Výsledky hlasování: ?

Hlasující
92. Nemůžete hlasovat
  • Mam core 2 duo a jsem spokojeny, i pres vynalozene penize

    31 33,70%
  • Mam core 2 duo a jsem spokojeny, ale za ty penize to nestalo

    0 0%
  • Nemam core 2 duo, ale koupim si ho

    30 32,61%
  • Nemam core 2 duo a nechci ho

    31 33,70%
Výsledky 1 až 25 z 959

Téma: Vyznam dual core

Hybrid View

Předcházející příspěvek Předcházející příspěvek   Další příspěvek Další příspěvek
  1. #1
    Member Avatar uživatele swarm
    Založen
    03.09.2004
    Bydliště
    Praha nebo různě její okolí
    Věk
    39
    Příspěvky
    178
    Vliv
    257

    Standardní Re: Vyznam dual core

    Citace Původně odeslal Petrik Zobrazit příspěvek
    ...vykon GPU nebude zdaleka tak ohromny, jako pro graficke operace...
    No. Co jsou grafické operace? Mám zkušenost s programováním pixel shaderů (dokonce i combinerů na GF4MX - to je něco jako pixel shader, ale bez texture shaderu) a co myslíš, že tam je. Jenom matematika. To nejsou nějaký "extra" grafický operace, to jsou prostě úplně normální matematický úkony. Pokud víme, co od grafiky chceme, tak z ní můžeme vymačnout neskutečný výkon proti CPUčku, ale samozřejmě její okruh působnosti je podle toho i omezenější. Už trochu OT, no.

    Citace Původně odeslal Petrik Zobrazit příspěvek
    Kdyz si prectes muj post o F@H GPU klientu, tak tam nenajdes zadny "vypad",...
    Nemluvím o žádném konkrétním postu (a už vůbec ne zrovna o tamtom), ale podívej se jakým způsobem píšeš své příspěvky.

    Citace Původně odeslal Petrik Zobrazit příspěvek
    PS: "Grafiky jsou mezi sebou těžce nekompatibilní (což jim taky umožňuje být mnohem výkonější pro jednotlivé účely)"
    Ja myslel, ze vsechny grafiky chteji delat vice mene to same, totiz pocitat grafiku pro hry. Jake jsou tedy ty "jednotlive ucely", pro ktere jsou mezi sebou tezce nekompatibilni?
    No, nevim jestli je to napsané, tak aby to každý pochopil (asi ne), ale šlo o to, že pokud vememe si vememe nějaký účel (třeba počítat grafiku nebo cokoli jiného), tak výkonnější řešení bude vždycky, když ty zařízení se nemusí starat sami o zpětnou kompatibilitu. To je rozdíl přístupu k CPU a ke GPU. Výhoda je, že u GPU se tohle dá i celkem provozovat, tahle strategie. U CPU by to bylo o dost horší prosadit, ale byly by pak výkonnější. Ale tohle je už fakt OT.

    Citace Původně odeslal Petrik Zobrazit příspěvek
    ...jasne, je to vypadek, ale kdyz pouzijes nesmyslny argument na obhajobu toho, ze placam kraviny a nemam skill, tak se nemuzes divit, ze.
    Hehe, výpadek a výpad neni to samé . Bereš si všechno moc osobně, neni to dobrý způsob, jak komunikovat v diskuzích.

    Možná by tato část diskuze měla probíhat spíš v jiném threadu. Zítra si jdu hrát s IEEE-488, tak už na to dneska dlabu.
    Diagon Swarm - redaktor NOTEBOOK.cz
    Nikdy se nehádej s blbcem, nezasvěcený by nemusel poznat, že je mezi vámi rozdíl.
    Blog o mobilní technice -> [WWW]

  2. #2

    Standardní Re: Vyznam dual core

    Petriku, Petriku ...
    a) prosim, zpomal. osobni utoky nic nevyresej a jediny co ti prinesou bude K- ... bylo by vazne fajn, kdybysis kazdej svuj prispevek pred odeslanim aspon 3krat precet a pokusil se odstranit vsechny osobni vypady. tohle ma bejt vecna diskuze a ta se da vest i uplne neosobne (to po tobe nikdo nechce, ale snazim se tim naznacit, ze rozhodne mas prostor, kam se smerovat)
    b) problem s nekompatibilitou grafik vidim spis v rozhranich a ovladacich, nez v grafikach samotnejch. navic to tvoje opravovani chyb se tyka prave jen grafiky. karta ty vypocty udela spravne, ale kdyz ji driver(hra) predaj spatny data, je spatnej i vysledek. kdyz delas exaktni vypocty (molekularni dynamika), je uplne jedno, co je na vstupu tech algoritmu. proste to prechroustaj a vyplivnou presnej vysledek. kdezto u grafiky staci, abys mel spatne umistenej objekt, blbe namapovanou texturu, spatne naprogramovanej shader a je to hned videt.
    c) reseni nekompatibility vidim ve vytvoreni nejakyho HALu v podobe treba DirectMath, nebo OpenAML, nebo neceho na ten zpusob. priznavam predem (doufam ze me nekdo opravi/doplni) ze nevim, jak vypada programovani shaderu v tuhle chvili, ale takova prdestava driveru, kterej obsahuje (napr.) C compiler, kterej Ceckovej zdrojak shaderu prechrousta do strojaku konkretni grafiky, tak aby tam sel spustit ... resp. tohle by se mozna autorum nemuselo moc libit, takze by bylo potreba udelat nejakej meta-strojovej kod (neco jako napr. bytecode javy).
    d) dalsi problem s tou ATI akceleraci F@H je v tom, ze windows to proste porad berou jen jako grafiku a tudiz napr. kdyz clovek zamkne stanici, windows vyresetujou kontext grafiky a tudiz zrusej ty vypocty co tam bezej. to se musi zmenit.
    e) ono by to vubec mozna bylo nejjednoduseji resitelne, kdyby se ta karta rozdelila na dve virtualni (GPU a FPU) s plovoucim poctem jednotek fungujicich v kazdem z modu...


