Výsledky hlasování: ?

Hlasující
92. Nemůžete hlasovat
  • Mam core 2 duo a jsem spokojeny, i pres vynalozene penize

    31 33,70%
  • Mam core 2 duo a jsem spokojeny, ale za ty penize to nestalo

    0 0%
  • Nemam core 2 duo, ale koupim si ho

    30 32,61%
  • Nemam core 2 duo a nechci ho

    31 33,70%
Výsledky 1 až 25 z 959

Téma: Vyznam dual core

Hybrid View

Předcházející příspěvek Předcházející příspěvek   Další příspěvek Další příspěvek
  1. #1
    Member Avatar uživatele swarm
    Založen
    03.09.2004
    Bydliště
    Praha nebo různě její okolí
    Věk
    39
    Příspěvky
    178
    Vliv
    256

    Standardní Re: Vyznam dual core

    Citace Původně odeslal Petrik Zobrazit příspěvek
    Fer. Takze odted uz nebudou vubec zadne problemy s ovladaci ve hrach? Parada Takze vlastne uz ani nebude potreba vydavat nove ovladace, ze Vsadim se s tebou, ze min ze zacatku tech problemu bude vyrazne vice nez nyni. Mozna, ze az se stav ustali, az budou stabilni ovladace a az se programatori pro ne nauci psat, tak to bude lepsi nez nyni, ale nejak neverim tomu, ze najednou vsechny problemy spojene s psanim v high-level grafickem jazyku pominou. Nevim, kde presne je chyba, zda u vyrobcu ovladacu / HW, nebo u programatoru, ktery pisou pro 3D API, ale nejak to porad idealne nefunguje...v kazdem novem vydani driveru jsou hromady oprav pro konkretni bugy ve hrach...kdyz to srovnam se svetem SW pro CPU, tak to je nebe a dudy....nebo snad intel a AMD vydavaji nove revize CPU / mikrokodu pro nove verze programu? nevsiml jsem si
    A jinak X1950 jeteda hodne stara ATina, souhlas se divim tem programatorum ve standfordu, ze to rovnou nenapsali pro HW, ktery bude za 5 let...vis MAdcape, ono napsat takovy SW nejakou dobu trva a to se nezmeni ani do budoucna.

    PS: poznamka pro uzivatele, ktery mi stale dava spatnou karmu za "invektiva": Doufam ze madcap ji dostane take za to "zvatlani"
    Normálně to nedělám, ale teď už si to neodpustim. Možná by se dalo říct, že to bude takové malé OT. Petříku, Petříku, máš tady v tomhle threadu skoro nejvíc postů. Já jsem to tu nečetl celé, ale poslední příspěvky, co od tebe čtu, jsou vážně spíše jen výpady. To už na forech bývá běžné, ale pokud chceš argumentovat, tak musíš mít argumenty a taky skill, kterym to můžeš podložit a nějak ty argumenty prodat. To ty ale nemáš a tak by ses neměl snažit tak útočit. Vypadá to pak dost směšně. Pokud je nouze o odborníky, co by přispěli do diskuze, tak je lepší ať je thread spíš prázdnější, než ho takhle "nastavovat".

    No a abych napsal ještě něco málo k tématu. Vem si, že ty ovladače momentálně nejsou zrovna připravené na něco takového u těch grafických karet, až dojde k nějaké pokročilejší iniciativě ještě u vývojářů ovladačů, tak se to může hned změnit. Pokud tady srovnáváš CPU a grafiky (což mi přijde hodně uhozený), tak musíš brát v potaz, že CPUčka jsou všechna kompatibilní navzájem (proto to x86 ). Grafiky jsou mezi sebou těžce nekompatibilní (což jim taky umožňuje být mnohem výkonější pro jednotlivé účely). Chyba je momentálně tedy v ovladačích. nVidia i ATI jsou velcí hráči a pochybuju, že se nechytnou již brzy dostatečně silně této příležitosti (zisků).

    Jo a ještě na závěr bych zmínil, že řešit jestli je lepší používat druhé jádro nebo grafický procesor (aspoň tak trochu vyzněl tvůj příspěvek) je totálně mimo. Už jenom na příkladě s tou ATInou. Zaměstnáním obou jader na CPU bychom asi 30x vyššího výkonu nezískali.
    Diagon Swarm - redaktor NOTEBOOK.cz
    Nikdy se nehádej s blbcem, nezasvěcený by nemusel poznat, že je mezi vámi rozdíl.
    Blog o mobilní technice -> [WWW]

