Stránka 1 z 2 12 PosledníPoslední
Výsledky 1 až 25 z 52

Téma: Reklamace-Softcom

Hybrid View

Předcházející příspěvek Předcházející příspěvek   Další příspěvek Další příspěvek
  1. #1
    Senior Member Avatar uživatele MaWa
    Založen
    29.11.2003
    Bydliště
    Ústí nad Labem
    Věk
    42
    Příspěvky
    1 100
    Vliv
    287

    Standardní Re: Reklamace-Softcom

    Vim, ze se to tu zase bude hemzit prispevky jak na to je ze zakona narok a tudiz je to naprosto spravne, je mi jasne ze od nekoho dostanu zapornou karmu a pocitam i s tim, ze nekteri kvalitni uzivatele tohoto fora navic budou delat fake objednavky u nas v eshopu tak jako jiz nekolikrat, jen aby me potrestali, ale PRESTO to sem napisu znova....

    Zkuste se nad tim trochu zamyslet.

    Vychozi udaje:
    Prumerna zakladni deska stoji 3 tisice. Marze na ni pri tehle cene je tak 150Kc. Za rok ma deska polovicni hodnotu. Poruchovost komponent je tak 5-10%. To znamena jedna z 10ti se poroucha. Marze a poruchovost je u vsech komponent vicemene stejna...

    Tak a ted berte, ze za rok prijde zakaznik a chce vratit penize kvuli nejake jedne pitome zavade (neberu v uvahu nekolik opakovanych zavad a podobne veci, to je uz jina vec). Tudiz okamzite jste v minusu 1500Kc, to znamena ze se Vam vynuloval zisk z tech dalsich 10ti zakladnich desek. Hezke, ne ? Z ceho ma ten shop platit lidi, reklamu, dane, pojisteni, najem, web, telefony...a pak teprve neco ze zbytku je zisk.

    Vim, co tu bude za odpoved. To neni muj problem, kdyz nevydelavaji tak at to nedelaji. Nebo jeste lepe, nemaji prodavat smejdy. Typicky vidlacka odpoved normalniho Cecha...

    Opravdu moc by me zajimalo, pokud by v Cechach nekdo udelal eshop, ktery by se v reklamacich choval k zakaznikovi presne tak jak mu uklada zakon ale tudiz by byl napriklad o 15% drazsi nez ostatni eshopy, jestli by tam nekdo nakoupil. Prijde mi to trochu schizofrenni. Na jednu stranu kazdy kouka kde to koupit levneji, ale na druhou stranu by kazdy chtel servis jak pro VIP...neprijde Vam to ani trochu divny, z ceho to super reseni reklamaci ten levny shop platit ?

    Tak a ted se do me pustte...
    Oficiální distributor AlphaCool pro ČR a SR...

  2. #2
    Senior Member Avatar uživatele MaWa
    Založen
    29.11.2003
    Bydliště
    Ústí nad Labem
    Věk
    42
    Příspěvky
    1 100
    Vliv
    287

    Standardní Re: Reklamace-Softcom

    A jeste k puvodnimu dotazu. Nevim, co je za problem. Chtel jsi svoji puvodni desku ? Tak ti ji daji, kde je problem ? Chtel jsi ojebat ty je, a tak oni zametli s tebou tim, ze tam asi vymenili stitek. Zajimave, ze dokud jsi byl ty ten, kdo mel "prava a naroky" bylo to v poradku, ale ted najednou, kdyz ti vyhoveli, stejne porad resis co a jak udelat aby ti museli dat prachy

    Nemam slov...
    Oficiální distributor AlphaCool pro ČR a SR...

  3. #3

    Standardní Re: Reklamace-Softcom

    To mi prijde, jako kdybys tvrdil, ze v ramci preziti musi kazdy prodejce HW obchazet zakon a podvadet zakaznika. Ale zaroven si ti sami prodejci stezuji, ze nekteri zakaznici podvadeji a nici HW tesne pred koncem zarucni doby. Tak se zacne resit, kdo podvadi malo a kdo uz moc? Zacnem podvadet vsichni, abysme si byli kvit? On to taky dela, tak proc ne ja?
    Lenovo Thinkpad X220 (i5 2410M, 16GB RAM, HD3000, 12,5" IPS, 1TB HDD Seagate 7mm, 120GB mSATA Crucial M4), Mini Dock Plus Ser. 3, 29" LG 29UM65 + 22" Eizo S2202W

  4. #4
    Senior Member Avatar uživatele MaWa
    Založen
    29.11.2003
    Bydliště
    Ústí nad Labem
    Věk
    42
    Příspěvky
    1 100
    Vliv
    287

    Standardní Re: Reklamace-Softcom

    Citace Původně odeslal zivan Zobrazit příspěvek
    To mi prijde, jako kdybys tvrdil, ze v ramci preziti musi kazdy prodejce HW obchazet zakon a podvadet zakaznika. Ale zaroven si ti sami prodejci stezuji, ze nekteri zakaznici podvadeji a nici HW tesne pred koncem zarucni doby. Tak se zacne resit, kdo podvadi malo a kdo uz moc? Zacnem podvadet vsichni, abysme si byli kvit? On to taky dela, tak proc ne ja?
    ano, pokud ti jako podvod prijde to, ze zakaznik dostane stejny typ zakladni desky/grafiky/whatever s jinym seriovym cislem i kdyz by dle zakona mel zakaznik dostat tu puvodni tak ano, vsechny eshopy podvadeji zakazniky. vymahat po prodejci penize zpatky za to, ze dostal clovek jiny kus mi prijde stejne zvrhle, jako kdyby policajti davali pokuty za 51kmh v meste. to by lidi prskali...
    Oficiální distributor AlphaCool pro ČR a SR...

