Výsledky hlasování: ?

Hlasující
92. Nemůžete hlasovat
  • Mam core 2 duo a jsem spokojeny, i pres vynalozene penize

    31 33,70%
  • Mam core 2 duo a jsem spokojeny, ale za ty penize to nestalo

    0 0%
  • Nemam core 2 duo, ale koupim si ho

    30 32,61%
  • Nemam core 2 duo a nechci ho

    31 33,70%
Výsledky 1 až 25 z 959

Téma: Vyznam dual core

Hybrid View

Předcházející příspěvek Předcházející příspěvek   Další příspěvek Další příspěvek
  1. #1

    Standardní Re: Vyznam dual core

    Petriku, Petriku ...
    a) prosim, zpomal. osobni utoky nic nevyresej a jediny co ti prinesou bude K- ... bylo by vazne fajn, kdybysis kazdej svuj prispevek pred odeslanim aspon 3krat precet a pokusil se odstranit vsechny osobni vypady. tohle ma bejt vecna diskuze a ta se da vest i uplne neosobne (to po tobe nikdo nechce, ale snazim se tim naznacit, ze rozhodne mas prostor, kam se smerovat)
    b) problem s nekompatibilitou grafik vidim spis v rozhranich a ovladacich, nez v grafikach samotnejch. navic to tvoje opravovani chyb se tyka prave jen grafiky. karta ty vypocty udela spravne, ale kdyz ji driver(hra) predaj spatny data, je spatnej i vysledek. kdyz delas exaktni vypocty (molekularni dynamika), je uplne jedno, co je na vstupu tech algoritmu. proste to prechroustaj a vyplivnou presnej vysledek. kdezto u grafiky staci, abys mel spatne umistenej objekt, blbe namapovanou texturu, spatne naprogramovanej shader a je to hned videt.
    c) reseni nekompatibility vidim ve vytvoreni nejakyho HALu v podobe treba DirectMath, nebo OpenAML, nebo neceho na ten zpusob. priznavam predem (doufam ze me nekdo opravi/doplni) ze nevim, jak vypada programovani shaderu v tuhle chvili, ale takova prdestava driveru, kterej obsahuje (napr.) C compiler, kterej Ceckovej zdrojak shaderu prechrousta do strojaku konkretni grafiky, tak aby tam sel spustit ... resp. tohle by se mozna autorum nemuselo moc libit, takze by bylo potreba udelat nejakej meta-strojovej kod (neco jako napr. bytecode javy).
    d) dalsi problem s tou ATI akceleraci F@H je v tom, ze windows to proste porad berou jen jako grafiku a tudiz napr. kdyz clovek zamkne stanici, windows vyresetujou kontext grafiky a tudiz zrusej ty vypocty co tam bezej. to se musi zmenit.
    e) ono by to vubec mozna bylo nejjednoduseji resitelne, kdyby se ta karta rozdelila na dve virtualni (GPU a FPU) s plovoucim poctem jednotek fungujicich v kazdem z modu...


    btw. vsimli jste si ? historie se opakuje... (kdo si jeste vzpomene na 80387?)


    Edit: sakra, to jsem jim to pekne vymyslel (jsem si konecne precet neco o tom jak tyhle GP vypocty na G80 fungujou ... http://www.anandtech.com/video/showdoc.aspx?i=2870&p=8)
    Naposledy upravil Fox!MURDER; 16.11.2006 v 10:43.
    Hrrrr, will you stop using people as human driven search engines? Google.com has all the answers you need.

  2. #2
    Member Avatar uživatele swarm
    Založen
    03.09.2004
    Bydliště
    Praha nebo různě její okolí
    Věk
    39
    Příspěvky
    178
    Vliv
    257

    Standardní Re: Vyznam dual core

    Citace Původně odeslal Fox!MURDER Zobrazit příspěvek
    priznavam predem (doufam ze me nekdo opravi/doplni) ze nevim, jak vypada programovani shaderu v tuhle chvili, ale takova prdestava driveru, kterej obsahuje (napr.) C compiler, kterej Ceckovej zdrojak shaderu prechrousta do strojaku konkretni grafiky, tak aby tam sel spustit ...
    No, jenom tak pro info sem něco málo přispěju - spíš ale tak pro zajímavost. V jedné hře na které jsem spolupracoval jsem teď vytáhl ze zdrojáků kousky shader kódu. Protože tenkrát byly běžné shader 1.x karty (Radeon8500,9000-9200, GF3Ti, GF4Ti, GF4MX) a shadery tehda nebyly ještě standardizované, tak se muselo dělat víc codepath. Schválně se můžete kouknout na rozdíl zápisu pro karty nvidia a ati. Jako první kousek je už standardizovaný kód Pixel Shaderu 2.0. Tohle je low level možnost programování. Krom toho lze Shadery 2.0 (a vyšší programovat) i ve vyšším jazyce (hlsl, cg), kdy se pak překompilovávaj. To už by se tak trochu dalo přirovnat k tomu Cčku. Ale jako stále to ještě neni ono na univerzální vecičky, toho se vážně dosáhne až u přicházející generace karet jako je G80, přesně jak je to uvedené v tom článku, že tam bude extra driver, který bude schopen nechat kartu provádět Cčkový kód.

