cpu nestihne. a zastavit vyvoj vseho do doby, nez se da dohromady nejaka jina architektura, mi prijde trosicku radikalni ...

    mimochodem, nekde kus zpet jsi tvrdil, ze vice jader je reseni na max 5 let ... neni to tak akorat doba na to, abychom dali dohromady prechod na nejakou jinou architekturu, vymysleli nejaky jiny reseni?
    me to prijde asi stejny, jako rict, ze benzinovy motory jsou spatny reseni, protoze jsou slozitejsi, mame prece paru, ropa jednou dojde a je to tim padem jem docasny reseni. jenze my chcem jezdit, chcem jezdit rychle a chcem jezdit ted.
    Naposledy upravil Fox!MURDER; 07.10.2006 v 16:11.
    Hrrrr, will you stop using people as human driven search engines? Google.com has all the answers you need.

  3. #3

    Standardní Re: Vyznam dual core

    Citace Původně odeslal Fox!MURDER
    mimochodem, nekde kus zpet jsi tvrdil, ze vice jader je reseni na max 5 let ... neni to tak akorat doba na to, abychom dali dohromady prechod na nejakou jinou architekturu, vymysleli nejaky jiny reseni?
    Me by spise zajimalo, zda je prechod na jinou architekturu realizovatelny - pochopitelne u Linuxu to neni skoro zadny problem, vetsina programu pujde s napr. s drobnyma upravama prekompilovat pro jinou architekturu a je to - ale v pripade Windows, tj 9x% vsech pocitacu/uzivatelu? Cela tahle masinerie funguje uz od dob 086tek na principu zpetne kompatibility a uzavrenem kodu drtive vetsiny aplikaci - pro prechod by musela byt imho k dispozi nova architektura radove vykonejsi nez stavajici x86, pak build Windowsu na novou architekturu (asi nejvetsi problem) a kvalitni emulator starych procesoru - tj. aby fungovaly napr. DirectX hry, starej software, ktery nema ekvivalentni nahradu atd. Takovemu Macintoshi se to povedlo (i kdyz narust vykonu byl v pripade emulovanych aplikaci zaporny) ale v pripade Microsoftu sem pomerne skepticky - navic softwarova zakladna u Mac a Windows je ponekud neporovnatelna. Toto tema by si mozna zaslouzilo zvlastni thread, dost by me zajimalo jakou ma kdo predstavu od odpoutani se od 8mi bitove kompatibility, BIOSu a podobnych prezitku.
    Naposledy upravil Caleb; 07.10.2006 v 17:05. Důvod: debug
    Audiotrak Prodigy HD2 (2xOPA2134PA + LT1364) => Little Dot I+ (WE408A + AD8022) => Sennheiser HD555@595
    Asus Xonar D1 => Technics SU-A800 => Tesla 2xARN6608 + ARV-104

  4. #4

    Standardní Re: Vyznam dual core

    Citace Původně odeslal Fox!MURDER Zobrazit příspěvek
    tady zas naopak vydim moznost pouziti symetrickejch threadu ... nemam moc tuseni, jak konkretne probiha vypocet fyziky ve scene, ale pocitam, ze se postupne pro jednotlivy objekty vypocitavaj drahy. proc neudelat jednoduchej box model pro urceni spolu nekolidujicich objektu a ty potom pocitat separatne v ruznejch vlaknech? samozrejme, zvetsi to komplexitu kodu, ale porad lepsi komplexnejsi kod, nez zadnej kod, nebo kod, kterej proste dnesni cpu nestihne. a zastavit vyvoj vseho do doby, nez se da dohromady nejaka jina architektura, mi prijde trosicku radikalni ...
    Separátně? Nekolidující? Jak bys to jako chtěl určit? Napřed musíš vypočítat, jak se ta konkrétní věc bude chovat (jinými slovy kam v příštím frame poletí) a následně zjistit, zda některé z těchto objektů do sebe nenarazily. Kdybys prováděl výpočty pro každý objekt separátně na jednom jádře, nejspíš to bude šíleně pomalé kvůli tomu, že přenos výstupních dat mezi jádry bude trvat příliš mnoho času. A ani to nemůžeš počítat dopředu, protože to je interaktivní záležitost a jediný klik uživatele může změnit pohyb objektů.

