Stránka 2 z 3 PrvníPrvní 123 PosledníPoslední
Výsledky 26 až 50 z 52

Téma: Reklamace-Softcom

  1. #26

    Standardní Re: Reklamace-Softcom

    Ad MaWa, napřed jsem ani nechtěl reagovat ale nedá mi to. riksa to řekl hezky diplomaticky, já přidám ten vidlácký pohled.

    Když mi obchodník nabídne jiné řešení - i mimo moje práva, nebylo by to poprvé a nemám s tím žádný problém. Pokud mi ale lže (ať už z neznalosti, nebo drzosti), pak mi to vadí z principu. Ono je to pro někoho možná těžko pochopitelné, ale většina z nás musí fungovat v práci v nějakých mezích daných zákonem, nebo jen interní směrnicí. Komu se to nelíbí, ať se zasadí o změnu zákonů, nebo může jít pod most. Další ojebávání to nevyřeší.
    PC: GA-EP45-DS3R | E8400 + Ninja | 8GB | 80GB SSD X25-M | Zotac 9500GT | Asus Xonar DX | 2x Hauppauge WinTV HVR-1300 | Enermax MODU82+ 525W | Lancool K1
    Foto: Canon 20D | Tokina 12-24/4 | Canon 24-105/4 L IS USM | Canon 50/1,8 | Giottos MTL3361 + 1301-621C | Nodal Ninja NN5

  2. #27

    Arrow Re: Reklamace-Softcom

    Citace Původně odeslal Jezevec Zobrazit příspěvek
    2meteor: Ty zijes na jiny planete ? Zakaznikovy za vady vzdy odpovida prodejce. V principu ti dodavatel nemusi zaruky poskytovat vubec, je to jen na dohode dovu podnikajicich subjektu.
    Bavíme se tu ještě furt o IT nebo se už jen teoretizuje? Prodejce nakupuje ve VO zboží také se zárukou, takže v drtivé většině případů je kam dál tu rozbitou plívu posunout... jen v tom visí chvíli peníze.

    Citace Původně odeslal Petrik Zobrazit příspěvek
    obchodni smlouvy mezi distributory a prodejci jsou bohuzel pro prodejce dost nevyhodne, bezna je zaruka od distributora jen rok, narok jen na vymenu zbozi a pod...zalezi, jak moc velky prodejce to je, velky je v lepsi vyjednavaci pozici nez maly.
    To si nemyslím, smlouvy ve VO jsou mustry, kde ti definují kredity, splatnosti, vyjímečně cenovou kategorii ale určitě ne záruky.
    Jaké zboží s roční zárukou s VO u kterého musíš ty držet 2.rok ve vlastní režii máš na mysli? Je to něco určeného pro MO trh, nebo spíš něco co si jen viděl v ceníku, ale pro běžného smrtelníka který nakupuje v MO to určeno není?
    add IT komponenty: Jsou nějaké komponenty (desky, disky apod.), které se opravdu opravují? Tj. nemění to servis/výrobce kus za kus?

    MaWa: Asi rozumím jak to myslíš, IT obchod tvrdej chleba má a tak tě občasné vychcánkovství některých zákazníků zvedá ze židle?

    P.S. SORRY za OT, s reklamacemi v SoftComu zatím nemám žádnou špatnou zkušenost.
    Neděkujte, nenadávejte, pokud se vám něco líbí nebo nelíbí, používejte prosím reputaci (tj. ikonka s vahami pod avatarem)... a v případě kritiky nezapomeňte napsat důvod, abych se mohl poučit a polepšit

  3. #28

    Standardní Re: Reklamace-Softcom

    ten muj prispevek jsem si bohuzel nevymyslel, ani to neni nejaky muj nazor, to je proste holy fakt, ale mozna jsem to trochu prehnal s tim vyrokem, ze zaruka jeden rok je bezna. Napr. vsechny vyrobky, ktere se pro ICO zakzniky prodavaji se zarukou jeden rok, maji od distributora zaruku jeden rok a to z toho prosteho duvodu, ze takovu zaruku poskytuje vyrobce. Napr vetsina sortimentu HP a nekteri dalsi vyrobci ntb, dale pak nektere OEM vyrobky (MS) atd. Za neopravitelne zavadu distributor penize obyvkle nevraci, je bezne ze doda novejsi model nebo jiny novy. Velci prodejci ale mohou na distributora patricne zatlacit anebo cas od casu pozadovat vyjimku, u malych to moc nehrozi. Je to sice z jineho soudku, ale napr. Makro ma naprosto bezne splatnosti faktur 6 mesicu, to je pul roku (neni to preklep) a kdyz vam to po nekolikate urgenci slavnostne zaplati, neopomenou zdurazinit, ze mate vlastne stesti a ze si toho mate vazit. To je moje temer vlastni zkusenost (delal jsem pro ne nejake zakazky skrz jednu agenturu). Navic pozaduji naprosto nesmyslne nakupni ceny.
    desktop: i5-2500K@3700MHz, MSI P67A-C43-B3, 2x4GB Kingston Value, Sapphire 5850 Xtreme 1GB 850/1100, 2xWD10EALX fake RAID-1, LG W2600HP-BF S-IPS,Razer DiamonBack, Seasonic SS-400ET-F3, Windows 7 x64 SP1 + ubuntu x64
    notebook: IBM T41p, 1.7 Pentium M, 14" 1400x1050, 1.5GB RAM, 40GB 4200r, Ubuntu 9.04
    ultraportable: IBM X41, 12" XGA 1.5GHz Dothan, 2GB RAM, 32GB CF Pretec 233x SSD, Ubuntu 9.10
    repro: Teufel Concept E Magnum PE 5.1

  4. #29

    Standardní Re: Reklamace-Softcom

    Petrik: No to je právě klasické míchání hrušek s jabkama. Když ten samý notebook nekoupíš "na IČO" jako podnikatel (ObchZak) ale jako klasický koncový uživatel (ObčZak) tak ti prodejce (a jemu potažmo servis HP!!) ty 2 roky záruky v pohodě drží... to je normální průběh, možná právní aspekty typu "koupil jsem to sice na IČO, ale je to pro mou soukromou potřebu atd. atd. a tak se nákup řídí podle ObčZak atd. atd." to mohou vylepšit i pro ičaře, ale to je už věcí dohadování... ale jinak neznám IT výrobek u kterého by přímo od výrobce (!) nebyla pro maloobchodní prodej min. 2 letá záruka... (ale třeba jsou)... to jsou jen ta "špecifiká" MO prodeje která matou (zvlášť když drtivá většina eshopů přejímá VO ceníky importem sakumprásk, nebo je přímo shophostinguje)

    add Makro a ceny pro něj apod. to už je ale brutálně mimo mísu tohoto threadu...
    Naposledy upravil Connor; 07.10.2009 v 23:29.
    Neděkujte, nenadávejte, pokud se vám něco líbí nebo nelíbí, používejte prosím reputaci (tj. ikonka s vahami pod avatarem)... a v případě kritiky nezapomeňte napsat důvod, abych se mohl poučit a polepšit