    btw. vsimli jste si ? historie se opakuje... (kdo si jeste vzpomene na 80387?)


    Edit: sakra, to jsem jim to pekne vymyslel (jsem si konecne precet neco o tom jak tyhle GP vypocty na G80 fungujou ... http://www.anandtech.com/video/showdoc.aspx?i=2870&p=8)
    Naposledy upravil Fox!MURDER; 16.11.2006 v 10:43.
    Hrrrr, will you stop using people as human driven search engines? Google.com has all the answers you need.

  3. #3
    Member Avatar uživatele swarm
    Založen
    03.09.2004
    Bydliště
    Praha nebo různě její okolí
    Věk
    39
    Příspěvky
    178
    Vliv
    257

    Standardní Re: Vyznam dual core

    Citace Původně odeslal Fox!MURDER Zobrazit příspěvek
    priznavam predem (doufam ze me nekdo opravi/doplni) ze nevim, jak vypada programovani shaderu v tuhle chvili, ale takova prdestava driveru, kterej obsahuje (napr.) C compiler, kterej Ceckovej zdrojak shaderu prechrousta do strojaku konkretni grafiky, tak aby tam sel spustit ...
    No, jenom tak pro info sem něco málo přispěju - spíš ale tak pro zajímavost. V jedné hře na které jsem spolupracoval jsem teď vytáhl ze zdrojáků kousky shader kódu. Protože tenkrát byly běžné shader 1.x karty (Radeon8500,9000-9200, GF3Ti, GF4Ti, GF4MX) a shadery tehda nebyly ještě standardizované, tak se muselo dělat víc codepath. Schválně se můžete kouknout na rozdíl zápisu pro karty nvidia a ati. Jako první kousek je už standardizovaný kód Pixel Shaderu 2.0. Tohle je low level možnost programování. Krom toho lze Shadery 2.0 (a vyšší programovat) i ve vyšším jazyce (hlsl, cg), kdy se pak překompilovávaj. To už by se tak trochu dalo přirovnat k tomu Cčku. Ale jako stále to ještě neni ono na univerzální vecičky, toho se vážně dosáhne až u přicházející generace karet jako je G80, přesně jak je to uvedené v tom článku, že tam bude extra driver, který bude schopen nechat kartu provádět Cčkový kód.

    Kód:
    ----- arb ps 2.0 -----
    
            const char diffuse_prg_asm[] =
                "!!ARBfp1.0\n"
    
                "TEMP tex, col;"
                "ATTRIB texcoord = fragment.texcoord;"
                "ATTRIB primcol = fragment.color.primary;"
                "PARAM light_col = program.local[0];"
                "PARAM consts = {2, -1, 0, 0};"
                "OUTPUT outcol = result.color;"
    
                "TEX tex, texcoord, texture, 2D;"
                "MAD tex, tex, consts.x, consts.y;"
                "MAD col, primcol, consts.x, consts.y;"
    
                "DP3 col.a, tex, col;"
                "MUL tex, light_col, primcol.a;"
                "MUL outcol, tex, col.a;"
    
                "END";
            glGenProgramsARB(1, &diffuse_prg);
            glBindProgramARB(GL_FRAGMENT_PROGRAM_ARB, diffuse_prg);
            glProgramStringARB(GL_FRAGMENT_PROGRAM_ARB, GL_PROGRAM_FORMAT_ASCII_ARB,
                strlen(diffuse_prg_asm), diffuse_prg_asm);
    