  2. #2

    Standardní Re: Vyznam dual core

    sorry, ale taky neco napisu.
    O GPU tady zacal Eagle, ktery napsal neco v tom smyslu, ze vice jadrove procesory jsou nesmysl, a ze kdyz uz je potreba vetsi vykon, tak ze to jde pomoci GPU. Takze pokud ti srovnani GPU a CPU pripada "uhozeny", reklamuj to u Eagla, ja s tim nezacal. Zaroven take reaguji na jeho posty z debaty o cellu, kde take argumentoval, ze cell je nesmysl a ze GPU je mnohem lepsi a vykonejsi. Ja jsem tam psal neco v tom smyslu, ze vyuziti GPU pro jine nez graficke operace bude min problematicke a ze vykon GPU nebude zdaleka tak ohromny, jako pro graficke operace...take jsem zduraznoval, ze zatim neni zadna realna aplikace pouzivajici GPU. Proto jsem tedy sem napsal, ze uz tedy nejaka je, ale ze to je dosti problematicke a ze nejenom podle meho nazoru to v nejblizsi budoucnosti nebude lepsi.
    Kdyz si prectes muj post o F@H GPU klientu, tak tam nenajdes zadny "vypad", proste jsem jen shrnul, jak tato konkretni realna aplikace funguje a jake jsou s ni problemy. Na tento celkem neutralni post reagoval madcap vypadem, ze akorat zvatlam a ze jsem uplne mimo, protoze uz je prece jedna dostupna grafika s unifikovanymi shadery, ktera vse zazracne zmeni. Jakej jsem trotl, ze.

    Ted k veci, i kdyz je mi jasne, ze podle tebe a dalsich odborniku to budou jen naproste zvasty.

    1)ovladace nejsou pripravene na neco takoveho.

    No oni nejsou pripravene ani na hry, kdyz je autori musi porad opravovat, ze? Nebo tobe propada normalni, ze v kazdem vydani novych driveru jsou opravy pro bugy, ktere se projevuji v novych hrach? Me proste pripada, ze cely navrh toho 3D API je natolik slozity, ze neni mozne jej pouzivat a psat pro nej ovladace, aniz by se neustale musely opravovat nejake drobne, ale obcas i dost zasadni chyby. Pokud se to ale pouziva pouze pro grafiku ve hrach, tak to ani moc nevadi...hraci si proste stahnou nove drivery a je to, nejaky ten spatne vykresleny stin ci textura nikoho nezabije....pro jine pouziti to vsak muze mit katastrofalni nasledky.

    2) grafiky jsou mezi sebou tezce nekompatibilni

    To je mimo jine duvod, proc si myslim, ze jen tezko muzou uspet jako nahrada CPU. Pravda je, ze s pomoci 3D API se vsechny muzou jakoby pouzivat stejne, ve hrach to tak vpodstate funguje, ale pro jine pouziti to je zda se problematicke.

    3) řešit jestli je lepší používat druhé jádro nebo grafický procesor...

    Samozrejmne, ze 30x vetsi vykon se druhym jadrem neziska, ale zase tam maj jistotu, ze aplikace psana pro vice CPU pobezi vzdy spravne, coz u GPU nyni neplati a pochybuji, ze nekdy bude.

    Pokud to z toho jeste dostatecne nevyznelo, tak duvod, proc jsem vubec zacal s debatou o GPU vs. CPU je ten, ze vyuziti GPU pro jine vypocty nez graficke sice muze prinest obrovsky narust vykonu, ovsem zaplaceny velikymi problemy s drivery, DX a pod. Proto ma podle me smysl vykon dohanet pomoci vice jader, protoze tam sice v soucasne dobe takovy narust ocekavat nelze, ale zato to je bez problemu s kompatibilitou. Navic se pomalu, ale jiste zacinaji objevoval CPU ala Cell, ktere jdou na vec zcela jinak a to se muze ukazat jako vytezna strategie. Shrnuto a podtrzeno: vice jader podle me smysl ma, protoze ocekavat, ze super vykonna GPU vse spasi, je min. v blizke budoucnosti dosti nepravdepodobne.
    Ale jinak je klidne mozny, ze placam naproste kraviny, to necham na posouzeni kazdeho ctenare. Jen jsem proste dal priklad realneho pouziti GPU a problemu s tim spojenych....ze se to nekomu nehodi do kramu, za to nemuzu.

    PS: "Grafiky jsou mezi sebou těžce nekompatibilní (což jim taky umožňuje být mnohem výkonější pro jednotlivé účely)"
    Ja myslel, ze vsechny grafiky chteji delat vice mene to same, totiz pocitat grafiku pro hry, resp pocitat ukoly zadane nejakym 3D API. Jake jsou tedy ty "jednotlive ucely", pro ktere jsou mezi sebou tezce nekompatibilni? ...jasne, je to vypadek, ale kdyz pouzijes nesmyslny argument na obhajobu toho, ze placam kraviny a nemam skill, tak se nemuzes divit, ze.

    Citace Původně odeslal swarm Zobrazit příspěvek
    Normálně to nedělám, ale teď už si to neodpustim. Možná by se dalo říct, že to bude takové malé OT. Petříku, Petříku, máš tady v tomhle threadu skoro nejvíc postů. Já jsem to tu nečetl celé, ale poslední příspěvky, co od tebe čtu, jsou vážně spíše jen výpady. To už na forech bývá běžné, ale pokud chceš argumentovat, tak musíš mít argumenty a taky skill, kterym to můžeš podložit a nějak ty argumenty prodat. To ty ale nemáš a tak by ses neměl snažit tak útočit. Vypadá to pak dost směšně. Pokud je nouze o odborníky, co by přispěli do diskuze, tak je lepší ať je thread spíš prázdnější, než ho takhle "nastavovat".