  5. #30
    Senior Member Avatar uživatele MaWa
    Založen
    29.11.2003
    Bydliště
    Ústí nad Labem
    Věk
    42
    Příspěvky
    1 100
    Vliv
    284

    Standardní Re: Reklamace-Softcom

    ad riksa: (nebudu ten prispevek citovat, je moc dlouhy)

    ja nerikam, ze bych neco chtel nebo nechtel eliminovat. ja rikam, ze pokud by vsechny shopy jednaly presne tak, jak maji dle zakona (pri sebemensim pozadavku vracet penize a dle zakona vracet zpet ten samy kus daneho zbozi a ne jiny kus s jinym seriovym cislem) tak tu zadny shop nebude. protoze vsechny zkrachuji. nebo tu budou jen ty opravdu opravdu drahe a tratil by na tom hlavne zakaznik. a to co jsem psal vyse delaji vsechny shopy do jednoho. musi, jinak by tu nebyli.

    ad prodelavani a vydelavani - opet odkazuji o odstavec vys. bavime se tady o situaci, kdy by vsechny shopy delaly vse tak jak je to presne podle zakona. pak by nevydelaval zadny protoze cesi jsou banda vychcanku. ano TED vydelavam tak jako jine shopy take vydelavaji, ale jen a pouze proto, ze nedodrzuji zakon. nevracim zpet stejny kus HW jako byl zaslan na reklamaci. a o tom bylo myslim cele toto tema, ze z pohledu zakaznika mi prijde nerealny pozadavek na vraceni stejneho kusu HW se stejnym seriovym cislem a pokud toto neni splneno, tak okamzita zadost o dobropis. nic vic, nic min.

    ad druhy odstavec - problem je v tom, jak lidi funguji. zajima je cena a ne to, jak mozna v budoucnu budou muset resit reklamaci. pokud budu drahy tak neprodam a nikdo se o tom, ze v pohode resim reklamace nedozvi. pokud budu levny tak prodam a pokud reklamace nastane tak se ji pokusim vyresit tak, aby obe strany byly spokojeny (coz je z meho naivniho pohledu i cilem...). a k tomu urcovani ceny - teorie je hezka vec, praxe muze byt jina.

    ad dalsi odstavec - porad dokola. protoze nikdo nedodrzuje to co jsem napsal v predchozich dvou odstavcich. a ti extra levni co funguji nekde z panelaku nebo garaze nedodrzuji uz tuplem nic.

    jedno se musi nechat, pravnik budes asi dobry, protoze vetsinu argumentu zvladas velmi kvalitne natocit tak, aby vysly v tvuj prospech

    predstav si situaci (odpust prosim zjednoduseni, samozrejme ze je to cele mnohem mnohem slozitejsi), kdy na tvem trhu bude 80% pravniku s pochybnymi referencemi, temer nulovymi zarukami ale zato s mnohem mnohem levnejsimi sluzbami nez mas ty. dalsich 20% jsou kvalitni lidi a drazi, kteri ale maji napriklad znamosti a delaji pro velke firmy (analogie vsech vetsich IT shopu, ktere prodavaji IT statni sprave a podobne a tudiz jsou vicemene "za vodou" a muzou si dovolit byt celkem drazi) takze je tech 80% levnych nezajima. ty nepatris ani do jedne skupiny, nabizis kvalitni sluzby ale tudiz take draze. a tak k tobe lidi chodit nebudou, a kdyz tak jen znami a ti te neuzivi. ostatni radsi budou chodit za temi levnymi... co s tim ? ano, nejpravepodobnejsi je, ze budes muset zlevnit a to mnohdy treba i pod tvoje aktualni naklady. a pak budes muset (s dovolenim pouziju to dnes tak popularni slovni spojeni) "katovat kosty"...treba tim, ze nebudes dodrzovat 100% zakonu ale jen 99%...coz ti najednou velmi pomuze. protoze to 1% nedodrzovanych zakonu ti usetri vice penez, nez kdybys setril na deseti jinych vecech...a ostatni to stejne nedodrzuji stejne tak, jako ty...
    Oficiální distributor AlphaCool pro ČR a SR...

  6. #31
    Administrátor mince Avatar uživatele Jezevec
    Založen
    08.10.2002
    Bydliště
    Teplice
    Příspěvky
    6 738
    Vliv
    300

    Standardní Re: Reklamace-Softcom

    2MaWa: Podle vseho na tom budes jeste hur: http://www.novinky.cz/ekonomika/1810...trebitelu.html
    IMPROBE AMOR, QUID NON MORTALIA PECTORA COGIS - krutá jsi, lásko, kam až ty doženeš smrtelná srdce -- Vergilius
    Mnoho je prostředků, které léčí lásku, ale žádný není spolehlivý.
    S tím, čeho se na nás dopustili druzí se už nějak vyrovnáme. Horší je to s tím, čeho jsme se na sobě dopustili sami.
    -- Francois La Rochefoucauld
    Nabídnout přátelství tomu, kdo chce lásku, je jako dát chleba tomu, kdo umírá žízní.

  7. #32

    Standardní Re: Reklamace-Softcom

    Citace Původně odeslal MaWa Zobrazit příspěvek
    ja rikam, ze pokud by vsechny shopy jednaly presne tak, jak maji dle zakona .. tak tu zadny shop nebude
    Ne, ale zustanou tu jen ty slusne.

    Citace Původně odeslal MaWa Zobrazit příspěvek
    ...nebo tu budou jen ty opravdu opravdu drahe a tratil by na tom hlavne zakaznik
    No to je otazka pohledu. Osobne si uz peknych par let vybiram obchody pouze podle referenci a jednani pri reklamacich. Kazdy kdo uz nekdy resil reklamaci s arogantnim prodejcem ti rekne to same.

    Citace Původně odeslal MaWa Zobrazit příspěvek
    ...kdy by vsechny shopy delaly vse tak jak je to presne podle zakona. pak by nevydelaval zadny protoze cesi jsou banda vychcanku.
    na to asi nema cenu neco rikat. Marne premyslim proc tuhle praci vubec delas..
    Kdyz jsem chodil do skolky a neco provedl, pamatuju ze doma jsem vzdycky brecel a rikal, ze ostatni deti taky hazely ty kameny... No, pak jsem z toho vyrostl.

