Citace Původně odeslal Eagle Zobrazit příspěvek
Dnes vyšel zajímavý článek na The Inquirer. Někdo z redakce hovořil s vývojáři her o možnosti využití quad-core:



Zvýraznil jsem nejdůležitější část. To docela mění zde nastolený směr diskuze - zjevně nebude problém zatížit jedno jádro výpočtem fyziky a kolizí, potíž bude v tom, že chceme-li, aby tato fyzika probíhala realtime (tj. aby například jedno auto neprojelo celé druhým a až pak byla zjištěna kolize), musí být fyzika spočítána hodně rychle, protože se jedná o sekvenční záležitost. A je zřejmě jasné, že když data musíme překopírovat z jednoho CPU do druhého, může DC dokonce i zpomalovat výpočet.

Možná by to šlo vyřešit tak, že jedno jádro bude počítat kolize a fyziku pro jeden frame dopředu, zatímco další jádra aktuální frame. To ale bude docela potíž z hlediska synchronizace a taky tam bude určité zpoždění reakcí na uživatelům vstup (čili zdaleka to nebude optimální).
2 eagle:
1) Zalezi koho se vlastne ptal. "Expertem" muze by kde kdo, treba jako ten koho tu predhodil Swarm.
2) Byl bych opatrnejsi a prilis bych se neopiral o Fuadovy zavery. Pokud vim tak Fuad neni odbornikem ani na fyziku ani na programovani.
3) Jakkoli to cele vyzniva negativne pro QuadCore (a vic), pro DC vyuziti zrejme je velke => pobezi mnohem rychleji nez na SC.
4) Nevim proc by se jadra mela navzajem zdrzovat kopirovanim dat. Pokud se kazde bude zabyvat uplne jinou cinnosti (tedy jedno fyzikou, druhe grafikou - asymetricka vlakna) a budou si vymenovat pouze vysledky, tak tenhle specificky pripad vubec nenastane. Zda se mi, ze se ponekud demagogicky snazis zvelicovat nevyhody DC.