    Citace Původně odeslal Fox!MURDER Zobrazit příspěvek
    me to prijde asi stejny, jako rict, ze benzinovy motory jsou spatny reseni, protoze jsou slozitejsi, mame prece paru, ropa jednou dojde a je to tim padem jem docasny reseni. jenze my chcem jezdit, chcem jezdit rychle a chcem jezdit ted.
    To je zcestné srovnání, překrucuješ. Parní stroj je velký a má malou účinnost. Jezdí na uhlí nebo ropu, které jsou vzhledem k objemu energeticky ne právě úžasné. Benzínový motor má mnohem větší účinnost, palivo do něj je skladné a dobře se transportuje. Prostě benzínový motor je po všech stránkách lepší než parní stroj. Samozřejmě, za čas dojde ropa, pak se třeba bude jezdit na vodík, který je dneska výrobně drahý. BTW, benzínový motor byl v některých případech dávno nahrazen - ponorky a letadlové lodě většinou používají teplo z jaderného štěpení a elektromotory, některé americké lokomotivy a třeba tank Abrams pak gas turbine, která má vysoký poměr výkon/hmotnost (za cenu spotřeby). To jsou alternativní řešení, která mají pro některé aplikace opodstatnění (stejně jako dual-core do určitého počtu jader u serverů), nicméně pro běžné použití se nehodí.

    Citace Původně odeslal Caleb Zobrazit příspěvek
    Me by spise zajimalo, zda je prechod na jinou architekturu realizovatelny
    Bez emulátoru (a lá DOSbox nebo druhé jádro pro x86) určitě ne. Hlavní problém je ale vymyslet onu novou architekturu. Věci jako VLIW v Itaniu jsou IMHO nepoužitelné, musel by to být CISC s podpůrnými informacemi v kódu, zcela nové konstrukce tak, aby ubcházel limity v hardware. Vytvořit něco takového by zabralo mnoho let.

  5. #5

    Standardní Re: Vyznam dual core

    Citace Původně odeslal Eagle Zobrazit příspěvek
    Separátně? Nekolidující? Jak bys to jako chtěl určit? Napřed musíš vypočítat, jak se ta konkrétní věc bude chovat (jinými slovy kam v příštím frame poletí) a následně zjistit, zda některé z těchto objektů do sebe nenarazily. Kdybys prováděl výpočty pro každý objekt separátně na jednom jádře, nejspíš to bude šíleně pomalé kvůli tomu, že přenos výstupních dat mezi jádry bude trvat příliš mnoho času. A ani to nemůžeš počítat dopředu, protože to je interaktivní záležitost a jediný klik uživatele může změnit pohyb objektů.
    vsak jsem taky navrhl jednu moznost, jak zjistit nekolidujici objekty ...
    To je zcestné srovnání, překrucuješ. Parní stroj je velký a má malou účinnost. Jezdí na uhlí nebo ropu, které jsou vzhledem k objemu energeticky ne právě úžasné. Benzínový motor má mnohem větší účinnost, palivo do něj je skladné a dobře se transportuje. Prostě benzínový motor je po všech stránkách lepší než parní stroj. Samozřejmě, za čas dojde ropa, pak se třeba bude jezdit na vodík, který je dneska výrobně drahý. BTW, benzínový motor byl v některých případech dávno nahrazen - ponorky a letadlové lodě většinou používají teplo z jaderného štěpení a elektromotory, některé americké lokomotivy a třeba tank Abrams pak gas turbine, která má vysoký poměr výkon/hmotnost (za cenu spotřeby). To jsou alternativní řešení, která mají pro některé aplikace opodstatnění (stejně jako dual-core do určitého počtu jader u serverů), nicméně pro běžné použití se nehodí.
    prekroutit se to snazis ty. me tady slo o princip ... mimochodem ... prvni spalovaci motory mely 250BHP pri spotrebe 10l/100km ve meste, byly z lehkejch slitin, 99% spolehlivy a ekologicky? kdy zacaly jezit prvni dieslovy lokomotivy?
    vis, kdyby kazdej uvazoval jako ty, stylem 'to nejde a ani nepude a kdyz to pude tak to bude moc drahy a kdyz to nebude moc drahy, tak to alespon nebude 100%ne efektivni a kdyby to naodou bylo 100%ne efektivni tak je to proste stejne spatny, protoze jsem to rek' tak porad pouzivame pazourky, ty jsou 100%ne efektivni. nastesti porad plati zasada ....
    Nikdy neříkej, že něco nejde, protože se vždycky najde nějaký blbec,který neví, že to nejde a udělá to !!!
    ...
    a dovolim si jeste jednu citaci ...
    Kdo chce, hleda zpusoby, kdo nechce, hleda prekazky...
    a ver mi, ze ti prvni jsou ti, kdo tahnou vyvoj dopredu...
    Hrrrr, will you stop using people as human driven search engines? Google.com has all the answers you need.