  5. #5

    Standardní Re: Reklamace-Softcom

    Pokud dostane stejny typ desky s plnou zarukou, tak OK. Pokud nekdo prelepuje SN, tak to je podle me podvod.
    Lenovo Thinkpad X220 (i5 2410M, 16GB RAM, HD3000, 12,5" IPS, 1TB HDD Seagate 7mm, 120GB mSATA Crucial M4), Mini Dock Plus Ser. 3, 29" LG 29UM65 + 22" Eizo S2202W

  6. #6
    Senior Member Avatar uživatele MaWa
    Založen
    29.11.2003
    Bydliště
    Ústí nad Labem
    Věk
    42
    Příspěvky
    1 100
    Vliv
    287

    Standardní Re: Reklamace-Softcom

    Citace Původně odeslal zivan Zobrazit příspěvek
    Pokud dostane stejny typ desky s plnou zarukou, tak OK. Pokud nekdo prelepuje SN, tak to je podle me podvod.
    s tim souhlasim, ale druha vec je - na hruby pytel hruba zaplata...
    Oficiální distributor AlphaCool pro ČR a SR...

  7. #7
    Senior Member Avatar uživatele PetrT
    Založen
    16.10.2002
    Bydliště
    Brno/Ždánice
    Příspěvky
    3 133
    Vliv
    339

    Standardní Re: Reklamace-Softcom

    Jezevec: No a co že máš na reklamačním protokolu jiné SN? Je potvrzený oběma stranama, takže bych tam při další reklamaci šel s ním. Mně osobně by bylo jedno zda mám stejné či jiné SN - pokud jsem nepožadoval na začátku jakou formou chci reklamaci řešit, tak bych to vzal a byl rád, že mám MB zpět (v opačném případě bych taky kolem sebe kopal).

    S tím přelepením SN máte všichni pravdu, to vám neberu...

    web: Apple MacMini 2018 | Intel i5 3.0GHz | 16GB RAM | 512GB SSD | Dell U2412M
    games: Intel i5-2500K@4GHz | GB Z68MA-D2H | Kingston HyperX 8GB DDR3 | MSI GTX770 Lightning | Samsung 840 EVO 120GB + Crucial MX300 525GB | Seasonic M12II 620W
    data: Intel G2020 | GB B75M-D3V | Transcend 4GB DDR3 | 4x WD RED 3TB | Ubuntu Server

  8. #8
    Senior Member Avatar uživatele macher
    Založen
    23.11.2005
    Bydliště
    Brno
    Věk
    41
    Příspěvky
    501
    Vliv
    255

    Standardní Re: Reklamace-Softcom

    osobne souhlasim s mawem, nicmene jednani softcomu je jiz umyslny podvod

    jestli se nepletu tak sn desky muzes zjistit pres soft... tzn kdyz nebude sedet fyzicky, tak neni co resit...

    Notebook Dell Vostro V13 U7300, 500GB 7200rpm
    DesktopIIntel i5 750, Noctua NH-U12@Noctua NF-S12-1200, Intel SSD 80GB X25-M, 6x Samsung 1,5TB, all disk in silentmaxx, Lian Li PC-A10B, Enermax Modu82+ 625W, DVDRW LG GSA-E40L, Logitech MX Revolution, HP 3065+Dell 2007 (secondary)
    Sound Harman Kardon AVR445 + Audio-Technica ATH-W5000
    Photo Canon 450D + 18-55 IS + 70-300 IS USM
    Vehicle BMW 525i, full vybava :)

  9. #9
    Administrátor mince Avatar uživatele Jezevec
    Založen
    08.10.2002
    Bydliště
    Teplice
    Příspěvky
    6 738
    Vliv
    300

    Standardní Re: Reklamace-Softcom

    a) "kdyz nevydelavaji tak at to nedelaji" a co je na tom widlackyko ? Kdyz mam pocit ze dostavam v praci malo tak du jinam, jednoduchy ne ? Nebo snad nevis !predem! jaky mas zakony povinosti vuci zakaznikum ? Nevis !predem! jaka je poruchovost HW ? Tudiz si i muzes relativne presne spocitat, zda se ti prodej vyplati nebo nevyplati.

    Jit do sporu se zakaznikem kvuli MB za 3k se ti nevyplati na 100%. Kolik te stoji nejaky banner na web ? 30k ? Jaka je konverze ? 0,1% ? A kolik lidi ti odradi ten jeden nasranej zakos ? Kolik te bude stat pripadny spor ktery dost pravdepodobne prohrajes ?

    b) pokud mi nekdo vymeni !muj majetek! a snazi se mi tvrdit, ze je to to co jsem mu dal, tak je to proste podvodnik.

    2Neller: SN se da zjistit i jinak, predevsim nekdy byva vyleptano/vyrazeno/... na vicero mistech, zadalsi ze pak da nekdy precist z BIOSu. Jako dalsi identifikator se daji pouzit revize chipu na desce atd. Dokazat ze jde o jiny kus je IMO celkem snadny a pokud se snazi o to co pises, tak se bezdiskusne dopousti trestneho cinu podvodu (na coz je klidne upozorni). V nejhorsim bys pozadal o identifikaci vyrobce a ten by mel byt s uspesnosti pres 90% schopen rict, zda bylo SN prelepovano. V pripade vymeny (s tvym souhlasem) mas totiz narok na novou 2letou zaruku.

    Edit: Jop, predpokladam ze soudni znalec by u soudu potvrdil, ze MB se principelene opravit da jen vyjimecne a muselo by to nani byt nekde !!!! videt !!!! (nejake pajeni ...)

