Pánové jak už tu je napsáno nespočetkrát -
ANO do půlroku od koupě máš na výběr jestli vyměnit / opravit.
OVŠEM VYMĚNIT NEZNAMENÁ KUS ZA KUS a odejít !!!!
Výměnou se rozumí že do 30ti dnů od zadání věci do reklamace se musí prodejce vyjádřit zdali ji vymění či nikoliv - pokud nevymění, musí vrátit peníze !
U té výměny samozřejmně může nabídnout podobný kus, ale už záleží na zákazníkovi jestli na to přistoupí...
To že někde vyměňují komponenty kus za kus se tak děje, ale řekl bych tak maximálně do 14ti dnů od koupě. Vždyť vezměte v potaz jak rychle stárne IT.
Za půl roku už většinou ani danný model který jste zakupovali se již neprodává ! Je tedy naprostá KRAVINA chtít po prodejci výmenu ihned kus za kus. To je nesmysl !!
Mimochodem i ta výměna kus za kus je jen benevolence prodejce - TO DĚLAT NEMUSÍ !
ADD 2 eShopy:
do 14 ti dnů (není-li uvedeno jinak) máš nárok na vrácení nepoškozeného zboží bez udání důvodu + ti musí být vrácena plná výše peněz.
Zbytek platí stejně. Projeví-li se vada do 1/2 roku od koupě, můžeš při reklamaci produktu si vybrat jestli opravit nebo vyměnit. Do 30ti dní ti pak prodejce musí reklamci vyřešit. Dá-li ti kus za kus je to JEN a pouze výhoda. Ale velice bych se divil kde by to udělali (po půl roce, respektive po např. 5ti měsících). Pokud se vada projeví až za 1/2 roku od koupě. Již si nemůžeš vybrat jak prodejce naloží se zbožím - prostě jej do 30ti dnů opraví a nebo vymění. Pak již maximálně můžeš nesouhlasit s opravou, protože je provedená špatně, a nebo s výměnou protože to není stejný typ zboží (ovšem např u desky si nejsem jist jestli např novější revize stejného modelu je již jiný typ, spíš bych řekl že je deska typově stejná).
Další varianta je že se ti do 30ti dnů neozvou, pak prostě sebereš zadek a přidješ jim říct rovnou o peníze a bez diskuzí !