Výsledky hlasování: ?

Hlasující
92. Nemůžete hlasovat
  • Mam core 2 duo a jsem spokojeny, i pres vynalozene penize

    31 33,70%
  • Mam core 2 duo a jsem spokojeny, ale za ty penize to nestalo

    0 0%
  • Nemam core 2 duo, ale koupim si ho

    30 32,61%
  • Nemam core 2 duo a nechci ho

    31 33,70%
Výsledky 1 až 25 z 959

Téma: Vyznam dual core

Hybrid View

Předcházející příspěvek Předcházející příspěvek   Další příspěvek Další příspěvek
  1. #1

    Post Re: Vyznam dual core

    2 THX: Nemám náladu ti na všechno znovu odpovídat, protože by to nikam nevedlo a ty evidentně nedáváš pozor. Vypíchnu ale pár věcí:

    Na DC si asi těžko spustíš jakoukoli diskově náročnou úlohu na pozadí. Pokud si myslíš, že ano, tak si to vyzkoušej. Ale pak nám tu nebreč, že jsi vyhodil prachy za DC zbytečně.

    Enkóding mnoha multimediálních formátů mi DC nezrychlí vůbec, protože daný kompresní algoritmus neumožňuje paralelizaci nebo jí umožňuje jen se ztrátou kvality. Linkem na Anandtech chceš dokázat co? Že je článek tendenční, protože nehovoří o poklesu kvality u H.264? Nebo že nepoužívá velmi oblíbený XviD, který v poslední stable verzi není multithreaded?

    Itanium je momentálně jedna z nejúspěšnějších HPC platforem. A přesně pro tento účel byla vyvíjena.

    O WinRARu zde bylo dokázáno, že jeho integrovaný benchmark nerespektuje realitu. Nechápu teda, proč uvádíš screenshot s výsledky, které jsou zcela irelevantní.

    Formát budu používat zásadně takový, který chci JÁ, nikoli ten, který chce výrobce CPU, protože se mu to hodí do krámu. Já kvůli něčí neschopnosti nebudu měnit své zvyky. Oni jsou totiž placeni za to, aby umožnili maximální benefit pro mě. Pokud toho nejsou schopni, je potřeba je vyhodit a nahradit někým, kdo to zvládne lépe.

    Přítomnost bugů v multithreaded programech je jasně s vyšší pravděpodobností.

    DC za žádných okolností nemůže být výrobně levnější než SC. Další jádra znamenají vždy více transistorů, a tedy vyšší náklady.

    Srovnání frekvence provedené mnou je na stejné výrobní technologii. Ty mixuješ různé generace, čili tebou provedené porovnání je irelevantní.

  2. #2
    Senior Member
    Založen
    23.06.2003
    Bydliště
    Amstelveen
    Příspěvky
    1 061
    Vliv
    282

    Standardní Re: Vyznam dual core

    Citace Původně odeslal Eagle Zobrazit příspěvek
    Na DC si asi těžko spustíš jakoukoli diskově náročnou úlohu na pozadí. Pokud si myslíš, že ano, tak si to vyzkoušej. Ale pak nám tu nebreč, že jsi vyhodil prachy za DC zbytečně.
    Preco by som si pocas browsenia nemohol na pozadi pustit antivir
    Enkóding mnoha multimediálních formátů mi DC nezrychlí vůbec, protože daný kompresní algoritmus neumožňuje paralelizaci nebo jí umožňuje jen se ztrátou kvality. Linkem na Anandtech chceš dokázat co? Že je článek tendenční, protože nehovoří o poklesu kvality u H.264? Nebo že nepoužívá velmi oblíbený XviD, který v poslední stable verzi není multithreaded?
    ja len vravim, ze ten pokles kvality je zanedbatelny, to je vsetko
    O WinRARu zde bylo dokázáno, že jeho integrovaný benchmark nerespektuje realitu. Nechápu teda, proč uvádíš screenshot s výsledky, které jsou zcela irelevantní.
    len som chcel ukazat, ze winrar dokaze vyuzit dokonca QC, nie len DC
    Formát budu používat zásadně takový, který chci JÁ, nikoli ten, který chce výrobce CPU, protože se mu to hodí do krámu. Já kvůli něčí neschopnosti nebudu měnit své zvyky. Oni jsou totiž placeni za to, aby umožnili maximální benefit pro mě. Pokud toho nejsou schopni, je potřeba je vyhodit a nahradit někým, kdo to zvládne lépe.
    ukaz mi kde ta kto nuti pouzivat nejaky iny program/kodek atd. Thread by sa asi mal premenovat na "Eagle:moje oblubene programy nevedia vyuzit DC a preto je dc na h*" No a co. Moje oblubene programy DC vyuzit dokazu.