  6. #6

    Standardní Re: Vyznam dual core

    Citace Původně odeslal Fox!MURDER Zobrazit příspěvek
    prvni spalovaci motory mely 250BHP pri spotrebe 10l/100km ve meste, byly z lehkejch slitin, 99% spolehlivy a ekologicky?
    Jednak se mi to nezdá a i kdyby - jaká byla cena?

    Citace Původně odeslal Fox!MURDER Zobrazit příspěvek
    vis, kdyby kazdej uvazoval jako ty, stylem 'to nejde a ani nepude a kdyz to pude tak to bude moc drahy a kdyz to nebude moc drahy, tak to alespon nebude 100%ne efektivni a kdyby to naodou bylo 100%ne efektivni tak je to proste stejne spatny, protoze jsem to rek'
    Já uvažuju ekonomicky, nejsem fantasta. Prosaditelné je pouze to řešení, u nějž benefity převáží náklady (včetně časové hodnoty peněz). Dual-core momentálně ony benefity nemá. Až je mít bude, tak se budeme bavit jinak. Ale já prostě nehodlám sponzorovat někoho, kdo si jen tak usmyslel, že svůj problém přesune na jiné lidi. Prostě můj ekonomický názor je ten, že pakliže výrobci CPU nejsou schopni nabídnout vyšší výkon pro stávající programy (nebo zajistit tvorbu vhodných programů jakožto náhrady zdarma!), pak není důvod kupovat jejich nové výrobky, a proto tito výrobci by měli značně klesnout s tržbami, popřípadě i zkrachovat. Nějaké fyzikální důvody stojící za jejich problémy mě absolutně nezajímají, protože to mi žádný benefit nepřinese. Nejsem nějaký štědrý sponzor, který bude vyjadřovat politování a jako projev soucitu věnovat někomu svoje peníze. A že by to bylo možná dobré do budoucna? No a? Já nebudu ten, kdo tuto budoucnost bude platit, chovám se racionálně - jako free rider (= když to můžeš zaplatit ty, tak proč bych to platil já?).

  7. #7

    Standardní Re: Vyznam dual core

    Citace Původně odeslal Eagle Zobrazit příspěvek
    Jednak se mi to nezdá a i kdyby - jaká byla cena?
    ja se te ptam, jestli takovy motory byly hned od prvnich prodanejch kusu. asi nebyly, ze? a myslis, ze kdyby ty prvni motory nikdo nekoupil, meli bychom takove dnes?

