Citace Původně odeslal THX Zobrazit příspěvek
Je samozřejmě jasné, že programator nechce investovat celý svůj zisk do R&D. Pro něj je mnohem jednodušší naklikat další okenka a tlacitka, protože to mu ušetří spoustu prachů a když dobře zfixluje prezentace a udělá marketingovou masáž, neznalí a ovlivnitelní lidé mu na to skočí.
1) Programy se nedají benchmarkovat, a tedy zákazník nemá jak určit, zda je jeden program lepší než druhý. Zákazník si objednává software a v zásadě je pro něj všechen stejný, a proto má tendenci volit takový program, který je nejlevnější. I kdyby měl možnost poznat optimalizovaný software, nebude za něj ochoten platit dramaticky vyšší (např. dvojnásobné) částky, protože 1) by mu to přineslo benefit pouze v tom jednom konkrétním případě, 2) cena software už tak není úplně malá, jelikož se u něj neaplikuje economy of scale.

2) Programátor nemá dost peněz na reklamní kampaň, aby mohl ovlivnit zákazníka, neboť všichni zákazníci ho tlačí k nízké ceně. Pokud toto neplatí, např. Microsoft, pak se jedná o oligopolistu, který zase nemá motivaci dělat něco navíc.

3) Programátor soupeří o zakázky cenou a to za jedno konkrétní dílo, takže nemá kde nahrabat vyšší marže.