    Formát budu používat zásadně takový, který chci JÁ, nikoli ten, který chce programator (protoze se mu napr. lepe programuje), protože se mu to hodí do krámu. Já kvůli něčí neschopnosti nebudu měnit své zvyky. Oni jsou totiž placeni za to, aby umožnili maximální benefit pro mě. Pokud toho nejsou schopni, je potřeba je vyhodit a nahradit někým, kdo to zvládne lépe.

    Přítomnost bugů v multithreaded programech je jasně s vyšší pravděpodobností.
    niektore veci sa programuju lahsie multithreadovo

    DC za žádných okolností nemůže být výrobně levnější než SC. Další jádra znamenají vždy více transistorů, a tedy vyšší náklady.
    netvrdim opak, kazdopadne vysledna cena sa nesklada iba z vyrobnych nakladov. Ako som uz ukazal, vysledna cena DC moze byt aj nizsia ako u SC.
    Srovnání frekvence provedené mnou je na stejné výrobní technologii. Ty mixuješ různé generace, čili tebou provedené porovnání je irelevantní.
    takze to teda znamena ze intel mohol vydat rychlejsi SC p4? Aj keby, tak nevydal, takze si ho nekupis. Teda nemas sancu ziskat rychlejsi SC. Pokial viem, pentia4 9xx su dual die package pentii 6xx - takze porovnavam procesory vyrobene na rovnakej technologii. Navyse, cena top single core modelu moze byt koli vytaznosti vyssia ako top DC modelu, ktory bude mat trocha nizsiu frekvenciu.
    Naposledy upravil THX; 02.11.2006 v 22:03. Důvod: preklepy
    3570K, 16G, x25-m, itx
    xj40

  3. #3
    Moderátor Avatar uživatele Over
    Založen
    07.10.2002
    Bydliště
    Praha
    Věk
    52
    Příspěvky
    2 396
    Vliv
    314

    Standardní Re: Vyznam dual core

    Valve a optimalizace pro více jader...
    odkaz na citaci v CZ http://www.cdr.cz/a/19010
    a na originál ve FR http://www.clubic.com/actualite-5532...multicore.html

  4. #4

    Standardní Re: Vyznam dual core

    [JOKE]Ty jsi ocividne nedaval pozor. Kdybys cetl, co napsal Eagle, tak moc dobre vis, ze to prece nejde......aneb nikdy nerikejte, ze neco nejde, proze se muze stat, ze nekdo,kdo nevi, ze to nejde, pujde a udela to [/JOKE]

    Ze by tedy jiz pomerne brzy bylo mozne vyuzit klidne tech 80 jader v tom experimentalnim procesoru od intelu nebo 8+1 jader v cellu? Zni to moc dobre, doufam ze to budou vyvojari do her implementovat co nejdrive. Mimochodem, vsimli jste si v tom odkazu poctu FPS? 22 na SC a 44 na core 2 duo? Budto to je nejak hrozne spatne optimalizovane, nebo to rozdeleni na mnoho vlaken stoji hroznou rezii, anebo to ma nejakou hrozne vychytanou AI, fyziku nebo tak neco Ale i kdyby to bylo podstatne mene efektivni, nez normalni sigle-threaded engine, je to i tak ohromny pokrok, jelikoz na to jde pouzit pravidlo "kde nepomuze hruba sila, pomuze jeste vetsi hruba sila". Proste ze pokud to i na dual-core jede pomalu, na 8-core to uz urcite pojede dobre Navic je to urcite nejaka alfa verze, ktera jeste urcite pujde zoptimalizovat. Kazdopadne myslim, ze se mame na co tesit

    Specialne pro multi-threaded skeptiky: jasne, ze to neni idelani a ze to prinese spoustu problemu, ale je to lepsi nez zustat na veky veku u relativne pomalych SC. A i kdyby nastala nejaka revoluce a nekdo by vyvinul velice vykonny SC, porad jich pujde pouzit vice a ziskat dalsi vykon