    Kód:
    ----- arb ps 2.0 -----
    
            const char diffuse_prg_asm[] =
                "!!ARBfp1.0\n"
    
                "TEMP tex, col;"
                "ATTRIB texcoord = fragment.texcoord;"
                "ATTRIB primcol = fragment.color.primary;"
                "PARAM light_col = program.local[0];"
                "PARAM consts = {2, -1, 0, 0};"
                "OUTPUT outcol = result.color;"
    
                "TEX tex, texcoord, texture, 2D;"
                "MAD tex, tex, consts.x, consts.y;"
                "MAD col, primcol, consts.x, consts.y;"
    
                "DP3 col.a, tex, col;"
                "MUL tex, light_col, primcol.a;"
                "MUL outcol, tex, col.a;"
    
                "END";
            glGenProgramsARB(1, &diffuse_prg);
            glBindProgramARB(GL_FRAGMENT_PROGRAM_ARB, diffuse_prg);
            glProgramStringARB(GL_FRAGMENT_PROGRAM_ARB, GL_PROGRAM_FORMAT_ASCII_ARB,
                strlen(diffuse_prg_asm), diffuse_prg_asm);
    
    ----- ati ps 1.x -----
    
            diffuse_prg = glGenFragmentShadersATI(1);
            glBindFragmentShaderATI(diffuse_prg);
            glBeginFragmentShaderATI();
            // Pass #1:
            glSampleMapATI(GL_REG_0_ATI, GL_TEXTURE0_ARB, GL_SWIZZLE_STR_ATI);  // color in the texture
            // reg0 = L.H
            glColorFragmentOp2ATI(GL_DOT3_ATI, GL_REG_0_ATI, GL_NONE, GL_SATURATE_BIT_ATI,
                                               GL_REG_0_ATI, GL_NONE, GL_BIAS_BIT_ATI | GL_2X_BIT_ATI,
                                               GL_PRIMARY_COLOR_ARB, GL_NONE, GL_BIAS_BIT_ATI | GL_2X_BIT_ATI);
            // reg0 = reg0 * con0 = (L.H) * light_color
            glColorFragmentOp2ATI(GL_MUL_ATI, GL_REG_0_ATI, GL_NONE, GL_NONE,
                                              GL_REG_0_ATI, GL_NONE, GL_NONE,
                                              GL_CON_0_ATI, GL_NONE, GL_NONE);
            // reg0 = reg0 * primary_color.alpha = (L.H) * light_color * intensity
            glColorFragmentOp2ATI(GL_MUL_ATI, GL_REG_0_ATI, GL_NONE, GL_NONE,
                                              GL_REG_0_ATI, GL_NONE, GL_NONE,
                                              GL_PRIMARY_COLOR_ARB, GL_ALPHA, GL_NONE);
            glEndFragmentShaderATI();
    
    ------ nv ps 1.x ------
    
           //setup the register combiners to use 1 general combiner (max. 2 on GF 4 MX)
           glCombinerParameteriNV(GL_NUM_GENERAL_COMBINERS_NV, 1);
           //setup the combiner 1
           glCombinerInputNV(GL_COMBINER0_NV, GL_RGB, GL_VARIABLE_A_NV,
           GL_TEXTURE0_ARB, GL_EXPAND_NORMAL_NV, GL_RGB);
           glCombinerInputNV(GL_COMBINER0_NV, GL_RGB, GL_VARIABLE_B_NV,
                  GL_PRIMARY_COLOR_NV, GL_EXPAND_NORMAL_NV, GL_RGB);
           glCombinerInputNV(GL_COMBINER0_NV, GL_RGB, GL_VARIABLE_C_NV,
                  GL_CONSTANT_COLOR0_NV, GL_UNSIGNED_IDENTITY_NV, GL_RGB);
           glCombinerInputNV(GL_COMBINER0_NV, GL_RGB, GL_VARIABLE_D_NV,
                  GL_PRIMARY_COLOR_NV, GL_UNSIGNED_IDENTITY_NV, GL_ALPHA);
           glCombinerOutputNV(GL_COMBINER0_NV, GL_RGB, GL_SPARE0_NV, GL_SPARE1_NV,
                  GL_DISCARD_NV, GL_NONE, GL_NONE, GL_TRUE, GL_FALSE, GL_FALSE);
           //setup the final combiner
           glFinalCombinerInputNV(GL_VARIABLE_A_NV,
                  GL_SPARE0_NV, GL_UNSIGNED_IDENTITY_NV, GL_RGB);
           glFinalCombinerInputNV(GL_VARIABLE_B_NV,
                  GL_SPARE1_NV, GL_UNSIGNED_IDENTITY_NV, GL_RGB);
           glFinalCombinerInputNV(GL_VARIABLE_C_NV,
                  GL_ZERO, GL_UNSIGNED_IDENTITY_NV, GL_RGB);
           glFinalCombinerInputNV(GL_VARIABLE_D_NV,
                  GL_ZERO, GL_UNSIGNED_IDENTITY_NV, GL_RGB);
           glFinalCombinerInputNV(GL_VARIABLE_G_NV,
                  GL_PRIMARY_COLOR_NV, GL_UNSIGNED_IDENTITY_NV, GL_ALPHA);
           glEnable(GL_REGISTER_COMBINERS_NV);
    Jinak ten kód je na výpočet difuzní barvy u perpixel (dot3) osvětlení (třeba jako má Doom3 a kdejaká dnešní hra). Výpočet spekulární barvy jsem vyhodil, aby to nebylo zbytečně dlouhé. Tohle je spíš pro rozšíření obzorů.

