Výsledky hlasování: ?

Hlasující
92. Nemůžete hlasovat
  • Mam core 2 duo a jsem spokojeny, i pres vynalozene penize

    31 33,70%
  • Mam core 2 duo a jsem spokojeny, ale za ty penize to nestalo

    0 0%
  • Nemam core 2 duo, ale koupim si ho

    30 32,61%
  • Nemam core 2 duo a nechci ho

    31 33,70%
Výsledky 1 až 25 z 959

Téma: Vyznam dual core

Hybrid View

Předcházející příspěvek Předcházející příspěvek   Další příspěvek Další příspěvek
  1. #1

    Standardní Re: Vyznam dual core

    Pro drtivou aplikaci nema dual core opodstatneni, s tim rozhodne vetsina lidi bude souhlasit. Na MS office, winamp a podobny bezny programy totiz staci max 1GHz single core. O tom se tu nikdo nehada. Problem je, ze u tech aplikaci, kde je potreba silny procesor, uz vetsinou dual-core smysl ma a nekdy hodne veliky. Ripovani DVDcek, hudby, strih videa a hlavne a to asi zajima nejvice lidi tady na foru, na hry. Skoro ve vsech hrach je dual core lepsi nez single, jednak kvuli ovladacum grafiky, jednak kvuli tomu, ze vetsina narocnych novych her jiz je multitrheadovych a dokonce uz jsou takove hry, ktere si i na hodne silnem single core moc nezahrajete, jako je mnou jiz asi potreti zminovany Ghost Recon Advanced warfighter (SW emulace AEGIA physical enginu zere hodne procaku, hra ji vyzaduje), ktery na mem K8 sempronu 2.76GHz vic nez 50FPS neudela ani v 800x600. Navic na rozliseni temer nezalezi, protozer to proste brzdi CPU. A uz vubec nemluvim o tom, ze malokdo ma HW zvukovku a ze vsechny kodeky dost vyzname zatezuji CPU, o zapnutem EAX netreba se zminovat. Takze eagle, kdybys to rekl tak, ze pro vetsinu lidi nema vyznam silny procesor, natoz pak DC, rozhodne bych souhlasil. RAM a HDD brzdi pri beznem vyuziti pocitac mnohem vice nez CPU. Ale ten, koho limituje CPU vetsinou DC vyuzije at se ti to libi nebo ne.

    Citace Původně odeslal Eagle Zobrazit příspěvek
    Na OCčko nechodí někdo, kdo používá počítač jen jako nástroj. A prostě pro drtivou většinu aplikací stále dual-core nemá opodstatnění, neboli je (pro tyto aplikace) na *****. Možná pro několik málo procent lidí význam mít bude, ale obecně se to množství případů přeceňuje.

    Co se quad-core týče, určitě víš, jaká je škálovatelnost s více jádry. Tudy cesta podle mého nevede.
    desktop: i5-2500K@3700MHz, MSI P67A-C43-B3, 2x4GB Kingston Value, Sapphire 5850 Xtreme 1GB 850/1100, 2xWD10EALX fake RAID-1, LG W2600HP-BF S-IPS,Razer DiamonBack, Seasonic SS-400ET-F3, Windows 7 x64 SP1 + ubuntu x64
    notebook: IBM T41p, 1.7 Pentium M, 14" 1400x1050, 1.5GB RAM, 40GB 4200r, Ubuntu 9.04
    ultraportable: IBM X41, 12" XGA 1.5GHz Dothan, 2GB RAM, 32GB CF Pretec 233x SSD, Ubuntu 9.10
    repro: Teufel Concept E Magnum PE 5.1

  2. #2

    Standardní Re: Vyznam dual core

    Citace Původně odeslal Petrik Zobrazit příspěvek
    Na MS office, winamp a podobny bezny programy totiz staci max 1GHz single core.
    Obávám se, že ten, kdo tohle napíše, nikdy Office a "podobné běžné programy" nevyužil. Totiž od určité úrovně rozsahu je v Officu cítit rychlost počítače až běda
    [PC] i7-3770K @4.5 GHz w/Noctua NH-D14 SE2011 | 32 GB Patriot G2 | Asus P8Z77-V Deluxe | Crucial M4 256 GB | 2x WD20EZRX RAID1 | BD-RE LG GBW-H20L | Sapphire HD7750 Ultimate | Enermax Revolution87+ 550W | Antec Solo II | Asus Xonar Phoebus + AKG K271 MkII | NEC PA231W + SVII + Spyder3EE
    [Photo] Nikon D700 + MB-D10 | AF-S 16-35/4G VR | AF-S 24-120/4G VR | AF-S 50/1.4G | AF-S 60/2.8G | AF-S 85/1.8G | AF-S 70-200/2.8G VRII | TC-17E II | SB-900 | Transcend cards | Heliopan + Formatt filters | Gitzo support | Kata + Tamrac bags
    You're guaranteed to miss 100% of the shots you don't take. (Wayne Gretzky)

  3. #3
    Terorista karabínový mince Avatar uživatele PiT
    Založen
    13.09.2002
    Bydliště
    Bratislava
    Příspěvky
    4 550
    Vliv
    300

    Standardní Re: Vyznam dual core

    Citace Původně odeslal jan555 Zobrazit příspěvek
    Obávám se, že ten, kdo tohle napíše, nikdy Office a "podobné běžné programy" nevyužil. Totiž od určité úrovně rozsahu je v Officu cítit rychlost počítače až běda
    jj, to su ti ludia, co si napisu do profilu Excel "professional" a pritom neovladaju ani 5% jeho moznosti
    And down we go again, under the relentless wawes, into the arms of calm breakers, into bayou of forgotten dreams
    Like sand slipping through my fingers, nothing ever lasts, ever will

  4. #4

    Standardní Re: Vyznam dual core

    Citace Původně odeslal Petrik Zobrazit příspěvek
    Pro drtivou aplikaci nema dual core opodstatneni, s tim rozhodne vetsina lidi bude souhlasit. Na MS office, winamp a podobny bezny programy totiz staci max 1GHz single core. O tom se tu nikdo nehada. Problem je, ze u tech aplikaci, kde je potreba silny procesor, uz vetsinou dual-core smysl ma a nekdy hodne veliky. Ripovani DVDcek, hudby, strih videa a hlavne a to asi zajima nejvice lidi tady na foru, na hry. Skoro ve vsech hrach je dual core lepsi nez single, jednak kvuli ovladacum grafiky, jednak kvuli tomu, ze vetsina narocnych novych her jiz je multitrheadovych a dokonce uz jsou takove hry, ktere si i na hodne silnem single core moc nezahrajete, jako je mnou jiz asi potreti zminovany Ghost Recon Advanced warfighter (SW emulace AEGIA physical enginu zere hodne procaku, hra ji vyzaduje), ktery na mem K8 sempronu 2.76GHz vic nez 50FPS neudela ani v 800x600. Navic na rozliseni temer nezalezi, protozer to proste brzdi CPU. A uz vubec nemluvim o tom, ze malokdo ma HW zvukovku a ze vsechny kodeky dost vyzname zatezuji CPU, o zapnutem EAX netreba se zminovat. Takze eagle, kdybys to rekl tak, ze pro vetsinu lidi nema vyznam silny procesor, natoz pak DC, rozhodne bych souhlasil. RAM a HDD brzdi pri beznem vyuziti pocitac mnohem vice nez CPU. Ale ten, koho limituje CPU vetsinou DC vyuzije at se ti to libi nebo ne.
    "Tímto jsi definitivne dokazal, ze jsi fakt ignorant. Sorry, nerad urazim lidi, ale co je moc, to je prilis." Nikdo se nebaví o Office (i když i ten může u větších výpočtů v Excelu nebo při VBA dost zatížit CPU). V aplikacích, kde je potřeba výkon, dual-core často nic nepřináší, protože tyto aplikace povětšinou nejsou na dual-core optimalizovány.

    Ripovani DVDcek - Multithreaded komprese do MPEG4 produkuje nižší výstupní kvalitu než singlethreaded. Komprese do MPEG4 AVC je navíc obtížně paralelizovatelná.

    Hudba - LAME není multithreaded aplikací a ani se jí v blízké době nestane, neboť standard MPEG Audio Layer 3 nepočítá s paralelizací. LAME by šel předělat na multithreaded při ztrátě výstupní kvality. Stejně tak mnou používané Monkey's Audio není multithreaded.

    Hry - Ty jsou většinou limitovány grafickou kartou. A pokud se budeme bavit o starších hrách, tak ty jsou limitovány singlethreaded výkonem (DOSbox není multithreaded a Windows hry hrané ve vysokém rozlišení bez 3D akcelerace byly tvořeny pro Windows 95/98 neschopné práce s vícejádrovými CPU).

    Kodeky - To si asi děláš legraci, že? AC97 kodeky se na základní desky dávají už od minulého století. Hrály se s nimi snad všechny hry a to v dobách mnohem pomalejších CPU, než jsou ty dnešní (Pentia II a III např.). I tyto mnohem pomalejší procesory byly schopné hry zvládnout.


    Opravdu mě překvapuje, že nedokážeš pochopit poměr price / performance. Takže abych ti to vysvětlil - rozumně jednající člověk se snaží získat co nejvíc při co nejmenších nákladech, tedy koupit pro jím provozované aplikace co nejrychlejší procesor za co nejméně peněz. Pakliže jednojádrový Athlon 64 3200+ stojí 2456 Kč a dvoujádrový Athlon 64 X2 3800+ 4583 Kč, jedná se o prémii za druhé jádro ve výši 87 % ceny. Ve spoustě náročných aplikacích (jako je např. LAME, hry limitované výkonem grafické karty, tvorba kontrolních součtů používaná u P2P klientů, WinRAR, Photoshop, DOSbox) není nárůst výkonu mezi těmito dvěma procesory vůbec žádný nebo je jen malý. Dvoujádrový procesor stojí hodně peněz navíc a většině uživatelů přinese jen malý nárůst výkonu (často např. nulový). Kdyby tito uživatelé zakoupili za ušetřené peníze rychlejší grafickou kartu, více RAM, druhý (nebo lepší) HDD, získají často víc.

    Čekám na tvůj oponentský článek, jak jsi v diskuzi na Živě slíbil.

  5. #5
    Senior Member
    Založen
    23.06.2003
    Bydliště
    Amstelveen
    Příspěvky
    1 061
    Vliv
    286

    Standardní Re: Vyznam dual core

    Citace Původně odeslal Eagle Zobrazit příspěvek
    Ripovani DVDcek - Multithreaded komprese do MPEG4 produkuje nižší výstupní kvalitu než singlethreaded. Komprese do MPEG4 AVC je navíc obtížně paralelizovatelná.