    Citace Původně odeslal Over Zobrazit příspěvek
    Valve a optimalizace pro více jader...
    odkaz na citaci v CZ http://www.cdr.cz/a/19010
    a na originál ve FR http://www.clubic.com/actualite-5532...multicore.html
    Naposledy upravil Petrik; 03.11.2006 v 21:58.
    desktop: i5-2500K@3700MHz, MSI P67A-C43-B3, 2x4GB Kingston Value, Sapphire 5850 Xtreme 1GB 850/1100, 2xWD10EALX fake RAID-1, LG W2600HP-BF S-IPS,Razer DiamonBack, Seasonic SS-400ET-F3, Windows 7 x64 SP1 + ubuntu x64
    notebook: IBM T41p, 1.7 Pentium M, 14" 1400x1050, 1.5GB RAM, 40GB 4200r, Ubuntu 9.04
    ultraportable: IBM X41, 12" XGA 1.5GHz Dothan, 2GB RAM, 32GB CF Pretec 233x SSD, Ubuntu 9.10
    repro: Teufel Concept E Magnum PE 5.1

  5. #5

    Standardní Re: Vyznam dual core

    Citace Původně odeslal Petrik Zobrazit příspěvek
    blablabla
    Ty neumíš číst? Přímo na CDR ti to v diskuzi vysvětlil WoodyIS. Dovolím si citaci:

    "Nic ve zlem, ale docela jsem se pobavil u vety: "Přistupují k tomu celkem logicky tak, že pustí o jedno méně podřízených vláken, než je počet jader a k tomu jedno hlavní vlákno, které se stará mimo jiné i o synchronizaci". Problem totiz neni v tom, kolik vlaken vytvorit, ale co do nich dat tak, aby intenzivne pracovala na svych datech a byla navzajem nezavisla, aby na sebe navzajem nemusela cekat. Protoze je to jedna cast me prace, tak sem se tesil, jak nam to Gabe prozradi a ono nic "

  6. #6
    Senior Member
    Založen
    23.06.2003
    Bydliště
    Amstelveen
    Příspěvky
    1 061
    Vliv
    282

    Standardní Re: Vyznam dual core

    Citace Původně odeslal Eagle Zobrazit příspěvek
    Ty neumíš číst? Přímo na CDR ti to v diskuzi vysvětlil WoodyIS. Dovolím si citaci:

    "Nic ve zlem, ale docela jsem se pobavil u vety: "Přistupují k tomu celkem logicky tak, že pustí o jedno méně podřízených vláken, než je počet jader a k tomu jedno hlavní vlákno, které se stará mimo jiné i o synchronizaci". Problem totiz neni v tom, kolik vlaken vytvorit, ale co do nich dat tak, aby intenzivne pracovala na svych datech a byla navzajem nezavisla, aby na sebe navzajem nemusela cekat. Protoze je to jedna cast me prace, tak sem se tesil, jak nam to Gabe prozradi a ono nic "
    "We gravitated towards creating a custom work management system that's designed specifically for gaming problems - its job is to keep the cores 100% utilised. We make it so that there are N-1 threads for N cores, with the other thread being the master synchronisation thread. The system allows the main thread to throw off work to as many cores as there might be available to run on, and it also allows itself to be subjugated to other threads if needs be."

    The engine uses lock-free algorithms to solve one of the major problems of threading - access to data. Many of us have come across a similar problem before - if you're trying to edit a database or a web page whilst someone else is already doing a similar thing, you end up with one person overwriting the other person's data. The problem is the same when it comes to multiple threads accessing one data set in-game.

    "We realised that, 95% of the time, you're trying to read from a data set, and only 5% of the time are you actually trying to write to it, to modify it. So, we just allowed all the threads to read any time they want, and only write when the data was locked to that thread."


    viac -> http://www.bit-tech.net/gaming/2006/...e_Engin/1.html
    3570K, 16G, x25-m, itx
    xj40

  7. #7

    Standardní Re: Vyznam dual core

    Citace Původně odeslal THX Zobrazit příspěvek
    blablabla
    A co to jako dokazuje tahle tvoje citace? To mi netvrď, že jsi programoval multithreadově, když mi na mojí poznámku odpovídáš tímhle.