    Já uvažuju ekonomicky, nejsem fantasta. Prosaditelné je pouze to řešení, u nějž benefity převáží náklady (včetně časové hodnoty peněz). Dual-core momentálně ony benefity nemá. Až je mít bude, tak se budeme bavit jinak. Ale já prostě nehodlám sponzorovat někoho, kdo si jen tak usmyslel, že svůj problém přesune na jiné lidi. Prostě můj ekonomický názor je ten, že pakliže výrobci CPU nejsou schopni nabídnout vyšší výkon pro stávající programy (nebo zajistit tvorbu vhodných programů jakožto náhrady zdarma!), pak není důvod kupovat jejich nové výrobky, a proto tito výrobci by měli značně klesnout s tržbami, popřípadě i zkrachovat. Nějaké fyzikální důvody stojící za jejich problémy mě absolutně nezajímají, protože to mi žádný benefit nepřinese. Nejsem nějaký štědrý sponzor, který bude vyjadřovat politování a jako projev soucitu věnovat někomu svoje peníze. A že by to bylo možná dobré do budoucna? No a? Já nebudu ten, kdo tuto budoucnost bude platit, chovám se racionálně - jako free rider (= když to můžeš zaplatit ty, tak proč bych to platil já?).
    kdybys uvazoval ekonomicky, tak nas tady nepresvedcujes, ze je to spatne, protoze se tim pripravujes o ty, co ti zaplatej tvoji free-ride ...

    my (obecne bezni uzivatele pc) mame ted na vyber. bud budeme bojkotovat DC proto, ze ti uverime, ze to k nicemu nikdy nemohlo bejt, neni a nebude, nebo si koupime DC a budeme vyvojare sw ekonomickejma prostredkama nutit k tomu, aby se to naucili pouzivat.


    a nebo mi teda ty ekonome porad, jak za rozumny penize dostanu vyssi vykon. ted a tady.
    Naposledy upravil Fox!MURDER; 07.10.2006 v 18:55. Důvod: drobny chybicky ...
    Hrrrr, will you stop using people as human driven search engines? Google.com has all the answers you need.

  8. #8

    Standardní

    Citace Původně odeslal Fox!MURDER Zobrazit příspěvek
    ja se te ptam, jestli takovy motory byly hned od prvnich prodanejch kusu. asi nebyly, ze? a myslis, ze kdyby ty prvni motory nikdo nekoupil, meli bychom takove dnes?
    To máš jako s lokomotivami. První parní jely 5 km/h (dnes jsem to viděl na Spektrum). Mělo to pro někoho takový význam, aby si je kupoval? Až mašiny, které utáhly vlak a jely 50 km/h měly reálné použití. Nasednul bys do prvního letadla bratří Wrightů?

    Citace Původně odeslal Fox!MURDER Zobrazit příspěvek
    kdybys uvazoval ekonomicky, tak nas tady nepresvedcujes, ze je to spatne, protoze se tim pripravujes o ty, co ti zaplatej tvoji free-ride ...
    Jenže mým cílem je mít co nejvyšší výkon pro mé aplikace, ne je měnit (to mě stojí čas a peníze, protože bych si musel zvykat na něco nového). Proto preferuju investice do single-threaded výkonu, nikoli do dual-core. Tím, že všichni skočí na Intelovu reklamu, nebude mít tento žádnou motivaci inovovat. Penízky se mu posypou i bez investicí do R&D.

    Citace Původně odeslal Fox!MURDER Zobrazit příspěvek
    my (obecne bezni uzivatele pc) mame ted na vyber. bud budeme bojkotovat DC proto, ze ti uverime, ze to k nicemu nikdy nemohlo bejt, neni a nebude, nebo si koupime DC a budeme vyvojare sw ekonomickejma prostredkama nutit k tomu, aby se to naucili pouzivat.
    Já nic nebojkotuju, chovám se čistě kapitalisticky. Žádné benefity = žádné peníze. A nehodlám prudit programátory, protože:
    1) ... je mi jasné, že to zlepší jen jednu aplikaci, ne výkon obecně.
    2) ... vím, že programátoři nemají čas, a proto ať ho radši investují do vychytávání chyb než do zvyšování výkonu (ano, radši bych vyměnil trochu výkonu za to, aby byly destruktory, kontrola buffer overflow atd.).
    3) ... vím, že optimalizace všech aplikací by stála o možná deset řádů víc peněz než optimalizace HW, přičemž já ideálně nechci platit žádné peníze navíc.
    4) ... je zřejmé, že programátor není AI, takže buďto má s thready problémy nebo onu aplikaci nedokáže udělat tak spolehlivou, jak by byla single-threaded (nebo až po gigantickém testování, což stojí mraky peněz).

