Citace Původně odeslal Vykuk Zobrazit příspěvek
...
Podle mého by pak ideální případ měl vypadat takto:
1.) koupím třeba grafiku za 5000,-
2.) po roce užívání nenadále chcípne
3.) reklamace je uznána
následuje volba:
- stejný kus s jiným s/n a novou zárukou
- cash zpět, ale jen v hodnotě snížené o amortizaci, dejme tomu, že by to za 1 rok bylo o 30% dolů

Zákazník by tak měl buď novou stejnou kartu s novou zárukou nebo by měl peníze za které by si koupil výkonově ekvivalentní kartu bez problémů. Pokud by chtěl něco lepšího (rychlejšího), tak by si měl připlatit - což dnes nemusí...

Rozhodně by pak ubylo vychcánků, kteří odpalují hardware na samém konci záruky a jdou si pro nový a dělají to takhle pořád dokola.
...
Mno to vidím trochu jinak.
Vychcánkové se najdou vždy a čím komplikovanější zákon (viz amortizace a podobné brekule) tím víc vychcánků bude a přibudou i na straně obchodníků.

Ideální případ vidím takto: Zboží funguje bezvadně po celou dobu záruky!

Nestranný pozorovatel by mohl z této diskuse nabít dojmu, že všem obchodníkům se dějí samé špatnosti, protože všichni zákazníci jsou vychcánkové co úmyslně rozbíjí zboží před vypršením záruky a chtějí za to prachy nebo funglovku s plnou zárukou...