Výsledky 1 až 25 z 53

Téma: Agen - průtahy, účtují stornopoplatek

Hybrid View

Předcházející příspěvek Předcházející příspěvek   Další příspěvek Další příspěvek
  1. #1

    Standardní Re: Agen - průtahy, účtují stornopoplatek

    Citace Původně odeslal Khadgar Zobrazit příspěvek
    A taky mu po vyřešení reklamace schválili dobropis, takže fakt nechápu jaká vychcanost. Pokud prodejce přistoupí na přání zákazníka, tak je to jenom jeho věc a jeho problém.

    Spíš bych řešil ten stornopoplatek - to je pro mě sprosté ojebání zákazníka. Nevíte někdo jakou to má oporu v zákoně?
    Tak ještě jednou - on se po té co dostal své nové zboží rozhodl jej vrátit, na což fakt neměl žádnej nárok ! To že mu Agen vyhověl byl jen bod pro agen
    - ovšem agen se taky nenechá vojebat a když chceš vrátit neco co je funkční a co dnes stojí 3000,- tak proč by mu měli dávat 6000,- ? Coto je za blbost ?

    To že se dohodli na 4500,- je další bod pro agen že mu chtěli dát více než museli. Také mu nemuseli dávat NIC a on se mohl stavět třeba na zadní !

    DOPLNĚNO:
    Citace Původně odeslal Khadgar Zobrazit příspěvek
    On tu kartu ale nepřevzal, tj. reklamace tím nebyla uzavřena. Reklamace byla uzavřena vystavěním DBP
    Toto není pravda - reklamace dle občan zákoníku je uzavřena vydáním opravené nebo vyměněné karty. Tzn to že ji tam nechal ležet bylo až po té co se vzájemně dohodli že už ji ani nebude brát protože je chce dobropisovat. Každopádně jestli ji měl fyzicky v ruce a odevzdal by ji pár minut na to obchodníkovi a nebo jestli ji nebral ani do ruky a rovnou šel řešit dobropis - to už je jedno.
    Naposledy upravil Atreides; 14.05.2008 v 14:59.
    Paul Atreides
    NPE-squad.com - Clan Leader

    COMP: Win7 x64 prof. | C2D E8400 3Ghz | ASUS P5B DeLuxe | Corsair 6000 MB DDR2 800MHz | ASUS GTX 560 Ti 1GB-DDR5 | SB Audigy SE 7.1 | Seagate 1000GB & 500GB (šuple WD 320GB) | Corsair 520W | 26" LG fullHD 1920x1080px 8ms
    NAS-server: Win Home Server 2011 | 1,6 Atom D525 (2 core | 4 threads) | ASrock mini-ITX | 4 GB DDR3 800MHz | Western 1TB GreenPower | Fortron 200W 80-BronzePlus | ftp, web, mumble, vpn, Servio DLNA share system, komplet PLEXI case
    NetBook: ASUS Eee1001PQ (violet) | 1,6 ATOM | 1 GB RAM | 250GB HDD | 1024x600 px LCD | baterie 7h :)
    FOTO: Olympus E-520 | 14-42 ZuikoDigital | 40-150 ZuikoDigital

  2. #2
    Member Avatar uživatele JoeBoB
    Založen
    11.03.2005
    Bydliště
    Kladno-Praha
    Věk
    39
    Příspěvky
    214
    Vliv
    253

    Standardní Re: Agen - průtahy, účtují stornopoplatek

    Citace Původně odeslal Atreides Zobrazit příspěvek
    Tak ještě jednou - on se po té co dostal své nové zboží rozhodl jej vrátit, na což fakt neměl žádnej nárok ! To že mu Agen vyhověl byl jen bod pro agen
    - ovšem agen se taky nenechá vojebat a když chceš vrátit neco co je funkční a co dnes stojí 3000,- tak proč by mu měli dávat 6000,- ? Coto je za blbost ?