    Hudba - LAME není multithreaded aplikací a ani se jí v blízké době nestane, neboť standard MPEG Audio Layer 3 nepočítá s paralelizací. LAME by šel předělat na multithreaded při ztrátě výstupní kvality. Stejně tak mnou používané Monkey's Audio není multithreaded.

    Hry - Ty jsou většinou limitovány grafickou kartou. A pokud se budeme bavit o starších hrách, tak ty jsou limitovány singlethreaded výkonem (DOSbox není multithreaded a Windows hry hrané ve vysokém rozlišení bez 3D akcelerace byly tvořeny pro Windows 95/98 neschopné práce s vícejádrovými CPU).

    Kodeky - To si asi děláš legraci, že? AC97 kodeky se na základní desky dávají už od minulého století. Hrály se s nimi snad všechny hry a to v dobách mnohem pomalejších CPU, než jsou ty dnešní (Pentia II a III např.). I tyto mnohem pomalejší procesory byly schopné hry zvládnout.


    Opravdu mě překvapuje, že nedokážeš pochopit poměr price / performance. Takže abych ti to vysvětlil - rozumně jednající člověk se snaží získat co nejvíc při co nejmenších nákladech, tedy koupit pro jím provozované aplikace co nejrychlejší procesor za co nejméně peněz. Pakliže jednojádrový Athlon 64 3200+ stojí 2456 Kč a dvoujádrový Athlon 64 X2 3800+ 4583 Kč, jedná se o prémii za druhé jádro ve výši 87 % ceny. Ve spoustě náročných aplikacích (jako je např. LAME, hry limitované výkonem grafické karty, tvorba kontrolních součtů používaná u P2P klientů, WinRAR, Photoshop, DOSbox) není nárůst výkonu mezi těmito dvěma procesory vůbec žádný nebo je jen malý. Dvoujádrový procesor stojí hodně peněz navíc a většině uživatelů přinese jen malý nárůst výkonu (často např. nulový). Kdyby tito uživatelé zakoupili za ušetřené peníze rychlejší grafickou kartu, více RAM, druhý (nebo lepší) HDD, získají často víc.

    Čekám na tvůj oponentský článek, jak jsi v diskuzi na Živě slíbil.
    Citace Původně odeslal Petrik Zobrazit příspěvek
    Na MS office, winamp a podobny bezny programy totiz staci max 1GHz single core.
    A co AVS? Tie zeru najma procak. A bol som prekvapeny, niektore avs zatazili HT pentium na 70%, t.j. 60%tne vyuzitie druheho jadra....

    Eagle:
    viem si predstavit paralelizaciu kompresie zvuku/videa tak, ze jedno jadro enkoduje prvu polku filmu, druhe druhu, alebo jedno parne a druhe neparne framy, obdobne pri mp3 - staci podelit na 10-20s useky a tieto mozes paralelne enkodovat a potom spajat.
    A tiez taka vec - skusali ste si niekedy cez fraps nahravat do jpg to co hrate? taku vec ocenite v hrach ktore nevedia robit dema... no a tu to bez druheho jadra skoro nejde (teda ano, ale 10 fps).

    Ad kodeky - ano, sw zvukovky su tu dlho, ale argument ze to zvladaly stare procaky tak musia aj tieto... tak to by sme si mohli povedat, ved hry zvladali aj stare procaky, predsa tvrdis ze procak nie je limitom hry, tak to by nam mali teraz stacit stare procaky....

    A inac, ak hra pocita v jednom threade zvuk, v jednom fyziku, v jednom AI v jednom grafiku tak uz to je dost dobre paralelizovatelne a vyuzije to druhe jadro, a ak nie, tak hra pri prehravani zvuku a vykreslovani pouziva iste syst. volania (zabezpecovane driverom) a tieto spotrebuvavaju tiez isty vykon - takto mozu bezat na druhom jadre. Tiez paralelne NV/ati drivery...
    A btw. winrar je multihreaded, takze tam to vyuzijes.

    A co sa tyka cena vykon, neporovnavaj iba cenu procesorov, ale cenu a vykon celej zostavy.

    P2P crc je limitovane iba diskom (teda, ak nemas 400mhz procak)

    Inac ber to tak, ze ak mas DC, tak vsetky systemove volania a vsetko co predtym bezalo na pozadi na jednom procesore, bezi teraz na druhom jadre, takze ak aj program druhe jadro nevyuziva, ma pre seba 100% vykonu jedneho.
    A ze vo win je u DC zlozitejsi planovac? Ze spustanie threadu trva dlho? Ale ved to sa moze diat vsetko na druhom jadre, bez zataze prveho...
    Co vsetko je paralelizovatelne a na co vsetko sa da dobre vyuzit DC mozno zistit aj z intel prezentacii HT. Tam napr. ukazovali spustanie photoshopu, ktore na procesore so zapnutym HT bolo rychlejsie, tak viem si predstavit, ze na DC by bolo este rychlejsie....
    3570K, 16G, x25-m, itx
    xj40

  6. #6

    Standardní Re: Vyznam dual core

    Citace Původně odeslal THX Zobrazit příspěvek
    viem si predstavit paralelizaciu kompresie zvuku/videa tak, ze jedno jadro enkoduje prvu polku filmu, druhe druhu, alebo jedno parne a druhe neparne framy
    Šlo by to udělat po keyframech. Program by ale musel být dost advanced, protože by musel v realtime rozdělit jeden vstupní soubor na dva. Taky by to znamenalo značnou zátěž na disk (dvoje čtení z různých částí disku a dvojí zápis do různých částí disku). U krátkých sekvencí s málo keyframes by to nemělo smysl, protože tak by paralelizovat nešlo.

    Citace Původně odeslal THX Zobrazit příspěvek
    obdobne pri mp3 - staci podelit na 10-20s useky a tieto mozes paralelne enkodovat a potom spajat.
    Otázkou je, zda je to proveditelné - kompresní algoritmy můžou být navázané na předchozí "frame", kdy by to pak nebylo možné.

    Citace Původně odeslal THX Zobrazit příspěvek
    Ad kodeky - ano, sw zvukovky su tu dlho, ale argument ze to zvladaly stare procaky tak musia aj tieto... tak to by sme si mohli povedat, ved hry zvladali aj stare procaky, predsa tvrdis ze procak nie je limitom hry, tak to by nam mali teraz stacit stare procaky....
    A myslíš, že se starším procesorem vybaveným dobrou grafickou kartou si dneska nezahraješ?

    Citace Původně odeslal THX Zobrazit příspěvek
    A inac, ak hra pocita v jednom threade zvuk, v jednom fyziku, v jednom AI v jednom grafiku tak uz to je dost dobre paralelizovatelne a vyuzije to druhe jadro
    Pokud ale budu limitován grafickou kartou (... což při snaze mít nejlepší vizuální efekty) jednoznačně budu, tak všechny tyto činnosti zvládne i jednojádro.

    Citace Původně odeslal THX Zobrazit příspěvek
    A btw. winrar je multihreaded, takze tam to vyuzijes.
    Přínos u WinRARu je dost slabý (kolem desíti procent). Mimochodem, verze 3.60 při multithreaded kompresi produkovala chyby v archivech. Jednojádrových procesorů se toto netýkalo. To jen dokazuje, že vícevláknové aplikace je horší debugovat, tj. budou obsahovat více chyb.

    Citace Původně odeslal THX Zobrazit příspěvek
    A co sa tyka cena vykon, neporovnavaj iba cenu procesorov, ale cenu a vykon celej zostavy.
    Dle mě chybná úvaha. Kdybych měl sestavu za 100 tisíc a dal do ní 2 GB RAM za 6 tisíc (navýšení 6 %) a prohlásil, že mi zvýší výkon o 40 %, tak je to skvělý kauf. Pak budu mít sestavu za 12 tisíc a přidám do ní 2 GB RAMky za 6 tisíc (nárůst 50 %) a prohlásím, že mi to výkon zvýší taky o 40 %, je to nic moc. Obhajovat dual-core jen tím, že si ho můžu dovolit, není racionální.

    Citace Původně odeslal THX Zobrazit příspěvek
    Co vsetko je paralelizovatelne a na co vsetko sa da dobre vyuzit DC mozno zistit aj z intel prezentacii HT.
    V mnou provedeném testu snad neexistovala aplikace, která by byla staršího data vydání než HyperThreading. Přesto tyto aplikace většinou druhé jádro vůbec nepoužívají.

    Citace Původně odeslal THX Zobrazit příspěvek
    Tam napr. ukazovali spustanie photoshopu, ktore na procesore so zapnutym HT bolo rychlejsie, tak viem si predstavit, ze na DC by bolo este rychlejsie....
    HT je balast. Ignoruje priority procesů. Je jasné, že se mi při zátěži na pozadí s normální prioritou bude Photoshop spouštět rychleji, ale právě na úkor výkonu aplikací běžících na pozadí - tedy se jedná o zcela identický výsledek, jako když aplikace na pozadí přepnu na nízkou prioritu. Nevítězí procesor s HT, ale ten, který dosahuje celkově vyššího výpočetního výkonu.

  7. #7
    Terorista karabínový mince Avatar uživatele PiT
    Založen
    13.09.2002
    Bydliště
    Bratislava
    Příspěvky
    4 550
    Vliv
    300

    Standardní Re: Vyznam dual core

    Citace Původně odeslal Eagle Zobrazit příspěvek
    Šlo by to udělat po keyframech. Program by ale musel být dost advanced, protože by musel v realtime rozdělit jeden vstupní soubor na dva. Taky by to znamenalo značnou zátěž na disk (dvoje čtení z různých částí disku a dvojí zápis do různých částí disku). U krátkých sekvencí s málo keyframes by to nemělo smysl, protože tak by paralelizovat nešlo.
    Robit po keyframoch je dobra cesta ako skratit zivotnost disku Ale aj napriek jeho zatazovaniu by to zostava mala byt schopna zvladat bez vacsich problemov...

    2 pass encoding rozdelis na viac jadier minimalne 1vy pass bez problemov s efektivitou bliziacou sa 100%am len tak fukne.

    Citace Původně odeslal Eagle Zobrazit příspěvek
    Otázkou je, zda je to proveditelné - kompresní algoritmy můžou být navázané na předchozí "frame", kdy by to pak nebylo možné.
    Podla tejto tvojej logiky by 2ha polovica MP3ojky rozdelenej na dve polovice nemohla ist prehrat.

    Drviva vacsina VBR resp. 2 pass kodovani aj tak koduje 1vy pass ako CBR s maximalnou kvalitou a 2hy pass po urcitych blokoch, pricom kazdy tento blok zacina keyframom - nie je teda potrebny na rekonstrukciu blok predosly.