    Petrik: Ty tvoje poslední posty jsou přesně to o čem jsem mluvil.
    Diagon Swarm - redaktor NOTEBOOK.cz
    Nikdy se nehádej s blbcem, nezasvěcený by nemusel poznat, že je mezi vámi rozdíl.
    Blog o mobilní technice -> [WWW]

  3. #3

    Standardní Re: Vyznam dual core

    dalsi priklad vyuziti Dual Core> WinXP && Gentoo
    C2D Wolfheart stabilized...CoolingSys completed...Aurora 3D Black...full 120mm Wolfheart
    WinXP && Gentoo Powered Wolfheart http://img215.imageshack.us/my.php?i...pgentooqt2.jpg
    Intel Core2Duo E6300 1.86@3.2GHz cooled by Ninja Plus| Gigabyte DS4 | 1024MB Kingston 750@920MHz | sound | Gigabyte X1650Pro SilentPipe II | TEAC 40x & Toshiba DVD-RW | WD800JB 80GB | Logitech MX510 | Fortron 300W NP(PN) | MS Sidewinder Strategic Commander|Acer 1721hm
    C366 2@1,85V 32MB RAM, Slackware 9.1 router connected to Chello

  4. #4

    Standardní Re: Vyznam dual core

    Citace Původně odeslal Airwolf Zobrazit příspěvek
    dalsi priklad vyuziti Dual Core> WinXP && Gentoo
    aaa, ze by Xen?
    Hrrrr, will you stop using people as human driven search engines? Google.com has all the answers you need.

  5. #5

    Standardní Re: Vyznam dual core

    Citace Původně odeslal Fox!MURDER Zobrazit příspěvek
    aaa, ze by Xen?
    ten jeste neni tak stable myslim ?

    Kazdopadne> Gentoo+XGL+Beryl nyni (AIGLX nefungovalo zatim)...jedine co me stve ze ATI jeste nema ovladace pro 3D HW akceleraci v XGL Nvidia je bez problemu...
    C2D Wolfheart stabilized...CoolingSys completed...Aurora 3D Black...full 120mm Wolfheart
    WinXP && Gentoo Powered Wolfheart http://img215.imageshack.us/my.php?i...pgentooqt2.jpg
    Intel Core2Duo E6300 1.86@3.2GHz cooled by Ninja Plus| Gigabyte DS4 | 1024MB Kingston 750@920MHz | sound | Gigabyte X1650Pro SilentPipe II | TEAC 40x & Toshiba DVD-RW | WD800JB 80GB | Logitech MX510 | Fortron 300W NP(PN) | MS Sidewinder Strategic Commander|Acer 1721hm
    C366 2@1,85V 32MB RAM, Slackware 9.1 router connected to Chello

  6. #6
    Senior Member Avatar uživatele svaca
    Založen
    21.02.2003
    Bydliště
    Praha Řepy/Horní Počaply
    Věk
    48
    Příspěvky
    2 748
    Vliv
    307

    Standardní Re: Vyznam dual core

    Citace Původně odeslal Airwolf Zobrazit příspěvek
    ten jeste neni tak stable myslim ?

    Kazdopadne> Gentoo+XGL+Beryl nyni (AIGLX nefungovalo zatim)...jedine co me stve ze ATI jeste nema ovladace pro 3D HW akceleraci v XGL Nvidia je bez problemu...
    Ati nebude mit nikdy asi ovladace pro linux ....
    1. nikdy neumela ovladace
    2. a uz vubec ne pro linux ...

    BTW, k threadu ...

    Musim priznat, ze na blbem desktopu s WinXP (hry) mi pripada dual nanic ...