    No a abych napsal ještě něco málo k tématu. Vem si, že ty ovladače momentálně nejsou zrovna připravené na něco takového u těch grafických karet, až dojde k nějaké pokročilejší iniciativě ještě u vývojářů ovladačů, tak se to může hned změnit. Pokud tady srovnáváš CPU a grafiky (což mi přijde hodně uhozený), tak musíš brát v potaz, že CPUčka jsou všechna kompatibilní navzájem (proto to x86 ). Grafiky jsou mezi sebou těžce nekompatibilní (což jim taky umožňuje být mnohem výkonější pro jednotlivé účely). Chyba je momentálně tedy v ovladačích. nVidia i ATI jsou velcí hráči a pochybuju, že se nechytnou již brzy dostatečně silně této příležitosti (zisků).

    Jo a ještě na závěr bych zmínil, že řešit jestli je lepší používat druhé jádro nebo grafický procesor (aspoň tak trochu vyzněl tvůj příspěvek) je totálně mimo. Už jenom na příkladě s tou ATInou. Zaměstnáním obou jader na CPU bychom asi 30x vyššího výkonu nezískali.
    Naposledy upravil Petrik; 16.11.2006 v 01:28.
    desktop: i5-2500K@3700MHz, MSI P67A-C43-B3, 2x4GB Kingston Value, Sapphire 5850 Xtreme 1GB 850/1100, 2xWD10EALX fake RAID-1, LG W2600HP-BF S-IPS,Razer DiamonBack, Seasonic SS-400ET-F3, Windows 7 x64 SP1 + ubuntu x64
    notebook: IBM T41p, 1.7 Pentium M, 14" 1400x1050, 1.5GB RAM, 40GB 4200r, Ubuntu 9.04
    ultraportable: IBM X41, 12" XGA 1.5GHz Dothan, 2GB RAM, 32GB CF Pretec 233x SSD, Ubuntu 9.10
    repro: Teufel Concept E Magnum PE 5.1

  3. #3
    Member Avatar uživatele swarm
    Založen
    03.09.2004
    Bydliště
    Praha nebo různě její okolí
    Věk
    39
    Příspěvky
    178
    Vliv
    256

    Standardní Re: Vyznam dual core

    Citace Původně odeslal Petrik Zobrazit příspěvek
    ...vykon GPU nebude zdaleka tak ohromny, jako pro graficke operace...
    No. Co jsou grafické operace? Mám zkušenost s programováním pixel shaderů (dokonce i combinerů na GF4MX - to je něco jako pixel shader, ale bez texture shaderu) a co myslíš, že tam je. Jenom matematika. To nejsou nějaký "extra" grafický operace, to jsou prostě úplně normální matematický úkony. Pokud víme, co od grafiky chceme, tak z ní můžeme vymačnout neskutečný výkon proti CPUčku, ale samozřejmě její okruh působnosti je podle toho i omezenější. Už trochu OT, no.

    Citace Původně odeslal Petrik Zobrazit příspěvek
    Kdyz si prectes muj post o F@H GPU klientu, tak tam nenajdes zadny "vypad",...
    Nemluvím o žádném konkrétním postu (a už vůbec ne zrovna o tamtom), ale podívej se jakým způsobem píšeš své příspěvky.

    Citace Původně odeslal Petrik Zobrazit příspěvek
    PS: "Grafiky jsou mezi sebou těžce nekompatibilní (což jim taky umožňuje být mnohem výkonější pro jednotlivé účely)"
    Ja myslel, ze vsechny grafiky chteji delat vice mene to same, totiz pocitat grafiku pro hry. Jake jsou tedy ty "jednotlive ucely", pro ktere jsou mezi sebou tezce nekompatibilni?
    No, nevim jestli je to napsané, tak aby to každý pochopil (asi ne), ale šlo o to, že pokud vememe si vememe nějaký účel (třeba počítat grafiku nebo cokoli jiného), tak výkonnější řešení bude vždycky, když ty zařízení se nemusí starat sami o zpětnou kompatibilitu. To je rozdíl přístupu k CPU a ke GPU. Výhoda je, že u GPU se tohle dá i celkem provozovat, tahle strategie. U CPU by to bylo o dost horší prosadit, ale byly by pak výkonnější. Ale tohle je už fakt OT.

    Citace Původně odeslal Petrik Zobrazit příspěvek
    ...jasne, je to vypadek, ale kdyz pouzijes nesmyslny argument na obhajobu toho, ze placam kraviny a nemam skill, tak se nemuzes divit, ze.
    Hehe, výpadek a výpad neni to samé . Bereš si všechno moc osobně, neni to dobrý způsob, jak komunikovat v diskuzích.

