Takže pánové...
(asi to zase začínám vášnivě řešit ...)
Shrneme si všechna fakta !
JoeBoB - přišel do prodejny a kam přinesl kartu na reklamaci a NEŘEKL co chce (zdali opravit nebo vyměnit) tzn. jeho chyba.
Karta mu v zákonné lhůtě 30 dní přišla nová ovšem s jinou revizí. Což prodejce není schopen posoudit, zdali to je totožný produkt či nikoliv - to musí posoudit až soud.
Čili Agen splnil zákonnou lhůtu a dodal mu dle jeho dodavatele správné zboží (stejný kus ačkoliv s jinou revizí), tímto se reklamace uzavřela a hotovo.
To ovšem JoeBoB nechtěl přijmout s tvrzením, že jiná revize je jiná karta tím pádem chce odstopit od smlouvy a tudíž vrátit peníze. Jak jsem již uvedl - toto tvrzení by mohl posoudit pouze soudce a JoeBoB by tuto záležitos dát k soudu.
Po reklamaci obdržel totožnou kartu a tím pádem si ji měl odnést.
JoeBoB trval na odstoupení od smlouvy - prodejce Agen mu v tom tedy vyhověl. Ovšem to, že chtěl odstoupit od smlouvy už nemělo s reklamací nic společného, ta byla jednou pro vždy vyřešena.
Tzn JoeBoB tím, že chtěl nyní vrátit plně funkční zboží se dostal do problému že Agen po něm chtěl logicky storno poplatek a to v takové výši, podle aktuální prodejní ceny daného zboží.
A pouze díky benevolenci prodejce se shodli na pouze polovině celého storno poplatku.
Docela bych byl zvědav jak by se na Vás tvářili v CZC kdyby jste tam po 5 měsících přinesli funkční zboží že ho chcete vrátit ?
Buď by vás rovnou poslali pryč s tím že si děláte srandu a nebo by to pro vás udělali, ale dali by Vám také storno poplatek !
Závěrem:
pokud koncový zákazník (spotřebitel) do 6ti měsíců od prodeje nalezne vadu - má pouze dvě možnosti - opravit nebo vyměnit - žádná další možnost o zrušení smlouvy tu není.
Leda až po tom že by oprava nebo výměna přesáhla 30ti dnů. A nebo zda by bylo něco v rozporu s konkretním zbožím ovšem takové věci může posuzovat až případný soud.
a znovu opakuji že:
Reklamace neměla s vrácením zboží nic společného !