    Citace Původně odeslal MaWa Zobrazit příspěvek
    z pohledu zakaznika mi prijde nerealny pozadavek na vraceni stejneho kusu HW se stejnym seriovym cislem a pokud toto neni splneno, tak okamzita zadost o dobropis. nic vic, nic min.
    Znovu - je to mozna tezko pochopitelne, ale tohle je platny zakon. Pokud se ti to nelibi, muzes jit za svym poslancem prosazovat zmenu.

    Samozrejme jako ve vsem, narazit na blba muzes na kazde strane pultu a verim, ze jako obchodnik na vycuranky zarazis celkem casto. Je to jen o domluve (prekvapive taky zakonna moznost), bud nabidnes jinou moznost, nebo zatnes zuby a dodrzis zakon. V nejhorsim pripade to "zkusis", ale kdyz ten blb na druhe strane neni az tak uplne mimo a nenecha se odrbat, tak hned zacit argumentovat "aano, odrbavam te, protoze to delaji ostatni taky" ?!?

    Citace Původně odeslal MaWa Zobrazit příspěvek
    ..nabizis kvalitni sluzby ale tudiz take draze. a tak k tobe lidi chodit nebudou, a kdyz tak jen znami a ti te neuzivi. ostatni radsi budou chodit za temi levnymi...
    Ted odbocim - nedavno jsem cetl v mistnim platku statistiku, ze v nasem mestecku je 28 restauraci, presto na obed chodim do prodejny potravin, pripadne k tamanovi, protoze ten jediny ma cenu umernou kvalite. K cemu mi je poledni menu za 65 Kc, kdyz je nad slunce jasne ze za tyhle penize se uvarit neda a jist se to vetsinou taky neda. Spoluzacka ktera se do jednoho podniku provdala mi rekla, ze bojuji o kazdou korunu dolu, aby nalakali v teto "tezke dobe" zakazniky. Pruser je v tom, ze jist se tam vetsinou neda uz ani normalni jidlo. Vzpominam si na to pokazde pri sledovani poradu "Ano, sefe"
    PC: GA-EP45-DS3R | E8400 + Ninja | 8GB | 80GB SSD X25-M | Zotac 9500GT | Asus Xonar DX | 2x Hauppauge WinTV HVR-1300 | Enermax MODU82+ 525W | Lancool K1
    Foto: Canon 20D | Tokina 12-24/4 | Canon 24-105/4 L IS USM | Canon 50/1,8 | Giottos MTL3361 + 1301-621C | Nodal Ninja NN5

  8. #33
    Senior Member Avatar uživatele MaWa
    Založen
    29.11.2003
    Bydliště
    Ústí nad Labem
    Věk
    42
    Příspěvky
    1 100
    Vliv
    284

    Standardní Re: Reklamace-Softcom

    ad 1) ukaz mi jediny IT shop v CZ, ktery ti pri prvni reklamaci vrati penize pokud jim reknes, ze ze zakona mas narok na STEJNY kus produktu. nikdo...takze zadny "slusny" shop v CZ asi neexistuje...

    ad 2) skladba uzivatelu tohoto fora naprosto neodpovida realne skladbe populace v CR. tomu odpovidaji i preference lidi.

    ad 3) jestli hodlas porovnavat hazeni kamenu s cukanim se vracet penize pri prvni zavade daneho produktu, tak opravdu nevim, co ti na to mam rict

    ad 4) ano ale my se tady bavime o tom, ze nekdo tady pise, ze je zcela irelevantni to, ze obchodnik se chce domluvit. pokud proste zakaznik rekne, ze chce stejny kus produktu a prodejce mu ho zcela logicky nemuze nabidnout, tak je takovy narok dle nekterych zcela v poradku a zakaznik ma pravo na penize zpet. to je opravdu uchylarna...fakt bys toho nevyuzil, kdybys vedel, ze za pul roku nebo za rok dostanes za komponentu plnou castku zpet ?

    ad 5) viz bod 2. Preference uzivatelu tohoto fora (a vicemene internetovych uzivatelu obecne) je uplne nekde jinde, nez preference vetsiny populace CR. Krasne to bylo videt na prvnim dilu letosni serie Ano, sefe, kde byla ta restaurace nekde u vody. Chtel tam z toho udelat nejakou lepsi restauraci, ale ten samotny majitel to v podstate nechtel. Proc ? Protoze tam na to nebyla klientela, tem lidem stacila a plne vyhovovala na slichta za 70Kc a pokud odelali menu pres stovku tak i primo tam byly rozhovory s lidma ze "je to moc drahy"...Takze opravdu nezlob se, ale neohanej se tady vecma typu "ja bych to tak udelal" ... protoze to je presne ono, tohle forum neni reprezentativni vzorek...
    Oficiální distributor AlphaCool pro ČR a SR...

  9. #34

    Standardní Re: Reklamace-Softcom

    Citace Původně odeslal MaWa Zobrazit příspěvek
    ad 1) ukaz mi jediny IT shop v CZ, ktery ti pri prvni reklamaci vrati penize pokud jim reknes, ze ze zakona mas narok na STEJNY kus produktu. nikdo...takze zadny "slusny" shop v CZ asi neexistuje...
    Kdysi CC, celkem 4 reklamace - okamzite nabidli stejne/lepsi zbozi, nebo vratit penize. Pak jsem zaregistroval na foru zhorseni pristupu, ale zatim jinak bez problemu. Vetsinu veci ted kupuju v Alfacompu, zatim 3 reklamace a pristup vyborny. Naopak v Softcomu prvni a zasadni negativni zkusenost s reklamaci (pokus o ojeb, natlak, lhani...) od te doby tam me, ani nikoho z mych zakazniku nevidel. Jednoduche.

    Citace Původně odeslal MaWa Zobrazit příspěvek
    ad 3) jestli hodlas porovnavat hazeni kamenu s cukanim se vracet penize pri prvni zavade daneho produktu, tak opravdu nevim, co ti na to mam rict
    Prvni je (vzhledem k veku) klukovina, druhe porusovani zakona. To druhe navic s plnym vedomim. Princip je stejny - delaji to ono, proc ne ja.