    Možná by tato část diskuze měla probíhat spíš v jiném threadu. Zítra si jdu hrát s IEEE-488, tak už na to dneska dlabu.
    Diagon Swarm - redaktor NOTEBOOK.cz
    Nikdy se nehádej s blbcem, nezasvěcený by nemusel poznat, že je mezi vámi rozdíl.
    Blog o mobilní technice -> [WWW]

  4. #4

    Standardní Re: Vyznam dual core

    Petriku, Petriku ...
    a) prosim, zpomal. osobni utoky nic nevyresej a jediny co ti prinesou bude K- ... bylo by vazne fajn, kdybysis kazdej svuj prispevek pred odeslanim aspon 3krat precet a pokusil se odstranit vsechny osobni vypady. tohle ma bejt vecna diskuze a ta se da vest i uplne neosobne (to po tobe nikdo nechce, ale snazim se tim naznacit, ze rozhodne mas prostor, kam se smerovat)
    b) problem s nekompatibilitou grafik vidim spis v rozhranich a ovladacich, nez v grafikach samotnejch. navic to tvoje opravovani chyb se tyka prave jen grafiky. karta ty vypocty udela spravne, ale kdyz ji driver(hra) predaj spatny data, je spatnej i vysledek. kdyz delas exaktni vypocty (molekularni dynamika), je uplne jedno, co je na vstupu tech algoritmu. proste to prechroustaj a vyplivnou presnej vysledek. kdezto u grafiky staci, abys mel spatne umistenej objekt, blbe namapovanou texturu, spatne naprogramovanej shader a je to hned videt.
    c) reseni nekompatibility vidim ve vytvoreni nejakyho HALu v podobe treba DirectMath, nebo OpenAML, nebo neceho na ten zpusob. priznavam predem (doufam ze me nekdo opravi/doplni) ze nevim, jak vypada programovani shaderu v tuhle chvili, ale takova prdestava driveru, kterej obsahuje (napr.) C compiler, kterej Ceckovej zdrojak shaderu prechrousta do strojaku konkretni grafiky, tak aby tam sel spustit ... resp. tohle by se mozna autorum nemuselo moc libit, takze by bylo potreba udelat nejakej meta-strojovej kod (neco jako napr. bytecode javy).
    d) dalsi problem s tou ATI akceleraci F@H je v tom, ze windows to proste porad berou jen jako grafiku a tudiz napr. kdyz clovek zamkne stanici, windows vyresetujou kontext grafiky a tudiz zrusej ty vypocty co tam bezej. to se musi zmenit.
    e) ono by to vubec mozna bylo nejjednoduseji resitelne, kdyby se ta karta rozdelila na dve virtualni (GPU a FPU) s plovoucim poctem jednotek fungujicich v kazdem z modu...


    btw. vsimli jste si ? historie se opakuje... (kdo si jeste vzpomene na 80387?)


    Edit: sakra, to jsem jim to pekne vymyslel (jsem si konecne precet neco o tom jak tyhle GP vypocty na G80 fungujou ... http://www.anandtech.com/video/showdoc.aspx?i=2870&p=8)
    Naposledy upravil Fox!MURDER; 16.11.2006 v 10:43.
    Hrrrr, will you stop using people as human driven search engines? Google.com has all the answers you need.

  5. #5
    Member Avatar uživatele swarm
    Založen
    03.09.2004
    Bydliště
    Praha nebo různě její okolí
    Věk
    39
    Příspěvky
    178
    Vliv
    256

    Standardní Re: Vyznam dual core

    Citace Původně odeslal Fox!MURDER Zobrazit příspěvek
    priznavam predem (doufam ze me nekdo opravi/doplni) ze nevim, jak vypada programovani shaderu v tuhle chvili, ale takova prdestava driveru, kterej obsahuje (napr.) C compiler, kterej Ceckovej zdrojak shaderu prechrousta do strojaku konkretni grafiky, tak aby tam sel spustit ...
    No, jenom tak pro info sem něco málo přispěju - spíš ale tak pro zajímavost. V jedné hře na které jsem spolupracoval jsem teď vytáhl ze zdrojáků kousky shader kódu. Protože tenkrát byly běžné shader 1.x karty (Radeon8500,9000-9200, GF3Ti, GF4Ti, GF4MX) a shadery tehda nebyly ještě standardizované, tak se muselo dělat víc codepath. Schválně se můžete kouknout na rozdíl zápisu pro karty nvidia a ati. Jako první kousek je už standardizovaný kód Pixel Shaderu 2.0. Tohle je low level možnost programování. Krom toho lze Shadery 2.0 (a vyšší programovat) i ve vyšším jazyce (hlsl, cg), kdy se pak překompilovávaj. To už by se tak trochu dalo přirovnat k tomu Cčku. Ale jako stále to ještě neni ono na univerzální vecičky, toho se vážně dosáhne až u přicházející generace karet jako je G80, přesně jak je to uvedené v tom článku, že tam bude extra driver, který bude schopen nechat kartu provádět Cčkový kód.

