Výsledky hlasování: ?

Hlasující
92. Nemůžete hlasovat
  • Mam core 2 duo a jsem spokojeny, i pres vynalozene penize

    31 33,70%
  • Mam core 2 duo a jsem spokojeny, ale za ty penize to nestalo

    0 0%
  • Nemam core 2 duo, ale koupim si ho

    30 32,61%
  • Nemam core 2 duo a nechci ho

    31 33,70%
Výsledky 1 až 25 z 959

Téma: Vyznam dual core

Threaded View

Předcházející příspěvek Předcházející příspěvek   Další příspěvek Další příspěvek
  1. #11

    Standardní Re: Vyznam dual core

    sorry, ale taky neco napisu.
    O GPU tady zacal Eagle, ktery napsal neco v tom smyslu, ze vice jadrove procesory jsou nesmysl, a ze kdyz uz je potreba vetsi vykon, tak ze to jde pomoci GPU. Takze pokud ti srovnani GPU a CPU pripada "uhozeny", reklamuj to u Eagla, ja s tim nezacal. Zaroven take reaguji na jeho posty z debaty o cellu, kde take argumentoval, ze cell je nesmysl a ze GPU je mnohem lepsi a vykonejsi. Ja jsem tam psal neco v tom smyslu, ze vyuziti GPU pro jine nez graficke operace bude min problematicke a ze vykon GPU nebude zdaleka tak ohromny, jako pro graficke operace...take jsem zduraznoval, ze zatim neni zadna realna aplikace pouzivajici GPU. Proto jsem tedy sem napsal, ze uz tedy nejaka je, ale ze to je dosti problematicke a ze nejenom podle meho nazoru to v nejblizsi budoucnosti nebude lepsi.
    Kdyz si prectes muj post o F@H GPU klientu, tak tam nenajdes zadny "vypad", proste jsem jen shrnul, jak tato konkretni realna aplikace funguje a jake jsou s ni problemy. Na tento celkem neutralni post reagoval madcap vypadem, ze akorat zvatlam a ze jsem uplne mimo, protoze uz je prece jedna dostupna grafika s unifikovanymi shadery, ktera vse zazracne zmeni. Jakej jsem trotl, ze.

    Ted k veci, i kdyz je mi jasne, ze podle tebe a dalsich odborniku to budou jen naproste zvasty.

    1)ovladace nejsou pripravene na neco takoveho.

    No oni nejsou pripravene ani na hry, kdyz je autori musi porad opravovat, ze? Nebo tobe propada normalni, ze v kazdem vydani novych driveru jsou opravy pro bugy, ktere se projevuji v novych hrach? Me proste pripada, ze cely navrh toho 3D API je natolik slozity, ze neni mozne jej pouzivat a psat pro nej ovladace, aniz by se neustale musely opravovat nejake drobne, ale obcas i dost zasadni chyby. Pokud se to ale pouziva pouze pro grafiku ve hrach, tak to ani moc nevadi...hraci si proste stahnou nove drivery a je to, nejaky ten spatne vykresleny stin ci textura nikoho nezabije....pro jine pouziti to vsak muze mit katastrofalni nasledky.

    2) grafiky jsou mezi sebou tezce nekompatibilni

    To je mimo jine duvod, proc si myslim, ze jen tezko muzou uspet jako nahrada CPU. Pravda je, ze s pomoci 3D API se vsechny muzou jakoby pouzivat stejne, ve hrach to tak vpodstate funguje, ale pro jine pouziti to je zda se problematicke.

    3) řešit jestli je lepší používat druhé jádro nebo grafický procesor...

    Samozrejmne, ze 30x vetsi vykon se druhym jadrem neziska, ale zase tam maj jistotu, ze aplikace psana pro vice CPU pobezi vzdy spravne, coz u GPU nyni neplati a pochybuji, ze nekdy bude.

    Pokud to z toho jeste dostatecne nevyznelo, tak duvod, proc jsem vubec zacal s debatou o GPU vs. CPU je ten, ze vyuziti GPU pro jine vypocty nez graficke sice muze prinest obrovsky narust vykonu, ovsem zaplaceny velikymi problemy s drivery, DX a pod. Proto ma podle me smysl vykon dohanet pomoci vice jader, protoze tam sice v soucasne dobe takovy narust ocekavat nelze, ale zato to je bez problemu s kompatibilitou. Navic se pomalu, ale jiste zacinaji objevoval CPU ala Cell, ktere jdou na vec zcela jinak a to se muze ukazat jako vytezna strategie. Shrnuto a podtrzeno: vice jader podle me smysl ma, protoze ocekavat, ze super vykonna GPU vse spasi, je min. v blizke budoucnosti dosti nepravdepodobne.
    Ale jinak je klidne mozny, ze placam naproste kraviny, to necham na posouzeni kazdeho ctenare. Jen jsem proste dal priklad realneho pouziti GPU a problemu s tim spojenych....ze se to nekomu nehodi do kramu, za to nemuzu.