    Ovsem treba posledni kernely se SMP a 2x Dual core, treba, to je jina kava ...

    Staci jen instalace Slackware se zaplym a vyplym SMP (balicky jsou i486) a je to BRUTALNI rozdil ..... Jen kdyby to DVD cetlo rychleji ...

    Ovsem ve hnus Windows je mi dual nanic .... Ale tam je mi to taky uplne ukradeny ....
    Atari Falcon030,Phantom accelerator,CT63@MC68060@75Mhz,256 MB TT-RAM,14MB STRAM,SCSI HDD,50kHz sound,LAN,VGA 16bit,FreeMiNT+N.AES2.0
    Atari 1040 STe - game machine :-)
    Atari 800XE - game machine also :-)
    MacBook Pro Unibody v5,3 2.66GHz, 8GB DDR3, 9600MGT, Snow Leopard
    PlayStation 3 40GB + XFPS RATE UP adapter

  7. #7

    Standardní Re: Vyznam dual core

    tak si to DVD nakopiruj na disk

    No ATI uz patri pod AMD, tak ta sance na dobre ovladace snad bude...ovladace umi, ale proc nema tu akceleraci netusim - pod klasickem X hardwarove bezi. Btw. nVidia pro G80 ovladace vyzaduje cisty (cti preinstalovany) system

    No pod XP si to predstavit umim, ale tech programu jeste tolik neni...ale na Viste budeme radi za kazde jadro
    C2D Wolfheart stabilized...CoolingSys completed...Aurora 3D Black...full 120mm Wolfheart
    WinXP && Gentoo Powered Wolfheart http://img215.imageshack.us/my.php?i...pgentooqt2.jpg
    Intel Core2Duo E6300 1.86@3.2GHz cooled by Ninja Plus| Gigabyte DS4 | 1024MB Kingston 750@920MHz | sound | Gigabyte X1650Pro SilentPipe II | TEAC 40x & Toshiba DVD-RW | WD800JB 80GB | Logitech MX510 | Fortron 300W NP(PN) | MS Sidewinder Strategic Commander|Acer 1721hm
    C366 2@1,85V 32MB RAM, Slackware 9.1 router connected to Chello

  8. #8
    Senior Member Avatar uživatele DOC_ZENITH
    Založen
    24.05.2005
    Bydliště
    Praha 14 hloubětín.
    Příspěvky
    1 296
    Vliv
    270

    Standardní Re: Vyznam dual core

    No vezměme si prostě ten základní fakt, dualcore tu neni pro to aby zvyšovalo výkon v aplikacích, nebo znamenalo ňákej pokrok, je tu proto, že výrobci CPU již nejsou schopni adekvátně zvyšovat výkon v single thread. Dualko si člověk mohl postavit od dob Pentia PRO když to potřeboval a mohl to využít. A dual CPU stroj je úplně to samý jak dualcore, kor když komunikujou přes FSB (pravda, K8 je v tomhle trochu vymakanější, taky je to nej serverovej CPU.) A nikdo o to neměl zájem, leda na servery, já jsem si jeden dual postavil už před pár lety, byla to Dual Pentium 2 350 @ 412 a tehdy jsem ještě neměl moc zkušeností a byl jsem z toho nešťastnej, protože jakákovil stejně taktovaná single P2 mi naprosto ve všem co jsem používal podávala stejnej výkon, hlavně v hrách mě to štvalo, tak jsem se toho zbavil. A ony se ty aplikace moc nezměnily, pokud někdo programátory donutí aby psali pro dualcore, bude to jedině ze zoufalství před naprostym zastavenim rozvoje v oblasti CPU.

    Jen si to vezměte, jak výrobci už nedovedou zvyšovat frekvenci CPU, koukejte jak šly výrobní procesy za posledních pár let: udáváno v micronech. A frekvenci udávám takovou kam to šlo za naprosto běžnejch podmínek s asi nejlepšim CPU tý technologie a za zavináčem kam asi tak šel taktnout, čili strop tý technologie. Berte to prosim vše jen přinližně, ne úplně doslova.

    0.25- Pentium3 Katmai - až 600mhz oficiál @ 700mhz max.

    0.18- Athlon XP2100+ Palomio real 1.73ghz @ někam pod 2ghz. Pokud počátám Netburst tak Willamate 2ghz oficiál, dobré kousky oc kolem 2.4ghz.

    0.13- AthlonFX 55 clawhammer - 2.6ghz @ 2.8ghz. / Intel P4 Northwood 3.4ghz @ 3.8ghz.