  8. #8
    Senior Member
    Založen
    23.06.2003
    Bydliště
    Amstelveen
    Příspěvky
    1 061
    Vliv
    282

    Standardní Re: Vyznam dual core

    Citace Původně odeslal THX Zobrazit příspěvek
    "We realised that, 95% of the time, you're trying to read from a data set, and only 5% of the time are you actually trying to write to it, to modify it. So, we just allowed all the threads to read any time they want, and only write when the data was locked to that thread."
    Zamykanie teda pouzivaju, ale zistili ze nastane iba v 5% pripadov, preto povolili citanie bez zamku. Co je na tom nepochopitelne?
    Naposledy upravil THX; 04.11.2006 v 03:25.
    3570K, 16G, x25-m, itx
    xj40

  9. #9

    Standardní Re: Vyznam dual core

    Eagle, nechci ti do toho kecat, ale co to ma co spolecnyho s tim, ze jim to dost pravdepodobne funguje? Ze nejaky WoodyIS nevi, jak to udelat, me uprimne moc nezajima. Spise me zajima, ze nekdo ve Valve to zrejme vi a ze mu to uz pravdepodobne funguje. Treba to je jen nejaka marketingova bublina, ale jestli jim to funguje a bude jim to uspesne fungovat i na mnoha jadrech, tak to je rozhodne pozitivni vec, ne? Krome toho to taky bude znamenat, ze jsi nemel pravdu, coz me uprimne ani moc netrapi. Me jen fascinuje, jak se zuby nechty snazis dokazat, ze neco, co uz nekomu velmi pravdepodobne funguje, nemuze fungovat. To, ze ty nevis, jak neco udelat, jeste neznamena, ze to nevi nikdo na svete. Premyslej o tom. Krome toho docela nechapu, proc se tak hrozne moc snazis delat anti-MC (multi core) kampan. Ty snad vazne chces, abychom zustali na veky veku u jednoho jadra a neslu nikam dal.

    Citace Původně odeslal Eagle Zobrazit příspěvek
    Ty neumíš číst? Přímo na CDR ti to v diskuzi vysvětlil WoodyIS. Dovolím si citaci:

    "Nic ve zlem, ale docela jsem se pobavil u vety: "Přistupují k tomu celkem logicky tak, že pustí o jedno méně podřízených vláken, než je počet jader a k tomu jedno hlavní vlákno, které se stará mimo jiné i o synchronizaci". Problem totiz neni v tom, kolik vlaken vytvorit, ale co do nich dat tak, aby intenzivne pracovala na svych datech a byla navzajem nezavisla, aby na sebe navzajem nemusela cekat. Protoze je to jedna cast me prace, tak sem se tesil, jak nam to Gabe prozradi a ono nic "
    A jinak cist neumis spise ty, eagle:
    The engine uses lock-free algorithms to solve one of the major problems of threading - access to data. Many of us have come across a similar problem before - if you're trying to edit a database or a web page whilst someone else is already doing a similar thing, you end up with one person overwriting the other person's data. The problem is the same when it comes to multiple threads accessing one data set in-game.

    Aby nedoslo k nedorozumeni, tak ti to prelozim. Oni tvrdi, ze jejich engine vyresil ten problem synchronizace tak, ze zadna synchronizace zrejmne neni Neptej se me jak, ale zrejmne nejakym novym zpusobem pristupu k datum. To mi pripomina reiser4 (linux FS), ktery funguje "atomarne". Operace budto probehnou uplne, nebo vubec. Zajimave na tom je to, ze neni potreba duplikovat data. Proste u obou zrejmne nejaky extra vychytany algoritmus. Takze opet jedna rada: v IT oboru nepouzivej slova jako "nikdy" nebo jako v tomto pripade "musis". Oni proste nejakou tvoji sychronizaci zajistit zrejmne nemusi. tecka

    Citace Původně odeslal Eagle Zobrazit příspěvek
    Muhehe. Ty jsi nikdy nemohl nic programovat multithreadově (zda jsi vůbec kdy programoval), protože tahle citace je úplně o ničem. Když máš nějaká data v RAM (typicky dynamická) a máš víc threadů s pointery na ně, tak musíš zajistit sychronizaci, aby ti některý z threadů nenačetl stará data dřív, než jsou přepsána aktuálními jiným threadem (to je mimochodem jeden z největších problémů i u více než jednoho CPU z pohledu hardware - synchronizace zpožděných zápisů do RAM). Tím, že uvolníš uzdu a umožníš čtení v libovolný okamžik, způsobíš to, že některé thready budou používat stará data, a tedy dojde k porušení integrity dat! Je samozřejmě možné, že Valve udělalo něco takového pro věci, kde je limitem lidské oko / vstup z periferií, a tedy tato prasárna nebude na první pohled poznat, jenže to není správná metoda multithreadingu, ale krok udělaný z nouze a s nepříznivými důsledky.