    Citace Původně odeslal MaWa Zobrazit příspěvek
    ..pokud proste zakaznik rekne, ze chce stejny kus produktu a prodejce mu ho zcela logicky nemuze nabidnout, tak je takovy narok dle nekterych zcela v poradku a zakaznik ma pravo na penize zpet. to je opravdu uchylarna...fakt bys toho nevyuzil, kdybys vedel, ze za pul roku nebo za rok dostanes za komponentu plnou castku zpet ?
    Je irelevantni jestli je to uchylarna, nebo co si o tom kdokoliv z nas mysli, je to zakon - pokud vis co to znamena. Takze diskuse na 4u o tomto jsou uplne mimo misu.
    A za druhe - nevyuzil, nechapu na co by mi lezela nejaka vadna komponenta pul roku doma. Ale ano - dovedu si predstavit dost lidi, co to udela. Jak se zachovat jsem jiz psal.

    Citace Původně odeslal MaWa Zobrazit příspěvek
    ad 5) viz bod 2. Preference uzivatelu tohoto fora (a vicemene internetovych uzivatelu obecne) je uplne nekde jinde, nez preference vetsiny populace CR.
    Souhlas, jen nerozumim na co to ma vliv. Viz muj pred. post.

    Citace Původně odeslal MaWa Zobrazit příspěvek
    ..kde byla ta restaurace nekde u vody. Chtel tam z toho udelat nejakou lepsi restauraci, ale ten samotny majitel to v podstate nechtel. Proc ? Protoze tam na to nebyla klientela, tem lidem stacila a plne vyhovovala na slichta za 70Kc..
    Videl jsem - dobrej dil... V tomto pripade nechapu proc se majitel vubec ozyval do podobneho poradu. Jen to ukazalo, ze ti co se chteli slusne najist se uz davno tomuhle podniku obloukem vyhybaji, takze zmena jidelnicku jeste neznamena ze se mu tam vsichni nahrnou.
    PC: GA-EP45-DS3R | E8400 + Ninja | 8GB | 80GB SSD X25-M | Zotac 9500GT | Asus Xonar DX | 2x Hauppauge WinTV HVR-1300 | Enermax MODU82+ 525W | Lancool K1
    Foto: Canon 20D | Tokina 12-24/4 | Canon 24-105/4 L IS USM | Canon 50/1,8 | Giottos MTL3361 + 1301-621C | Nodal Ninja NN5

  10. #35
    Senior Member mince
    Založen
    07.10.2002
    Bydliště
    Brno
    Věk
    45
    Příspěvky
    1 278
    Vliv
    298

    Standardní Re: Reklamace-Softcom

    Obecně se musím zastat Mawy, ale to je asi jasné... taky jsem obchodník, i když teda jen zaměstnanec.

    Nebudu tady rozebírat kdo má v čem pravdu nebo ne, to už je tu několikrát...

    Jen bych se chytnul toho nápadu: "obrátit se na svého poslance"

    Asi by něco takového chtělo udělat, protože můj asi úplně stupidní mozek už řadu let nemůže pochopit, jak je možné, že zákazník používá zboží třeba 1.5 roku, pak jej vyreklamuje a dostane kompletní kupní částku zpátky.

    Dokud to bude takhle fungovat, tak vztah prodejce - zákazník bude furt o oje*ávání jednoho druhým a naopak.

    Moje hlava, moje svědomí a já nevím co ještě, mi jasně říká, že jestli něco používám, tak z toho mám nějaký užitek/prospěch.

    Proč bych pak měl chtít za reklamovaný výrobek celou kupní cenu? Tak jak to teď funguje, tak vlastně až do skončení záruky prodejce zboží kupujícímu půjčuje s nulovým nájmem po složení zálohy (teď se tomu říká kupní cena). Jasně, jde tu o odpovědnost za vady atp. ale snad chápete s čím mám morální problém.

    Ideální by byla nějaký tabulka amortizací, která by jasně stanovovala o kolik u čeho klesá s dobou cena a podle toho by se jednalo.

    Podle mého by pak ideální případ měl vypadat takto:
    1.) koupím třeba grafiku za 5000,-
    2.) po roce užívání nenadále chcípne
    3.) reklamace je uznána
    následuje volba:
    - stejný kus s jiným s/n a novou zárukou
    - cash zpět, ale jen v hodnotě snížené o amortizaci, dejme tomu, že by to za 1 rok bylo o 30% dolů

    Zákazník by tak měl buď novou stejnou kartu s novou zárukou nebo by měl peníze za které by si koupil výkonově ekvivalentní kartu bez problémů. Pokud by chtěl něco lepšího (rychlejšího), tak by si měl připlatit - což dnes nemusí...

    Rozhodně by pak ubylo vychcánků, kteří odpalují hardware na samém konci záruky a jdou si pro nový a dělají to takhle pořád dokola.

    Ve svém okolí znám jednoho "pána", který má dva mobily (nic divného, že...), jenže používá pořád jen jeden, protože druhý je v reklamaci (a naopak)... řekněme si na rovinu, na mobilech je furt co reklamovat...
    Dotyčný pán tedy průběžně obměňuje ony mobily tím, že se vždy po několika měsících prokouše k třetí (čtvrté) reklamaci -> prachy zpět nebo výměna za jiný a furt dokola - HNUS.
    AMD Ryzen 7 7800X3D | MSI MAG CORELIQUID E360 | MSI B650 GAMING PLUS WIFI | Kingston FURY 32GB DDR5-6000 | MSI GeForce RTX 4070 SUPER 12G VENTUS 2X OC | NVMe Samsung SSD 970 EVO 500GB | WD Blue 3D NAND SSD 1TB | MSI Vigor GK50LP + Logitech MX Master 3 + Xbox ONE Controler | Fortron CUT593P & Corsair RM650x | 27" HP 27xq | Windows 11 Pro 64bit | Synology NAS DS214 2TB | connected by Vodafone 500M/30M

  11. #36

    Standardní Re: Reklamace-Softcom

    Souhlas s Vykukem - taky nemám rád vychcánky a upřímně řečeno, jak zmetkovost dnešních výrobků, tak "kvalita" zboží v kombinaci s mentalitou některých expertů tomu chování přímo nahrává.

