Petriku, Petriku ...
a) prosim, zpomal. osobni utoky nic nevyresej a jediny co ti prinesou bude K- ... bylo by vazne fajn, kdybysis kazdej svuj prispevek pred odeslanim aspon 3krat precet a pokusil se odstranit vsechny osobni vypady. tohle ma bejt vecna diskuze a ta se da vest i uplne neosobne (to po tobe nikdo nechce, ale snazim se tim naznacit, ze rozhodne mas prostor, kam se smerovat)
b) problem s nekompatibilitou grafik vidim spis v rozhranich a ovladacich, nez v grafikach samotnejch. navic to tvoje opravovani chyb se tyka prave jen grafiky. karta ty vypocty udela spravne, ale kdyz ji driver(hra) predaj spatny data, je spatnej i vysledek. kdyz delas exaktni vypocty (molekularni dynamika), je uplne jedno, co je na vstupu tech algoritmu. proste to prechroustaj a vyplivnou presnej vysledek. kdezto u grafiky staci, abys mel spatne umistenej objekt, blbe namapovanou texturu, spatne naprogramovanej shader a je to hned videt.
c) reseni nekompatibility vidim ve vytvoreni nejakyho HALu v podobe treba DirectMath, nebo OpenAML, nebo neceho na ten zpusob. priznavam predem (doufam ze me nekdo opravi/doplni) ze nevim, jak vypada programovani shaderu v tuhle chvili, ale takova prdestava driveru, kterej obsahuje (napr.) C compiler, kterej Ceckovej zdrojak shaderu prechrousta do strojaku konkretni grafiky, tak aby tam sel spustit ... resp. tohle by se mozna autorum nemuselo moc libit, takze by bylo potreba udelat nejakej meta-strojovej kod (neco jako napr. bytecode javy).
d) dalsi problem s tou ATI akceleraci F@H je v tom, ze windows to proste porad berou jen jako grafiku a tudiz napr. kdyz clovek zamkne stanici, windows vyresetujou kontext grafiky a tudiz zrusej ty vypocty co tam bezej. to se musi zmenit.
e) ono by to vubec mozna bylo nejjednoduseji resitelne, kdyby se ta karta rozdelila na dve virtualni (GPU a FPU) s plovoucim poctem jednotek fungujicich v kazdem z modu...
btw. vsimli jste si ? historie se opakuje... (kdo si jeste vzpomene na 80387?)
Edit: sakra, to jsem jim to pekne vymyslel (jsem si konecne precet neco o tom jak tyhle GP vypocty na G80 fungujou ... http://www.anandtech.com/video/showdoc.aspx?i=2870&p=8)