    A ten největší problém multithreadingu je vytvořit víc než jedno vlákno, které budou mít pořád co dělat. Fakt si myslím, že jsi nikdy nic multithreadově neprogramoval, protože jinak bys tyhle elementární věci znal.
    Naposledy upravil Petrik; 03.11.2006 v 23:00.
    desktop: i5-2500K@3700MHz, MSI P67A-C43-B3, 2x4GB Kingston Value, Sapphire 5850 Xtreme 1GB 850/1100, 2xWD10EALX fake RAID-1, LG W2600HP-BF S-IPS,Razer DiamonBack, Seasonic SS-400ET-F3, Windows 7 x64 SP1 + ubuntu x64
    notebook: IBM T41p, 1.7 Pentium M, 14" 1400x1050, 1.5GB RAM, 40GB 4200r, Ubuntu 9.04
    ultraportable: IBM X41, 12" XGA 1.5GHz Dothan, 2GB RAM, 32GB CF Pretec 233x SSD, Ubuntu 9.10
    repro: Teufel Concept E Magnum PE 5.1

  10. #10
    Terorista karabínový mince Avatar uživatele PiT
    Založen
    13.09.2002
    Bydliště
    Bratislava
    Příspěvky
    4 550
    Vliv
    300

    Standardní Re: Vyznam dual core

    Petrik:

    Uvidime, az vide EP2
    And down we go again, under the relentless wawes, into the arms of calm breakers, into bayou of forgotten dreams
    Like sand slipping through my fingers, nothing ever lasts, ever will

  11. #11

    Standardní Re: Vyznam dual core

    Citace Původně odeslal Petrik Zobrazit příspěvek
    Eagle, nechci ti do toho kecat, ale co to ma co spolecnyho s tim, ze jim to dost pravdepodobne funguje?
    To, že někdo sníží výstupní kvalitu a udělá prasárnu, kterou by si v normální situaci nemohl dovolit, neboť by tím program zhavaroval, ty považuješ za fungování? Nemáš vůbec žádné zkušenosti s programováním a celou dobu tady šíříš jen svoje ničím nepodložené teorie a bujné představy. Citace uvedená v textu je o ničem, protože takto to nemůže fungovat, aniž by v tom byl nějaký háček typu destrukce integrity dat. A pokud si myslíš, že může, tak uveď konkrétní postup, jak to udělat. Už jednou se ti to nepovedlo, tak máš druhou šanci.

    Mimochodem, říkal jsem ti, že se s tebou nebudu bavit. Jednak se neumíš chovat a zadruhé nepřinášíš do diskuze žádné zajímavé informace, pouze distribuuješ svoje představy založené na jakýchsi tvrzeních z webu, aniž by ses zamyslel, nakolik jsou pravdivá. Od lidí, se kterými se bavím, předpokládám určitou inteligenci. Když jí druhá strana neoplývá, pak je taková diskuze pro mě ztrátou času. Čili pokud chceš, abychom tu nadále nad tématem DC diskutovali, uváděj nějaké konkrétní programátorské postupy, jak si multithreadování představuješ. Obecné plky mě neberou.

    Citace Původně odeslal Petrik Zobrazit příspěvek
    Krome toho docela nechapu, proc se tak hrozne moc snazis delat anti-MC (multi core) kampan.
    Nedělám anti-MC kampaň, jen říkám pravdu. Ono to bolí, viď? Tvoje ideály a teorie se pod tíhou faktů rozpadají.