    ----- ati ps 1.x -----
    
            diffuse_prg = glGenFragmentShadersATI(1);
            glBindFragmentShaderATI(diffuse_prg);
            glBeginFragmentShaderATI();
            // Pass #1:
            glSampleMapATI(GL_REG_0_ATI, GL_TEXTURE0_ARB, GL_SWIZZLE_STR_ATI);  // color in the texture
            // reg0 = L.H
            glColorFragmentOp2ATI(GL_DOT3_ATI, GL_REG_0_ATI, GL_NONE, GL_SATURATE_BIT_ATI,
                                               GL_REG_0_ATI, GL_NONE, GL_BIAS_BIT_ATI | GL_2X_BIT_ATI,
                                               GL_PRIMARY_COLOR_ARB, GL_NONE, GL_BIAS_BIT_ATI | GL_2X_BIT_ATI);
            // reg0 = reg0 * con0 = (L.H) * light_color
            glColorFragmentOp2ATI(GL_MUL_ATI, GL_REG_0_ATI, GL_NONE, GL_NONE,
                                              GL_REG_0_ATI, GL_NONE, GL_NONE,
                                              GL_CON_0_ATI, GL_NONE, GL_NONE);
            // reg0 = reg0 * primary_color.alpha = (L.H) * light_color * intensity
            glColorFragmentOp2ATI(GL_MUL_ATI, GL_REG_0_ATI, GL_NONE, GL_NONE,
                                              GL_REG_0_ATI, GL_NONE, GL_NONE,
                                              GL_PRIMARY_COLOR_ARB, GL_ALPHA, GL_NONE);
            glEndFragmentShaderATI();
    
    ------ nv ps 1.x ------
    
           //setup the register combiners to use 1 general combiner (max. 2 on GF 4 MX)
           glCombinerParameteriNV(GL_NUM_GENERAL_COMBINERS_NV, 1);
           //setup the combiner 1
           glCombinerInputNV(GL_COMBINER0_NV, GL_RGB, GL_VARIABLE_A_NV,
           GL_TEXTURE0_ARB, GL_EXPAND_NORMAL_NV, GL_RGB);
           glCombinerInputNV(GL_COMBINER0_NV, GL_RGB, GL_VARIABLE_B_NV,
                  GL_PRIMARY_COLOR_NV, GL_EXPAND_NORMAL_NV, GL_RGB);
           glCombinerInputNV(GL_COMBINER0_NV, GL_RGB, GL_VARIABLE_C_NV,
                  GL_CONSTANT_COLOR0_NV, GL_UNSIGNED_IDENTITY_NV, GL_RGB);
           glCombinerInputNV(GL_COMBINER0_NV, GL_RGB, GL_VARIABLE_D_NV,
                  GL_PRIMARY_COLOR_NV, GL_UNSIGNED_IDENTITY_NV, GL_ALPHA);
           glCombinerOutputNV(GL_COMBINER0_NV, GL_RGB, GL_SPARE0_NV, GL_SPARE1_NV,
                  GL_DISCARD_NV, GL_NONE, GL_NONE, GL_TRUE, GL_FALSE, GL_FALSE);
           //setup the final combiner
           glFinalCombinerInputNV(GL_VARIABLE_A_NV,
                  GL_SPARE0_NV, GL_UNSIGNED_IDENTITY_NV, GL_RGB);
           glFinalCombinerInputNV(GL_VARIABLE_B_NV,
                  GL_SPARE1_NV, GL_UNSIGNED_IDENTITY_NV, GL_RGB);
           glFinalCombinerInputNV(GL_VARIABLE_C_NV,
                  GL_ZERO, GL_UNSIGNED_IDENTITY_NV, GL_RGB);
           glFinalCombinerInputNV(GL_VARIABLE_D_NV,
                  GL_ZERO, GL_UNSIGNED_IDENTITY_NV, GL_RGB);
           glFinalCombinerInputNV(GL_VARIABLE_G_NV,
                  GL_PRIMARY_COLOR_NV, GL_UNSIGNED_IDENTITY_NV, GL_ALPHA);
           glEnable(GL_REGISTER_COMBINERS_NV);
    Jinak ten kód je na výpočet difuzní barvy u perpixel (dot3) osvětlení (třeba jako má Doom3 a kdejaká dnešní hra). Výpočet spekulární barvy jsem vyhodil, aby to nebylo zbytečně dlouhé. Tohle je spíš pro rozšíření obzorů.

    Petrik: Ty tvoje poslední posty jsou přesně to o čem jsem mluvil.
    Diagon Swarm - redaktor NOTEBOOK.cz
    Nikdy se nehádej s blbcem, nezasvěcený by nemusel poznat, že je mezi vámi rozdíl.
    Blog o mobilní technice -> [WWW]

  4. #4

    Standardní Re: Vyznam dual core

    dalsi priklad vyuziti Dual Core> WinXP && Gentoo
    C2D Wolfheart stabilized...CoolingSys completed...Aurora 3D Black...full 120mm Wolfheart
    WinXP && Gentoo Powered Wolfheart http://img215.imageshack.us/my.php?i...pgentooqt2.jpg
    Intel Core2Duo E6300 1.86@3.2GHz cooled by Ninja Plus| Gigabyte DS4 | 1024MB Kingston 750@920MHz | sound | Gigabyte X1650Pro SilentPipe II | TEAC 40x & Toshiba DVD-RW | WD800JB 80GB | Logitech MX510 | Fortron 300W NP(PN) | MS Sidewinder Strategic Commander|Acer 1721hm
    C366 2@1,85V 32MB RAM, Slackware 9.1 router connected to Chello

  5. #5

    Standardní Re: Vyznam dual core

    Citace Původně odeslal Airwolf Zobrazit příspěvek
    dalsi priklad vyuziti Dual Core> WinXP && Gentoo
    aaa, ze by Xen?
    Hrrrr, will you stop using people as human driven search engines? Google.com has all the answers you need.

