Separátně? Nekolidující? Jak bys to jako chtěl určit? Napřed musíš vypočítat, jak se ta konkrétní věc bude chovat (jinými slovy kam v příštím frame poletí) a následně zjistit, zda některé z těchto objektů do sebe nenarazily. Kdybys prováděl výpočty pro každý objekt separátně na jednom jádře, nejspíš to bude šíleně pomalé kvůli tomu, že přenos výstupních dat mezi jádry bude trvat příliš mnoho času. A ani to nemůžeš počítat dopředu, protože to je interaktivní záležitost a jediný klik uživatele může změnit pohyb objektů.
To je zcestné srovnání, překrucuješ. Parní stroj je velký a má malou účinnost. Jezdí na uhlí nebo ropu, které jsou vzhledem k objemu energeticky ne právě úžasné. Benzínový motor má mnohem větší účinnost, palivo do něj je skladné a dobře se transportuje. Prostě benzínový motor je po všech stránkách lepší než parní stroj. Samozřejmě, za čas dojde ropa, pak se třeba bude jezdit na vodík, který je dneska výrobně drahý. BTW, benzínový motor byl v některých případech dávno nahrazen - ponorky a letadlové lodě většinou používají teplo z jaderného štěpení a elektromotory, některé americké lokomotivy a třeba tank Abrams pak gas turbine, která má vysoký poměr výkon/hmotnost (za cenu spotřeby). To jsou alternativní řešení, která mají pro některé aplikace opodstatnění (stejně jako dual-core do určitého počtu jader u serverů), nicméně pro běžné použití se nehodí.
Bez emulátoru (a lá DOSbox nebo druhé jádro pro x86) určitě ne. Hlavní problém je ale vymyslet onu novou architekturu. Věci jako VLIW v Itaniu jsou IMHO nepoužitelné, musel by to být CISC s podpůrnými informacemi v kódu, zcela nové konstrukce tak, aby ubcházel limity v hardware. Vytvořit něco takového by zabralo mnoho let.