    Citace Původně odeslal Eagle Zobrazit příspěvek
    V mnou provedeném testu snad neexistovala aplikace, která by byla staršího data vydání než HyperThreading. Přesto tyto aplikace většinou druhé jádro vůbec nepoužívají.
    To, ze ho nepouzivaju, neznamena, ze to nejde naprogramovat.
    And down we go again, under the relentless wawes, into the arms of calm breakers, into bayou of forgotten dreams
    Like sand slipping through my fingers, nothing ever lasts, ever will

  8. #8

    Standardní Re: Vyznam dual core

    Citace Původně odeslal PiT Zobrazit příspěvek
    To, ze ho nepouzivaju, neznamena, ze to nejde naprogramovat.
    Otázkou je, kdo to zaplatí.

    Dobrá poznámka k té MP3ce!

    Citace Původně odeslal Over Zobrazit příspěvek
    To mně zajímá, hod nějaké porovnání...popř.odkaz na test.
    Zmínka v diskuzi o x264 - http://www.svethardware.cz/disc_doc-...html?ansid=221

    Problematika paralelizování LAME a MPEG4 - http://www.hydrogenaudio.org/forums/...howtopic=47039
    (zejména příspěvek od vývojáře LAME - Gabriel)

    Zmínky o škálovatelnosti XviD a x264 a kvalitě - http://forum.doom9.org/showthread.php?t=115822

    "Yes. In this case, threads=2 incurs a 0.04 dB loss in PSNR and a slight
    but visible drop in quality." - http://lists.mplayerhq.hu/pipermail/...er/002370.html

  9. #9
    Terorista karabínový mince Avatar uživatele PiT
    Založen
    13.09.2002
    Bydliště
    Bratislava
    Příspěvky
    4 550
    Vliv
    300

    Standardní Re: Vyznam dual core

    Citace Původně odeslal Eagle Zobrazit příspěvek
    Otázkou je, kdo to zaplatí.
    To uz je na inu diskusiu. MMX tiez dlho nebolo pouzivane... SSE2, bez ktoreho boli hlavne prve P4ky prakticky nepouzitelne, tiez chvilu trvalo, kym sa zauzivalo...

    Momentalne inu cestu Intel a AMD nevidia, tak nastava doba paralelizacie. Dosledok je jasny. Vyssie naroky na programatorov, no nemyslim, ze v buducnosti bude problem.

    Co sa multimedii (spracovanie, videa, zvuku a obrazu ako takeho) tyka, tam v principe z dlhodobeho hladiska problem nie je. Z kratkodobeho - vdaka za odkazy

    O hrach uz by sa dalo velmi dlho polemizovat.
    And down we go again, under the relentless wawes, into the arms of calm breakers, into bayou of forgotten dreams
    Like sand slipping through my fingers, nothing ever lasts, ever will

  10. #10

    Standardní Re: Vyznam dual core

    Citace Původně odeslal THX
    .... obdobne pri mp3 - staci podelit na 10-20s useky a tieto mozes paralelne enkodovat a potom spajat.
    Citace Původně odeslal Eagle
    Otázkou je, zda je to proveditelné - kompresní algoritmy můžou být navázané na předchozí "frame", kdy by to pak nebylo možné.
    Citace Původně odeslal PiT
    Podla tejto tvojej logiky by 2ha polovica MP3ojky rozdelenej na dve polovice nemohla ist prehrat.
    Pri komprimaci MP3 se pouzivaji Long, Short a Mixed Blocks - tj. dopredu nevim jak velky frame pouziju, proto by nejake deleni zdrojoveho souboru nebo enkodovani na preskacku bylo imho nerealizovatelne (minimalne ne bez dopadu na kvalitu)
    Audiotrak Prodigy HD2 (2xOPA2134PA + LT1364) => Little Dot I+ (WE408A + AD8022) => Sennheiser HD555@595
    Asus Xonar D1 => Technics SU-A800 => Tesla 2xARN6608 + ARV-104

  11. #11
    Terorista karabínový mince Avatar uživatele PiT
    Založen
    13.09.2002
    Bydliště
    Bratislava
    Příspěvky
    4 550
    Vliv
    300

    Standardní Re: Vyznam dual core

    Citace Původně odeslal Caleb Zobrazit příspěvek
    Pri komprimaci MP3 se pouzivaji Long, Short a Mixed Blocks - tj. dopredu nevim jak velky frame pouziju, proto by nejake deleni zdrojoveho souboru nebo enkodovani na preskacku bylo imho nerealizovatelne (minimalne ne bez dopadu na kvalitu)
    A kto povedal, ze to musim robit na preskacku, ked mam dopredu dany obsah toho, co idem kodovat
    And down we go again, under the relentless wawes, into the arms of calm breakers, into bayou of forgotten dreams
    Like sand slipping through my fingers, nothing ever lasts, ever will

  12. #12

    Standardní Re: Vyznam dual core

    Citace Původně odeslal PiT Zobrazit příspěvek
    A kto povedal, ze to musim robit na preskacku, ked mam dopredu dany obsah toho, co idem kodovat
    Povidal to THX
    Kdyz se komprimuje Wav do MP3, tak o tom, jak dlouhy frame se pouzije se rozhoduje v prubehu komprimace - pokud by si nejdrive komprimoval prvni polovinu souboru a pote druhou (nebo po nejakych blokach, to v principu nic nemeni) tak nezarucis, ze ti ty casti do sebe budou zapadat - frame jako takovy je nedelitelny a jak sem rekl, dopredu nevis kde jake framy pouzijes.
    Audiotrak Prodigy HD2 (2xOPA2134PA + LT1364) => Little Dot I+ (WE408A + AD8022) => Sennheiser HD555@595
    Asus Xonar D1 => Technics SU-A800 => Tesla 2xARN6608 + ARV-104

  13. #13
    Senior Member
    Založen
    23.06.2003
    Bydliště
    Amstelveen
    Příspěvky
    1 061
    Vliv
    286

    Standardní Re: Vyznam dual core

    Citace Původně odeslal Eagle Zobrazit příspěvek
    A myslíš, že se starším procesorem vybaveným dobrou grafickou kartou si dneska nezahraješ?

    Pokud ale budu limitován grafickou kartou (... což při snaze mít nejlepší vizuální efekty) jednoznačně budu, tak všechny tyto činnosti zvládne i jednojádro.
    zahrajem, ale nie tak dobre, ako s lepsim procesorom a rovnakou grafikou...
    navyse lepsi procesor vyuzijem aj na ine veci ako na hranie hier
    Citace Původně odeslal Eagle Zobrazit příspěvek
    Přínos u WinRARu je dost slabý (kolem desíti procent). Mimochodem, verze 3.60 při multithreaded kompresi produkovala chyby v archivech. Jednojádrových procesorů se toto netýkalo. To jen dokazuje, že vícevláknové aplikace je horší debugovat, tj. budou obsahovat více chyb.
    http://www23.tomshardware.com/cpu.ht...=464&chart=175
    3800+/ddr800/nf5 je oproti 3200+/ddr8/nf5 o 48% rychlejsi

    Sme na OC fore, kde zozeniem single core procak, ktory mi da vykon ako povedzme 3.6ghz c2d? To by musel mat 5.3ghz, a to tak lahko nedosiahnem.
    U DC nejde iba o efektivitu, ale aj o celkovy maximalny dosiahnutelny vykon - a ten je vyssi ako u single core.

    A ano, multithreaded aplikacie sa horsie robia, no ale od toho tu je ta konkurencia, aj hry sa blbo optimalizuju raz na jednu grafiku, potom na inu grafiku od inej firmy, ale predsa sa to robi - aby hry isli co najlepsie. A vobec, uz len obycajna optimalizacia stoji cas a nerobi sa celkom lahko a predsa sa robi. Ak je teda moznostou ziskania vyssieho vykonu multihtreading, tak sa bude optimalizovat, uz len preto aby programy jednej firmy boli rychlejsie ako programy inej firmy...


    Citace Původně odeslal Eagle Zobrazit příspěvek
    V mnou provedeném testu snad neexistovala aplikace, která by byla staršího data vydání než HyperThreading. Přesto tyto aplikace většinou druhé jádro vůbec nepoužívají.
    Predstav si, ze tieto aplikacie pouzivaju iste systemove volania, volania driverov atd. Tieto mozu byt v novsej verzii driveru alebo OS optimalizovane pre viacjadrove procesory. Celkovo ti teda pojde potom tato aplikacia na DC rychlejsie.

    Citace Původně odeslal Eagle Zobrazit příspěvek
    HT je balast. Ignoruje priority procesů. Je jasné, že se mi při zátěži na pozadí s normální prioritou bude Photoshop spouštět rychleji, ale právě na úkor výkonu aplikací běžících na pozadí - tedy se jedná o zcela identický výsledek, jako když aplikace na pozadí přepnu na nízkou prioritu. Nevítězí procesor s HT, ale ten, který dosahuje celkově vyššího výpočetního výkonu.
    V tych testoch (bolo to spustanie photoshopu) na pozadi nic nebezalo.
    Ber to tak, ze pri spustani robi aplikacia vela veci - registruje sa do OS, spusta nove thready, otvara subory atd., celkovo pouziva vela systemovych volani. Najlepsie sa to vidi ked si vo win das zobrazovat kernel time pri zatazi.
    Prave tu je mozne zlepsenie vykonu vyuzitim DC.

    Citace Původně odeslal Rainbow Zobrazit příspěvek
    A dost zle sa to debuguje, vznikaju dalsie problemy so synchronizaciou a zamykanim. Navyse mnohi "programatori" nevedia poriadne spravit ani single-thread veci...
    problem je, ze nie vsetko ide paralelizovat
    a potom dalsi problem je, aka je odozva medzi jadrami - kolko taktov "stoji" rozdelenie vypoctu na paralelne casti a potom ich spojenie do vysledku. Tato cena urcuje najmensiu jednotku paralelizovatelnych vypoctov, vypocty kratsie ako tato dlzka by pri rozdelovani a naslednom spajani zabrali viac casu ako bez rozdelovania. Tato dlzka je ale u roznych procesosoch rozna, tiez u roznych viacprocesorovych systemoch rozna. Celkovo ma teda vyznam rozdelovat vypocty napr. na useky, ktore trvaju 100x viac ako "cena" rozdelenia a spajania vypoctov. A tato doba potom urci, co sa vlastne paralelizovat da a co nie. Samozrejma, vsetky vypocty paralelizovat nepojdu a povedal by som ze toho bude omnoho viac, co nepojde. Kazdopadne, okolo dnesnej uzivatelskej aplikacie je mnoho dalsich veci, okrem samotneho vypoctu - napr. kreslenie okien, volanie roznych systemovych volani atd. Tieto veci by sa dali robit tak (teda program pisat tak), aby vedel pouzivat aj druhe jadro.
    Co sa tyka synchronizacie a zamykania, no tak to je proste sucast programu, ktora tam musi byt, a ked niekto nevie robit vobec singlethread programy, tak nech najprv opravi chyby v nich a potom moze robit multithread.

