ANO Zivan má naprostou pravdu (K+)
A Riksa taky (K+)
TYS měl uvést (případně se po 3 dnech ozvat prodejci) jak chceš reklamaci řešit - to žes to neudělal, tvoje minus...
BTW něco málo z našich zákonů
Reklamace
Zákon 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele, ve znění pozdějších předpisů
§ 19
(3) Prodávající nebo jím pověřený pracovník rozhodne o reklamaci ihned, ve složitých případech do tří pracovních dnů. Do této lhůty se nezapočítává doba přiměřená podle druhu výrobku či služby potřebná k odbornému posouzení vady. Reklamace včetně odstranění vady musí být vyřízena bez zbytečného odkladu, nejpozději do 30 dnů ode dne uplatnění reklamace, pokud se prodávající se spotřebitelem nedohodne na delší lhůtě. Po uplynutí této lhůty má spotřebitel stejná práva, jako by se jednalo o vadu, kterou nelze odstranit.
Čili tvá interpretace o tom, že máš rovnou nárok na vrácení peněz při první vadě je mylná. Jako spotřebitel máš dvě možnosti v případě že prodejce uzná reklamaci - a možnosti jsou oprava nebo výměna ! Žádné vrácení peněz.
To leda až v případě, že nedodrželi zákonem stanovenou lhůtu 30 dní a nebo, že ti nabídli jiný výrobek.
Pokud se domníváš že vyměněná karta není totožná - to ti je schopen posoudit až soud. Tzn abys nepřišel ani o haléř, musel bys mít jistotu že ti dávají jiné zboží a jít se soudit.
Pokud bys vyhrál - agen by ti vrátil za kartu všechny peníze !
Tzn stále platí žes dostal novou kartu a ta byla v tu chvíli tvoje ! A ty ses dále rozhodl že ji necheš (ale to už platí žes šel vrátit bezvadné zboží...).
Proto stornopoplatek.