    PS: "Grafiky jsou mezi sebou těžce nekompatibilní (což jim taky umožňuje být mnohem výkonější pro jednotlivé účely)"
    Ja myslel, ze vsechny grafiky chteji delat vice mene to same, totiz pocitat grafiku pro hry, resp pocitat ukoly zadane nejakym 3D API. Jake jsou tedy ty "jednotlive ucely", pro ktere jsou mezi sebou tezce nekompatibilni? ...jasne, je to vypadek, ale kdyz pouzijes nesmyslny argument na obhajobu toho, ze placam kraviny a nemam skill, tak se nemuzes divit, ze.

    Citace Původně odeslal swarm Zobrazit příspěvek
    Normálně to nedělám, ale teď už si to neodpustim. Možná by se dalo říct, že to bude takové malé OT. Petříku, Petříku, máš tady v tomhle threadu skoro nejvíc postů. Já jsem to tu nečetl celé, ale poslední příspěvky, co od tebe čtu, jsou vážně spíše jen výpady. To už na forech bývá běžné, ale pokud chceš argumentovat, tak musíš mít argumenty a taky skill, kterym to můžeš podložit a nějak ty argumenty prodat. To ty ale nemáš a tak by ses neměl snažit tak útočit. Vypadá to pak dost směšně. Pokud je nouze o odborníky, co by přispěli do diskuze, tak je lepší ať je thread spíš prázdnější, než ho takhle "nastavovat".


    No a abych napsal ještě něco málo k tématu. Vem si, že ty ovladače momentálně nejsou zrovna připravené na něco takového u těch grafických karet, až dojde k nějaké pokročilejší iniciativě ještě u vývojářů ovladačů, tak se to může hned změnit. Pokud tady srovnáváš CPU a grafiky (což mi přijde hodně uhozený), tak musíš brát v potaz, že CPUčka jsou všechna kompatibilní navzájem (proto to x86 ). Grafiky jsou mezi sebou těžce nekompatibilní (což jim taky umožňuje být mnohem výkonější pro jednotlivé účely). Chyba je momentálně tedy v ovladačích. nVidia i ATI jsou velcí hráči a pochybuju, že se nechytnou již brzy dostatečně silně této příležitosti (zisků).

    Jo a ještě na závěr bych zmínil, že řešit jestli je lepší používat druhé jádro nebo grafický procesor (aspoň tak trochu vyzněl tvůj příspěvek) je totálně mimo. Už jenom na příkladě s tou ATInou. Zaměstnáním obou jader na CPU bychom asi 30x vyššího výkonu nezískali.
    Naposledy upravil Petrik; 16.11.2006 v 01:28.
    desktop: i5-2500K@3700MHz, MSI P67A-C43-B3, 2x4GB Kingston Value, Sapphire 5850 Xtreme 1GB 850/1100, 2xWD10EALX fake RAID-1, LG W2600HP-BF S-IPS,Razer DiamonBack, Seasonic SS-400ET-F3, Windows 7 x64 SP1 + ubuntu x64
    notebook: IBM T41p, 1.7 Pentium M, 14" 1400x1050, 1.5GB RAM, 40GB 4200r, Ubuntu 9.04
    ultraportable: IBM X41, 12" XGA 1.5GHz Dothan, 2GB RAM, 32GB CF Pretec 233x SSD, Ubuntu 9.10
    repro: Teufel Concept E Magnum PE 5.1

Informace o tématu

Users Browsing this Thread

Toto téma si právě prohlíží 1 uživatelů. (0 registrovaných a 1 anonymních)

Podobná témata

  1. dual core notas s grafickou buducnostou
    Založil Lord Skullhead v sekci fóra Nákupní poradna
    Odpovědí: 3
    Poslední příspěvek: 10.04.2006, 17:48
  2. jak je to s tim dual channelem?
    Založil vaga v sekci fóra Intel čipové sady
    Odpovědí: 26
    Poslední příspěvek: 06.08.2005, 18:43
  3. P4 2.8GHz vykonnejsi nez dual opteron 240 na linuxu?
    Založil Petrik v sekci fóra AMD procesory
    Odpovědí: 6
    Poslední příspěvek: 20.09.2004, 07:56
  4. Ma vubec Dual chanel u AMD vyznam?
    Založil Uncle Fucker v sekci fóra NVIDIA čipové sady
    Odpovědí: 25
    Poslední příspěvek: 18.02.2003, 23:02
  5. Jake pameti pro dual channel?
    Založil Evils v sekci fóra Paměti
    Odpovědí: 6
    Poslední příspěvek: 02.02.2003, 01:22

Pravidla přispívání

  • Nemůžete zakládat nová témata
  • Nemůžete zasílat odpovědi
  • Nemůžete přikládat přílohy
  • Nemůžete upravovat své příspěvky
  •