    Kód:
    ----- arb ps 2.0 -----
    
            const char diffuse_prg_asm[] =
                "!!ARBfp1.0\n"
    
                "TEMP tex, col;"
                "ATTRIB texcoord = fragment.texcoord;"
                "ATTRIB primcol = fragment.color.primary;"
                "PARAM light_col = program.local[0];"
                "PARAM consts = {2, -1, 0, 0};"
                "OUTPUT outcol = result.color;"
    
                "TEX tex, texcoord, texture, 2D;"
                "MAD tex, tex, consts.x, consts.y;"
                "MAD col, primcol, consts.x, consts.y;"
    
                "DP3 col.a, tex, col;"
                "MUL tex, light_col, primcol.a;"
                "MUL outcol, tex, col.a;"
    
                "END";
            glGenProgramsARB(1, &diffuse_prg);
            glBindProgramARB(GL_FRAGMENT_PROGRAM_ARB, diffuse_prg);
            glProgramStringARB(GL_FRAGMENT_PROGRAM_ARB, GL_PROGRAM_FORMAT_ASCII_ARB,
                strlen(diffuse_prg_asm), diffuse_prg_asm);
    
    ----- ati ps 1.x -----
    
            diffuse_prg = glGenFragmentShadersATI(1);
            glBindFragmentShaderATI(diffuse_prg);
            glBeginFragmentShaderATI();
            // Pass #1:
            glSampleMapATI(GL_REG_0_ATI, GL_TEXTURE0_ARB, GL_SWIZZLE_STR_ATI);  // color in the texture
            // reg0 = L.H
            glColorFragmentOp2ATI(GL_DOT3_ATI, GL_REG_0_ATI, GL_NONE, GL_SATURATE_BIT_ATI,
                                               GL_REG_0_ATI, GL_NONE, GL_BIAS_BIT_ATI | GL_2X_BIT_ATI,
                                               GL_PRIMARY_COLOR_ARB, GL_NONE, GL_BIAS_BIT_ATI | GL_2X_BIT_ATI);
            // reg0 = reg0 * con0 = (L.H) * light_color
            glColorFragmentOp2ATI(GL_MUL_ATI, GL_REG_0_ATI, GL_NONE, GL_NONE,
                                              GL_REG_0_ATI, GL_NONE, GL_NONE,
                                              GL_CON_0_ATI, GL_NONE, GL_NONE);
            // reg0 = reg0 * primary_color.alpha = (L.H) * light_color * intensity
            glColorFragmentOp2ATI(GL_MUL_ATI, GL_REG_0_ATI, GL_NONE, GL_NONE,
                                              GL_REG_0_ATI, GL_NONE, GL_NONE,
                                              GL_PRIMARY_COLOR_ARB, GL_ALPHA, GL_NONE);
            glEndFragmentShaderATI();
    
    ------ nv ps 1.x ------
    
           //setup the register combiners to use 1 general combiner (max. 2 on GF 4 MX)
           glCombinerParameteriNV(GL_NUM_GENERAL_COMBINERS_NV, 1);
           //setup the combiner 1
           glCombinerInputNV(GL_COMBINER0_NV, GL_RGB, GL_VARIABLE_A_NV,
           GL_TEXTURE0_ARB, GL_EXPAND_NORMAL_NV, GL_RGB);
           glCombinerInputNV(GL_COMBINER0_NV, GL_RGB, GL_VARIABLE_B_NV,
                  GL_PRIMARY_COLOR_NV, GL_EXPAND_NORMAL_NV, GL_RGB);
           glCombinerInputNV(GL_COMBINER0_NV, GL_RGB, GL_VARIABLE_C_NV,
                  GL_CONSTANT_COLOR0_NV, GL_UNSIGNED_IDENTITY_NV, GL_RGB);
           glCombinerInputNV(GL_COMBINER0_NV, GL_RGB, GL_VARIABLE_D_NV,
                  GL_PRIMARY_COLOR_NV, GL_UNSIGNED_IDENTITY_NV, GL_ALPHA);
           glCombinerOutputNV(GL_COMBINER0_NV, GL_RGB, GL_SPARE0_NV, GL_SPARE1_NV,
                  GL_DISCARD_NV, GL_NONE, GL_NONE, GL_TRUE, GL_FALSE, GL_FALSE);
           //setup the final combiner
           glFinalCombinerInputNV(GL_VARIABLE_A_NV,
                  GL_SPARE0_NV, GL_UNSIGNED_IDENTITY_NV, GL_RGB);
           glFinalCombinerInputNV(GL_VARIABLE_B_NV,
                  GL_SPARE1_NV, GL_UNSIGNED_IDENTITY_NV, GL_RGB);
           glFinalCombinerInputNV(GL_VARIABLE_C_NV,
                  GL_ZERO, GL_UNSIGNED_IDENTITY_NV, GL_RGB);
           glFinalCombinerInputNV(GL_VARIABLE_D_NV,
                  GL_ZERO, GL_UNSIGNED_IDENTITY_NV, GL_RGB);
           glFinalCombinerInputNV(GL_VARIABLE_G_NV,
                  GL_PRIMARY_COLOR_NV, GL_UNSIGNED_IDENTITY_NV, GL_ALPHA);
           glEnable(GL_REGISTER_COMBINERS_NV);
    Jinak ten kód je na výpočet difuzní barvy u perpixel (dot3) osvětlení (třeba jako má Doom3 a kdejaká dnešní hra). Výpočet spekulární barvy jsem vyhodil, aby to nebylo zbytečně dlouhé. Tohle je spíš pro rozšíření obzorů.