  12. #12
    Member Avatar uživatele swarm
    Založen
    03.09.2004
    Bydliště
    Praha nebo různě její okolí
    Věk
    39
    Příspěvky
    178
    Vliv
    257

    Standardní Re: Vyznam dual core

    Citace Původně odeslal THX Zobrazit příspěvek
    Preco by som si pocas browsenia nemohol na pozadi pustit antivir
    Tak během browsení si ho můžeš pustit i na single-core a nebudeš nijak víc omezován. Aspoň můj antivir mi teda nevytěžuje procesor na maximum při scanu. Problém je akorát ve vytěžování disku.

    Citace Původně odeslal THX Zobrazit příspěvek
    niektore veci sa programuju lahsie multithreadovo
    Ale je jich podstatně mín.

    Formát budu používat zásadně takový, který chci JÁ, nikoli ten, který chce programator (protoze se mu napr. lepe programuje), protože se mu to hodí do krámu. Já kvůli něčí neschopnosti nebudu měnit své zvyky. Oni jsou totiž placeni za to, aby umožnili maximální benefit pro mě. Pokud toho nejsou schopni, je potřeba je vyhodit a nahradit někým, kdo to zvládne lépe.
    Takhle to moc nefunguje. Když se to programátorům, líp programuje, tak to pravděpodobně budou mít dřív hotové. Takže je to spíš o penězích - cena času programátorů, cena řešení,... to s tim vyhazováním programátorů mě vždycky rozesměje.
    Diagon Swarm - redaktor NOTEBOOK.cz
    Nikdy se nehádej s blbcem, nezasvěcený by nemusel poznat, že je mezi vámi rozdíl.
    Blog o mobilní technice -> [WWW]

  13. #13
    Senior Member
    Založen
    23.06.2003
    Bydliště
    Amstelveen
    Příspěvky
    1 061
    Vliv
    282

    Standardní Re: Vyznam dual core

    Citace Původně odeslal swarm Zobrazit příspěvek
    Tak během browsení si ho můžeš pustit i na single-core a nebudeš nijak víc omezován. Aspoň můj antivir mi teda nevytěžuje procesor na maximum při scanu. Problém je akorát ve vytěžování disku.
    no ale co ak mam online kompresiu? Na ntfs celkom bezna vec.
    Ale je jich podstatně mín.
    ano, je ich dost malo, ale predsa existuju - a to tiez vravi nieco o tom, ze DC nie je na h* a ze multithreading je vzdy zly, ale hlavne ide o to ze sa to nie vzdy robi tazsie multithreadovo
    Takhle to moc nefunguje. Když se to programátorům, líp programuje, tak to pravděpodobně budou mít dřív hotové. Takže je to spíš o penězích - cena času programátorů, cena řešení,... to s tim vyhazováním programátorů mě vždycky rozesměje.
    Ja som len chcel ukazat pohlad "z druhej strany". Tak ako eagle chce po tvorcoch CPU co najlepsi procesor, mozem ja pozadovat po programatoroch optimalizovany program...
    3570K, 16G, x25-m, itx
    xj40

  14. #14
    Member Avatar uživatele swarm
    Založen
    03.09.2004
    Bydliště
    Praha nebo různě její okolí
    Věk
    39
    Příspěvky
    178
    Vliv
    257

    Standardní Re: Vyznam dual core

    Citace Původně odeslal THX Zobrazit příspěvek
    no ale co ak mam online kompresiu? Na ntfs celkom bezna vec.
    No, když tohle někdo používá, tak už mu o výkon asi moc nejde.
    Diagon Swarm - redaktor NOTEBOOK.cz
    Nikdy se nehádej s blbcem, nezasvěcený by nemusel poznat, že je mezi vámi rozdíl.
    Blog o mobilní technice -> [WWW]

  15. #15
    Senior Member
    Založen
    23.06.2003
    Bydliště
    Amstelveen
    Příspěvky
    1 061
    Vliv
    282

    Standardní Re: Vyznam dual core

    Citace Původně odeslal swarm Zobrazit příspěvek
    No, když tohle někdo používá, tak už mu o výkon asi moc nejde.
    Ak si das cistenie disku, tak tam je vec compress old files - co pokladam za velmi dobru vec. Subory ktore sa dlho nepouzivali sa skomprimuju. Ked si potom ale pustis antivir, ktory kontroluje vsetky subory, tak kontroluje aj tieto spakovane...