    0.09- Athlon FX 57 san diego - 2.8ghz @ 3ghz. / Intel P4 Prescott 3.8ghz @ (upřímě 0, spusta z nich throtlovala i na defaultu s normánim chladičem)

    0.065- Zaim jen Intel Conroe 2.93ghz @ 3.8ghz.(Netburst už nezahrnuju) A u AMD se dá předpokládat že nová K8 nebude frekvenčně moc nad tou současnou, AMD tvrdí že hlavní problém současnejch K8 v dosažení vysokejch frekvencí je neoddělené napájení paměťového řadiče a jádra, což se u budoucích socketů změní a K8 půjde prej vejš, a taky nevíme co přinese K8L, no to jsem odbočil.

    Čili k čemu jsme došli? Že největší pokrok byl zatim na 0.18micron, od tý doby se to zpomaluje ten pokrok, na 0.13 to bylo ještě skvělý, byl to asi vrchol pro oba výrobce CPU. Ale 0.09 už byla katastrofa. U Intelu jeho prescott naprostá pohroma, stejný frekvence, na stejnejch taktech o chlup horší výkon, díky pomalý L2 cache a ještě k tomu větší zahřejvání a spotřeba. Intel na 0.09 přešel jen s tim, že procesory vyráběné 0.09micron jsou prostě na výrobu znatelně levnější než 0.13 a tak Intel víc vydělal i když ty CPU byly shity.
    Ačkoliv v době nástup Prescotta se na něj nadávalo a po nástupu Winschestera u AMD říkalo, jak to AMD zvládlo líp ten přechod, ono to neni tak docela. Ano, AMD to zvládlo líp, jejich CPU na tý samý frekvenci mnohem míň žraly a topily než jejich starší modely, ale to bylo asi tak vše, žádný orgie ve zvyšování taktů se nekonaly, K8 zůstala frtekvenčně prakticky na místě. 2.4ghz Athlon 64 3500+ měl furt 2.4ghz ať už tam byl Newcastle nebo Vencie, akorát Newcastle se dostal průměrně na 2.6ghz po OC a Venice na 2.8, hmm 200mhz, to je zanedbatelné. 0.065micron neni taky niak revoluční, a budoucnost v tom zmenšování výrobního procesu moc neni, intel s tim dělá hype, jakej proces už testuje a AMD vyrábí furt 0.9 ale realita je taková, že tim Intel už moc nezíská, leda číslo a statistiku a možná trochu nižší spotřebu když mu to vyjde, jo a možná levnější produkci. K dalšímu pokroku dojde až se CPU začnou vyrábět úplně jinak, ale kdo ví.

    A ještě bych chtěl dodat pro zastánce Dualcore pár věcí, na který se tu podle mě pozapomíná. Mam na vás otázku - využíváte ty 2 jádra naplno najednou opravdu? nebo máte jen dobrej pocit z benchmarků? Je to sice hezký, že si pustíte 2cpumarky najednou s prakticky nulovim zpomalenim výsledků. ale podívejte se na to v praxi, mluvim z dob kdy já jsem měl ten dual. Abych to ňák využil, musel jsem přemejšlet co vůbec mam udělat, začal jsem teda komprimovat nebo kódovat na pozadí video a mezitim si pustit ňákou gamesu. Rychle mě to ale vyvedlo z omylu že tohle půjde. Nejen že tamten program zatížil řadič paměti a snížil drasticky prostupnost do RAM, čili mi FPS šly o 20% dolů, no faj, furt lepší jak 80% při single. To bych překousnul ještě, ale práce disku atd, ta taky byla trochu cejtit (ano, DMA pracovalo dobře), jakmile si hra potřebovala na něco sáhnout na disk bylo to na tejden protože ho už zatěřoval tamten program. Ale vůbec největší problém byl s kapacitou RAM. Ono spousta programů ve win má tu vlastnost prostě zabrat celou volnou ram, přičemž když něco běží na pozadí, narvou to třeba do swapu, jen aby měly co nejvíc ram pro sebe. Ale tohle byla ta katastrofa, protože ta hra hned vycucla ram pro sebe a začala cpát přitom tamten program do swapu, ten ale byl aktivní tak ho win zase tahaly do ram prostě systém byl na to hraní nepoužitelnej, protože jakmile jste se třeba dívali na jednu zeď , win vám mezitim něco hodily do swapu a když jste se otočily tak sek na 2 sekundy než se to načetlo zpátky a takhle to bylo furt. Řekl jsm si fajn, mam na to málo ram, dokoupil jsem 2x takovou, ale to samý, jen to trvalo dýl než ta hra zabrala tu ram zas celou, prtože neunloadovala ty textury z minulejch levelů třeba. Takže jediný pozitivum jsem v celym dualku našel to, že systém měl svižnější odezvy a byl dobrej v renderingu a když měl dělat 2 složitý matematický operace najednou s nízkou náročností (nebo penvně stanovenou) na kapacitu paměti ale v praxi mi to bylo úplně k prdu. A pořád platí že většina lidí co maj třeba přetočený Core2 duo si libujou dobrym výkonem, ale to cejtěj ten dobrej výkon toho jednoho jádra, tý architekury toho CPU, ten výkon tam neni díky tomu dualcore, zkuste si třeba vyřadit jedno jádro tim že ve win odstavíte podporu pro SMP a dost možná rozdíl téměř nepoznáte.
    The best Unreal Tournament maniac.