    BTW: Jejich "argument" ze nevim proc ostatni stitky chybi by u soudu IMO automaticky znamenalo ze mas pravdu ty, protoze ty bys rek, ze nevis proc by odstranovaly stitky, ktere identifikuji konkretni kus, pokud by se jej nesnazili vymenit za jiny.
    Naposledy upravil Jezevec; 06.10.2009 v 14:46.
    IMPROBE AMOR, QUID NON MORTALIA PECTORA COGIS - krutá jsi, lásko, kam až ty doženeš smrtelná srdce -- Vergilius
    Mnoho je prostředků, které léčí lásku, ale žádný není spolehlivý.
    S tím, čeho se na nás dopustili druzí se už nějak vyrovnáme. Horší je to s tím, čeho jsme se na sobě dopustili sami.
    -- Francois La Rochefoucauld
    Nabídnout přátelství tomu, kdo chce lásku, je jako dát chleba tomu, kdo umírá žízní.

  10. #10
    Senior Member Avatar uživatele PetrT
    Založen
    16.10.2002
    Bydliště
    Brno/Ždánice
    Příspěvky
    3 133
    Vliv
    339

    Standardní Re: Reklamace-Softcom

    OT: není možnost rozhodnutí následujících kroků při neodstranitelné závadě dle kupujícího jen v prvním půl roce po koupi? Nikde nevidím uvedené jak je MB starej.

    Mimochodem. Tuším že SIL měl v podmínkách při reklamaci monitorů (tehdy tuším Huyndai) uvedeno, že při reklamaci vadného monitoru mohou dodat jiný opravený monitor (stejný typ, parametry, jen jiné SN).
    Nellere - když jsi tam tu desku dával, měl jsi je upozornit jakou formou chceš raklamaci řešit. Plakat teď je imho pozdě. Můj názor je takový, že když jsi viděl jiné SN, tak jsi zatoužil po penězích

    PS: s Brněnským Softcomem mám jen ty nejlepší zkušenosti a tohle jsem nikdy nezažil.

    web: Apple MacMini 2018 | Intel i5 3.0GHz | 16GB RAM | 512GB SSD | Dell U2412M
    games: Intel i5-2500K@4GHz | GB Z68MA-D2H | Kingston HyperX 8GB DDR3 | MSI GTX770 Lightning | Samsung 840 EVO 120GB + Crucial MX300 525GB | Seasonic M12II 620W
    data: Intel G2020 | GB B75M-D3V | Transcend 4GB DDR3 | 4x WD RED 3TB | Ubuntu Server

  11. #11
    Administrátor mince Avatar uživatele Jezevec
    Založen
    08.10.2002
    Bydliště
    Teplice
    Příspěvky
    6 738
    Vliv
    300

    Standardní Re: Reklamace-Softcom

    2PetrT: Tezko muzes rikat ze chces $ kdyz ti tvrdi, ze je to opraveno. A tim ze prelepuji SN si to posrali uplne. Uz jen to ze ti napisou do reklamacniho protokolu ze je opraveno a davaji ti MB s jinym SN (kterou by ti na 99% pri nasledne reklamaci odmitli s tim, ze to neni ta co ti prodali).
    Kdyby ti napsali ze vyreseno vymenou za jiny kus SN ... protoze zakaznik nespecifikoval zpusob reseni, tak nemuzes namitat, ale toto ...
    IMPROBE AMOR, QUID NON MORTALIA PECTORA COGIS - krutá jsi, lásko, kam až ty doženeš smrtelná srdce -- Vergilius
    Mnoho je prostředků, které léčí lásku, ale žádný není spolehlivý.
    S tím, čeho se na nás dopustili druzí se už nějak vyrovnáme. Horší je to s tím, čeho jsme se na sobě dopustili sami.
    -- Francois La Rochefoucauld
    Nabídnout přátelství tomu, kdo chce lásku, je jako dát chleba tomu, kdo umírá žízní.

  12. #12

    Standardní Re: Reklamace-Softcom

    Citace Původně odeslal PetrT Zobrazit příspěvek
    OT: není možnost rozhodnutí následujících kroků při neodstranitelné závadě dle kupujícího jen v prvním půl roce po koupi? Nikde nevidím uvedené jak je MB starej.

    Mimochodem. Tuším že SIL měl v podmínkách při reklamaci monitorů (tehdy tuším Huyndai) uvedeno, že při reklamaci vadného monitoru mohou dodat jiný opravený monitor (stejný typ, parametry, jen jiné SN).
    Nellere - když jsi tam tu desku dával, měl jsi je upozornit jakou formou chceš raklamaci řešit. Plakat teď je imho pozdě. Můj názor je takový, že když jsi viděl jiné SN, tak jsi zatoužil po penězích

    PS: s Brněnským Softcomem mám jen ty nejlepší zkušenosti a tohle jsem nikdy nezažil.

    Jelikož technik věděl, že mám již třetí reklamaci a téměř po sobě (vadná deska...špatně opravená deska a posledni reklamace byla ta, že jsem ji ještě ten den donesl, pač MB byla po výdeji z reklamace mrtvá úplně), tak do reklamačního listu napsal, že žádám dobropis...takže do servisu tento požadavek byl zaslán.

    jestli se nepletu, tak v občanském zákoniku je psáno (laicky řečeno):
    projeví-li se závada do šesti měsíců od data prodeje-jedná se tedy o skrytou vadu při prodeji=můžes si vybrat zda chceš zboží vyměnit nebo opravit.
    projeví-li se v průběhu záruční doby neodstranitelná závada=výměna za jiný/nový kus, tak máš po celou dobu této záruky (v ČR nyní 2roky) nárok na odstoupení od kupní smlouvy-můžeš žádat o výměnu za nový kus nebo můžeš žádat o dobropis.