  6. #6

    Standardní Re: Vyznam dual core

    Citace Původně odeslal Fox!MURDER Zobrazit příspěvek
    aaa, ze by Xen?
    ten jeste neni tak stable myslim ?

    Kazdopadne> Gentoo+XGL+Beryl nyni (AIGLX nefungovalo zatim)...jedine co me stve ze ATI jeste nema ovladace pro 3D HW akceleraci v XGL Nvidia je bez problemu...
    C2D Wolfheart stabilized...CoolingSys completed...Aurora 3D Black...full 120mm Wolfheart
    WinXP && Gentoo Powered Wolfheart http://img215.imageshack.us/my.php?i...pgentooqt2.jpg
    Intel Core2Duo E6300 1.86@3.2GHz cooled by Ninja Plus| Gigabyte DS4 | 1024MB Kingston 750@920MHz | sound | Gigabyte X1650Pro SilentPipe II | TEAC 40x & Toshiba DVD-RW | WD800JB 80GB | Logitech MX510 | Fortron 300W NP(PN) | MS Sidewinder Strategic Commander|Acer 1721hm
    C366 2@1,85V 32MB RAM, Slackware 9.1 router connected to Chello

  7. #7
    Senior Member Avatar uživatele svaca
    Založen
    21.02.2003
    Bydliště
    Praha Řepy/Horní Počaply
    Věk
    48
    Příspěvky
    2 748
    Vliv
    307

    Standardní Re: Vyznam dual core

    Citace Původně odeslal Airwolf Zobrazit příspěvek
    ten jeste neni tak stable myslim ?

    Kazdopadne> Gentoo+XGL+Beryl nyni (AIGLX nefungovalo zatim)...jedine co me stve ze ATI jeste nema ovladace pro 3D HW akceleraci v XGL Nvidia je bez problemu...
    Ati nebude mit nikdy asi ovladace pro linux ....
    1. nikdy neumela ovladace
    2. a uz vubec ne pro linux ...

    BTW, k threadu ...

    Musim priznat, ze na blbem desktopu s WinXP (hry) mi pripada dual nanic ...

    Ovsem treba posledni kernely se SMP a 2x Dual core, treba, to je jina kava ...

    Staci jen instalace Slackware se zaplym a vyplym SMP (balicky jsou i486) a je to BRUTALNI rozdil ..... Jen kdyby to DVD cetlo rychleji ...

    Ovsem ve hnus Windows je mi dual nanic .... Ale tam je mi to taky uplne ukradeny ....
    Atari Falcon030,Phantom accelerator,CT63@MC68060@75Mhz,256 MB TT-RAM,14MB STRAM,SCSI HDD,50kHz sound,LAN,VGA 16bit,FreeMiNT+N.AES2.0
    Atari 1040 STe - game machine :-)
    Atari 800XE - game machine also :-)
    MacBook Pro Unibody v5,3 2.66GHz, 8GB DDR3, 9600MGT, Snow Leopard
    PlayStation 3 40GB + XFPS RATE UP adapter

  8. #8
    Senior Member Avatar uživatele DOC_ZENITH
    Založen
    24.05.2005
    Bydliště
    Praha 14 hloubětín.
    Příspěvky
    1 296
    Vliv
    270

    Standardní Re: Vyznam dual core

    No vezměme si prostě ten základní fakt, dualcore tu neni pro to aby zvyšovalo výkon v aplikacích, nebo znamenalo ňákej pokrok, je tu proto, že výrobci CPU již nejsou schopni adekvátně zvyšovat výkon v single thread. Dualko si člověk mohl postavit od dob Pentia PRO když to potřeboval a mohl to využít. A dual CPU stroj je úplně to samý jak dualcore, kor když komunikujou přes FSB (pravda, K8 je v tomhle trochu vymakanější, taky je to nej serverovej CPU.) A nikdo o to neměl zájem, leda na servery, já jsem si jeden dual postavil už před pár lety, byla to Dual Pentium 2 350 @ 412 a tehdy jsem ještě neměl moc zkušeností a byl jsem z toho nešťastnej, protože jakákovil stejně taktovaná single P2 mi naprosto ve všem co jsem používal podávala stejnej výkon, hlavně v hrách mě to štvalo, tak jsem se toho zbavil. A ony se ty aplikace moc nezměnily, pokud někdo programátory donutí aby psali pro dualcore, bude to jedině ze zoufalství před naprostym zastavenim rozvoje v oblasti CPU.