    Petrik: Ty tvoje poslední posty jsou přesně to o čem jsem mluvil.
    Diagon Swarm - redaktor NOTEBOOK.cz
    Nikdy se nehádej s blbcem, nezasvěcený by nemusel poznat, že je mezi vámi rozdíl.
    Blog o mobilní technice -> [WWW]

  6. #6

    Standardní Re: Vyznam dual core

    dalsi priklad vyuziti Dual Core> WinXP && Gentoo
    C2D Wolfheart stabilized...CoolingSys completed...Aurora 3D Black...full 120mm Wolfheart
    WinXP && Gentoo Powered Wolfheart http://img215.imageshack.us/my.php?i...pgentooqt2.jpg
    Intel Core2Duo E6300 1.86@3.2GHz cooled by Ninja Plus| Gigabyte DS4 | 1024MB Kingston 750@920MHz | sound | Gigabyte X1650Pro SilentPipe II | TEAC 40x & Toshiba DVD-RW | WD800JB 80GB | Logitech MX510 | Fortron 300W NP(PN) | MS Sidewinder Strategic Commander|Acer 1721hm
    C366 2@1,85V 32MB RAM, Slackware 9.1 router connected to Chello

  7. #7

    Standardní Re: Vyznam dual core

    Citace Původně odeslal Airwolf Zobrazit příspěvek
    dalsi priklad vyuziti Dual Core> WinXP && Gentoo
    aaa, ze by Xen?
    Hrrrr, will you stop using people as human driven search engines? Google.com has all the answers you need.

  8. #8

    Standardní Re: Vyznam dual core

    1) graficke operace, pokud se nepletu, je dost specificka skupina matematickych vypoctu, predpokladam ze naprosta vetsina jsou goniometricke funkce a operace v plovouci carce obecne. to jiste neni cela matematika, jako napriklad integrovani atd. Jasne, ze grafika je schopna spocitat temer cokoli, ale otazka je jak rychle. Jeste do nedavne doby, do prichodu G80, byly IMHO GPU optimalizovany prave na pocitani ruznych sin a cos, ktere umi provadet skutecne neskutecne rychle pro jine operace byt tak rychle nemusi, coz dokazuje "pouze" 20-30x vetsi rychlost F@H klientu. Pouze proto, ze pro ty skutecne graficke operace je rozdil ve vykonu klidne 3 a vice radu.
    2)kdyz me lidi urazeji, viz Eagle, ktery me nekolikrat oznacil za jedince s deficitem inteligence, tak se nemuzes divit, ze si to nenecham libit...ja ostatni alespon neurazim, pouze se snazim argumentovat.
    3)Ale grafiky jakoby jsou zpetne kompatibilni....vim jak to myslis...mame proste nejake API, ktere rozumi urcitym instrukcim typu namaluj caru a pod. Toto API to preda driveru, ktery zna HW grafiky, prechrousta ji to do jejiho strojoveho kodu a grafika to provede. To asi vime vsichni. Principialne to je neco hodne podobneho je napr. java, pyton, php a pod. Pokud se pletu, opravte me pls. Problem je v tom, ze ty 3D API, resp. graficke ovladace jsou zrejmne natolik slozite, ze tam neustale vznikaji chyby. Navic, kazda hra vypada na ruzne grafice jinak, proste kazdy driver resi ty ukoli trochu jinak, coz je docela problem. To je jako kdyby javovy program daval jine vysledky na G5 a na x86. Pokud nekdo navrhne nejake nove, jednoduzsi API, jako tu navrhnul Fox, ktere pujde snadno debugovat a kde bude zarucena spravnost vysledku, bude to super. Zatim ale nic podobneho realne pouzitelneho neni, nebo se to alespon nepouziva.

    Citace Původně odeslal swarm Zobrazit příspěvek
    No. Co jsou grafické operace? Mám zkušenost s programováním pixel shaderů (dokonce i combinerů na GF4MX - to je něco jako pixel shader, ale bez texture shaderu) a co myslíš, že tam je. Jenom matematika. To nejsou nějaký "extra" grafický operace, to jsou prostě úplně normální matematický úkony. Pokud víme, co od grafiky chceme, tak z ní můžeme vymačnout neskutečný výkon proti CPUčku, ale samozřejmě její okruh působnosti je podle toho i omezenější. Už trochu OT, no.

    Nemluvím o žádném konkrétním postu (a už vůbec ne zrovna o tamtom), ale podívej se jakým způsobem píšeš své příspěvky.


    No, nevim jestli je to napsané, tak aby to každý pochopil (asi ne), ale šlo o to, že pokud vememe si vememe nějaký účel (třeba počítat grafiku nebo cokoli jiného), tak výkonnější řešení bude vždycky, když ty zařízení se nemusí starat sami o zpětnou kompatibilitu. To je rozdíl přístupu k CPU a ke GPU. Výhoda je, že u GPU se tohle dá i celkem provozovat, tahle strategie. U CPU by to bylo o dost horší prosadit, ale byly by pak výkonnější. Ale tohle je už fakt OT.