    Jestli se pletu, tak mě prosím opravte.

    ps: opakuji, deska je to super, ikdyž se již neprodává, tak kdybych dostal nový kus s novou zárukou, tak toto asi neřeším....
    °°PC již nemám, na svém 12" Thinkpadu nejde hrát, takže se výhradně věnuji jen své práci a to prodeji koupelnvého vybavení a koupelnového nábytku přes e-shop KOUPELNY-CZ.cz , njn co nadělám°°

  13. #13
    Administrátor mince Avatar uživatele Jezevec
    Založen
    08.10.2002
    Bydliště
    Teplice
    Příspěvky
    6 738
    Vliv
    300

    Standardní Re: Reklamace-Softcom

    Mas to dobre.

    BTW: mas za ty tydny reklamaci pozadovat nahradu pronajmu nahradni MB (respektive abys byl uplne koser, mel si je pri predavani do reklamace pozadat o zapujcku - samo zdarma - a pokud odmitnou, tak si to nekde pronajmout za penize). Jde o soucast nakladu spojenych s reklamaci.

    2meteor: Ty zijes na jiny planete ? Zakaznikovy za vady vzdy odpovida prodejce. V principu ti dodavatel nemusi zaruky poskytovat vubec, je to jen na dohode dovu podnikajicich subjektu.
    IMPROBE AMOR, QUID NON MORTALIA PECTORA COGIS - krutá jsi, lásko, kam až ty doženeš smrtelná srdce -- Vergilius
    Mnoho je prostředků, které léčí lásku, ale žádný není spolehlivý.
    S tím, čeho se na nás dopustili druzí se už nějak vyrovnáme. Horší je to s tím, čeho jsme se na sobě dopustili sami.
    -- Francois La Rochefoucauld
    Nabídnout přátelství tomu, kdo chce lásku, je jako dát chleba tomu, kdo umírá žízní.

  14. #14
    Senior Member mince Avatar uživatele meteor
    Založen
    27.02.2006
    Bydliště
    Baťatown
    Příspěvky
    1 458
    Vliv
    278

    Standardní Re: Reklamace-Softcom

    Citace Původně odeslal Jezevec Zobrazit příspěvek
    2meteor: Ty zijes na jiny planete ? Zakaznikovy za vady vzdy odpovida prodejce. V principu ti dodavatel nemusi zaruky poskytovat vubec, je to jen na dohode dovu podnikajicich subjektu.
    Vím, že zákazníkovi za vady odpovídá prodejce. Ale nevěděl jsem (a stále se mi to nezdá), že by prodejci zůstalo všechno takto vrácené zboží a že ho nevrací dále výrobci / velkoobchodu / komukoli. To je taky jako z jiné planety, ne?
    "Nejhorší není to, čeho jsme se dopustili na ostatních, ale to, co jsme spáchali sami na sobě."

    Intel i5-8400 (CF) | GB Z370 Aorus Gaming K3 | Kingston 2x8GB HyperX Predator 3000MHz | GeForce GTX 560Ti | Samsung 860 Pro 512GB | SB X-Fi Gamer | Asus 2014L1T | Seasonic Focus Plus 550W | SilentiumPC Armis AR7 TG | EIZO EV 2455 | Marantz PM6006 plus Wharfedale Diamond 230 + Audio-Technica ATH-T500 | Windows 10 Pro

  15. #15

    Standardní Re: Reklamace-Softcom

    obchodni smlouvy mezi distributory a prodejci jsou bohuzel pro prodejce dost nevyhodne, bezna je zaruka od distributora jen rok, narok jen na vymenu zbozi a pod...zalezi, jak moc velky prodejce to je, velky je v lepsi vyjednavaci pozici nez maly. Proto se nedivte a mozna i mejte trochu pochopeni, ze predevsim mensi prodejci maji problem s vracenim penez apod. Mimochodem, dukazem tohoto je casta polozka "bazar" u nekterych polozek. to je proste opravene zbozi z reklamace, kde musel prodejce vratit penize a nyni mu zbyl ojety vyrobek.
    Naposledy upravil Petrik; 06.10.2009 v 22:23.
    desktop: i5-2500K@3700MHz, MSI P67A-C43-B3, 2x4GB Kingston Value, Sapphire 5850 Xtreme 1GB 850/1100, 2xWD10EALX fake RAID-1, LG W2600HP-BF S-IPS,Razer DiamonBack, Seasonic SS-400ET-F3, Windows 7 x64 SP1 + ubuntu x64
    notebook: IBM T41p, 1.7 Pentium M, 14" 1400x1050, 1.5GB RAM, 40GB 4200r, Ubuntu 9.04
    ultraportable: IBM X41, 12" XGA 1.5GHz Dothan, 2GB RAM, 32GB CF Pretec 233x SSD, Ubuntu 9.10
    repro: Teufel Concept E Magnum PE 5.1

  16. #16
    Senior Member mince Avatar uživatele meteor
    Založen
    27.02.2006
    Bydliště
    Baťatown
    Příspěvky
    1 458
    Vliv
    278

    Standardní Re: Reklamace-Softcom

    Citace Původně odeslal MaWa Zobrazit příspěvek
    Tak a ted berte, ze za rok prijde zakaznik a chce vratit penize kvuli nejake jedne pitome zavade (neberu v uvahu nekolik opakovanych zavad a podobne veci, to je uz jina vec). Tudiz okamzite jste v minusu 1500Kc, to znamena ze se Vam vynuloval zisk z tech dalsich 10ti zakladnich desek. Hezke, ne ? Z ceho ma ten shop platit lidi, reklamu, dane, pojisteni, najem, web, telefony...a pak teprve neco ze zbytku je zisk.
    Chceš tím naznačit, že odpovědnost (= náklady) za reklamaci nese prodejce? Jsem měl zažito, že by je měl nést výrobce, ne?