    Citace Původně odeslal Fox!MURDER Zobrazit příspěvek
    a nebo mi teda ty ekonome porad, jak za rozumny penize dostanu vyssi vykon. ted a tady.
    Tím, že dáš jako zákazník jasně najevo, že o jejich splácaniny nestojíš, že očekáváš radikální změny k lepšímu. Sice to není "teď a tady", ale to dual-core taky ne.

    Citace Původně odeslal richie08 Zobrazit příspěvek
    1) Zalezi koho se vlastne ptal. "Expertem" muze by kde kdo, treba jako ten koho tu predhodil Swarm.
    I kdyby, bude to svědčit o tom, jaké jsou možnosti programátorů. A já vím, že spousta her nemá ani mnohem jednodušší optimalizace, tak co by mělo najednou programátory motivovat, když jim to akorát přidělá práci? Pořád je to dokola o tom, že programátorům toto snažení nikdo nezaplatí, a proto oni toto nebudou dělat, dokud to nebude nezbytně nutné. Všichni zde argumentující ve prospěch dual-core tak nějak předpokládají, že aplikace budou. Ale nikdo ještě neuvedl jediný důvod, který by měl programátory k tomuto vést.

    Citace Původně odeslal richie08 Zobrazit příspěvek
    3) Jakkoli to cele vyzniva negativne pro QuadCore (a vic), pro DC vyuziti zrejme je velke => pobezi mnohem rychleji nez na SC.
    To je možné. Pokud to ale pro QC nebude mít význam, tak už jsme všechny možnosti růstu výkonu vyčerpali a jsme opět ve slepé uličce. Takže co zbývá? Ano, zvyšovat výkon v single-threaded aplikacích.

    Citace Původně odeslal richie08 Zobrazit příspěvek
    Pokud se kazde bude zabyvat uplne jinou cinnosti (tedy jedno fyzikou, druhe grafikou - asymetricka vlakna)
    A myslíš si, že grafika nemusí počkat na výsledky fyziky? Jak chceš něco nakreslit, když nevíš, kde to je? Tohle je čistě sériový příklad. Pokud bys chtěl urychlovat přímo fyziku, tak se zdržením nevyhneš, protože operace bude nejspíš tak rychlá, že zpracování všeho na jednom jádru bude rychlejší než tvorba threadu, jeho plnění daty a následné kopírování výsledků zpět (další thread s replikou funkce ti zabere docela dost cache).
    Naposledy upravil PiT; 07.10.2006 v 21:05.

Informace o tématu

Users Browsing this Thread

Toto téma si právě prohlíží 2 uživatelů. (0 registrovaných a 2 anonymních)

Podobná témata

  1. dual core notas s grafickou buducnostou
    Založil Lord Skullhead v sekci fóra Nákupní poradna
    Odpovědí: 3
    Poslední příspěvek: 10.04.2006, 17:48
  2. jak je to s tim dual channelem?
    Založil vaga v sekci fóra Intel čipové sady
    Odpovědí: 26
    Poslední příspěvek: 06.08.2005, 18:43
  3. P4 2.8GHz vykonnejsi nez dual opteron 240 na linuxu?
    Založil Petrik v sekci fóra AMD procesory
    Odpovědí: 6
    Poslední příspěvek: 20.09.2004, 07:56
  4. Ma vubec Dual chanel u AMD vyznam?
    Založil Uncle Fucker v sekci fóra NVIDIA čipové sady
    Odpovědí: 25
    Poslední příspěvek: 18.02.2003, 23:02
  5. Jake pameti pro dual channel?
    Založil Evils v sekci fóra Paměti
    Odpovědí: 6
    Poslední příspěvek: 02.02.2003, 01:22

Pravidla přispívání

  • Nemůžete zakládat nová témata
  • Nemůžete zasílat odpovědi
  • Nemůžete přikládat přílohy
  • Nemůžete upravovat své příspěvky
  •