    Hehe, výpadek a výpad neni to samé . Bereš si všechno moc osobně, neni to dobrý způsob, jak komunikovat v diskuzích.

    Možná by tato část diskuze měla probíhat spíš v jiném threadu. Zítra si jdu hrát s IEEE-488, tak už na to dneska dlabu.
    Naposledy upravil Petrik; 16.11.2006 v 12:29.
    desktop: i5-2500K@3700MHz, MSI P67A-C43-B3, 2x4GB Kingston Value, Sapphire 5850 Xtreme 1GB 850/1100, 2xWD10EALX fake RAID-1, LG W2600HP-BF S-IPS,Razer DiamonBack, Seasonic SS-400ET-F3, Windows 7 x64 SP1 + ubuntu x64
    notebook: IBM T41p, 1.7 Pentium M, 14" 1400x1050, 1.5GB RAM, 40GB 4200r, Ubuntu 9.04
    ultraportable: IBM X41, 12" XGA 1.5GHz Dothan, 2GB RAM, 32GB CF Pretec 233x SSD, Ubuntu 9.10
    repro: Teufel Concept E Magnum PE 5.1

  9. #9

    Standardní Re: Vyznam dual core

    Citace Původně odeslal Petrik Zobrazit příspěvek
    1) graficke operace, pokud se nepletu, je dost specificka skupina matematickych vypoctu, predpokladam ze naprosta vetsina jsou goniometricke funkce a operace v plovouci carce obecne. to jiste neni cela matematika, jako napriklad integrovani atd. Jasne, ze grafika je schopna spocitat temer cokoli, ale otazka je jak rychle. Jeste do nedavne doby, do prichodu G80, byly IMHO GPU optimalizovany prave na pocitani ruznych sin a cos, ktere umi provadet skutecne neskutecne rychle pro jine operace byt tak rychle nemusi, coz dokazuje "pouze" 20-30x vetsi rychlost F@H klientu. Pouze proto, ze pro ty skutecne graficke operace je rozdil ve vykonu klidne 3 a vice radu.
    2)kdyz me lidi urazeji, viz Eagle, ktery me nekolikrat oznacil za jedince s deficitem inteligence, tak se nemuzes divit, ze si to nenecham libit...ja ostatni alespon neurazim, pouze se snazim argumentovat.
    3)Ale grafiky jakoby jsou zpetne kompatibilni....vim jak to myslis...mame proste nejake API, ktere rozumi urcitym instrukcim typu namaluj caru a pod. Toto API to preda driveru, ktery zna HW grafiky, prechrousta ji to do jejiho strojoveho kodu a grafika to provede. To asi vime vsichni. Principialne to je neco hodne podobneho je napr. java, pyton, php a pod. Pokud se pletu, opravte me pls. Problem je v tom, ze ty 3D API, resp. graficke ovladace jsou zrejmne natolik slozite, ze tam neustale vznikaji chyby. Navic, kazda hra vypada na ruzne grafice jinak, proste kazdy driver resi ty ukoli trochu jinak, coz je docela problem. To je jako kdyby javovy program daval jine vysledky na G5 a na x86. Pokud nekdo navrhne nejake nove, jednoduzsi API, jako tu navrhnul Fox, ktere pujde snadno debugovat a kde bude zarucena spravnost vysledku, bude to super. Zatim ale nic podobneho realne pouzitelneho neni, nebo se to alespon nepouziva.
    1) no nevim, rek bych ze na render 3D sceny je potreba vic, nez jen goniometricky fce. viz:
    Kód:
    Instruction 	Description 	Clocks
    add 	Sum 	1
    dp3 	Three-components dot-product 	1
    dp4 	Four-component dot-product 	1
    dst 	Distance vector 	1
    expp 	Exponential 10-bit precision 	1
    lit 	Lighting coefficients 	1
    logp 	Logarithm 10-bit precision 	1
    mad 	Multiply and add 	1
    max 	Maximum 	1
    min 	Minimum 	1
    mov 	Move 	1
    mul 	Multiply 	1
    rcp 	Reciprocal 	>1
    rsq 	Reciprocal square root 	>1
    sge 	Set on greater or equal than 	1
    slt 	Set on less than 	1
    sub 	Subtract 	1
    
    Table 2. Vertex shader general instructions
    
    Macro instructions include:
    Instruction 	Description 	Slots/clocks
    exp 	Exponential base 2 full precision 	12
    frc 	Fraction 	3
    log 	Logarithm base 2 full precision 	12
    m3x2 	3×2 vector matrix multiply 	2
    m3x3 	3×3 vector matrix multiply 	3
    m3x4 	3×4 vector matrix multiply 	4
    m4x3 	4×3 vector matrix multiply 	3
    m4x4 	4×4 vector matrix multiply 	4
    2) kdyz te nekdo urazi, tak se na nej vys**, ted mu ledatak davas za pravdu.
    3) precti si ten muj link o G80 to co jsem tu s tak velkou vervou vymyslel, vymyslel nekdo uz 4 roky zpet ...
    Hrrrr, will you stop using people as human driven search engines? Google.com has all the answers you need.