    EDIT: jinak je to debata o prdu => špatné zákony a jejich (ne)dodržování tu stejně v obecné rovině nevyřešíme, tudíž je to tu spíš o subjektivních názorech (a jejich hájení)...
    Naposledy upravil meteor; 06.10.2009 v 15:55.
    "Nejhorší není to, čeho jsme se dopustili na ostatních, ale to, co jsme spáchali sami na sobě."

    Intel i5-8400 (CF) | GB Z370 Aorus Gaming K3 | Kingston 2x8GB HyperX Predator 3000MHz | GeForce GTX 560Ti | Samsung 860 Pro 512GB | SB X-Fi Gamer | Asus 2014L1T | Seasonic Focus Plus 550W | SilentiumPC Armis AR7 TG | EIZO EV 2455 | Marantz PM6006 plus Wharfedale Diamond 230 + Audio-Technica ATH-T500 | Windows 10 Pro

  17. #17
    Senior Member mince Avatar uživatele puki
    Založen
    17.05.2003
    Bydliště
    Bratislava
    Příspěvky
    683
    Vliv
    292

    Standardní Re: Reklamace-Softcom

    Nj, to je ako ked clovek pride s autom do servisu na zaruku, do protokolu mu napisu "zavada opravena precistenim" a pritom mu tam supnu diel co sa im valal na sklade po nejakej akcii typu "nechaj zakaznika zaplatit vymenu roznych dielov, ked sa nam nechce hladat pricinu". A ako bonus si od importera na zaruku vypytaju novy diel co si nechaju/rozdaju. Bezna prax v nasich koncinach, ale tu by ju asi niektori schvalovali.


    Mimochodom ten 'hruby pytel' vytiahol ako prvy predajca, ked za predpokladu ze zakonne mohol spravit vymenu(nespecifikovane riesenie reklamacie), papierovo to nespravil a ukratil Nellera minimalne o novu zaruku. Ked mu to bolo pripomenute mal papier opravit a nie prelepovat nalepky.

  18. #18

    Standardní Re: Reklamace-Softcom

    jen dodám, že se jednalo již o třetí reklamaci...deska nestabilní/deska vrácena ze servisu poškozená/deska mrtvá.....

    Kdybych dostal novou desku s novou zárukou, tak toto opravdu neřeším. Jenže se jedná o nějakou opravenou.... To mám zase čekat kdy mi odejde a následně čekat 3-4 týdny na vyřízení reklamace, protože tyto desky se reklamují-servisují až v Německu?
    Vím, že české zákony jsou sepsány dosti nešťastně, ale já se jen domáhal svého práva....řekl jsem to i technikovi, že vím že jim ta deska zřejmě zůstane.....

    dnes mi přišel tento mail:

    Dobrý den,
    s uvedenou kauzou jsem velmi dobře obeznámen.
    Po našem včerejším telefonátu jsem celou situaci ještě prověřoval, jak na straně dodavatelského servisu, tak i na straně našeho brněnského servisu.
    Kolegy jsem nechal provést inventuru servisních zakázek.
    Na záměnu jsme došli po téměř hodinovém hledání, kde ten správný kus měl být odesílán, proto takové zdržení.
    Bohužel v případě této rekl. zakázky není možné vystavit dobropis.
    Za vzniklou situaci se za naši firmu velmi omlouvám a jako projev omluvy bych si Vám dovolil nabídnout slevu na další nákup v hodnotě 3% z ceny.

    škoda.....
    °°PC již nemám, na svém 12" Thinkpadu nejde hrát, takže se výhradně věnuji jen své práci a to prodeji koupelnvého vybavení a koupelnového nábytku přes e-shop KOUPELNY-CZ.cz , njn co nadělám°°

  19. #19

    Standardní Re: Reklamace-Softcom

    ja tyhle vymeny beru jako nutne zlo, ktere souvisi s tim, ze maji dobre ceny. Verim, ze existuji solidni obchody, kde skutecne vraci penize, ale ty stoji vice a proto v nich nekupuji. Pokud vylozene nepotrebuju vratit penize, protoze onen HW mi je jiz k nicemu, coz je malokdy, tak se nehadam a jsem vpodstate spokojen, ze jsem dobre a levne nakoupil.
    desktop: i5-2500K@3700MHz, MSI P67A-C43-B3, 2x4GB Kingston Value, Sapphire 5850 Xtreme 1GB 850/1100, 2xWD10EALX fake RAID-1, LG W2600HP-BF S-IPS,Razer DiamonBack, Seasonic SS-400ET-F3, Windows 7 x64 SP1 + ubuntu x64
    notebook: IBM T41p, 1.7 Pentium M, 14" 1400x1050, 1.5GB RAM, 40GB 4200r, Ubuntu 9.04
    ultraportable: IBM X41, 12" XGA 1.5GHz Dothan, 2GB RAM, 32GB CF Pretec 233x SSD, Ubuntu 9.10
    repro: Teufel Concept E Magnum PE 5.1

  20. #20
    Senior Member minceVIP Avatar uživatele riksa
    Založen
    08.10.2002
    Bydliště
    Tam, kde je puding (Praha)
    Věk
    45
    Příspěvky
    2 975
    Vliv
    330

    Standardní Re: Reklamace-Softcom

    Citace Původně odeslal MaWa Zobrazit příspěvek
    Vim, ze se to tu zase bude hemzit prispevky jak na to je ze zakona narok a tudiz je to naprosto spravne, je mi jasne ze od nekoho dostanu zapornou karmu a pocitam i s tim, ze nekteri kvalitni uzivatele tohoto fora navic budou delat fake objednavky u nas v eshopu tak jako jiz nekolikrat, jen aby me potrestali, ale PRESTO to sem napisu znova....

    Zkuste se nad tim trochu zamyslet.

    Vychozi udaje:
    Prumerna zakladni deska stoji 3 tisice. Marze na ni pri tehle cene je tak 150Kc. Za rok ma deska polovicni hodnotu. Poruchovost komponent je tak 5-10%. To znamena jedna z 10ti se poroucha. Marze a poruchovost je u vsech komponent vicemene stejna...