    Dalsia vec - na bezne veci staci single core. Ale na zatazove veci (ktorych vypocet trva velmi dlho) je vyuzitelne DC, aj quad core. Cielom DC a QC je teda priniest uzivatelovi lepsiu interaktivitu tam, kde nie je. Teda prave u tych programov, kde single core nestiha.

    Citace Původně odeslal EAGLE
    Racionálně uvažující člověk ale ví, že užitek != pouze peníze, ale taky volný čas.
    Ano presne tak. Nemam cas prepinat priority procesov .
    Nie, vazne ma stvu situacie ako ked pustim operu (ktora otvori 20 tabov v dvoch oknach) a musim asi 5s cakat. Pocas tejto doby nemozem ani menit prioritu procesov (stlacim ctrl+alt+del, kym nabehne task manager 1s, kym kliknem na operu a objavi sa menu, 2s, kym zmenim prioritu 5s a hop prave skoncila opera rendering), navyse ja chcem aby mala vysoku prioritu - kedze s nou pracujem, na druhej strane chcem aby aj pocas tohto niekolko s renreringu stranok som mohol na jednej z najskor vyrenderovanych stranok kliknut na odkaz... Skratka potrebujem viac vykonu.
    Inac firefox renderuje asi 2x pomalsie ako opera. V IE nemam taby, ani ho velmi nepouzivam tak neviem. Uplne najhorsie je, ked v tych taboch su flashe a javovske veci, to potom trva pekne dlho.

    Tiez sa vo win stava taka vec, ze spadne program a zatazi system na 100%, potom sa dost blbo pusta task manager, trva to dost dlho. U DC nie, pretoze "padnutia" su vacsinou singlethreaded (teda to spadne niekde v jednom threade) a tak mozno pohodlne program vypnut.

    Prave o tejto interaktivite to je. U dc je sanca takychto malych zasekov omnoho mensia. Ano, moze za to win planovac, ale ten tam bohuzial je taky aky je a ak nechcem menit OS, tak druhe jadro mi doda istu "plynulost".

    Pre mna je dolezitym argumentom to, ze u DC mam istotu ze single threaded aplikacia bude mat vzdy aspon 100% vykonu jadra pre seba a ostatne veci, ktore predtym na SC bezali na rovnakom procesore, teraz pobezia na druhom jadre - a teda si ich tam mozem dat viac.


    A tymto by som sa chcel nenapadne opytat ludi, ktory hodlaju upgradeovat z x2 s939 na conroe, ci by nemali nejaky procak za rozumnu cenu na predaj.
    3570K, 16G, x25-m, itx
    xj40

  14. #14

    Standardní Re: Vyznam dual core

    Citace Původně odeslal THX Zobrazit příspěvek
    zahrajem, ale nie tak dobre, ako s lepsim procesorom a rovnakou grafikou...
    O kolik moc lépe? A kolik to bude stát? U her bych za ty peníze rozhodně volil singlecore + dobrou grafiku než dualcore + špatnou grafiku.

    Citace Původně odeslal THX Zobrazit příspěvek
    http://www23.tomshardware.com/cpu.ht...=464&chart=175
    3800+/ddr800/nf5 je oproti 3200+/ddr8/nf5 o 48% rychlejsi
    A proč to teda mně na náhodně vybraných datech vyšlo +7 % ? Proč to člověku oponujícímu mi v diskuzi na Živě vyšlo v jednom případě +12 % a ve druhém (u špatně komprimovatelných dat - předpokládám video, což stejně nikdo rozumný komprimovat nebude) +31 % ? Výsledky ve WinRARu jsou tedy velmi variabilní.

    Citace Původně odeslal THX Zobrazit příspěvek
    Sme na OC fore, kde zozeniem single core procak, ktory mi da vykon ako povedzme 3.6ghz c2d?
    Kde seženu dual-core, který mi za stejnou cenu dá v single-threaded aplikacích výkon jako A64 3200+ ?

    Citace Původně odeslal THX Zobrazit příspěvek
    U DC nejde iba o efektivitu, ale aj o celkovy maximalny dosiahnutelny vykon - a ten je vyssi ako u single core.
    Když ho není možné využít, tak není.

    Citace Původně odeslal THX Zobrazit příspěvek
    A ano, multithreaded aplikacie sa horsie robia, no ale od toho tu je ta konkurencia
    WinRAR má konkurenci a obsahoval ve verzi 3.60 fatální chybu postihující pouze vícejádrové CPU.

    Citace Původně odeslal THX Zobrazit příspěvek
    Ak je teda moznostou ziskania vyssieho vykonu multihtreading, tak sa bude optimalizovat, uz len preto aby programy jednej firmy boli rychlejsie ako programy inej firmy...
    Zrovna třeba u her byly provedeny analýzy strojového kódu, ze kterých vyplynulo, že jejich programátoři se ani nenamáhali zapnout optimalizace kompilátoru (činnost, která trvá jednu minutu a kterou lze získat třeba +40 % výkonu navíc).

    Citace Původně odeslal THX Zobrazit příspěvek
    Predstav si, ze tieto aplikacie pouzivaju iste systemove volania, volania driverov atd. Tieto mozu byt v novsej verzii driveru alebo OS optimalizovane pre viacjadrove procesory.
    Toto by mělo být už teď, neboť je to tak jednodušší naprogramovat. Ale lepší driver ovládající grafickou kartu, která už tak jede na 100 % výkonu, ti toho moc navíc nepřidá.

    Citace Původně odeslal THX Zobrazit příspěvek
    Prave tu je mozne zlepsenie vykonu vyuzitim DC.
    Ano, ale o kolik? Neudělá mi to samé single-core za podstatně nižší cenu?

    Citace Původně odeslal THX Zobrazit příspěvek
    Co sa tyka synchronizacie a zamykania, no tak to je proste sucast programu, ktora tam musi byt, a ked niekto nevie robit vobec singlethread programy, tak nech najprv opravi chyby v nich a potom moze robit multithread.
    U spousty lidí to není o tom, že by to neuměli, jen tím nechtějí ztrácet čas.

    Citace Původně odeslal THX Zobrazit příspěvek
    Dalsia vec - na bezne veci staci single core. Ale na zatazove veci (ktorych vypocet trva velmi dlho) je vyuzitelne DC, aj quad core. Cielom DC a QC je teda priniest uzivatelovi lepsiu interaktivitu tam, kde nie je. Teda prave u tych programov, kde single core nestiha.
    Jak jsi sám řekl - některé zátěžové programy nelze paralelizovat.



    Citace Původně odeslal THX Zobrazit příspěvek
    Ano presne tak. Nemam cas prepinat priority procesov .
    Pokud je ti to nepohodlné nebo to tak dělat nechceš, kup si dual-core. Přesně to jsem psal v článku. Nicméně musíš se smířit s tím, že v takovém případě si za to zaplatíš těch +100 %. Pokud to pro tebe má takovou hodnotu, tak jsi zvolil správně.

    Citace Původně odeslal THX Zobrazit příspěvek
    U DC nie, pretoze "padnutia" su vacsinou singlethreaded (teda to spadne niekde v jednom threade) a tak mozno pohodlne program vypnut.
    Spousta zaseknutí GUI tě ale ani s dual-core nemine. Až mě to samotného překvapilo.

    Citace Původně odeslal THX Zobrazit příspěvek
    Pre mna je dolezitym argumentom to, ze u DC mam istotu ze single threaded aplikacia bude mat vzdy aspon 100% vykonu jadra pre seba a ostatne veci, ktore predtym na SC bezali na rovnakom procesore, teraz pobezia na druhom jadre - a teda si ich tam mozem dat viac.
    Ano, je to tak. Opět ti ale musím připomenout, že za to platíš +100 % pořizovací ceny. Kdyby oboje stálo stejně, není o čem diskutovat.

  15. #15
    Senior Member Avatar uživatele tomase
    Založen
    29.01.2004
    Bydliště
    Brno[work],Martin[home]
    Věk
    41
    Příspěvky
    1 982
    Vliv
    290

    Standardní Re: Vyznam dual core

    Prave som skusal Winar 3.60 a narast vykonu bol 100% (27MB dat, 17sekund vs. 34sekund). Vysledok je ale velmi zavisly od dat. Pri velkom mnozstve malych suborov je rozdiel maly (110MB dat www stranky rozdiel 48s vs 64s). Pri kompresii velkych suborov je ale rozdiel skutocne az onych 100%
    Naposledy upravil tomase; 22.09.2006 v 16:36.
    E4400 Ninja ¦ P35-DS3 ¦ 4x1GB DDR800 ¦ AMD HD6670 ¦ Crucial M4 64GB + WD6400AAKS + WD2500KS + 7200.10 250GB ¦ Enermax 420W ¦ NEC 3520A ¦ Centurion 5 + KAMABAY + AK-FC-03 ¦ MX510 ¦ UltraX ¦ Formula Vibration Feedback ¦ 223BW ¦ Creative T5900 + AKG K 530 ¦ not watercooled anymore

    "Pokud máte jiný názor než já, je to jasný důkaz, že se pletete." "když má 1000 pičmulínků jiný názor, jedná se o přímý důkaz, že pravdu mám já" "Jinak ke quadcore - dualcore mě vždy zdržoval, měl jsem už před 10 lety dualCPU, až quadcore je konečně rychlejší než já" "Podle některých je lepší Cialis, nicméně, pokud Vás baví píchat různé svěží mladé kusy zhruba 6 až 7 hodin denně (mám to místo posilovny), 3 hodiny spát, a zbytek pracovat, tak Viagra skutečně funguje lépe. Naprosto doporučuji. 25mg modré tabletky, a denní norma je splněna. Pak 15 hodin programování, nějaký ten hip-hop do Sennheiser sluchátek, a 3 hodiny zase spát." RH

  16. #16
    Senior Member
    Založen
    23.06.2003
    Bydliště
    Amstelveen
    Příspěvky
    1 061
    Vliv
    286

    Standardní Re: Vyznam dual core

    Citace Původně odeslal Eagle Zobrazit příspěvek
    O kolik moc lépe? A kolik to bude stát? U her bych za ty peníze rozhodně volil singlecore + dobrou grafiku než dualcore + špatnou grafiku.
    ale ja som prave pisal, ze nemam pocitac len na hry a ze vyssi vykon procesora vyuzijem aj inde a preto je pre mna prijatelnejsia kombinacia procesora a grafiky za priblizne rovnaku cenu

    Citace Původně odeslal Eagle Zobrazit příspěvek
    A proč to teda mně na náhodně vybraných datech vyšlo +7 % ? Proč to člověku oponujícímu mi v diskuzi na Živě vyšlo v jednom případě +12 % a ve druhém (u špatně komprimovatelných dat - předpokládám video, což stejně nikdo rozumný komprimovat nebude) +31 % ? Výsledky ve WinRARu jsou tedy velmi variabilní.
    pretoze vysledky zavisia od dat, mozno od rychlosti disku atd. a preto je vo winrare moznost benchmark, kde su komprimovane nahodne generovane data. Myslim ze porovnavat by sa malo podla tohto benchmarku, pretoze ten eliminuje aj vplyv disku.