    Už jsem to někde psal, jsem pro zavedení "amerického systému". Záruka 14 dnů a hotovo, ale vždycky bych si měl mít možnost připlatit za libovolně delší záruku. Spokojení by měli být snad všichni. Obchodník si za příplatek pokryje náklady s reklamací, zákazník co kouká na korunu ušetří a ti co chtějí klid přidají něco navíc.
    PC: GA-EP45-DS3R | E8400 + Ninja | 8GB | 80GB SSD X25-M | Zotac 9500GT | Asus Xonar DX | 2x Hauppauge WinTV HVR-1300 | Enermax MODU82+ 525W | Lancool K1
    Foto: Canon 20D | Tokina 12-24/4 | Canon 24-105/4 L IS USM | Canon 50/1,8 | Giottos MTL3361 + 1301-621C | Nodal Ninja NN5

  12. #37
    Senior Member mince Avatar uživatele Kamikatze007
    Založen
    08.10.2002
    Bydliště
    Kolín
    Věk
    39
    Příspěvky
    875
    Vliv
    298

    Standardní Re: Reklamace-Softcom

    MaWa: nebudu se vyjadrovat k tvemu obchodovani, ale ver, ze ja a vetsina mych znamych si radeji koupi drazsi hw u prodejce, ktery v pripade problemu zajisti dobry servis. Ty delas jako kdyby z hadani s prodejci mel kazdy zakaznik radost a delal to ze sportu.
    Jestli chces priklad obchodu, kde jsou vyssi ceny a presto tam lidi chodi, tak myslim, ze firmu czechcomputer ti snad predstavovat nemusim-maji vyssi ceny, nez vetsina mensich eshopu a presto tam lide nakupuji, dokonce musim napsat, ze i pri prvni zadosti o vraceni penez se usmeji a reknou: "samozrejme". Konkretne po reklamaci dvou disku WD raid edition mi bylo oznameno, ze by mi jeden vymenili za raid edition 2 a druhy za nejaky seagate, na to jsem rekl, ze o seagate nemam zajem, ze mi staci vraceni aktualni ceny toho WD (stale byl v prodeji). Odpoved: "Samozrejme, ale bohuzel zakon nam umoznuje jen vraceni kupni ceny, takze Vam napiseme dobropis na kupni cenu....a u toho druheho disku souhlasite s vymenou?" "Ano, samozrejme." "Vyborne, dekujeme Vam, nashledanou."
    Takze: ANO, i v Cechach jde delat byznys poctive a ANO, budu stale nakupovat v CZC a tvemu shopu se budu radeji snazit vyhnout.

    edit: K tomuto konkretnimu pripadu: asi bych taky nechtel, aby mi po treti reklamaci evidentne problemoveho modelu desky dali nejakou o ktere nic nevim (treba provozovanou za vysokych teplot, pri nadmernem OC s neodpovidajim chlazenim a navic treba s prelepenym S/N). Pak by se taky mohlo stat, ze deska umre nekdy tesne po zaruce, pripadne jeste v zaruce, kde s tebou prodejce nasledne vyjebe, ze mas spatne S/N, pripadne, ze deska byla provozovana za neodpovidajicich podminek.

    A co se tyce zakonu, tak jsou imho nastaveny dobre, jenom spotrebni elektronika a IT jsou specificka odvetvi.
    Naposledy upravil Kamikatze007; 10.10.2009 v 23:16.
    AMD FX6300@4.2GHz|Gigabyte 990FXA-UD3|AMD Radeon R9 280X OC|2x8GB Crucial Ballistix DDRIII 1866|Intel SSD 520 120GB|2TB Samsung EcoGreen|WD CAVIAR BLACK 1TB|Samsung F1 1TB|Samsung 40" TV|LG W2600H|Logitech Performance MX|Seasonic M12II-620W|Creative X-Fi Music|Fractal Design Define XL R2|Yamaha AX-570+Jamo S606
    Mitsubishi Galant Wagon 2,5 V6 118kW@5750rpm 218Nm@4500rpm-default

  13. #38
    Senior Member mince Avatar uživatele puki
    Založen
    17.05.2003
    Bydliště
    Bratislava
    Příspěvky
    683
    Vliv
    288

    Standardní Re: Reklamace-Softcom

    Citace Původně odeslal Vykuk Zobrazit příspěvek
    ...
    Podle mého by pak ideální případ měl vypadat takto:
    1.) koupím třeba grafiku za 5000,-
    2.) po roce užívání nenadále chcípne
    3.) reklamace je uznána
    následuje volba:
    - stejný kus s jiným s/n a novou zárukou
    - cash zpět, ale jen v hodnotě snížené o amortizaci, dejme tomu, že by to za 1 rok bylo o 30% dolů

    Zákazník by tak měl buď novou stejnou kartu s novou zárukou nebo by měl peníze za které by si koupil výkonově ekvivalentní kartu bez problémů. Pokud by chtěl něco lepšího (rychlejšího), tak by si měl připlatit - což dnes nemusí...
    Je blbost riesit jednu nelogickost este vacsou.
    1. Zakaznik by musel mat zarucenu moznost vzdy dostat novy kus, inak by pre obchodnikov zacalo byt vyhodnejsie tlacit na vyrovnanie cenou ako drzat servis a jeho naklady.
    2. Ziadas od zakonnych prostriedkov flexibilitu trhu, kde by niekto urcoval ake percento a pre ake diely ? Napr zdroje devalvuju urcite menej ako procesory. A co potom mainstream vs specializovane kusy ktore nestracaju tak hodnotu ? Kto to bude triedit a urcovat ? A nakoniec budu zakaznici co na tom budu tratit, to chces ?

    Pripomina mi to amortizaciu u zakonneho poistenia aut. Aby zabranili opravovaniu si aut na ucet poistovne. tak teraz ked ti niekto nabura starsie auto tak ti nedaju ani tolko na opravu - lebo tabulky nepustia. A mozes sa snimi sudit aby ti dali vobec adekvatnu hodnotu, a kopec ludi to vzda. A to sa jedna o desiatky az stovky tisic, teraz si predstav ako by to dopadlo pri 10 nasobne nizsich sumach ale zato sto a viacnasobne tolko pripadoch...
    Naposledy upravil puki; 11.10.2009 v 00:06.

  14. #39

    Red face Re: Reklamace-Softcom

    Citace Původně odeslal Vykuk Zobrazit příspěvek
    ...
    Podle mého by pak ideální případ měl vypadat takto:
    1.) koupím třeba grafiku za 5000,-
    2.) po roce užívání nenadále chcípne
    3.) reklamace je uznána
    následuje volba:
    - stejný kus s jiným s/n a novou zárukou
    - cash zpět, ale jen v hodnotě snížené o amortizaci, dejme tomu, že by to za 1 rok bylo o 30% dolů

    Zákazník by tak měl buď novou stejnou kartu s novou zárukou nebo by měl peníze za které by si koupil výkonově ekvivalentní kartu bez problémů. Pokud by chtěl něco lepšího (rychlejšího), tak by si měl připlatit - což dnes nemusí...