    Citace Původně odeslal Eagle Zobrazit příspěvek
    A co to jako dokazuje tahle tvoje citace? To mi netvrď, že jsi programoval multithreadově, když mi na mojí poznámku odpovídáš tímhle.
    nectes poradne - odpoveda to prave na to, ako to urobili

    Citace Původně odeslal THX Zobrazit příspěvek
    "
    The engine uses lock-free algorithms to solve one of the major problems of threading - access to data. Many of us have come across a similar problem before - if you're trying to edit a database or a web page whilst someone else is already doing a similar thing, you end up with one person overwriting the other person's data. The problem is the same when it comes to multiple threads accessing one data set in-game.

    "We realised that, 95% of the time, you're trying to read from a data set, and only 5% of the time are you actually trying to write to it, to modify it. So, we just allowed all the threads to read any time they want, and only write when the data was locked to that thread."
    a jo - programoval som multithreadovo

    btw. co petrik akoze neumi cist? on sa v svojom poste nieco pytal? aby hladal v diskusii nejake vysvetlenie?

    Citace Původně odeslal Eagle Zobrazit příspěvek
    Citace Původně odeslal THX
    blablabla
    A co to jako dokazuje tahle tvoje citace?

    naco quotujes, ked to potom prepisujes?
    Naposledy upravil THX; 03.11.2006 v 22:32.
    3570K, 16G, x25-m, itx
    xj40

  16. #16

    Standardní Re: Vyznam dual core

    Citace Původně odeslal THX Zobrazit příspěvek
    nectes poradne - odpoveda to prave na to, ako to urobili
    Muhehe. Ty jsi nikdy nemohl nic programovat multithreadově (zda jsi vůbec kdy programoval), protože tahle citace je úplně o ničem. Když máš nějaká data v RAM (typicky dynamická) a máš víc threadů s pointery na ně, tak musíš zajistit sychronizaci, aby ti některý z threadů nenačetl stará data dřív, než jsou přepsána aktuálními jiným threadem (to je mimochodem jeden z největších problémů i u více než jednoho CPU z pohledu hardware - synchronizace zpožděných zápisů do RAM). Tím, že uvolníš uzdu a umožníš čtení v libovolný okamžik, způsobíš to, že některé thready budou používat stará data, a tedy dojde k porušení integrity dat! Je samozřejmě možné, že Valve udělalo něco takového pro věci, kde je limitem lidské oko / vstup z periferií, a tedy tato prasárna nebude na první pohled poznat, jenže to není správná metoda multithreadingu, ale krok udělaný z nouze a s nepříznivými důsledky.

    A ten největší problém multithreadingu je vytvořit víc než jedno vlákno, které budou mít pořád co dělat. Fakt si myslím, že jsi nikdy nic multithreadově neprogramoval, protože jinak bys tyhle elementární věci znal.

    Citace Původně odeslal THX Zobrazit příspěvek
    naco quotujes, ked to potom prepisujes?
    Víš, ono je tam takové tlačítko, které ostatní odkáže na tvůj post.

Informace o tématu

Users Browsing this Thread

Toto téma si právě prohlíží 4 uživatelů. (0 registrovaných a 4 anonymních)

Podobná témata

  1. dual core notas s grafickou buducnostou
    Založil Lord Skullhead v sekci fóra Nákupní poradna
    Odpovědí: 3
    Poslední příspěvek: 10.04.2006, 17:48
  2. jak je to s tim dual channelem?
    Založil vaga v sekci fóra Intel čipové sady
    Odpovědí: 26
    Poslední příspěvek: 06.08.2005, 18:43
  3. P4 2.8GHz vykonnejsi nez dual opteron 240 na linuxu?
    Založil Petrik v sekci fóra AMD procesory
    Odpovědí: 6
    Poslední příspěvek: 20.09.2004, 07:56
  4. Ma vubec Dual chanel u AMD vyznam?
    Založil Uncle Fucker v sekci fóra NVIDIA čipové sady
    Odpovědí: 25
    Poslední příspěvek: 18.02.2003, 23:02
  5. Jake pameti pro dual channel?
    Založil Evils v sekci fóra Paměti
    Odpovědí: 6
    Poslední příspěvek: 02.02.2003, 01:22

Pravidla přispívání

  • Nemůžete zakládat nová témata
  • Nemůžete zasílat odpovědi
  • Nemůžete přikládat přílohy
  • Nemůžete upravovat své příspěvky
  •