    Citace Původně odeslal Eagle Zobrazit příspěvek
    Kde seženu dual-core, který mi za stejnou cenu dá v single-threaded aplikacích výkon jako A64 3200+ ?
    nikde, tak ako asi nezozenies v podstate ziadny iny procak ktory ti za rovnaku cenu da rovnaky vykon

    Citace Původně odeslal Eagle Zobrazit příspěvek
    Když ho není možné využít, tak není.
    kto vravi ze nie je mozne ho vyuzit? To je ako keby si povedal, ze kedze vacsina programov nepouziva SSE, tak tam nie su.
    Ale zopar programov (a su to prave tie "pomale" - na ktore treba dlho cakat) ich vie vyuzit.

    Citace Původně odeslal Eagle Zobrazit příspěvek
    WinRAR má konkurenci a obsahoval ve verzi 3.60 fatální chybu postihující pouze vícejádrové CPU.
    tak niekde som nasiel, ze program 7-zip je tiez multithreaded, takze ak sa nepaci winrar, tak mozes pouzivat 7-zip

    Citace Původně odeslal Eagle Zobrazit příspěvek
    Zrovna třeba u her byly provedeny analýzy strojového kódu, ze kterých vyplynulo, že jejich programátoři se ani nenamáhali zapnout optimalizace kompilátoru (činnost, která trvá jednu minutu a kterou lze získat třeba +40 % výkonu navíc).
    no bohuzial, nova doba. dnes sa niektory programatori ani neobtazuju opravovat chyby a vydavat patche ale radsej robia hned dalsiu verziu programu (staci spomenut napr. bf2)

    Citace Původně odeslal Eagle Zobrazit příspěvek
    Toto by mělo být už teď, neboť je to tak jednodušší naprogramovat. Ale lepší driver ovládající grafickou kartu, která už tak jede na 100 % výkonu, ti toho moc navíc nepřidá.
    ale sposobi to, ze v pripadoch kedy je obmedzenim procesor, to pojde lepsie

    Citace Původně odeslal Eagle Zobrazit příspěvek
    U spousty lidí to není o tom, že by to neuměli, jen tím nechtějí ztrácet čas.
    ak raz pridu do stadia, ze budu chciet aby bol ich program vykonnejsi, tak toto bude dobra moznost ziskania vykonu

    Citace Původně odeslal Eagle Zobrazit příspěvek
    Jak jsi sám řekl - některé zátěžové programy nelze paralelizovat.
    no to prave nie, povedal som ze nejde paralelizovat pod istu "granularitu", a zatazove programy, ktore trvaju napr. hodinu, myslim ze nemaju problem rozdelit celu ulohu na dva velke podvypocty, z ktorych kazdy potrva pol hodinu

    Citace Původně odeslal Eagle Zobrazit příspěvek
    Pokud je ti to nepohodlné nebo to tak dělat nechceš, kup si dual-core. Přesně to jsem psal v článku. Nicméně musíš se smířit s tím, že v takovém případě si za to zaplatíš těch +100 %. Pokud to pro tebe má takovou hodnotu, tak jsi zvolil správně.
    podme sa na to pozriet opacne - z pohladu drahsieho procesora. Aky single core si mozem kupit za cenu DC? v pripade x2 3800+ si kupim 4000+. Tento ma o 20% vyssiu freq. Vacsinou bude rychlejsi, aj ked obcas nie. Zavisi to od toho, na co ho pouzijem.
    Ale ak sa na celu vec pozriem z pohladu overclockera, tak oba procesory dostanem po OC na priblizne rovnaku frekvenciu. Potom ma ale DC vyhodu este jedneho jadra.
    To je ako keby si tvrdil ze e6400 ma lepsi pomer cena vykon ako e6600, lenze 6600vka ma vyssi nasobic a viac cache. Ak aj oba procesory dostanes na 3.6ghz (na co v pripade e6400 potrebujes drahsiu dosku ktora da 514fsb), stale vdaka vacsej cache ma 6600vka vyssi vykon.
    Takze pre overclockera ma zmysel procesor, z ktoreho dostane max. vykon, ale tento musi byt za co najnizsiu moznu cenu.
    Teda, ano aj z x6800 dostanem 3.6g, ale lepsia volba je e6600. Podobne je to pri DC vs single core. Oba pretaktujem na rovnake max. freq, ale DC bude mat stale vyhodu druheho jadra, ktore moze v pripade potreby vyuzit.

    Citace Původně odeslal Eagle Zobrazit příspěvek
    Spousta zaseknutí GUI tě ale ani s dual-core nemine. Až mě to samotného překvapilo.
    mal som p4 s HT a tych zasekov bolo menej, takze viem co mozem cakat
    skor ja som bol prekvapeny ze po prechode na k8 single core nastali obcas zaseky na miestach, kde som to necakal

    A k tomu winraru - zda sa ze na normal kompresii DC pridava viac vykonu, viz http://techreport.com/forums/viewtopic.php?t=43417 (scrollnite asi do stredu stranky, je tam dlhsi post kde je to porovnane) - a tiez nastava otazka, ci ma vobec best kompesia zmysel, ak je o tolko pomalsia a iba o trocha lepsia - ale to sa bude lisit samozrejma podla vstupnych dat a preto je podla mna najlepsia moznost porovnavania vykonu winraru na roznych zostavach vstavana moznost benchmark
    3570K, 16G, x25-m, itx
    xj40

  17. #17
    Moderátor Avatar uživatele Over
    Založen
    07.10.2002
    Bydliště
    Praha
    Věk
    53
    Příspěvky
    2 396
    Vliv
    317

    Standardní Re: Vyznam dual core

    Citace Původně odeslal Eagle Zobrazit příspěvek
    Ripovani DVDcek - Multithreaded komprese do MPEG4 produkuje nižší výstupní kvalitu než singlethreaded. Komprese do MPEG4 AVC je navíc obtížně paralelizovatelná.
    To mně zajímá, hod nějaké porovnání...popř.odkaz na test.

  18. #18

    Standardní Re: Vyznam dual core

    Ale ale, copak ze jsi to tu napsal? Ze nechapu pomer cena/performance? Jo aha, takze najednou to uz neni o tom, ze single core je lepsi nez dual-core, jak jsi porad tvrdil, ale najednou zacinas argumentovat cenou, to je mi ale najednou obrat... no jo, to ale uplne jina debata, Eagle, pomer cena vykon. Ten ma jednoznacne nejlepsi K8 sempron 2800+ za 1000kc bez dane. Rozhodne uznam, ze pro vetsinu lidi se zatim dual-core cenove nevyplati, ale o tom jsme se pokud vim nebavili. Ty jsi az do ted tvrdil, ze dual core je uplne k nicemu (krome par profi aplikaci) a ze je dokonce casto i pomalejsi (tipuju ze jen pod windows).

    Ad Xdiv/mp3: Nechapu, jak muze mit multithreaded verze cehokoli dopad na kvalitu vystupu te aplikace, pripada mi to jako chyba programatoru, ale rekneme, ze to mozne je.

    Ad hry: Kdyz pouzijes grafiku za polovinu ceny procesoru, jako jsi to udelal v tvem clanku na zive, tak vykon rozhodne bude limitovany grafikou. Kdyz to udelas obracene, tak pri nizsich rozlisenich bude limitaci CPU. A pozor, nastava doba, kdy se ve hrach stale casteji uplatnuje velmi kvalitni fyzika jako Havoc engine a predevsim AEGIA. Problem je predevsim to druhe, protoze to je driver na tu HW fyzikalni kartu, ktery ji umi i emulovat pomoci CPU a muzu te ujistit, ze to da procesoru pekne zatopit. K tomu si pripocti stale narocnejsi AI a podobny veci, takze podle me vyznam CPU zacina zase dost dramaticky stoupat. Koukni se na CPU charts na tosmhardware, nejlepe na Quake 4 nebo jine hry a pochopis. A tou jsou dosti stare hry, u novejsich to je jeste vyraznejsi.

    Ad audio codeky: no to si srandu nedelam, ocividne jsi vubec nepochopil, co mam na mysli. Kdyz pouzijes ve hre SW audio codek, tak zjistis, ze mas az o 30% nizsi framerate nez pri pouziti treba i staryho livu. Si to doma zkus, uvidis. Kdyz si zapnes EAC, ktery novejsi codeky umi emulovat, je rozdil jeste vetsi, protoze EAC predvsim v novejsich verzich je pomerne vypocetne narocny. A jelikoz ten codec bezi jako samostatny thread, dual-core zase opet co - pomuze. Jasne ze je levnejsi koupit audigy, ale i ta neco sezere.

    Jeste malou poznamku k multitaskingu, neboli k vice pustenym aplikacim. Ja bych napriklad velmi ocenil, kdybych mohl napr. hrat nejakou narocnou hru a mit pritom pusteny strongDC. Tvuj argument ze clanku, tedy ze mu mam dat nizsi prioritu je k nicemu, protoze ta hra je brzdena hlavne procesorem a i jak jiste vis, sitove operace ve woknech zerou prosesor dost a strongDC je tkay pekny zrout, takze to opravdu nepomuze.


    Clanek bych napsal rad, ale v tuto chvili na nej bohuzel nemam cas a navic nemam k dispozici zadny dualcore, abych mohl udelat nejaky benchmarky, bez kterych to nebude ono.




    Citace Původně odeslal Eagle Zobrazit příspěvek
    "Tímto jsi definitivne dokazal, ze jsi fakt ignorant. Sorry, nerad urazim lidi, ale co je moc, to je prilis." Nikdo se nebaví o Office (i když i ten může u větších výpočtů v Excelu nebo při VBA dost zatížit CPU). V aplikacích, kde je potřeba výkon, dual-core často nic nepřináší, protože tyto aplikace povětšinou nejsou na dual-core optimalizovány.

    Ripovani DVDcek - Multithreaded komprese do MPEG4 produkuje nižší výstupní kvalitu než singlethreaded. Komprese do MPEG4 AVC je navíc obtížně paralelizovatelná.

    Hudba - LAME není multithreaded aplikací a ani se jí v blízké době nestane, neboť standard MPEG Audio Layer 3 nepočítá s paralelizací. LAME by šel předělat na multithreaded při ztrátě výstupní kvality. Stejně tak mnou používané Monkey's Audio není multithreaded.