    Rozhodně by pak ubylo vychcánků, kteří odpalují hardware na samém konci záruky a jdou si pro nový a dělají to takhle pořád dokola.
    ...
    Mno to vidím trochu jinak.
    Vychcánkové se najdou vždy a čím komplikovanější zákon (viz amortizace a podobné brekule) tím víc vychcánků bude a přibudou i na straně obchodníků.

    Ideální případ vidím takto: Zboží funguje bezvadně po celou dobu záruky!

    Nestranný pozorovatel by mohl z této diskuse nabít dojmu, že všem obchodníkům se dějí samé špatnosti, protože všichni zákazníci jsou vychcánkové co úmyslně rozbíjí zboží před vypršením záruky a chtějí za to prachy nebo funglovku s plnou zárukou...
    Neděkujte, nenadávejte, pokud se vám něco líbí nebo nelíbí, používejte prosím reputaci (tj. ikonka s vahami pod avatarem)... a v případě kritiky nezapomeňte napsat důvod, abych se mohl poučit a polepšit

  15. #40

    Standardní Re: Reklamace-Softcom

    Citace Původně odeslal Kamikatze007 Zobrazit příspěvek
    MaWa: nebudu se vyjadrovat k tvemu obchodovani, ale ver, ze ja a vetsina mych znamych si radeji koupi drazsi hw u prodejce, ktery v pripade problemu zajisti dobry servis. Ty delas jako kdyby z hadani s prodejci mel kazdy zakaznik radost a delal to ze sportu.
    Jestli chces priklad obchodu, kde jsou vyssi ceny a presto tam lidi chodi, tak myslim, ze firmu czechcomputer ti snad predstavovat nemusim-maji vyssi ceny, nez vetsina mensich eshopu a presto tam lide nakupuji, dokonce musim napsat, ze i pri prvni zadosti o vraceni penez se usmeji a reknou: "samozrejme". Konkretne po reklamaci dvou disku WD raid edition mi bylo oznameno, ze by mi jeden vymenili za raid edition 2 a druhy za nejaky seagate, na to jsem rekl, ze o seagate nemam zajem, ze mi staci vraceni aktualni ceny toho WD (stale byl v prodeji). Odpoved: "Samozrejme, ale bohuzel zakon nam umoznuje jen vraceni kupni ceny, takze Vam napiseme dobropis na kupni cenu....a u toho druheho disku souhlasite s vymenou?" "Ano, samozrejme." "Vyborne, dekujeme Vam, nashledanou."
    Takze: ANO, i v Cechach jde delat byznys poctive a ANO, budu stale nakupovat v CZC a tvemu shopu se budu radeji snazit vyhnout.

    edit: K tomuto konkretnimu pripadu: asi bych taky nechtel, aby mi po treti reklamaci evidentne problemoveho modelu desky dali nejakou o ktere nic nevim (treba provozovanou za vysokych teplot, pri nadmernem OC s neodpovidajim chlazenim a navic treba s prelepenym S/N). Pak by se taky mohlo stat, ze deska umre nekdy tesne po zaruce, pripadne jeste v zaruce, kde s tebou prodejce nasledne vyjebe, ze mas spatne S/N, pripadne, ze deska byla provozovana za neodpovidajicich podminek.

    A co se tyce zakonu, tak jsou imho nastaveny dobre, jenom spotrebni elektronika a IT jsou specificka odvetvi.
    Pri prvni zadosti o vraceni penez se usmejou a reknou, ze na to nemam pravo, ze to opravili vymenou po hodine hadani uznaji, ze ten zakon preci jen neco takoveho zrejme neumoznuje ale jadojedu na to, ze nemam originalni instalacni CD...
    desktop: i5-2500K@3700MHz, MSI P67A-C43-B3, 2x4GB Kingston Value, Sapphire 5850 Xtreme 1GB 850/1100, 2xWD10EALX fake RAID-1, LG W2600HP-BF S-IPS,Razer DiamonBack, Seasonic SS-400ET-F3, Windows 7 x64 SP1 + ubuntu x64
    notebook: IBM T41p, 1.7 Pentium M, 14" 1400x1050, 1.5GB RAM, 40GB 4200r, Ubuntu 9.04
    ultraportable: IBM X41, 12" XGA 1.5GHz Dothan, 2GB RAM, 32GB CF Pretec 233x SSD, Ubuntu 9.10
    repro: Teufel Concept E Magnum PE 5.1

  16. #41

    Standardní Re: Reklamace-Softcom

    Citace Původně odeslal Aigor Zobrazit příspěvek
    ....
    Už jsem to někde psal, jsem pro zavedení "amerického systému". Záruka 14 dnů a hotovo, ale vždycky bych si měl mít možnost připlatit za libovolně delší záruku. Spokojení by měli být snad všichni. Obchodník si za příplatek pokryje náklady s reklamací, zákazník co kouká na korunu ušetří a ti co chtějí klid přidají něco navíc.
    Ale ono to tak v podstatě funguje. Prodejce si dvouletou záruku kompenzuje v ceně. Je to koneckonců obvyklý argument amerických výrobců, když obhajují evropské ceny, které jsou často v poměru 1 dolar = 1 euro. Takže příplatek za delší záruku si všichni platíme, akorát nám chybí možnost volby.

  17. #42
    Senior Member Avatar uživatele DOC_ZENITH
    Založen
    24.05.2005
    Bydliště
    Praha 14 hloubětín.
    Příspěvky
    1 296
    Vliv
    270

    Standardní Re: Reklamace-Softcom

    No, taky jsem spíš na tý prodejní straně půltu, nejsem teda obchodník, ale lidí z obchodu a reklamací se musim zastat. Základnmí chyba tady je, že nefunguje žádnej orgán co by toto ošéfoval a kontroloval. Všechny Eshopy i ty největší podvádějí, jinak by krachovali, protože lidi koupěj i ten největší shit když je o korunu levnější, ano, jsme v čechách. Vzhledem k tomu, že je to už jaksi normalizované, soudit se s větší firmou, good luck.

    Jsem zvědavej jak normální smrtelník s normálním platem při případném sporu uspěje proti třeba takový Alze s jejich právníkem + jejich štědrostí vůči jiným osobám v procesu. Tady nejsme v USA kde dáš kočku do mikrovlnky a ještě na tom milion vyděláš.

    A jen tak btw. k zaměstnancům. Většinou to vůbec neni o tom co on chce nebo jakej zákon zná. Průměrně přijde 1 - 3 prudiči deně, takže tito lidé zákony znaj velice dobře, ale nemohou jít za pravidla který má firma interně, jinak by jim šéf vzal prémie, případně je to nechal zaplatit. I kdyby oni jednali správně a šéf je nutil porušovat zákon. Nelíbí se ti to? Jdi dělat jinam, ukažte mi kam a hned tam jdu.......
    The best Unreal Tournament maniac.