    Tak a ted berte, ze za rok prijde zakaznik a chce vratit penize kvuli nejake jedne pitome zavade (neberu v uvahu nekolik opakovanych zavad a podobne veci, to je uz jina vec). Tudiz okamzite jste v minusu 1500Kc, to znamena ze se Vam vynuloval zisk z tech dalsich 10ti zakladnich desek. Hezke, ne ? Z ceho ma ten shop platit lidi, reklamu, dane, pojisteni, najem, web, telefony...a pak teprve neco ze zbytku je zisk.

    Vim, co tu bude za odpoved. To neni muj problem, kdyz nevydelavaji tak at to nedelaji. Nebo jeste lepe, nemaji prodavat smejdy. Typicky vidlacka odpoved normalniho Cecha...

    Opravdu moc by me zajimalo, pokud by v Cechach nekdo udelal eshop, ktery by se v reklamacich choval k zakaznikovi presne tak jak mu uklada zakon ale tudiz by byl napriklad o 15% drazsi nez ostatni eshopy, jestli by tam nekdo nakoupil. Prijde mi to trochu schizofrenni. Na jednu stranu kazdy kouka kde to koupit levneji, ale na druhou stranu by kazdy chtel servis jak pro VIP...neprijde Vam to ani trochu divny, z ceho to super reseni reklamaci ten levny shop platit ?

    Tak a ted se do me pustte...
    ja ten tvuj argument zkratim: ty rikas, ze se ti zdaji prava tvych klientu premrstena a zbytecna s ohledem na to, kolik na tom vydelas, resp. vzhledem k riziku, kolik na tom muzes prodelat. jinymi slovy, pokud bys mel moznost eliminovat takove pripadne naklady na reklamace na nulu za cenu nejakych dodatecnych nakladu (pojisteni), tak na tom "tolik" nevydelas, nebo na tom dokonce prodelas. logickym odhadem reknu, ze na tom neprodelavas (prodelavat dlouhodobe vydrzi leda altruista nebo debil), ale nevydelavas tolik, kolik bys bez dodatecnych nakladu mohl.

    takze, opet redakcne zkraceno, je to problem ceny. tu urcujes ty vzhledem ke svym nakladum. takze pokud dojdes k tomu, ze tve naklady (vcetne "pojisteni" viz vyse) jsou vyssi nez tvoje trzby, musis zvysit cenu namisto obhajovani pochybnych praktik. to se ti ale logicky nechce, protoze bojovat "ad hoc" s jednotlivymi zakazniky s pouzitim nefer prostredku (a to jeste jen v pripade, ze se neco posere) je mnohem jednodussi nez svadet "en bloc" otevrenou a ferovou cenovou bitvu s tvoji konkurenci.

    pokud jsou, jak naznacues, v oblasti prodej HW opravdu tak vysoke naklady (vcetne "pojisteni" viz vyse), tak mi rekni, jak je mozne, ze se trzni ceny dlouhodobe drzi na urovni, kde jsou dnes; tedy na urovni, kdy na nich v prumeru kazdy prodejce prodela.

    takze celkove vzato je vyse uvedeny argument mimo misu, protoze reseni tveho problemu je u tebe, nikoliv u zakaznika. kdyz ti dam priklad, tak ja kazdodenne delam rozhodnuti pro sve klienty, za ktere odpovidam a ktere kdyz poseru, tak je mi vzniknou dodatecne naklady (skoda atd.). samozrejme, ze do ceny za sve poradenstvi pocitam i tyto potencialni naklady (tedy ekvivalent pojistneho). stejnym zpusobem to dela kazdy a jsem presvedceny, ze v IT oblasti take.

    doufam, ze ti tento pohled nepripadne moc vidlacky

    a propos - osobne jsem nereklamoval nic ani nepamatuju, ani doposud nemam s nimi zadne extra negativni zkusenosti. jenom stojim za tim, ze pokud existuji pravidla hry, ktere vsichni zucastneni dopredu znaji, neni fer je uprostred hry menit podle toho, komu se to hodi.

    EDIT: aby nedoslo k mylce - kdyz rikam "ty", myslim tim obecne kazdeho prodejce. nic osobniho za tim nehledej
    Naposledy upravil riksa; 07.10.2009 v 16:14. Důvod: doplneni
    i3 3240@default || Gigabyte Z77-D3H || 2x4GB Kingston DDR3 1600 || Sapphire 7750@default|| Default cooling || WD 500AAKS + Samsung F2 1.5TB || Lite-on 1673 || Corsair HX520 || Chieftec DX-01BL-D-U || MS Natural Keyboard 4000 || Logitech MX1000 || HP LP2065
    "Der Kaiser Franz Straka", 3/11/05 in lidovky.cz: "Pokud vím, svět byl stvořen Adamem a Evou a u toho bychom měli zůstat."

  21. #21

    Standardní Re: Reklamace-Softcom

    Ad MaWa, napřed jsem ani nechtěl reagovat ale nedá mi to. riksa to řekl hezky diplomaticky, já přidám ten vidlácký pohled.