    Hry - Ty jsou většinou limitovány grafickou kartou. A pokud se budeme bavit o starších hrách, tak ty jsou limitovány singlethreaded výkonem (DOSbox není multithreaded a Windows hry hrané ve vysokém rozlišení bez 3D akcelerace byly tvořeny pro Windows 95/98 neschopné práce s vícejádrovými CPU).

    Kodeky - To si asi děláš legraci, že? AC97 kodeky se na základní desky dávají už od minulého století. Hrály se s nimi snad všechny hry a to v dobách mnohem pomalejších CPU, než jsou ty dnešní (Pentia II a III např.). I tyto mnohem pomalejší procesory byly schopné hry zvládnout.


    Opravdu mě překvapuje, že nedokážeš pochopit poměr price / performance. Takže abych ti to vysvětlil - rozumně jednající člověk se snaží získat co nejvíc při co nejmenších nákladech, tedy koupit pro jím provozované aplikace co nejrychlejší procesor za co nejméně peněz. Pakliže jednojádrový Athlon 64 3200+ stojí 2456 Kč a dvoujádrový Athlon 64 X2 3800+ 4583 Kč, jedná se o prémii za druhé jádro ve výši 87 % ceny. Ve spoustě náročných aplikacích (jako je např. LAME, hry limitované výkonem grafické karty, tvorba kontrolních součtů používaná u P2P klientů, WinRAR, Photoshop, DOSbox) není nárůst výkonu mezi těmito dvěma procesory vůbec žádný nebo je jen malý. Dvoujádrový procesor stojí hodně peněz navíc a většině uživatelů přinese jen malý nárůst výkonu (často např. nulový). Kdyby tito uživatelé zakoupili za ušetřené peníze rychlejší grafickou kartu, více RAM, druhý (nebo lepší) HDD, získají často víc.

    Čekám na tvůj oponentský článek, jak jsi v diskuzi na Živě slíbil.
    desktop: i5-2500K@3700MHz, MSI P67A-C43-B3, 2x4GB Kingston Value, Sapphire 5850 Xtreme 1GB 850/1100, 2xWD10EALX fake RAID-1, LG W2600HP-BF S-IPS,Razer DiamonBack, Seasonic SS-400ET-F3, Windows 7 x64 SP1 + ubuntu x64
    notebook: IBM T41p, 1.7 Pentium M, 14" 1400x1050, 1.5GB RAM, 40GB 4200r, Ubuntu 9.04
    ultraportable: IBM X41, 12" XGA 1.5GHz Dothan, 2GB RAM, 32GB CF Pretec 233x SSD, Ubuntu 9.10
    repro: Teufel Concept E Magnum PE 5.1

  19. #19

    Standardní Re: Vyznam dual core

    Citace Původně odeslal Petrik Zobrazit příspěvek
    Ale ale, copak ze jsi to tu napsal? Ze nechapu pomer cena/performance? Jo aha, takze najednou to uz neni o tom, ze single core je lepsi nez dual-core, jak jsi porad tvrdil, ale najednou zacinas argumentovat cenou, to je mi ale najednou obrat...
    Ty jsi vážně ignorant! Celou dobu se tady bavím o poměru cena/výkon a i ony dva články na Živě jsou o tomhle. Když na to inteligenčně nestačíš, tak se příště aspoň nenavážej.

    Citace Původně odeslal Petrik Zobrazit příspěvek
    Clanek bych napsal rad, ale v tuto chvili na nej bohuzel nemam cas a navic nemam k dispozici zadny dualcore, abych mohl udelat nejaky benchmarky, bez kterych to nebude ono.
    Výmluvy. Čas je jen otázkou priorit. Ty ses prostě srágora a bojíš se, že by tě čtenáři rozcupali na cucky, až vyplodíš ten tvůj blábol, ve kterém se ti price/performace u dual-core obhájit nepodaří.

    Citace Původně odeslal Petrik Zobrazit příspěvek
    Ten ma jednoznacne nejlepsi K8 sempron 2800+ za 1000kc bez dane. Rozhodne uznam, ze pro vetsinu lidi se zatim dual-core cenove nevyplati, ale o tom jsme se pokud vim nebavili.
    Další potvrzení toho, že vůbec nechápeš, o co běží. Když si koupím A64 3200+, tak mě bude stát víc než Sempron 2800+, ale zároveň bude mít vyšší výkon prakticky ve VŠECH aplikacích. Ušetří mi nějaký čas, který pro mě může mít nějakou cenu. Dual-core naproti tomu až na speciální případy vůbec žádný čas neušetří. Problémy jako odezva se dají řešit i bez něj, pokud mě nezajímá, že úloha běžící na pozadí bude dokončena o něco málo později (a to mě třeba u videa, když jinak surfuju na netu, nezajímá). Ostatně ani dual-core v případech s multithreaded aplikací na pozadí nebude mít odezvu nějak úžasnou.

    Citace Původně odeslal Petrik Zobrazit příspěvek
    Ty jsi az do ted tvrdil, ze dual core je uplne k nicemu (krome par profi aplikaci) a ze je dokonce casto i pomalejsi (tipuju ze jen pod windows).
    Pokud mi daný hardware vzhledem k vyšší ceně nepřinese v mém oblíbeném software žádné navýšení výkonu, je mi k ničemu.

    Citace Původně odeslal Petrik Zobrazit příspěvek
    Ad Xdiv/mp3: Nechapu, jak muze mit multithreaded verze cehokoli dopad na kvalitu vystupu te aplikace
    Evidentně nechápeš nejenom to.

    Citace Původně odeslal Petrik Zobrazit příspěvek
    Ad hry: Kdyz pouzijes grafiku za polovinu ceny procesoru, jako jsi to udelal v tvem clanku na zive, tak vykon rozhodne bude limitovany grafikou. Kdyz to udelas obracene, tak pri nizsich rozlisenich bude limitaci CPU.
    GeForce 7600GT - 4500 až 5000 Kč
    Athlon 64 3200+ - 2456 Kč

    Co že jsi měl z té matiky? Už jeden z čtenářů na Živě ti říkal, že tvé výpočty jsou lživé.

    A teď další detail - když budu mít jako uživatel nikoli 7600GT, ale třeba 7900GTX, nebudu hrát se stejnou vizuální kvalitou. To bych musel být úplný idiot, investoval bych peníze a jediný efekt by byl větší číslíčko v benchmarku. Jakožto majitel 7900GTX si proto zapnu vyšší rozlišení a antialiasing. Toto provedu do takové úrovně, kdy to grafická karta bude zvládat. Grafická karta se opět stane limitem a pro procesor se nic nezmění.

    Citace Původně odeslal Petrik Zobrazit příspěvek
    Koukni se na CPU charts na tosmhardware, nejlepe na Quake 4 nebo jine hry a pochopis. A tou jsou dosti stare hry, u novejsich to je jeste vyraznejsi.
    To je ta hra, ve které byl rozdíl téměř nulový, protože byla limitována grafickou kartou a i jednojádrový procesor jí dokázal bez problémů ovládat?

    Citace Původně odeslal Petrik Zobrazit příspěvek
    Jasne ze je levnejsi koupit audigy, ale i ta neco sezere.
    Jednak se mi nezdají tvoje čísla (skutečně zvuk zabere třeba 70 % výpočetního času hry? Protože zhruba tolik by bylo těm tvým 30 % + něco navíc při limitaci grafickou kartou) a za druhé - když zvýším ono rozlišení, procesoru nějaký čas zbude, neboť bude limitován grafikou a chvílemi se bude flákat. Dokaž, že jsou tvoje tvrzení pravdivá! Číslíčka si umím vymyslet taky.

    Citace Původně odeslal Petrik Zobrazit příspěvek
    Jeste malou poznamku k multitaskingu, neboli k vice pustenym aplikacim. Ja bych napriklad velmi ocenil, kdybych mohl napr. hrat nejakou narocnou hru a mit pritom pusteny strongDC.
    Tak to máš zjevně dost blbý počítač, protože já klidně můžu hrát i starou hru, kterou celou odedře CPU (kde není 3D akcelerace a fps limiter, tj. která chce 100 % výkonu) a přitom mi na pozadí v pohodě běhá velmi advanced klient eMule, který je nesrovnatelně propracovanější než nějaké DC++. K tomu mi tam můžou běžet i další věci jako 20 oken IE, Miranda, firewall atd.

    Citace Původně odeslal Petrik Zobrazit příspěvek
    sitove operace ve woknech zerou prosesor dost a strongDC je tkay pekny zrout, takze to opravdu nepomuze.
    Mám i sdílení dat na lokální síti a pokud nějak poznám, že ode mě někdo tahá data (rychlostí 100Mbit síťovky), tak je to jedině kvůli pevnému disku.

  20. #20
    Terorista karabínový mince Avatar uživatele PiT
    Založen
    13.09.2002
    Bydliště
    Bratislava
    Příspěvky
    4 550
    Vliv
    300

    Standardní Re: Vyznam dual core

    Eagle & Petrik:

    Chapem, ze to pre Vas bude tazke ale mozete, prosim, zmiernit ton?

    [edit]

    Peca-on-line:

    Doporucujem celu diskusiu precitat odznova
    Ano, u kodovania MP3 pri albumoch to riesia zatial takto... Ked chces ale skodovat MP3ojku, ktoru mas len jednu jedinu, tak spravis co?
    And down we go again, under the relentless wawes, into the arms of calm breakers, into bayou of forgotten dreams
    Like sand slipping through my fingers, nothing ever lasts, ever will

  21. #21

    Standardní Re: Vyznam dual core

    Citace Původně odeslal PiT Zobrazit příspěvek
    Chapem, ze to pre Vas bude tazke ale mozete, prosim, zmiernit ton?
    Bohužel to nejde. Nebyl jsem to já, kdo veřejně nazval druhého ignorantem v diskuzi na Živě. Pokud se někdo nedokáže chovat slušně, pak nevidím důvod, proč bych ho neměl považovat za víc než méněcenou formu života.

    Citace Původně odeslal Fox!MURDER Zobrazit příspěvek
    hodne good point. 99% uzivatelu netusi, ze nejaky priroty existujou. a abych byl uprimnej, tak ja mam taky radsi dualcore, nez abych se musel vrtat v prioritach v task manageru ...

    ano jde to vyresit, ale je to nepohodlne ... a pohodli jsou penize ...
    Dvě věci:
    1) Mnoho zátěžových programů umožňuje nastavit prioritu přímo ve svém rozhraní a to buďto trvale (WinRAR, Dnetc) nebo jednoduchým přepínačem (XMPEG) či pomocí command-line (LAME).
    2) Dual-core tě od nastavování priorit stejně neochrání, protože když budu mít dvě zátěžové aplikace najednou anebo jednu multithreaded, jsem tam, kde jsem byl. A všichni ti zastánci dual-core mi tu přece tvrdí, že optimalizované aplikace budou...