  18. #43

    Standardní Re: Reklamace-Softcom

    Dokud je dostatek zamestnancu, kteri jsou ochotni porusovat zakon, tak si takove jednani muze ten sef klidne dovolit. Takze si to ti zamestnanci vlastne castecne sami zpusobuji.

    Alza muze mit dobre (a drahe) pravniky a muze rozdavat vsimne okolo, ale kdyby mela resit kazdy tyden spor se zakaznikem, tak by se to urcite dost prodrazilo.

    Ja bych byl pro, aby COI na zaklade stiznosti zakazniku delala poradne kontroly, aby se obchodum vyplatilo radeji o neco zdrazit nez obchazet zakon. Takove kontroly moznosti vraceni zbozi do 14 dnu, kontroly dodrzovani reklamaci...
    Naposledy upravil zivan; 11.10.2009 v 19:40.
    Lenovo Thinkpad X220 (i5 2410M, 16GB RAM, HD3000, 12,5" IPS, 1TB HDD Seagate 7mm, 120GB mSATA Crucial M4), Mini Dock Plus Ser. 3, 29" LG 29UM65 + 22" Eizo S2202W

  19. #44
    Administrátor mince Avatar uživatele Jezevec
    Založen
    08.10.2002
    Bydliště
    Teplice
    Příspěvky
    6 738
    Vliv
    300

    Standardní Re: Reklamace-Softcom

    2Vykuk: ALe zakone rika zcela jasne, ze zaruka = MINIMALNI (a statem takto garantovana) doba zivotnosti. Vyrobek by mel bezne vydrzet mnohonasobne dele a ze envydrzi je jen a jen problem prodejcu, na ktere je tato zodpovednost prenesena.

    Jakmile bude kvalita prodavanych vyrobku odpovidat tomuto pozadavku, a jejich poruchovost tedy bude minimalni, nebude proc odmitat zakaznikovy vratit $.

    2Petrik: Nevim jak ty, ale ja kdyz neco reklamuju, tak to vzdy reklamuju komplet (vetsinou vcetne orig krabice) a samo si kompletnost nechavam potvrdit (a uz se mi samo vratila jen hola vec => prachy zpet).
    IMPROBE AMOR, QUID NON MORTALIA PECTORA COGIS - krutá jsi, lásko, kam až ty doženeš smrtelná srdce -- Vergilius
    Mnoho je prostředků, které léčí lásku, ale žádný není spolehlivý.
    S tím, čeho se na nás dopustili druzí se už nějak vyrovnáme. Horší je to s tím, čeho jsme se na sobě dopustili sami.
    -- Francois La Rochefoucauld
    Nabídnout přátelství tomu, kdo chce lásku, je jako dát chleba tomu, kdo umírá žízní.

  20. #45
    Senior Member mince
    Založen
    07.10.2002
    Bydliště
    Brno
    Věk
    45
    Příspěvky
    1 278
    Vliv
    298

    Standardní Re: Reklamace-Softcom

    2Jezevec: já vím co říká zákon a nepopírám to, proto jsem psal, že jsem pro to "odchytit si svého poslance".

    Mám prostě filozofický problém s tím, že:
    ad1) je odpovědnost za kvalitu přenesena na prodejce, přičemž za ni dle selského rozumu zodpovídá výrobce (dobře, ještě bych byl ochoten uvažovat o dovozci v případě zahraničních výrobců),
    ad2) pokud se vrací peníze za výrobek, který byl používán skoro celou dobu záruky, tak se vrací plná částka a vůbec nikoho nezajímá, že jej spotřebitel po celou dobu využíval dejme tomu k plné spokojenosti (ve výsledku to pak je, jakoby měl skutečně věc pronajatou s nulovým nájmem a složil na něj pouze jistinu (platbu za zboží)).

    Prostě mi celá logika záruk a reklamací připadá v aktuální české (evropské) podobě hodně ujetá a ochrana spotřebitele je hnána až ad absurdum. A to prosím nepíšu jako obchodník, ale jako zákazník, spotřebitel, protože je mi popravdě žinantní, když jdu třeba po skoro dvou letech vrátit vadnou věc, tak mi prodejce vysází celou cenu a já přitom vím z praxe obchodníka, že na tom bude tratnej jak sviňa (proč? protože na úrovni obchodník dodavatel je to obvykle upraveno tak, že prodejce dostane zpět pouze aktuální hodnotu zboží).
    AMD Ryzen 7 7800X3D | MSI MAG CORELIQUID E360 | MSI B650 GAMING PLUS WIFI | Kingston FURY 32GB DDR5-6000 | MSI GeForce RTX 4070 SUPER 12G VENTUS 2X OC | NVMe Samsung SSD 970 EVO 500GB | WD Blue 3D NAND SSD 1TB | MSI Vigor GK50LP + Logitech MX Master 3 + Xbox ONE Controler | Fortron CUT593P & Corsair RM650x | 27" HP 27xq | Windows 11 Pro 64bit | Synology NAS DS214 2TB | connected by Vodafone 500M/30M

  21. #46
    Senior Member mince Avatar uživatele meteor
    Založen
    27.02.2006
    Bydliště
    Baťatown
    Příspěvky
    1 458
    Vliv
    274

    Standardní Re: Reklamace-Softcom

    2 Vykuk: pokud tvůj post "vezmu" odzadu, tak mi vyjde: jelikož jsou v ČR / EU záruční a reklamační podmínky nastaveny tak, jak jsou, pak by cílem výrobců měla být snaha o "dokonalý" produkt, který nebude poruchový a tudíž nebudou ani reklamace (= žádná špatná pověst, žádné finanční vícenáklady, spokojení uživatelé a spokojení prodejci). A to z prostého důvodu: trh by se pak "vyčistil" od těch, kteří produkují a prodávají nedokonalý produkt.
    Že je to nesmysl je snad jasné. Ale bylo by to fajný

    Závěr: nezabývat se tím, co nemám šanci ovlivnit = klidnější život, méně starostí a více nervů
    "Nejhorší není to, čeho jsme se dopustili na ostatních, ale to, co jsme spáchali sami na sobě."

