Citace Původně odeslal Petrik Zobrazit příspěvek
1)To se pletes, pro linux uz existuje docela hodne progamu na CAD, dokonce uz i zivotaschopne programy na vektorovou i rastrovou grafiku. Navic docela hodne vyrobcu profi aplikaci ohlasili portaci na linux.
Preco potom vsetci, ktorych poznam, pouzivaju ACAD a Cinemu, ked je tak vela CADovych programov pre linux?
O rastrovych programoch by som rad vedel, pretoze to je to jedine, co ma momentalne drzi pri Windoozoch.
Ktore velke firmy konkretne?

Citace Původně odeslal Petrik Zobrazit příspěvek
2)To neni pravda, napr. hry ale i dalsi aplikace, ktere potrebuji CPU.
Ktore?
Pre bezneho pouzivatela iba multimedia a pakovanie programov.

Multimedia - bolo tu toho dost. So sucasnymi kodekmi nepohnes bez straty kvality. Ako to vymyslia u novych, uvidime.

Pakovanie - tiez to tu bolo - bez straty kvality (velkosti) v sucasnosti nepohnes, uvidime o par mesiacov.

Citace Původně odeslal Petrik Zobrazit příspěvek
3)Creative suit, programy na zpracovani zvuku atd. Apply maji vice CPU uz pomerne dlouho, je tedy logicke, ze programy, ktere potrebuji vice CPU, je podporuji.
http://forums.macrumors.com/showthread.php?t=245733

"As far I know, neither of these apps are built to exploit multi-processor machines."


Citace Původně odeslal mraky Zobrazit příspěvek
Programatori ze na zakaznika utoci nizkou cenou? Ale to preci neni pravda. Utoci se bezvyznamnymi featurami...nebo na nas MS utoci cenou? Tomu se fakt musim smat.
M$ ma na desktopovom trhu bohuzial prakticky monopol...


Citace Původně odeslal THX Zobrazit příspěvek
Staci mi pustit dva programy naraz a uz to vyuzivam. Nemusi byt ani jeden z nich optimalizovany pre DC.
Omyl, dva programy, ktore dokopy zatazuju jeden procesor na viac ako 100%.
Inak nie. A aj to za predpokladu, ze ti dementny windows scheduler nebude ich vykon nahodne prehadzovat z jadra na jadro.


Citace Původně odeslal THX Zobrazit příspěvek
nepravda. mp3 skodujem bez straty kvality 2x efektivnejsie na DC - staci skladbu rozdelit na 2 casti. Je ale pravda ze na DC bude vysledny subor asi o promile vacsi.
Zacal som debatu o tom v tomto threade podobne ako ty. Selskym rozumom su multimedia totizto jedna z mala spolahlivo paralelizovatelnych veci.
U LAMEu a navrhu MP3 ako takom je to vdaka bit reservoir a samotnej specifikacii MP3 s 3ma typmi blokov nerealizovatelne bez straty kvality (bud lupanec v strede alebo v strede znizena/zvysena kvalita => vysledny subor iny)

Citace Původně odeslal THX Zobrazit příspěvek
DivX/Xvid skodujem bez straty kvality 2x efektivnejsie na DC - staci video rozdelit na 2 casti. Opat bude vysledny subor trocha vacsi.
Vysledny subor bude bud mensi alebo vacsi... Kvalita rovnaka nebude. Zhodli sme sa tu na tom, ze prvy pass je lahko paralelizovatelny (aspon u XviDu), pretoze tam ide kodek na maximalnu velkost... Druhy uz ma opat problem podobny ako u MP3, no v x264 kodeku to uz nejako vyvojari tusim okaslali.

Citace Původně odeslal THX Zobrazit příspěvek
Winrarom spakujem SO ZISKOM KVALITY v porovnani so SC rychlejsie - viz. fox murderov priklad na program files.

Vo vacsine pripadov je zvacsenie vyslednych suborov minimalne. Otazne je teda, ci budete lpiet na usetreni tych par byteov, alebo vam to pojde 2x rychlejsie.
Vysledna velkost suboru je vacsia. Je to teda ZISK kvality alebo STRATA kvality?

Zasadna otazka pre mna je ale ta, ze dostanem uplne iny subor... Proste spustim tu istu vec na roznych pocitacoch a dostanem iny vysledok. To je na pozastavenie sa.

Citace Původně odeslal THX Zobrazit příspěvek
Asi by to chcelo pekne spisat vsetky argumenty proti a vsetky argumenty za. Celkovo mi DC pride omnoho uzitocnejsie ako sse8.
Asi by chcelo.
Asi by to chcelo poriadne otestovat vsetko mozne na nejakom C2D a na tom istom akurat s disablovanym jednym core.

Citace Původně odeslal THX Zobrazit příspěvek
pre DC zoptimalizujes kompilator a ficis. ...

A co sa tyka toho programovania, myslim ze programovat viacvlaknove aplikacie nie je az o tolko tazsie ako jednovlakna.
Programoval si niekedy?


Citace Původně odeslal Poofy Zobrazit příspěvek
me se zda ze tady panove ac tomu zajiste rozumi vic nez ja, tak proste nahlizi na vec stylem, ze kdyz ja pro linux a programovani nepotrebuju DC tak musi byt nahov*o.
Linux ma prave MC riesene podstatne lepsie ako Windows

Citace Původně odeslal Poofy Zobrazit příspěvek
Ale pro uz ted pro bezne uzivatele neni! Ve windows ktery vetsina lidi pouziva je prechod na DC dost znat v beznem uzivani i se SC aplikacemi stejne tak dekodovani videa je rychlejsi (o tom ze bych ztracel kvalitu slysim teda prvne) a proto Vase argumenty jsou mozna technicky spravne - ale v praxi a na nejpouzivanejsim OS je to jinak.
Bavili sme sa o kodovani videa, nie dekodovani. Ak dekodovanie pouziva obe jadra, stracas vyhodu multitaskingu.

Citace Původně odeslal Poofy Zobrazit příspěvek
To ze programatori budou mit vic prace s optimalizaci je smutne ale pokud budou chtit obstat v konkurenci budou muset optimalizovat at chteji nebo ne.
To je to, na co Eagle poukazuje v podlednych postoch. M$ nic nenuti to robit, lebo ma dominantne postavenie. Beznych programatorov nic nenuti to robit, lebo im to nikto nezaplati. A programatori, ktorym to niekto zaplati, to uz davno spravili/robia