    Jen si to vezměte, jak výrobci už nedovedou zvyšovat frekvenci CPU, koukejte jak šly výrobní procesy za posledních pár let: udáváno v micronech. A frekvenci udávám takovou kam to šlo za naprosto běžnejch podmínek s asi nejlepšim CPU tý technologie a za zavináčem kam asi tak šel taktnout, čili strop tý technologie. Berte to prosim vše jen přinližně, ne úplně doslova.

    0.25- Pentium3 Katmai - až 600mhz oficiál @ 700mhz max.

    0.18- Athlon XP2100+ Palomio real 1.73ghz @ někam pod 2ghz. Pokud počátám Netburst tak Willamate 2ghz oficiál, dobré kousky oc kolem 2.4ghz.

    0.13- AthlonFX 55 clawhammer - 2.6ghz @ 2.8ghz. / Intel P4 Northwood 3.4ghz @ 3.8ghz.

    0.09- Athlon FX 57 san diego - 2.8ghz @ 3ghz. / Intel P4 Prescott 3.8ghz @ (upřímě 0, spusta z nich throtlovala i na defaultu s normánim chladičem)

    0.065- Zaim jen Intel Conroe 2.93ghz @ 3.8ghz.(Netburst už nezahrnuju) A u AMD se dá předpokládat že nová K8 nebude frekvenčně moc nad tou současnou, AMD tvrdí že hlavní problém současnejch K8 v dosažení vysokejch frekvencí je neoddělené napájení paměťového řadiče a jádra, což se u budoucích socketů změní a K8 půjde prej vejš, a taky nevíme co přinese K8L, no to jsem odbočil.

    Čili k čemu jsme došli? Že největší pokrok byl zatim na 0.18micron, od tý doby se to zpomaluje ten pokrok, na 0.13 to bylo ještě skvělý, byl to asi vrchol pro oba výrobce CPU. Ale 0.09 už byla katastrofa. U Intelu jeho prescott naprostá pohroma, stejný frekvence, na stejnejch taktech o chlup horší výkon, díky pomalý L2 cache a ještě k tomu větší zahřejvání a spotřeba. Intel na 0.09 přešel jen s tim, že procesory vyráběné 0.09micron jsou prostě na výrobu znatelně levnější než 0.13 a tak Intel víc vydělal i když ty CPU byly shity.
    Ačkoliv v době nástup Prescotta se na něj nadávalo a po nástupu Winschestera u AMD říkalo, jak to AMD zvládlo líp ten přechod, ono to neni tak docela. Ano, AMD to zvládlo líp, jejich CPU na tý samý frekvenci mnohem míň žraly a topily než jejich starší modely, ale to bylo asi tak vše, žádný orgie ve zvyšování taktů se nekonaly, K8 zůstala frtekvenčně prakticky na místě. 2.4ghz Athlon 64 3500+ měl furt 2.4ghz ať už tam byl Newcastle nebo Vencie, akorát Newcastle se dostal průměrně na 2.6ghz po OC a Venice na 2.8, hmm 200mhz, to je zanedbatelné. 0.065micron neni taky niak revoluční, a budoucnost v tom zmenšování výrobního procesu moc neni, intel s tim dělá hype, jakej proces už testuje a AMD vyrábí furt 0.9 ale realita je taková, že tim Intel už moc nezíská, leda číslo a statistiku a možná trochu nižší spotřebu když mu to vyjde, jo a možná levnější produkci. K dalšímu pokroku dojde až se CPU začnou vyrábět úplně jinak, ale kdo ví.

    A ještě bych chtěl dodat pro zastánce Dualcore pár věcí, na který se tu podle mě pozapomíná. Mam na vás otázku - využíváte ty 2 jádra naplno najednou opravdu? nebo máte jen dobrej pocit z benchmarků? Je to sice hezký, že si pustíte 2cpumarky najednou s prakticky nulovim zpomalenim výsledků. ale podívejte se na to v praxi, mluvim z dob kdy já jsem měl ten dual. Abych to ňák využil, musel jsem přemejšlet co vůbec mam udělat, začal jsem teda komprimovat nebo kódovat na pozadí video a mezitim si pustit ňákou gamesu. Rychle mě to ale vyvedlo z omylu že tohle půjde. Nejen že tamten program zatížil řadič paměti a snížil drasticky prostupnost do RAM, čili mi FPS šly o 20% dolů, no faj, furt lepší jak 80% při single. To bych překousnul ještě, ale práce disku atd, ta taky byla trochu cejtit (ano, DMA pracovalo dobře), jakmile si hra potřebovala na něco sáhnout na disk bylo to na tejden protože ho už zatěřoval tamten program. Ale vůbec největší problém byl s kapacitou RAM. Ono spousta programů ve win má tu vlastnost prostě zabrat celou volnou ram, přičemž když něco běží na pozadí, narvou to třeba do swapu, jen aby měly co nejvíc ram pro sebe. Ale tohle byla ta katastrofa, protože ta hra hned vycucla ram pro sebe a začala cpát přitom tamten program do swapu, ten ale byl aktivní tak ho win zase tahaly do ram prostě systém byl na to hraní nepoužitelnej, protože jakmile jste se třeba dívali na jednu zeď , win vám mezitim něco hodily do swapu a když jste se otočily tak sek na 2 sekundy než se to načetlo zpátky a takhle to bylo furt. Řekl jsm si fajn, mam na to málo ram, dokoupil jsem 2x takovou, ale to samý, jen to trvalo dýl než ta hra zabrala tu ram zas celou, prtože neunloadovala ty textury z minulejch levelů třeba. Takže jediný pozitivum jsem v celym dualku našel to, že systém měl svižnější odezvy a byl dobrej v renderingu a když měl dělat 2 složitý matematický operace najednou s nízkou náročností (nebo penvně stanovenou) na kapacitu paměti ale v praxi mi to bylo úplně k prdu. A pořád platí že většina lidí co maj třeba přetočený Core2 duo si libujou dobrym výkonem, ale to cejtěj ten dobrej výkon toho jednoho jádra, tý architekury toho CPU, ten výkon tam neni díky tomu dualcore, zkuste si třeba vyřadit jedno jádro tim že ve win odstavíte podporu pro SMP a dost možná rozdíl téměř nepoznáte.
    The best Unreal Tournament maniac.