  9. #9

    Standardní Re: Vyznam dual core

    2 DOC_ZENITH: Ad posledni odstavec: to, ze sprava pameti a CPU scheduler jsou ve woknech parodie, ze jsou naprosto tragicke, neni zadne tajemstvi, to ale neni chyba dual-core. Kdyz si na dualcore pustis nejaky opravdovy operacni system a nemas vylozene malo RAM, muzes provadet hodne veci najednou naprosto bez problemu.
    Souhlasim s tebou v tom, ze rust rychlosti CPU se hodne zpomaluje. Dokud nekdo nevymysli neco zcela noveho, dlouho to uz takto zrejmne nepujde. V tom se asi shodneme. Zaroven ale tvrdis, ze vice CPU je take na nic. Jake je tedy tvoje reseni? Predpokladam, ze asi zadne, ze se proste mame smirit s tim, ze vykon CPU uz moc rust nebude a fidli. No tak s tim se ja smirit nehodlam a nastesti nejsem sam.

    2 Eagle:

    Dobre, ze jsi napsal IMHO, protoze ve Valve si ocividne mysli neco jineho a jejich novy (zcela jiste hodne zpraseny) engine, ma podporovat mnohem vice jader nez 2 nebo 3. Jak ale zduraznil ten vyvojar z Unreal 3 enginu, hodne zalezi na tom, jak budou ty jadra propojena. doted se totiz MT SW psal s durazem na minimalizaci inter-threadove komunikace, coz je jednak narocnejsi na cas, jednak to ten SW muze dost brzdit. Skutecne nativni QC ala pripravovane AMD skutecne umozni vyuzit vsechna 4 jadra bez velke penalizace zpusobene komunikaci mezi jadry, protoze budou propojene velmi rychlym crossbarrem. Verim tomu, ze kdyz bude klidne tech 16 jader, o kterych pises, velmi rychle propojeno (HyperTransport 2.0) a zaroven to bude NUMA, ze to bude realne vyuzitelne.

    Ad spotreba: sam vis moc dobre, ze pro MT aplikace je spotreba DC o stejnem vykonu NIZSI nez u odpovodajiciho SC. Dukaz je napr. Niagara, ktera na serveru, kde bezi hodne procesu/vlaken, naseka pozadi libovolnemu procesoru, dokonce i vetsine dvouprocesorovych konfiguraci vcetne nejlepsich XEONu pri velmi nizke spotrebe.

    Tim Sweeney:
    "Most of the current multi-threaded software is developed with an eye at keeping inter-thread messaging and synchronization as low as possible because both have a significant cost. This cost will be lowered by an ordered of magnitude by multiple cores on a single die giving in turn more flexibility for the programmers.

    Applications which got low speed-ups by going multi-threaded due to the overhead of fine-grained locking mechanisms will be able to exploit multiple-processors with fast interprocessor communications much better."

    Citace Původně odeslal Eagle Zobrazit příspěvek
    To si opravdu myslíš, že ti další jádra přidají výkon? IMHO velmi naivní představa. Už se tady v threadu probíralo, že u her by bylo možné za určitých okolností (rozuměj když se to dostatečně zprasí a věnuje se tomu mnohem víc času) využít tak tři jádra. U spousty aplikací nelze využít ani dvě nebo je taková implementace příliš drahá. Co budu takové programy dělat s šestnácti jádry? Od určité úrovně "přináší" další jádra negativní nárůst výkonu vlivem nutnosti synchronizovat data. A ten počet, odkdy je to negativní, není nikterak velký.


    A nevím jak ty, ale já si nemyslím, že cílem je mít procesor s mizerným single-threaded výkonem (další faktor - kvůli spotřebě), který má kvantum jader, která nic nedělají. Takový produkt si nehodlám kupovat. Napřed musí být adekvátní software (... jehož vývoj nehodlám platit v situaci, kdy už obdobný funkční software mám) a pak teprve bude možné nasadit tomu odpovídající hardware. Trvám na tom, že v tomto případě se hardware přizpůsobuje požadavkům software. Reakce Intelu je dle mě výkřik z nouze, kdy se snaží zachránit pro ně téměř nepřekonatelnou limitaci fyzikálními zákony jakýmsi hype a snažením se natlačit svět do takové podoby, jak se jim to hodí vzhledem k prodejům.
    Naposledy upravil Petrik; 06.12.2006 v 18:50.
    desktop: i5-2500K@3700MHz, MSI P67A-C43-B3, 2x4GB Kingston Value, Sapphire 5850 Xtreme 1GB 850/1100, 2xWD10EALX fake RAID-1, LG W2600HP-BF S-IPS,Razer DiamonBack, Seasonic SS-400ET-F3, Windows 7 x64 SP1 + ubuntu x64
    notebook: IBM T41p, 1.7 Pentium M, 14" 1400x1050, 1.5GB RAM, 40GB 4200r, Ubuntu 9.04
    ultraportable: IBM X41, 12" XGA 1.5GHz Dothan, 2GB RAM, 32GB CF Pretec 233x SSD, Ubuntu 9.10
    repro: Teufel Concept E Magnum PE 5.1