    Intel i5-8400 (CF) | GB Z370 Aorus Gaming K3 | Kingston 2x8GB HyperX Predator 3000MHz | GeForce GTX 560Ti | Samsung 860 Pro 512GB | SB X-Fi Gamer | Asus 2014L1T | Seasonic Focus Plus 550W | SilentiumPC Armis AR7 TG | EIZO EV 2455 | Marantz PM6006 plus Wharfedale Diamond 230 + Audio-Technica ATH-T500 | Windows 10 Pro

  22. #47
    Senior Member mince Avatar uživatele puki
    Založen
    17.05.2003
    Bydliště
    Bratislava
    Příspěvky
    683
    Vliv
    288

    Standardní Re: Reklamace-Softcom

    Citace Původně odeslal Vykuk Zobrazit příspěvek
    ...
    ad2) pokud se vrací peníze za výrobek, který byl používán skoro celou dobu záruky, tak se vrací plná částka a vůbec nikoho nezajímá, že jej spotřebitel po celou dobu využíval dejme tomu k plné spokojenosti (ve výsledku to pak je, jakoby měl skutečně věc pronajatou s nulovým nájmem a složil na něj pouze jistinu (platbu za zboží)).
    ...
    A co strateny cas, nemoznost vyuzivat dany vyrobok, atd... ked mi niekto zacne vycislovat stratu hodnoty pouzivanim, ja si zacnem narokovat stratu pohodlia nefunkcnostou. Ono su na to paky aj dneska a zo zakaznikov ich moc nevyuziva a ked vyuzije predajca sa riadne cuka. Alebo aj taketo pravo by predajcovia najradsej zobrali ??

    BTW som jeden z tych co si zaruku priplatia kupov v renomovanom eshope ci kamenaku. A ked ma niekto chce odrbavat na zaruke tak potom penim... Vid napr takmer nemoznost reklamovat mobil (standardny vysledok: oxidacia - neuznane)
    Naposledy upravil puki; 12.10.2009 v 14:59.

  23. #48
    Promovaný inženýr mince Avatar uživatele Doktor-Prase
    Založen
    14.05.2003
    Bydliště
    Strakonice/Praha 7
    Věk
    42
    Příspěvky
    1 129
    Vliv
    299

    Standardní Re: Reklamace-Softcom

    Kdybyste vedeli, jakym zpusobem se vyrabeji/navrhuji auta, mozna byste prestali resit "zanedbatelne" IT polozky.

    PS: Nemam tolik penez/casu, abych si kupoval nejlevnejsi zbozi. Plati od IT pres boty az k domaci elektronice.
    Naposledy upravil Doktor-Prase; 12.10.2009 v 15:26.
    1) BigPiG System mk2 Phenom II x4 955; 4x2048MB DDR3; MSI FX890-GD70; CF 5830; VelociRaptor 300GB + 2xSeagate SV35.5 2TB RAID1 + Samsung F1 750GB + Samsung F2 1,5TB;Lian Li PC-8FIB; 2408WFP
    2) PigPics E-500 + ZD 1445 + ZD 4015 + SanDisk ExtremeIII 4GB + Lexar Premium 1GB - IndoCertified
    3) Pig@Work CATIA V5 r14-r18 @ Precision T5500: Intel W5590, Quadro FX3800 & Dell Ultrasharp U2410 & SpacePilot guaranteeing a minimum of 120 clicks per minute
    4) PigFun Ubuntu 9.10 @ Corsair Flash Voyager 16GB @ Mobile PiG - HP nw8240 M770; FireGL v5000; 15.4" @ 1920x1200; 1+1GB RAM
    5) MiniPig Lenovo X201i: i3 370M; 12" 1280x800 matte; 2GB DDR3 RAM; 6+ hours battery lifetime

  24. #49

    Standardní Re: Reklamace-Softcom

    2Vykuk: Já zase nechápu dvouletou záruku jako životnost daného produktu. Když koupím monitor za 15K, tak rozhodně nejsem srozumněn s tím, že se mi za dva roky a jeden den rozpadne a já si budu muset kupovat nový. To bych na tom byl "tratnej jak sviňa" zase já.

    O toho se také odvíjí výpočet jakési amortizace. To když odhlédneme od toho, že jsem si produkt nepronajal, ani nekoupil na leasing. Má se odvíjet od záruční doby, nebo od předpokládané životnosti (kod ji určí?). Nebo má snad zboží po uplynutí záruky nulovou hodnotu?
    Naposledy upravil Max Casper; 12.10.2009 v 19:15. Důvod: vypadnuté slůvko "byl".

  25. #50

    Standardní Re: Reklamace-Softcom

    Jen upozornim, ze je treba dbat toho, aby nase planeta nedopadla jako jista planeta ve stoparove pruvodci, ktera zkrachovala kvuli tomu, ze se vyrabeli stale horsi a hrosi pary bot....
    desktop: i5-2500K@3700MHz, MSI P67A-C43-B3, 2x4GB Kingston Value, Sapphire 5850 Xtreme 1GB 850/1100, 2xWD10EALX fake RAID-1, LG W2600HP-BF S-IPS,Razer DiamonBack, Seasonic SS-400ET-F3, Windows 7 x64 SP1 + ubuntu x64
    notebook: IBM T41p, 1.7 Pentium M, 14" 1400x1050, 1.5GB RAM, 40GB 4200r, Ubuntu 9.04
    ultraportable: IBM X41, 12" XGA 1.5GHz Dothan, 2GB RAM, 32GB CF Pretec 233x SSD, Ubuntu 9.10
    repro: Teufel Concept E Magnum PE 5.1

Informace o tématu

Users Browsing this Thread

Toto téma si právě prohlíží 1 uživatelů. (0 registrovaných a 1 anonymních)

Podobná témata

  1. FAQ + nekolik citaci z ruznych webu
    Založil Jezevec v sekci fóra Reklamace a §
    Odpovědí: 7
    Poslední příspěvek: 11.08.2007, 17:13
  2. Softcom - reklamace desky
    Založil macher v sekci fóra Reklamace a §
    Odpovědí: 10
    Poslední příspěvek: 27.04.2007, 11:20
  3. Reklamacni rad - softcom
    Založil Jezevec v sekci fóra Reklamace a §
    Odpovědí: 2
    Poslední příspěvek: 24.05.2005, 14:50
  4. Reklamace medii DVD - Softcom
    Založil Aigor v sekci fóra Reklamace a §
    Odpovědí: 11
    Poslední příspěvek: 06.01.2005, 07:45
  5. Průzkum reklamace v HK
    Založil Michal-Tučný v sekci fóra Reklamace a §
    Odpovědí: 4
    Poslední příspěvek: 13.09.2003, 23:03

Pravidla přispívání

  • Nemůžete zakládat nová témata
  • Nemůžete zasílat odpovědi
  • Nemůžete přikládat přílohy
  • Nemůžete upravovat své příspěvky
  •