  9. #9
    Moderátor Avatar uživatele Over
    Založen
    07.10.2002
    Bydliště
    Praha
    Věk
    52
    Příspěvky
    2 396
    Vliv
    314

    Standardní Re: Vyznam dual core

    Seznam několika her s podporou dual-core cpu....
    http://forumz.tomshardware.com/games...pict94969.html

  10. #10

    Standardní Re: Vyznam dual core

    1) graficke operace, pokud se nepletu, je dost specificka skupina matematickych vypoctu, predpokladam ze naprosta vetsina jsou goniometricke funkce a operace v plovouci carce obecne. to jiste neni cela matematika, jako napriklad integrovani atd. Jasne, ze grafika je schopna spocitat temer cokoli, ale otazka je jak rychle. Jeste do nedavne doby, do prichodu G80, byly IMHO GPU optimalizovany prave na pocitani ruznych sin a cos, ktere umi provadet skutecne neskutecne rychle pro jine operace byt tak rychle nemusi, coz dokazuje "pouze" 20-30x vetsi rychlost F@H klientu. Pouze proto, ze pro ty skutecne graficke operace je rozdil ve vykonu klidne 3 a vice radu.
    2)kdyz me lidi urazeji, viz Eagle, ktery me nekolikrat oznacil za jedince s deficitem inteligence, tak se nemuzes divit, ze si to nenecham libit...ja ostatni alespon neurazim, pouze se snazim argumentovat.
    3)Ale grafiky jakoby jsou zpetne kompatibilni....vim jak to myslis...mame proste nejake API, ktere rozumi urcitym instrukcim typu namaluj caru a pod. Toto API to preda driveru, ktery zna HW grafiky, prechrousta ji to do jejiho strojoveho kodu a grafika to provede. To asi vime vsichni. Principialne to je neco hodne podobneho je napr. java, pyton, php a pod. Pokud se pletu, opravte me pls. Problem je v tom, ze ty 3D API, resp. graficke ovladace jsou zrejmne natolik slozite, ze tam neustale vznikaji chyby. Navic, kazda hra vypada na ruzne grafice jinak, proste kazdy driver resi ty ukoli trochu jinak, coz je docela problem. To je jako kdyby javovy program daval jine vysledky na G5 a na x86. Pokud nekdo navrhne nejake nove, jednoduzsi API, jako tu navrhnul Fox, ktere pujde snadno debugovat a kde bude zarucena spravnost vysledku, bude to super. Zatim ale nic podobneho realne pouzitelneho neni, nebo se to alespon nepouziva.

    Citace Původně odeslal swarm Zobrazit příspěvek
    No. Co jsou grafické operace? Mám zkušenost s programováním pixel shaderů (dokonce i combinerů na GF4MX - to je něco jako pixel shader, ale bez texture shaderu) a co myslíš, že tam je. Jenom matematika. To nejsou nějaký "extra" grafický operace, to jsou prostě úplně normální matematický úkony. Pokud víme, co od grafiky chceme, tak z ní můžeme vymačnout neskutečný výkon proti CPUčku, ale samozřejmě její okruh působnosti je podle toho i omezenější. Už trochu OT, no.

    Nemluvím o žádném konkrétním postu (a už vůbec ne zrovna o tamtom), ale podívej se jakým způsobem píšeš své příspěvky.


    No, nevim jestli je to napsané, tak aby to každý pochopil (asi ne), ale šlo o to, že pokud vememe si vememe nějaký účel (třeba počítat grafiku nebo cokoli jiného), tak výkonnější řešení bude vždycky, když ty zařízení se nemusí starat sami o zpětnou kompatibilitu. To je rozdíl přístupu k CPU a ke GPU. Výhoda je, že u GPU se tohle dá i celkem provozovat, tahle strategie. U CPU by to bylo o dost horší prosadit, ale byly by pak výkonnější. Ale tohle je už fakt OT.