    To že se dohodli na 4500,- je další bod pro agen že mu chtěli dát více než museli. Také mu nemuseli dávat NIC a on se mohl stavět třeba na zadní !
    Já jsem nikdy nevrátil funkční zboží pochop to konečně. Nepřijal jsem nabízené řešení reklamace (a na to mám zkrátka právo). Ano mohl jsem hned na začátku trvat na vrácení peněz a člověk na řeklamačním se mě taky mohl na způsob řešení předem zeptat, můžeme říct pochybení na obou stranách, ale řešit to je úplně mimo, agen s dobropisem od začátku souhlasil. Vydání dobropisu (resp. NEpřijetí nabízené karty - nic jsem nikomu nevrátil) proběhlo v rámci reklamace.

    Není to tak, že bych vzal kartu, řekl si, že už jí nechci a šel jí prodejci vrátit. Celá operace proběhla v rámci reklamačního řízení. To mělo skončit odstoupením a vydánm dobropisu v plné výši.

    Nikdo se nepozastavil nad tím, že agen argumentoval, že stornopoplatek si účtuje jejich dodavatel ? Co je mi do jejich dodavatele proboha? Podle občasnkého zákoníku jsem uzavřel smlouvu s nimi a jen s nimi.

    Teď mi odpověz na tuhle hypotetickou situaci. Koupíš si auto za 500k. Po 3 měsících mu upadne náprava (nevim něco v autech se nevyznam). Na fóru si zjistíš, že polovina aut téhle značky má tenhle problém a tak se rozhodneš, že na to sereš. Jdeš za prodejcem a z nějakého důvodu ti auto neopraví ale nabídnou jiné, třeba se střešním okénkem navíc. To ti dává ze zákona možnost odstoupit od smlouvy a chtít svých 500k nazpět (přece ty auto už od téhle firmy nechceš), ale ejhle !!! Dostaneš jen 350k přece nebudeš obchodníka ojebávat žejo. ty bys seděl se založenejma rukama ? další bod pro obchodníka, vždyť ti taky moh vrátit jen 150 a moh by ses postavit na zadní ?

    Už jsi pochopil moji pointu ? Je to stejný případ, naprosto totožný (jen neřeš moje důvody, proč tu kartu už nechci, to ať si vyřídí se svým svědomím každý sám, já pomáhám paním s kočárky do autobusu snad do pekla nepůjdu)
    Home: Core i5-2500k @ 4,2, Gelis Solution Tranquillo r.2, Patriot 2x8GB 1600MHz DDR3, Gigabyte Z77 D3H, Gigabyte R9 290 4GB GDDR5 + Windforce 3X, ASUS ASUS Xonar DX/XD, OCZ Vertex3 128GB, Samasung Spinpoint 1TB HD103UJ, Samasung Spinpoint 2TB HD204UI, Pioneer DVR-212, Corsair VX550, Thermaltake Wing RS100, Logitech UltraX Premium, A4Tech Bloody V7, Dell Ultrasharp U2412M
    Mobile: E6420, Core i-7 2720QM, RAM 4GB 1333MHz, SSD 128GB, NVIDIA NVS 420M, 1600x900
    ...default, zatim

  3. #3

    Standardní Re: Agen - průtahy, účtují stornopoplatek

    Myslim, ze nejdulezitejsi je to, co je napsano v potvrzeni o reklamaci. V zakone o ochrane spotrebitele je:

    Prodávající je povinen spotřebiteli vydat písemné potvrzení o tom, kdy spotřebitel právo uplatnil, co je obsahem reklamace a jaký způsob vyřízení reklamace spotřebitel požaduje...

    Takze spotrebitel by mel zvolit zpusob vyrizeni pri podani reklamace a prodejce to mel napsat do toho potvrzeni. Pokud tam je napsano, ze byla pozadovana vymena, tak reklamacni technik vyuzil situace a spotrebitel to tezko dokaze. Asi by se s tim neco dalo delat, pokud by tam nic nebylo.
    Lenovo Thinkpad X220 (i5 2410M, 16GB RAM, HD3000, 12,5" IPS, 1TB HDD Seagate 7mm, 120GB mSATA Crucial M4), Mini Dock Plus Ser. 3, 29" LG 29UM65 + 22" Eizo S2202W

  4. #4

    Standardní Re: Agen - průtahy, účtují stornopoplatek

    Citace Původně odeslal zivan Zobrazit příspěvek
    Myslim, ze nejdulezitejsi je to, co je napsano v potvrzeni o reklamaci. V zakone o ochrane spotrebitele je:

    Prodávající je povinen spotřebiteli vydat písemné potvrzení o tom, kdy spotřebitel právo uplatnil, co je obsahem reklamace a jaký způsob vyřízení reklamace spotřebitel požaduje...