  10. #10
    Senior Member Avatar uživatele Peca-on-line
    Založen
    24.01.2004
    Bydliště
    Trutnov
    Věk
    38
    Příspěvky
    2 612
    Vliv
    314

    Standardní Re: Vyznam dual core

    2DOC_ZENITH:Víš ono od dob PII se wokna trochu vyvinuly. Nebudu ti tady tvrdit, že pořád využívám obě jádra na 100%, 95% času ten výkon nevyužiju. Jenže 95% času se nevyužije ani výkon single core a přesto ji lidi kupujou 3GHz cpu, i když by jim 95% času stačilo PII200MHz.

    Chtěls konkrétní případ, máš ho mít: Na pozadí mi běží DC++(nic se zrovna netahá), pustim si hudbu(winamp) a jdu pařit nějakou gamesu(Trackmanii Nations). Už teď mám oproti singlu výhodu protože TM dostane celej výkon výkon jednoho jádra o zbytek se postará druhý jádro. V tuhle chvíli ještě můžeš argumentovat, že za cenu dualcore máš výkonnější single, kterej to zvládne všechno, a budeš mít pravdu. Zlom ale nastává v okamžiku kdy přes to DC++ začnou pořádně lítat data(třeba 5MB/s), v tom okamžiku si DC vezme chvílema až 45% výkonu jednoho jádra. Dualcore nemá problém, jenom se mi delší dobu načítaj nový mapy ve hře, ukaž mi takový singlecore cpu do ntb který to zvládne a kdybys nějaký náhodou našel, tak pořád budeš muset ještě pečlivě nastavovat priority - já nemusííím. U desktopu je to stejný jenom jsou ty výkony trochu vejš.

    Jenom dodám, že takovejch příkladů bych mohl napsat daleko víc z věcí který běžně dělám.
    Děkovat mi kromě karmy můžete také v BTC: 1JVRVYsWRYFb9AajzoHRVnmqjgpBjYmykr

  11. #11

    Standardní Re: Vyznam dual core

    Citace Původně odeslal DOC_ZENITH
    Abych to ňák využil, musel jsem přemejšlet co vůbec mam udělat, začal jsem teda komprimovat nebo kódovat na pozadí video a mezitim si pustit ňákou gamesu. Rychle mě to ale vyvedlo z omylu že tohle půjde.
    Neprosto bez problemu - nerikam, ze takhle hraju ty nejnarocnejsi hry, ale to ze si muzu pustit nejakou gamesku behem komprimace/defragmentace/whatever - podminka je mit aspon 2 disky. Ono to s tou omezenosti sbernic atd. a malo pameti tak zhave neni, ale jak sem rikal, pokud ma clovek jeden disk, tak mu DC na multitasking taky moc nepomuze.
    Citace Původně odeslal Peca-on-line
    Jenže 95% času se nevyužije ani výkon single core a přesto ji lidi kupujou 3GHz cpu, i když by jim 95% času stačilo PII200MHz.
    I na obycejne prohlizeni webovych stranek (s flashem atd) je nekdy i 1GHz malo - zkus si nekdy celej den pracovat na PII kolem 400MHz, klidne i s hodne RAM a rychlym diskem - par tabu v Opere a uz jen cekas.
    Citace Původně odeslal Peca-on-line
    Na pozadí mi běží DC++(nic se zrovna netahá), pustim si hudbu(winamp) a jdu pařit nějakou gamesu(Trackmanii Nations). Už teď mám oproti singlu výhodu protože TM dostane celej výkon výkon jednoho jádra o zbytek se postará druhý jádro.
    Presne tak, ja napr. na jednom monitoru hraju Richard Burns Rally a na druhem mi bezi televize (kdyz se chteji spolubydlove koukat treba na ordinaci v ruzove zahrade )