    Hehe, výpadek a výpad neni to samé . Bereš si všechno moc osobně, neni to dobrý způsob, jak komunikovat v diskuzích.

    Možná by tato část diskuze měla probíhat spíš v jiném threadu. Zítra si jdu hrát s IEEE-488, tak už na to dneska dlabu.
    Naposledy upravil Petrik; 16.11.2006 v 12:29.
    desktop: i5-2500K@3700MHz, MSI P67A-C43-B3, 2x4GB Kingston Value, Sapphire 5850 Xtreme 1GB 850/1100, 2xWD10EALX fake RAID-1, LG W2600HP-BF S-IPS,Razer DiamonBack, Seasonic SS-400ET-F3, Windows 7 x64 SP1 + ubuntu x64
    notebook: IBM T41p, 1.7 Pentium M, 14" 1400x1050, 1.5GB RAM, 40GB 4200r, Ubuntu 9.04
    ultraportable: IBM X41, 12" XGA 1.5GHz Dothan, 2GB RAM, 32GB CF Pretec 233x SSD, Ubuntu 9.10
    repro: Teufel Concept E Magnum PE 5.1

  11. #11

    Standardní Re: Vyznam dual core

    Citace Původně odeslal Petrik Zobrazit příspěvek
    1) graficke operace, pokud se nepletu, je dost specificka skupina matematickych vypoctu, predpokladam ze naprosta vetsina jsou goniometricke funkce a operace v plovouci carce obecne. to jiste neni cela matematika, jako napriklad integrovani atd. Jasne, ze grafika je schopna spocitat temer cokoli, ale otazka je jak rychle. Jeste do nedavne doby, do prichodu G80, byly IMHO GPU optimalizovany prave na pocitani ruznych sin a cos, ktere umi provadet skutecne neskutecne rychle pro jine operace byt tak rychle nemusi, coz dokazuje "pouze" 20-30x vetsi rychlost F@H klientu. Pouze proto, ze pro ty skutecne graficke operace je rozdil ve vykonu klidne 3 a vice radu.
    2)kdyz me lidi urazeji, viz Eagle, ktery me nekolikrat oznacil za jedince s deficitem inteligence, tak se nemuzes divit, ze si to nenecham libit...ja ostatni alespon neurazim, pouze se snazim argumentovat.
    3)Ale grafiky jakoby jsou zpetne kompatibilni....vim jak to myslis...mame proste nejake API, ktere rozumi urcitym instrukcim typu namaluj caru a pod. Toto API to preda driveru, ktery zna HW grafiky, prechrousta ji to do jejiho strojoveho kodu a grafika to provede. To asi vime vsichni. Principialne to je neco hodne podobneho je napr. java, pyton, php a pod. Pokud se pletu, opravte me pls. Problem je v tom, ze ty 3D API, resp. graficke ovladace jsou zrejmne natolik slozite, ze tam neustale vznikaji chyby. Navic, kazda hra vypada na ruzne grafice jinak, proste kazdy driver resi ty ukoli trochu jinak, coz je docela problem. To je jako kdyby javovy program daval jine vysledky na G5 a na x86. Pokud nekdo navrhne nejake nove, jednoduzsi API, jako tu navrhnul Fox, ktere pujde snadno debugovat a kde bude zarucena spravnost vysledku, bude to super. Zatim ale nic podobneho realne pouzitelneho neni, nebo se to alespon nepouziva.
    1) no nevim, rek bych ze na render 3D sceny je potreba vic, nez jen goniometricky fce. viz:
    Kód:
    Instruction 	Description 	Clocks
    add 	Sum 	1
    dp3 	Three-components dot-product 	1
    dp4 	Four-component dot-product 	1
    dst 	Distance vector 	1
    expp 	Exponential 10-bit precision 	1
    lit 	Lighting coefficients 	1
    logp 	Logarithm 10-bit precision 	1
    mad 	Multiply and add 	1
    max 	Maximum 	1
    min 	Minimum 	1
    mov 	Move 	1
    mul 	Multiply 	1
    rcp 	Reciprocal 	>1
    rsq 	Reciprocal square root 	>1
    sge 	Set on greater or equal than 	1
    slt 	Set on less than 	1
    sub 	Subtract 	1
    
    Table 2. Vertex shader general instructions
    
    Macro instructions include:
    Instruction 	Description 	Slots/clocks
    exp 	Exponential base 2 full precision 	12
    frc 	Fraction 	3
    log 	Logarithm base 2 full precision 	12
    m3x2 	3×2 vector matrix multiply 	2
    m3x3 	3×3 vector matrix multiply 	3
    m3x4 	3×4 vector matrix multiply 	4
    m4x3 	4×3 vector matrix multiply 	3
    m4x4 	4×4 vector matrix multiply 	4
    2) kdyz te nekdo urazi, tak se na nej vys**, ted mu ledatak davas za pravdu.
    3) precti si ten muj link o G80 to co jsem tu s tak velkou vervou vymyslel, vymyslel nekdo uz 4 roky zpet ...
    Hrrrr, will you stop using people as human driven search engines? Google.com has all the answers you need.