    Když mi obchodník nabídne jiné řešení - i mimo moje práva, nebylo by to poprvé a nemám s tím žádný problém. Pokud mi ale lže (ať už z neznalosti, nebo drzosti), pak mi to vadí z principu. Ono je to pro někoho možná těžko pochopitelné, ale většina z nás musí fungovat v práci v nějakých mezích daných zákonem, nebo jen interní směrnicí. Komu se to nelíbí, ať se zasadí o změnu zákonů, nebo může jít pod most. Další ojebávání to nevyřeší.
    PC: GA-EP45-DS3R | E8400 + Ninja | 8GB | 80GB SSD X25-M | Zotac 9500GT | Asus Xonar DX | 2x Hauppauge WinTV HVR-1300 | Enermax MODU82+ 525W | Lancool K1
    Foto: Canon 20D | Tokina 12-24/4 | Canon 24-105/4 L IS USM | Canon 50/1,8 | Giottos MTL3361 + 1301-621C | Nodal Ninja NN5

  22. #22

    Arrow Re: Reklamace-Softcom

    Citace Původně odeslal Jezevec Zobrazit příspěvek
    2meteor: Ty zijes na jiny planete ? Zakaznikovy za vady vzdy odpovida prodejce. V principu ti dodavatel nemusi zaruky poskytovat vubec, je to jen na dohode dovu podnikajicich subjektu.
    Bavíme se tu ještě furt o IT nebo se už jen teoretizuje? Prodejce nakupuje ve VO zboží také se zárukou, takže v drtivé většině případů je kam dál tu rozbitou plívu posunout... jen v tom visí chvíli peníze.

    Citace Původně odeslal Petrik Zobrazit příspěvek
    obchodni smlouvy mezi distributory a prodejci jsou bohuzel pro prodejce dost nevyhodne, bezna je zaruka od distributora jen rok, narok jen na vymenu zbozi a pod...zalezi, jak moc velky prodejce to je, velky je v lepsi vyjednavaci pozici nez maly.
    To si nemyslím, smlouvy ve VO jsou mustry, kde ti definují kredity, splatnosti, vyjímečně cenovou kategorii ale určitě ne záruky.
    Jaké zboží s roční zárukou s VO u kterého musíš ty držet 2.rok ve vlastní režii máš na mysli? Je to něco určeného pro MO trh, nebo spíš něco co si jen viděl v ceníku, ale pro běžného smrtelníka který nakupuje v MO to určeno není?
    add IT komponenty: Jsou nějaké komponenty (desky, disky apod.), které se opravdu opravují? Tj. nemění to servis/výrobce kus za kus?

    MaWa: Asi rozumím jak to myslíš, IT obchod tvrdej chleba má a tak tě občasné vychcánkovství některých zákazníků zvedá ze židle?

    P.S. SORRY za OT, s reklamacemi v SoftComu zatím nemám žádnou špatnou zkušenost.
    Neděkujte, nenadávejte, pokud se vám něco líbí nebo nelíbí, používejte prosím reputaci (tj. ikonka s vahami pod avatarem)... a v případě kritiky nezapomeňte napsat důvod, abych se mohl poučit a polepšit

  23. #23

    Standardní Re: Reklamace-Softcom

    ten muj prispevek jsem si bohuzel nevymyslel, ani to neni nejaky muj nazor, to je proste holy fakt, ale mozna jsem to trochu prehnal s tim vyrokem, ze zaruka jeden rok je bezna. Napr. vsechny vyrobky, ktere se pro ICO zakzniky prodavaji se zarukou jeden rok, maji od distributora zaruku jeden rok a to z toho prosteho duvodu, ze takovu zaruku poskytuje vyrobce. Napr vetsina sortimentu HP a nekteri dalsi vyrobci ntb, dale pak nektere OEM vyrobky (MS) atd. Za neopravitelne zavadu distributor penize obyvkle nevraci, je bezne ze doda novejsi model nebo jiny novy. Velci prodejci ale mohou na distributora patricne zatlacit anebo cas od casu pozadovat vyjimku, u malych to moc nehrozi. Je to sice z jineho soudku, ale napr. Makro ma naprosto bezne splatnosti faktur 6 mesicu, to je pul roku (neni to preklep) a kdyz vam to po nekolikate urgenci slavnostne zaplati, neopomenou zdurazinit, ze mate vlastne stesti a ze si toho mate vazit. To je moje temer vlastni zkusenost (delal jsem pro ne nejake zakazky skrz jednu agenturu). Navic pozaduji naprosto nesmyslne nakupni ceny.
    desktop: i5-2500K@3700MHz, MSI P67A-C43-B3, 2x4GB Kingston Value, Sapphire 5850 Xtreme 1GB 850/1100, 2xWD10EALX fake RAID-1, LG W2600HP-BF S-IPS,Razer DiamonBack, Seasonic SS-400ET-F3, Windows 7 x64 SP1 + ubuntu x64
    notebook: IBM T41p, 1.7 Pentium M, 14" 1400x1050, 1.5GB RAM, 40GB 4200r, Ubuntu 9.04
    ultraportable: IBM X41, 12" XGA 1.5GHz Dothan, 2GB RAM, 32GB CF Pretec 233x SSD, Ubuntu 9.10
    repro: Teufel Concept E Magnum PE 5.1

  24. #24

    Standardní Re: Reklamace-Softcom

    Petrik: No to je právě klasické míchání hrušek s jabkama. Když ten samý notebook nekoupíš "na IČO" jako podnikatel (ObchZak) ale jako klasický koncový uživatel (ObčZak) tak ti prodejce (a jemu potažmo servis HP!!) ty 2 roky záruky v pohodě drží... to je normální průběh, možná právní aspekty typu "koupil jsem to sice na IČO, ale je to pro mou soukromou potřebu atd. atd. a tak se nákup řídí podle ObčZak atd. atd." to mohou vylepšit i pro ičaře, ale to je už věcí dohadování... ale jinak neznám IT výrobek u kterého by přímo od výrobce (!) nebyla pro maloobchodní prodej min. 2 letá záruka... (ale třeba jsou)... to jsou jen ta "špecifiká" MO prodeje která matou (zvlášť když drtivá většina eshopů přejímá VO ceníky importem sakumprásk, nebo je přímo shophostinguje)

    add Makro a ceny pro něj apod. to už je ale brutálně mimo mísu tohoto threadu...
    Naposledy upravil Connor; 08.10.2009 v 00:29.
    Neděkujte, nenadávejte, pokud se vám něco líbí nebo nelíbí, používejte prosím reputaci (tj. ikonka s vahami pod avatarem)... a v případě kritiky nezapomeňte napsat důvod, abych se mohl poučit a polepšit