  22. #22

    Standardní Re: Vyznam dual core

    Citace Původně odeslal Eagle Zobrazit příspěvek
    Bohužel to nejde. Nebyl jsem to já, kdo veřejně nazval druhého ignorantem v diskuzi na Živě. Pokud se někdo nedokáže chovat slušně, pak nevidím důvod, proč bych ho neměl považovat za víc než méněcenou formu života.


    Dvě věci:
    1) Mnoho zátěžových programů umožňuje nastavit prioritu přímo ve svém rozhraní a to buďto trvale (WinRAR, Dnetc) nebo jednoduchým přepínačem (XMPEG) či pomocí command-line (LAME).
    2) Dual-core tě od nastavování priorit stejně neochrání, protože když budu mít dvě zátěžové aplikace najednou anebo jednu multithreaded, jsem tam, kde jsem byl. A všichni ti zastánci dual-core mi tu přece tvrdí, že optimalizované aplikace budou...
    kdyz budu mit dve zatezovy aplikace, tak uz zase mam dvojnasobnej vykon, stejne jako u jedny MT ... takze v obou pripadech mam prinos DC...
    Hrrrr, will you stop using people as human driven search engines? Google.com has all the answers you need.

  23. #23

    Standardní Re: Vyznam dual core

    Citace Původně odeslal Eagle Zobrazit příspěvek
    Ty jsi vážně ignorant! Celou dobu se tady bavím o poměru cena/výkon a i ony dva články na Živě jsou o tomhle. Když na to inteligenčně nestačíš, tak se příště aspoň nenavážej.
    Eagle, celou dobu se tu a i v tech clancich nebavis o pomeru cena/vykon, nebo to z toho rozhodne nevyznelo, coz potvrdilo mnoho uzivatelu pod tema clankama. Kdybys resil jen a pouze pomer cena/vykon, tak nereknu ani popel.

    Citace Původně odeslal Eagle Zobrazit příspěvek
    Výmluvy. Čas je jen otázkou priorit. Ty ses prostě srágora a bojíš se, že by tě čtenáři rozcupali na cucky, až vyplodíš ten tvůj blábol, ve kterém se ti price/performace u dual-core obhájit nepodaří.
    No ja si nejsem jisty, jestli jde nejaky clanek rozcupovat ctenari vic, nez jak se to stalo u tech tvych dvou Ted jsem si precetl tu debatu o kompilaci a dost jsem se nasmal.

    Citace Původně odeslal Eagle Zobrazit příspěvek
    "Další potvrzení toho, že vůbec nechápeš, o co běží. Když si koupím A64 3200+, tak mě bude stát víc než Sempron 2800+, ale zároveň bude mít vyšší výkon prakticky ve VŠECH aplikacích."
    Eagle, vis co znamena slovo POMER? To je jakoze zlomek (takova ta vodorovna carka), deleni, uci se to na zakladni skole... Ty tedy tvrdis, ze A64 3200+ je vice nez 2x rychlejsi nez Sempron 2800+? Stoji totiz 2x tolik (2tis oproti 1tis), takze pokud ovladas deleni, musi ti byt jasne, ze aby mel lepsi pomer cena/vykon, musi byt min 2x rychlejsi, coz bude asi pomekud problem, ze? Takze kecy o IQ si nech priste prosim od cesty.

    Citace Původně odeslal Eagle Zobrazit příspěvek
    Evidentně nechápeš nejenom to.

    GeForce 7600GT - 4500 až 5000 Kč
    Athlon 64 3200+ - 2456 Kč

    Co že jsi měl z té matiky? Už jeden z čtenářů na Živě ti říkal, že tvé výpočty jsou lživé.
    http://www.czechcomputer.cz/product.jsp?artno=39833 coz je prakticky GT se 128MB, stoji 3168.
    http://www.czechcomputer.cz/product.jsp?artno=39155 E6300 je za 5586. Dobre, neni to dvounasobek, trochu jsem to prehnal, ale presne receno 1.76 nasobek.Samozrejmne jsem mel totiz na mysli to core 2 duo. Jinak z matematiky jsem mel na MFF UK vetsinou za dve, takze uznavam, ze nic moc.Spokojen?

    Citace Původně odeslal Eagle Zobrazit příspěvek
    A teď další detail - když budu mít jako uživatel nikoli 7600GT, ale třeba 7900GTX, nebudu hrát se stejnou vizuální kvalitou. To bych musel být úplný idiot, investoval bych peníze a jediný efekt by byl větší číslíčko v benchmarku. Jakožto majitel 7900GTX si proto zapnu vyšší rozlišení a antialiasing. Toto provedu do takové úrovně, kdy to grafická karta bude zvládat. Grafická karta se opět stane limitem a pro procesor se nic nezmění.
    No ne! Konecne, za celou dobu nasi debaty zrejmne jediny rozumny argument, ktery od tebe slysim. Ano, na tom neco je. Ale jak jsem uz napsal asi 20x, jiz niny jsou hry na ktere single core proste nestaci a stacit nebude a bude to cim dal tim horsi. My tu porad ale mluvime o prumernem FPS, ktere je jak jiste vis na dve deci. Duleizte je min. FPS a tam, alespon co jsem cetl na webu, DC hodne pomaha. Ale jeste jedna vec, o ktere urcite vis. Ono to nikdy neni tak, ze brzdi jenom CPU nebo jenom grafika, neni tam proste zadna ostra hranice. Vzdy to je o tom, ze to trochu brzdi oboje, pokud je ta sestava alespon trochu vyvazena a pouzijes alespon trochu rozumne rozliseni. Dam priklad: muj oblibeny Ghost Recon AW. Pri 800x600 a min detailech cca 50FPS, jjasne to tedy brzdi CPU. Kdyz ale postupne zvysuji rozliseni a detaily, neni to tam, ze by tam teh 50FPS zustalo nejaou dobu a az kdyz by to zacala limitovat grafika, by to zacalo klesat, ale pri i mirmen zvyseni detailu nebo rozliseni zacne FPS pomalu klesat az na nejakych 20-30 pri 1280x1024 a max detailech. Proste pri beznych podminkach jsou momenty, kdy to brzdi jak CPU tak grafika. Takze i kdyz mam nic moc grafiku a podle tede to brzdi pouze ona, lepsi procesor z ni vetsinou dokaze dostat par FPS navic.


    Citace Původně odeslal Eagle Zobrazit příspěvek
    To je ta hra, ve které byl rozdíl téměř nulový, protože byla limitována grafickou kartou a i jednojádrový procesor jí dokázal bez problémů ovládat?
    Tu du dum dum... tesne vedle, Eagle, to je ta hra, ve ktere je rozdil 65%
    ve prospech dualcore: http://www23.tomshardware.com/cpu.ht...=506&chart=166
    A je to navic predpokladam bez zvuku, se zvukem by byl rozdil jeste vetsi.

    Citace Původně odeslal Eagle Zobrazit příspěvek
    Jednak se mi nezdají tvoje čísla (skutečně zvuk zabere třeba 70 % výpočetního času hry? Protože zhruba tolik by bylo těm tvým 30 % + něco navíc při limitaci grafickou kartou) a za druhé - když zvýším ono rozlišení, procesoru nějaký čas zbude, neboť bude limitován grafikou a chvílemi se bude flákat. Dokaž, že jsou tvoje tvrzení pravdivá! Číslíčka si umím vymyslet taky.
    Nekde na netu se vali bechmark, uz nevim kde, rozdil byl kolem 30% FPS dolu pri pouziti codeku. U liva to bylo cca 8-10%.

    Citace Původně odeslal Eagle Zobrazit příspěvek
    Tak to máš zjevně dost blbý počítač, protože já klidně můžu hrát i starou hru, kterou celou odedře CPU (kde není 3D akcelerace a fps limiter, tj. která chce 100 % výkonu) a přitom mi na pozadí v pohodě běhá velmi advanced klient eMule, který je nesrovnatelně propracovanější než nějaké DC++. K tomu mi tam můžou běžet i další věci jako 20 oken IE, Miranda, firewall atd.
    Souhlas, pocitac ma dost blby, mam totiz single-core K8 na 2.76GHz s 1GB dost rychle RAM. Nejak jsem nepochopil tvuj argument, ze muzes hrat i starou hru Ja se nebavim o doomovi 2, ale o hrach typu FEAR ci Ghost Recon, pri kterych vadi i blbe ICQ, o DC nebo siti ani nemluve. Zkus si jednu z nich pustit, idkyz na tom slide-show, ktere budes mit, asi stejne nic nepoznas. Jeste poznamka. Ja mluvil o strongDC, ktery je podle me pomerne propracovany(a zere dost CPU), ale je mi jasne, ze ta tvoje vec musi byt nutne nejlepsi na svete.


    Citace Původně odeslal Eagle Zobrazit příspěvek
    Ty jsi vážně ignorant! Celou dobu se tady bavím o poměru cena/výkon a i ony dva články na Živě jsou o tomhle. Když na to inteligenčně nestačíš, tak se příště aspoň nenavážej.


    Výmluvy. Čas je jen otázkou priorit. Ty ses prostě srágora a bojíš se, že by tě čtenáři rozcupali na cucky, až vyplodíš ten tvůj blábol, ve kterém se ti price/performace u dual-core obhájit nepodaří.


    Další potvrzení toho, že vůbec nechápeš, o co běží. Když si koupím A64 3200+, tak mě bude stát víc než Sempron 2800+, ale zároveň bude mít vyšší výkon prakticky ve VŠECH aplikacích. Ušetří mi nějaký čas, který pro mě může mít nějakou cenu. Dual-core naproti tomu až na speciální případy vůbec žádný čas neušetří. Problémy jako odezva se dají řešit i bez něj, pokud mě nezajímá, že úloha běžící na pozadí bude dokončena o něco málo později (a to mě třeba u videa, když jinak surfuju na netu, nezajímá). Ostatně ani dual-core v případech s multithreaded aplikací na pozadí nebude mít odezvu nějak úžasnou.


    Pokud mi daný hardware vzhledem k vyšší ceně nepřinese v mém oblíbeném software žádné navýšení výkonu, je mi k ničemu.


    Evidentně nechápeš nejenom to.


    GeForce 7600GT - 4500 až 5000 Kč
    Athlon 64 3200+ - 2456 Kč

    Co že jsi měl z té matiky? Už jeden z čtenářů na Živě ti říkal, že tvé výpočty jsou lživé.