  12. #12

    Standardní Re: Vyznam dual core

    Citace Původně odeslal Petrik Zobrazit příspěvek
    2)kdyz me lidi urazeji, viz Eagle, ktery me nekolikrat oznacil za jedince s deficitem inteligence, tak se nemuzes divit, ze si to nenecham libit...ja ostatni alespon neurazim, pouze se snazim argumentovat.
    Zdá se, že nejenom že máš deficit inteligence, ale taky jsi lhář.

    Citace Původně odeslal Petrik na Živě dne 20.09.2006 v 02:47
    Eagle, timto jsi definitivne dokazal, ze jsi fakt ignorant.
    http://www.zive.cz/h/Uzivatel/f.asp?ARI=131175

    Domnívám se, že tvoje existence na tomto fóru by měla co nejdřív skončit.

  13. #13

    Standardní Re: Vyznam dual core

    Mluvil jsem o projevu tady na foru...nerekl jsem ze nikde nikdy..ale koukam, ze z toho postu na zive asi nemuzes spat, kdyz uz ho tady na foru citujes asi po paty Mozna to je tim, ze na tom zive se mnou hodne lidi souhlasilo Kontrolujes jejich IP, zda neni nekdo z nich nahodou i tady?
    Ja se divim, ze me nekdo uz davno nezakazal, vzdyt to je prece rouhani, nesouhlasit s bozskym Eaglem...ale budes se divit, ale dostavam nejenom spatnou karmu, dokonce me i nekteri proti tobe fandi, nechces zakazat i je?
    Ale koukam, ze ti zrejmne dochazeji argumenty...

    Citace Původně odeslal Eagle Zobrazit příspěvek
    Zdá se, že nejenom že máš deficit inteligence, ale taky jsi lhář.

    http://www.zive.cz/h/Uzivatel/f.asp?ARI=131175

    Domnívám se, že tvoje existence na tomto fóru by měla co nejdřív skončit.
    Naposledy upravil Petrik; 16.11.2006 v 18:44.
    desktop: i5-2500K@3700MHz, MSI P67A-C43-B3, 2x4GB Kingston Value, Sapphire 5850 Xtreme 1GB 850/1100, 2xWD10EALX fake RAID-1, LG W2600HP-BF S-IPS,Razer DiamonBack, Seasonic SS-400ET-F3, Windows 7 x64 SP1 + ubuntu x64
    notebook: IBM T41p, 1.7 Pentium M, 14" 1400x1050, 1.5GB RAM, 40GB 4200r, Ubuntu 9.04
    ultraportable: IBM X41, 12" XGA 1.5GHz Dothan, 2GB RAM, 32GB CF Pretec 233x SSD, Ubuntu 9.10
    repro: Teufel Concept E Magnum PE 5.1

  14. #14
    Senior Member Avatar uživatele SajmoN
    Založen
    21.06.2003
    Bydliště
    live@nDca
    Věk
    45
    Příspěvky
    1 391
    Vliv
    292

    Standardní Re: Vyznam dual core

    nechceli by ste si toto riesit sukromne?
    | intel i3 12100f | noctua NH-U12F | asus TUF Z690-plus | kingston 32GB 3600 | gigabyte RTX2070 super
    | samsung SSD 860 EVO 250GB | wd 20earx | benq cosi 27"| logitech G600 | microsoft X6
    | seasonic
    S12-430 | diy acrylic ikea kallax case
    | “The future is already here—it is just unevenly distributed.”

Informace o tématu

Users Browsing this Thread

Toto téma si právě prohlíží 1 uživatelů. (0 registrovaných a 1 anonymních)

Podobná témata

  1. dual core notas s grafickou buducnostou
    Založil Lord Skullhead v sekci fóra Nákupní poradna
    Odpovědí: 3
    Poslední příspěvek: 10.04.2006, 17:48
  2. jak je to s tim dual channelem?
    Založil vaga v sekci fóra Intel čipové sady
    Odpovědí: 26
    Poslední příspěvek: 06.08.2005, 18:43
  3. P4 2.8GHz vykonnejsi nez dual opteron 240 na linuxu?
    Založil Petrik v sekci fóra AMD procesory
    Odpovědí: 6
    Poslední příspěvek: 20.09.2004, 07:56
  4. Ma vubec Dual chanel u AMD vyznam?
    Založil Uncle Fucker v sekci fóra NVIDIA čipové sady
    Odpovědí: 25
    Poslední příspěvek: 18.02.2003, 23:02
  5. Jake pameti pro dual channel?
    Založil Evils v sekci fóra Paměti
    Odpovědí: 6
    Poslední příspěvek: 02.02.2003, 01:22

Pravidla přispívání

  • Nemůžete zakládat nová témata
  • Nemůžete zasílat odpovědi
  • Nemůžete přikládat přílohy
  • Nemůžete upravovat své příspěvky
  •