  25. #25
    Senior Member Avatar uživatele MaWa
    Založen
    29.11.2003
    Bydliště
    Ústí nad Labem
    Věk
    42
    Příspěvky
    1 100
    Vliv
    287

    Standardní Re: Reklamace-Softcom

    ad riksa: (nebudu ten prispevek citovat, je moc dlouhy)

    ja nerikam, ze bych neco chtel nebo nechtel eliminovat. ja rikam, ze pokud by vsechny shopy jednaly presne tak, jak maji dle zakona (pri sebemensim pozadavku vracet penize a dle zakona vracet zpet ten samy kus daneho zbozi a ne jiny kus s jinym seriovym cislem) tak tu zadny shop nebude. protoze vsechny zkrachuji. nebo tu budou jen ty opravdu opravdu drahe a tratil by na tom hlavne zakaznik. a to co jsem psal vyse delaji vsechny shopy do jednoho. musi, jinak by tu nebyli.

    ad prodelavani a vydelavani - opet odkazuji o odstavec vys. bavime se tady o situaci, kdy by vsechny shopy delaly vse tak jak je to presne podle zakona. pak by nevydelaval zadny protoze cesi jsou banda vychcanku. ano TED vydelavam tak jako jine shopy take vydelavaji, ale jen a pouze proto, ze nedodrzuji zakon. nevracim zpet stejny kus HW jako byl zaslan na reklamaci. a o tom bylo myslim cele toto tema, ze z pohledu zakaznika mi prijde nerealny pozadavek na vraceni stejneho kusu HW se stejnym seriovym cislem a pokud toto neni splneno, tak okamzita zadost o dobropis. nic vic, nic min.

    ad druhy odstavec - problem je v tom, jak lidi funguji. zajima je cena a ne to, jak mozna v budoucnu budou muset resit reklamaci. pokud budu drahy tak neprodam a nikdo se o tom, ze v pohode resim reklamace nedozvi. pokud budu levny tak prodam a pokud reklamace nastane tak se ji pokusim vyresit tak, aby obe strany byly spokojeny (coz je z meho naivniho pohledu i cilem...). a k tomu urcovani ceny - teorie je hezka vec, praxe muze byt jina.

    ad dalsi odstavec - porad dokola. protoze nikdo nedodrzuje to co jsem napsal v predchozich dvou odstavcich. a ti extra levni co funguji nekde z panelaku nebo garaze nedodrzuji uz tuplem nic.

    jedno se musi nechat, pravnik budes asi dobry, protoze vetsinu argumentu zvladas velmi kvalitne natocit tak, aby vysly v tvuj prospech

    predstav si situaci (odpust prosim zjednoduseni, samozrejme ze je to cele mnohem mnohem slozitejsi), kdy na tvem trhu bude 80% pravniku s pochybnymi referencemi, temer nulovymi zarukami ale zato s mnohem mnohem levnejsimi sluzbami nez mas ty. dalsich 20% jsou kvalitni lidi a drazi, kteri ale maji napriklad znamosti a delaji pro velke firmy (analogie vsech vetsich IT shopu, ktere prodavaji IT statni sprave a podobne a tudiz jsou vicemene "za vodou" a muzou si dovolit byt celkem drazi) takze je tech 80% levnych nezajima. ty nepatris ani do jedne skupiny, nabizis kvalitni sluzby ale tudiz take draze. a tak k tobe lidi chodit nebudou, a kdyz tak jen znami a ti te neuzivi. ostatni radsi budou chodit za temi levnymi... co s tim ? ano, nejpravepodobnejsi je, ze budes muset zlevnit a to mnohdy treba i pod tvoje aktualni naklady. a pak budes muset (s dovolenim pouziju to dnes tak popularni slovni spojeni) "katovat kosty"...treba tim, ze nebudes dodrzovat 100% zakonu ale jen 99%...coz ti najednou velmi pomuze. protoze to 1% nedodrzovanych zakonu ti usetri vice penez, nez kdybys setril na deseti jinych vecech...a ostatni to stejne nedodrzuji stejne tak, jako ty...
    Oficiální distributor AlphaCool pro ČR a SR...

Informace o tématu

Users Browsing this Thread

Toto téma si právě prohlíží 1 uživatelů. (0 registrovaných a 1 anonymních)

Podobná témata

  1. FAQ + nekolik citaci z ruznych webu
    Založil Jezevec v sekci fóra Reklamace a §
    Odpovědí: 7
    Poslední příspěvek: 11.08.2007, 18:13
  2. Softcom - reklamace desky
    Založil macher v sekci fóra Reklamace a §
    Odpovědí: 10
    Poslední příspěvek: 27.04.2007, 12:20
  3. Reklamacni rad - softcom
    Založil Jezevec v sekci fóra Reklamace a §
    Odpovědí: 2
    Poslední příspěvek: 24.05.2005, 15:50
  4. Reklamace medii DVD - Softcom
    Založil Aigor v sekci fóra Reklamace a §
    Odpovědí: 11
    Poslední příspěvek: 06.01.2005, 08:45
  5. Průzkum reklamace v HK
    Založil Michal-Tučný v sekci fóra Reklamace a §
    Odpovědí: 4
    Poslední příspěvek: 14.09.2003, 00:03

Pravidla přispívání

  • Nemůžete zakládat nová témata
  • Nemůžete zasílat odpovědi
  • Nemůžete přikládat přílohy
  • Nemůžete upravovat své příspěvky
  •