    Windows sheduler je bohuzel debilni, nastesti ani na mem koncepcne prehistorickem procesoru prepinani uloh zase tolik vykonu neubere. V tomto ma ale DC nevyhodu oproti singlecore. Nejake uvahy o cene me nechavaji klidnym, sem ochoten si za komfort ktery mi DC prinasi priplatit. Ale tyhle vase vize o 16ti jadrovych CPU mi prijdou prinejmensim legracni. Dualcore sem kupoval kvuli multitaskingu, rozhodne ne kvuli mutlicore-optimalizovanych aplikacim (kdyz se zamyslim, tak krome winraru u ktereho je narust vykonu opravdu "uzasny" me nenapada zadnej program co pouzivam, kterej by DC vyuzil).
    Verim tomu ze do budoucna par her DC-ready bude, casem mozna i Quad-core ready - ale jakej narust vykonu budou prinaset? A opravdu si nedokazu predstavit jak bych v blizke budoucnosti vyuzit onen 4jadrovej procesor. Natoz 16ti jadrovej atd
    Naposledy upravil Caleb; 06.12.2006 v 19:33.
    Audiotrak Prodigy HD2 (2xOPA2134PA + LT1364) => Little Dot I+ (WE408A + AD8022) => Sennheiser HD555@595
    Asus Xonar D1 => Technics SU-A800 => Tesla 2xARN6608 + ARV-104

  12. #12
    Senior Member Avatar uživatele tomase
    Založen
    29.01.2004
    Bydliště
    Brno[work],Martin[home]
    Věk
    40
    Příspěvky
    1 982
    Vliv
    287

    Standardní Re: Vyznam dual core

    Citace Původně odeslal DOC_ZENITH Zobrazit příspěvek
    A ještě bych chtěl dodat pro zastánce Dualcore pár věcí, na který se tu podle mě pozapomíná. Mam na vás otázku - využíváte ty 2 jádra naplno najednou opravdu?
    Ano vyuzivame. Nie kazdy ma totiz jeden disk a najdu sa aj ludia co maju gamesy na osobitnom disku. Osobne stahuju, palim a hraju najednou. Na single core to bolo nepredstavitelne. To je moja osobna skusenost.
    E4400 Ninja ¦ P35-DS3 ¦ 4x1GB DDR800 ¦ AMD HD6670 ¦ Crucial M4 64GB + WD6400AAKS + WD2500KS + 7200.10 250GB ¦ Enermax 420W ¦ NEC 3520A ¦ Centurion 5 + KAMABAY + AK-FC-03 ¦ MX510 ¦ UltraX ¦ Formula Vibration Feedback ¦ 223BW ¦ Creative T5900 + AKG K 530 ¦ not watercooled anymore

    "Pokud máte jiný názor než já, je to jasný důkaz, že se pletete." "když má 1000 pičmulínků jiný názor, jedná se o přímý důkaz, že pravdu mám já" "Jinak ke quadcore - dualcore mě vždy zdržoval, měl jsem už před 10 lety dualCPU, až quadcore je konečně rychlejší než já" "Podle některých je lepší Cialis, nicméně, pokud Vás baví píchat různé svěží mladé kusy zhruba 6 až 7 hodin denně (mám to místo posilovny), 3 hodiny spát, a zbytek pracovat, tak Viagra skutečně funguje lépe. Naprosto doporučuji. 25mg modré tabletky, a denní norma je splněna. Pak 15 hodin programování, nějaký ten hip-hop do Sennheiser sluchátek, a 3 hodiny zase spát." RH

  13. #13
    Moderátor Avatar uživatele Over
    Založen
    07.10.2002
    Bydliště
    Praha
    Věk
    52
    Příspěvky
    2 396
    Vliv
    314

    Standardní Re: Vyznam dual core

    Seznam několika her s podporou dual-core cpu....
    http://forumz.tomshardware.com/games...pict94969.html

Informace o tématu

Users Browsing this Thread

Toto téma si právě prohlíží 1 uživatelů. (0 registrovaných a 1 anonymních)

Podobná témata

  1. dual core notas s grafickou buducnostou
    Založil Lord Skullhead v sekci fóra Nákupní poradna
    Odpovědí: 3
    Poslední příspěvek: 10.04.2006, 17:48
  2. jak je to s tim dual channelem?
    Založil vaga v sekci fóra Intel čipové sady
    Odpovědí: 26
    Poslední příspěvek: 06.08.2005, 18:43
  3. P4 2.8GHz vykonnejsi nez dual opteron 240 na linuxu?
    Založil Petrik v sekci fóra AMD procesory
    Odpovědí: 6
    Poslední příspěvek: 20.09.2004, 07:56
  4. Ma vubec Dual chanel u AMD vyznam?
    Založil Uncle Fucker v sekci fóra NVIDIA čipové sady
    Odpovědí: 25
    Poslední příspěvek: 18.02.2003, 23:02
  5. Jake pameti pro dual channel?
    Založil Evils v sekci fóra Paměti
    Odpovědí: 6
    Poslední příspěvek: 02.02.2003, 01:22

Pravidla přispívání

  • Nemůžete zakládat nová témata
  • Nemůžete zasílat odpovědi
  • Nemůžete přikládat přílohy
  • Nemůžete upravovat své příspěvky
  •