    A teď další detail - když budu mít jako uživatel nikoli 7600GT, ale třeba 7900GTX, nebudu hrát se stejnou vizuální kvalitou. To bych musel být úplný idiot, investoval bych peníze a jediný efekt by byl větší číslíčko v benchmarku. Jakožto majitel 7900GTX si proto zapnu vyšší rozlišení a antialiasing. Toto provedu do takové úrovně, kdy to grafická karta bude zvládat. Grafická karta se opět stane limitem a pro procesor se nic nezmění.


    To je ta hra, ve které byl rozdíl téměř nulový, protože byla limitována grafickou kartou a i jednojádrový procesor jí dokázal bez problémů ovládat?


    Jednak se mi nezdají tvoje čísla (skutečně zvuk zabere třeba 70 % výpočetního času hry? Protože zhruba tolik by bylo těm tvým 30 % + něco navíc při limitaci grafickou kartou) a za druhé - když zvýším ono rozlišení, procesoru nějaký čas zbude, neboť bude limitován grafikou a chvílemi se bude flákat. Dokaž, že jsou tvoje tvrzení pravdivá! Číslíčka si umím vymyslet taky.


    Tak to máš zjevně dost blbý počítač, protože já klidně můžu hrát i starou hru, kterou celou odedře CPU (kde není 3D akcelerace a fps limiter, tj. která chce 100 % výkonu) a přitom mi na pozadí v pohodě běhá velmi advanced klient eMule, který je nesrovnatelně propracovanější než nějaké DC++. K tomu mi tam můžou běžet i další věci jako 20 oken IE, Miranda, firewall atd.


    Mám i sdílení dat na lokální síti a pokud nějak poznám, že ode mě někdo tahá data (rychlostí 100Mbit síťovky), tak je to jedině kvůli pevnému disku.
    Naposledy upravil Petrik; 22.09.2006 v 14:47.
    desktop: i5-2500K@3700MHz, MSI P67A-C43-B3, 2x4GB Kingston Value, Sapphire 5850 Xtreme 1GB 850/1100, 2xWD10EALX fake RAID-1, LG W2600HP-BF S-IPS,Razer DiamonBack, Seasonic SS-400ET-F3, Windows 7 x64 SP1 + ubuntu x64
    notebook: IBM T41p, 1.7 Pentium M, 14" 1400x1050, 1.5GB RAM, 40GB 4200r, Ubuntu 9.04
    ultraportable: IBM X41, 12" XGA 1.5GHz Dothan, 2GB RAM, 32GB CF Pretec 233x SSD, Ubuntu 9.10
    repro: Teufel Concept E Magnum PE 5.1

  24. #24

    Standardní Re: Vyznam dual core

    Citace Původně odeslal Petrik Zobrazit příspěvek
    Eagle, celou dobu se tu a i v tech clancich nebavis o pomeru cena/vykon, nebo to z toho rozhodne nevyznelo, coz potvrdilo mnoho uzivatelu pod tema clankama. Kdybys resil jen a pouze pomer cena/vykon, tak nereknu ani popel.
    Jak to že ne? Spousta lidí pochopila, o čem oba články jsou. Proč se našlo tolik lidí, kteří mi děkovali a pozastavovali se nad omezeností ostatních, kteří tam jen nadávají a ohání se subjektivními dojmy? Stejně jako ne každý má na to vystudovat vysokou školu a odnést si z ní různé pohledy na svět, tak ne každý je dostatečně na výši pochopit mé články. Ale pro takové lidi já prostě nepíšu.

    Citace Původně odeslal Petrik Zobrazit příspěvek
    No ja si nejsem jisty, jestli jde nejaky clanek rozcupovat ctenari vic, nez jak se to stalo u tech tvych dvou Ted jsem si precetl tu debatu o kompilaci a dost jsem se nasmal.
    Myslíš ty omezence, kteří se zmohli jen na to označit mě za idiota a povědět mi něco o jejich čistě subjektivních, ničím nepodložených "faktech"? Například Hulána, který ukázal screenshot ze Správce úloh se zakrytými sloupečky s vytížením tak, aby nedal najevo nepohodlný fakt, že i single-core zvládne neintenzivní multitasking úplně v pohodě? Dobře to vystihl jeden z obhájců dual-core v první diskuzi - že mít dual-core je fajn, i kdyby to měl být jen psychologický efekt.


    Citace Původně odeslal Petrik Zobrazit příspěvek
    Eagle, vis co znamena slovo POMER? To je jakoze zlomek (takova ta vodorovna carka), deleni, uci se to na zakladni skole... Ty tedy tvrdis, ze A64 3200+ je vice nez 2x rychlejsi nez Sempron 2800+? Stoji totiz 2x tolik (2tis oproti 1tis), takze pokud ovladas deleni, musi ti byt jasne, ze aby mel lepsi pomer cena/vykon, musi byt min 2x rychlejsi, coz bude asi pomekud problem, ze? Takze kecy o IQ si nech priste prosim od cesty.
    Zde je vidět, že neuvažuješ vůbec racionálně. Seš v tomto typický čecháček zaměřený jen a pouze na peníze. Racionálně uvažující člověk ale ví, že užitek != pouze peníze, ale taky volný čas. Tedy pokud mi onen A64 oproti Sempronu přinese vyšší rychlost v situacích, kdy to potřebuju, pak mi ušetří nějaký čas, který pro mě má také nějakou cenu. Je jen na mě, nakolik si cením svého volného času. Stejně tak mi dual-core může v některých situacích přinést užitek, nicméně narozdíl od rychlejšího single-core je počet takových situací omezen, a proto vyvstává otázka, zda se nevyplatí za stejnou cenu koupit rychlejší single-core (a abys konečně pochopil moje stanovisko - mně by se to vyplatilo, jiným možná ne).


    Citace Původně odeslal Petrik Zobrazit příspěvek
    http://www.czechcomputer.cz/product.jsp?artno=39833 coz je prakticky GT se 128MB, stoji 3168.
    Ceny GTčka jsou takové, jaké jsem uvedl.

    Citace Původně odeslal Petrik Zobrazit příspěvek
    http://www.czechcomputer.cz/product.jsp?artno=39155 E6300 je za 5586. Dobre, neni to dvounasobek, trochu jsem to prehnal, ale presne receno 1.76 nasobek.
    1,76x možná vzhledem k tebou zvolené ne-GT kartě.


    Citace Původně odeslal Petrik Zobrazit příspěvek
    jiz niny jsou hry na ktere single core proste nestaci a stacit nebude a bude to cim dal tim horsi.
    Myslíš třeba ten Quake 4, kterým se furt tak oháníš a kde je rozdíl mizivý?

    Citace Původně odeslal Petrik Zobrazit příspěvek
    Duleizte je min. FPS
    U FEAR jsem měřil minimální fps. Výsledek jsi viděl, ne?

    Citace Původně odeslal Petrik Zobrazit příspěvek
    Vzdy to je o tom, ze to trochu brzdi oboje
    A právě proto máš posílit oboje, že? Jenže máš jen jedny peníze, tak si rozmysli, zda posílíš grafiku nebo CPU. Já mám jasno.

    Citace Původně odeslal Petrik Zobrazit příspěvek
    Tu du dum dum... tesne vedle, Eagle, to je ta hra, ve ktere je rozdil 65%
    Víš, já nehraju hry v rozlišení neadekvátním možnostem grafické karty. Pokud ty ano, je to tvoje volba.

    Citace Původně odeslal Petrik Zobrazit příspěvek
    Nekde na netu se vali bechmark, uz nevim kde, rozdil byl kolem 30% FPS dolu pri pouziti codeku. U liva to bylo cca 8-10%.
    Důkaz? Jaké rozlišení, jaká grafika?

    Citace Původně odeslal Petrik Zobrazit příspěvek
    Ja se nebavim o doomovi 2, ale o hrach typu FEAR ci Ghost Recon, pri kterych vadi i blbe ICQ, o DC nebo siti ani nemluve.
    Kdybys věděl něco o starších počítačových hrách, nemohl bys toto nikdy říct. Onu totiž starší hru počítá CPU a grafická karta je tam jen jako 2D zobrazovací zařízení. CPU se snaží dosáhnout co nejvyššího počtu fps a s rostoucím rozlišením se zátěž na CPU zvyšuje exponenciálně. Pokud si tedy takovou hru nastavím na rozlišení, které bude co nejvyšší a zároveň ho CPU zvládne, i tady budu mít možnost pozorovat všechny interakce, které se budou dít na pozadí v okamžiku, kdy některá z aplikací začne chtít vysoký výkon. Bohužel pro tebe se mi žádný z takových problémů nestává - Miranda normálně vyhodí popup (a ano, normálně si při tom vezme hodně výkonu CPU), eMule začne hashovat výsledný soubor, po síti se ode mě stahuje.

    Citace Původně odeslal Petrik Zobrazit příspěvek
    Zkus si jednu z nich pustit, idkyz na tom slide-show, ktere budes mit, asi stejne nic nepoznas. Jeste poznamka. Ja mluvil o strongDC, ktery je podle me pomerne propracovany(a zere dost CPU), ale je mi jasne, ze ta tvoje vec musi byt nutne nejlepsi na svete.
    Strong DC++ neznám, ale vím, jaké jsou možnosti eMule a jaké byly možnosti DC++. Má to tvoje DCčko bezserverovou síť založenou na pavučině sestavené z jednotlivých uživatelů, kteří si předávají kontakty na další uživatele a kteří každý se stará o část vyhledávání v rámci celé sítě?

Informace o tématu

Users Browsing this Thread

Toto téma si právě prohlíží 1 uživatelů. (0 registrovaných a 1 anonymních)

Podobná témata

  1. dual core notas s grafickou buducnostou
    Založil Lord Skullhead v sekci fóra Nákupní poradna
    Odpovědí: 3
    Poslední příspěvek: 10.04.2006, 18:48
  2. jak je to s tim dual channelem?
    Založil vaga v sekci fóra Intel čipové sady
    Odpovědí: 26
    Poslední příspěvek: 06.08.2005, 19:43
  3. P4 2.8GHz vykonnejsi nez dual opteron 240 na linuxu?
    Založil Petrik v sekci fóra AMD procesory
    Odpovědí: 6
    Poslední příspěvek: 20.09.2004, 08:56
  4. Ma vubec Dual chanel u AMD vyznam?
    Založil Uncle Fucker v sekci fóra NVIDIA čipové sady
    Odpovědí: 25
    Poslední příspěvek: 19.02.2003, 00:02
  5. Jake pameti pro dual channel?
    Založil Evils v sekci fóra Paměti
    Odpovědí: 6
    Poslední příspěvek: 02.02.2003, 02:22

Pravidla přispívání

  • Nemůžete zakládat nová témata
  • Nemůžete zasílat odpovědi
  • Nemůžete přikládat přílohy
  • Nemůžete upravovat své příspěvky
  •