    Takze spotrebitel by mel zvolit zpusob vyrizeni pri podani reklamace a prodejce to mel napsat do toho potvrzeni. Pokud tam je napsano, ze byla pozadovana vymena, tak reklamacni technik vyuzil situace a spotrebitel to tezko dokaze. Asi by se s tim neco dalo delat, pokud by tam nic nebylo.
    ANO Zivan má naprostou pravdu (K+)
    A Riksa taky (K+)
    TYS měl uvést (případně se po 3 dnech ozvat prodejci) jak chceš reklamaci řešit - to žes to neudělal, tvoje minus...

    BTW něco málo z našich zákonů

    Reklamace
    Zákon 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele, ve znění pozdějších předpisů
    § 19

    (3) Prodávající nebo jím pověřený pracovník rozhodne o reklamaci ihned, ve složitých případech do tří pracovních dnů. Do této lhůty se nezapočítává doba přiměřená podle druhu výrobku či služby potřebná k odbornému posouzení vady. Reklamace včetně odstranění vady musí být vyřízena bez zbytečného odkladu, nejpozději do 30 dnů ode dne uplatnění reklamace, pokud se prodávající se spotřebitelem nedohodne na delší lhůtě. Po uplynutí této lhůty má spotřebitel stejná práva, jako by se jednalo o vadu, kterou nelze odstranit.


    Čili tvá interpretace o tom, že máš rovnou nárok na vrácení peněz při první vadě je mylná. Jako spotřebitel máš dvě možnosti v případě že prodejce uzná reklamaci - a možnosti jsou oprava nebo výměna ! Žádné vrácení peněz.

    To leda až v případě, že nedodrželi zákonem stanovenou lhůtu 30 dní a nebo, že ti nabídli jiný výrobek.
    Pokud se domníváš že vyměněná karta není totožná - to ti je schopen posoudit až soud. Tzn abys nepřišel ani o haléř, musel bys mít jistotu že ti dávají jiné zboží a jít se soudit.
    Pokud bys vyhrál - agen by ti vrátil za kartu všechny peníze !

    Tzn stále platí žes dostal novou kartu a ta byla v tu chvíli tvoje ! A ty ses dále rozhodl že ji necheš (ale to už platí žes šel vrátit bezvadné zboží...).
    Proto stornopoplatek.
    Naposledy upravil Atreides; 14.05.2008 v 15:33.
    Paul Atreides
    NPE-squad.com - Clan Leader

    COMP: Win7 x64 prof. | C2D E8400 3Ghz | ASUS P5B DeLuxe | Corsair 6000 MB DDR2 800MHz | ASUS GTX 560 Ti 1GB-DDR5 | SB Audigy SE 7.1 | Seagate 1000GB & 500GB (šuple WD 320GB) | Corsair 520W | 26" LG fullHD 1920x1080px 8ms
    NAS-server: Win Home Server 2011 | 1,6 Atom D525 (2 core | 4 threads) | ASrock mini-ITX | 4 GB DDR3 800MHz | Western 1TB GreenPower | Fortron 200W 80-BronzePlus | ftp, web, mumble, vpn, Servio DLNA share system, komplet PLEXI case
    NetBook: ASUS Eee1001PQ (violet) | 1,6 ATOM | 1 GB RAM | 250GB HDD | 1024x600 px LCD | baterie 7h :)
    FOTO: Olympus E-520 | 14-42 ZuikoDigital | 40-150 ZuikoDigital

Informace o tématu

Users Browsing this Thread

Toto téma si právě prohlíží 1 uživatelů. (0 registrovaných a 1 anonymních)

Pravidla přispívání

  • Nemůžete zakládat nová témata
  • Nemůžete zasílat odpovědi
  • Nemůžete přikládat přílohy
  • Nemůžete upravovat své příspěvky
  •