  10. #10

    Standardní Re: Vyznam dual core

    Citace Původně odeslal Petrik Zobrazit příspěvek
    2)kdyz me lidi urazeji, viz Eagle, ktery me nekolikrat oznacil za jedince s deficitem inteligence, tak se nemuzes divit, ze si to nenecham libit...ja ostatni alespon neurazim, pouze se snazim argumentovat.
    Zdá se, že nejenom že máš deficit inteligence, ale taky jsi lhář.

    Citace Původně odeslal Petrik na Živě dne 20.09.2006 v 02:47
    Eagle, timto jsi definitivne dokazal, ze jsi fakt ignorant.
    http://www.zive.cz/h/Uzivatel/f.asp?ARI=131175

    Domnívám se, že tvoje existence na tomto fóru by měla co nejdřív skončit.

  11. #11

    Standardní Re: Vyznam dual core

    Mluvil jsem o projevu tady na foru...nerekl jsem ze nikde nikdy..ale koukam, ze z toho postu na zive asi nemuzes spat, kdyz uz ho tady na foru citujes asi po paty Mozna to je tim, ze na tom zive se mnou hodne lidi souhlasilo Kontrolujes jejich IP, zda neni nekdo z nich nahodou i tady?
    Ja se divim, ze me nekdo uz davno nezakazal, vzdyt to je prece rouhani, nesouhlasit s bozskym Eaglem...ale budes se divit, ale dostavam nejenom spatnou karmu, dokonce me i nekteri proti tobe fandi, nechces zakazat i je?
    Ale koukam, ze ti zrejmne dochazeji argumenty...

    Citace Původně odeslal Eagle Zobrazit příspěvek
    Zdá se, že nejenom že máš deficit inteligence, ale taky jsi lhář.

    http://www.zive.cz/h/Uzivatel/f.asp?ARI=131175

    Domnívám se, že tvoje existence na tomto fóru by měla co nejdřív skončit.
    Naposledy upravil Petrik; 16.11.2006 v 18:44.
    desktop: i5-2500K@3700MHz, MSI P67A-C43-B3, 2x4GB Kingston Value, Sapphire 5850 Xtreme 1GB 850/1100, 2xWD10EALX fake RAID-1, LG W2600HP-BF S-IPS,Razer DiamonBack, Seasonic SS-400ET-F3, Windows 7 x64 SP1 + ubuntu x64
    notebook: IBM T41p, 1.7 Pentium M, 14" 1400x1050, 1.5GB RAM, 40GB 4200r, Ubuntu 9.04
    ultraportable: IBM X41, 12" XGA 1.5GHz Dothan, 2GB RAM, 32GB CF Pretec 233x SSD, Ubuntu 9.10
    repro: Teufel Concept E Magnum PE 5.1

  12. #12
    Senior Member Avatar uživatele SajmoN
    Založen
    21.06.2003
    Bydliště
    live@nDca
    Věk
    45
    Příspěvky
    1 391
    Vliv
    290

    Standardní Re: Vyznam dual core

    nechceli by ste si toto riesit sukromne?
    | intel i3 12100f | noctua NH-U12F | asus TUF Z690-plus | kingston 32GB 3600 | gigabyte RTX2070 super
    | samsung SSD 860 EVO 250GB | wd 20earx | benq cosi 27"| logitech G600 | microsoft X6
    | seasonic
    S12-430 | diy acrylic ikea kallax case
    | “The future is already here—it is just unevenly distributed.”

Informace o tématu

Users Browsing this Thread

Toto téma si právě prohlíží 1 uživatelů. (0 registrovaných a 1 anonymních)

Podobná témata

  1. dual core notas s grafickou buducnostou
    Založil Lord Skullhead v sekci fóra Nákupní poradna
    Odpovědí: 3
    Poslední příspěvek: 10.04.2006, 17:48
  2. jak je to s tim dual channelem?
    Založil vaga v sekci fóra Intel čipové sady
    Odpovědí: 26
    Poslední příspěvek: 06.08.2005, 18:43
  3. P4 2.8GHz vykonnejsi nez dual opteron 240 na linuxu?
    Založil Petrik v sekci fóra AMD procesory
    Odpovědí: 6
    Poslední příspěvek: 20.09.2004, 07:56
  4. Ma vubec Dual chanel u AMD vyznam?
    Založil Uncle Fucker v sekci fóra NVIDIA čipové sady
    Odpovědí: 25
    Poslední příspěvek: 18.02.2003, 23:02
  5. Jake pameti pro dual channel?
    Založil Evils v sekci fóra Paměti
    Odpovědí: 6
    Poslední příspěvek: 02.02.2003, 01:22

Pravidla přispívání

  • Nemůžete zakládat nová témata
  • Nemůžete zasílat odpovědi
  • Nemůžete přikládat přílohy
  • Nemůžete upravovat své příspěvky
  •