Ale ale, copak ze jsi to tu napsal? Ze nechapu pomer cena/performance? Jo aha, takze najednou to uz neni o tom, ze single core je lepsi nez dual-core, jak jsi porad tvrdil, ale najednou zacinas argumentovat cenou, to je mi ale najednou obrat... no jo, to ale uplne jina debata, Eagle, pomer cena vykon. Ten ma jednoznacne nejlepsi K8 sempron 2800+ za 1000kc bez dane. Rozhodne uznam, ze pro vetsinu lidi se zatim dual-core cenove nevyplati, ale o tom jsme se pokud vim nebavili. Ty jsi az do ted tvrdil, ze dual core je uplne k nicemu (krome par profi aplikaci) a ze je dokonce casto i pomalejsi (tipuju ze jen pod windows).

Ad Xdiv/mp3: Nechapu, jak muze mit multithreaded verze cehokoli dopad na kvalitu vystupu te aplikace, pripada mi to jako chyba programatoru, ale rekneme, ze to mozne je.

Ad hry: Kdyz pouzijes grafiku za polovinu ceny procesoru, jako jsi to udelal v tvem clanku na zive, tak vykon rozhodne bude limitovany grafikou. Kdyz to udelas obracene, tak pri nizsich rozlisenich bude limitaci CPU. A pozor, nastava doba, kdy se ve hrach stale casteji uplatnuje velmi kvalitni fyzika jako Havoc engine a predevsim AEGIA. Problem je predevsim to druhe, protoze to je driver na tu HW fyzikalni kartu, ktery ji umi i emulovat pomoci CPU a muzu te ujistit, ze to da procesoru pekne zatopit. K tomu si pripocti stale narocnejsi AI a podobny veci, takze podle me vyznam CPU zacina zase dost dramaticky stoupat. Koukni se na CPU charts na tosmhardware, nejlepe na Quake 4 nebo jine hry a pochopis. A tou jsou dosti stare hry, u novejsich to je jeste vyraznejsi.

Ad audio codeky: no to si srandu nedelam, ocividne jsi vubec nepochopil, co mam na mysli. Kdyz pouzijes ve hre SW audio codek, tak zjistis, ze mas az o 30% nizsi framerate nez pri pouziti treba i staryho livu. Si to doma zkus, uvidis. Kdyz si zapnes EAC, ktery novejsi codeky umi emulovat, je rozdil jeste vetsi, protoze EAC predvsim v novejsich verzich je pomerne vypocetne narocny. A jelikoz ten codec bezi jako samostatny thread, dual-core zase opet co - pomuze. Jasne ze je levnejsi koupit audigy, ale i ta neco sezere.

Jeste malou poznamku k multitaskingu, neboli k vice pustenym aplikacim. Ja bych napriklad velmi ocenil, kdybych mohl napr. hrat nejakou narocnou hru a mit pritom pusteny strongDC. Tvuj argument ze clanku, tedy ze mu mam dat nizsi prioritu je k nicemu, protoze ta hra je brzdena hlavne procesorem a i jak jiste vis, sitove operace ve woknech zerou prosesor dost a strongDC je tkay pekny zrout, takze to opravdu nepomuze.


Clanek bych napsal rad, ale v tuto chvili na nej bohuzel nemam cas a navic nemam k dispozici zadny dualcore, abych mohl udelat nejaky benchmarky, bez kterych to nebude ono.




Citace Původně odeslal Eagle Zobrazit příspěvek
"Tímto jsi definitivne dokazal, ze jsi fakt ignorant. Sorry, nerad urazim lidi, ale co je moc, to je prilis." Nikdo se nebaví o Office (i když i ten může u větších výpočtů v Excelu nebo při VBA dost zatížit CPU). V aplikacích, kde je potřeba výkon, dual-core často nic nepřináší, protože tyto aplikace povětšinou nejsou na dual-core optimalizovány.

Ripovani DVDcek - Multithreaded komprese do MPEG4 produkuje nižší výstupní kvalitu než singlethreaded. Komprese do MPEG4 AVC je navíc obtížně paralelizovatelná.

Hudba - LAME není multithreaded aplikací a ani se jí v blízké době nestane, neboť standard MPEG Audio Layer 3 nepočítá s paralelizací. LAME by šel předělat na multithreaded při ztrátě výstupní kvality. Stejně tak mnou používané Monkey's Audio není multithreaded.

Hry - Ty jsou většinou limitovány grafickou kartou. A pokud se budeme bavit o starších hrách, tak ty jsou limitovány singlethreaded výkonem (DOSbox není multithreaded a Windows hry hrané ve vysokém rozlišení bez 3D akcelerace byly tvořeny pro Windows 95/98 neschopné práce s vícejádrovými CPU).

Kodeky - To si asi děláš legraci, že? AC97 kodeky se na základní desky dávají už od minulého století. Hrály se s nimi snad všechny hry a to v dobách mnohem pomalejších CPU, než jsou ty dnešní (Pentia II a III např.). I tyto mnohem pomalejší procesory byly schopné hry zvládnout.


Opravdu mě překvapuje, že nedokážeš pochopit poměr price / performance. Takže abych ti to vysvětlil - rozumně jednající člověk se snaží získat co nejvíc při co nejmenších nákladech, tedy koupit pro jím provozované aplikace co nejrychlejší procesor za co nejméně peněz. Pakliže jednojádrový Athlon 64 3200+ stojí 2456 Kč a dvoujádrový Athlon 64 X2 3800+ 4583 Kč, jedná se o prémii za druhé jádro ve výši 87 % ceny. Ve spoustě náročných aplikacích (jako je např. LAME, hry limitované výkonem grafické karty, tvorba kontrolních součtů používaná u P2P klientů, WinRAR, Photoshop, DOSbox) není nárůst výkonu mezi těmito dvěma procesory vůbec žádný nebo je jen malý. Dvoujádrový procesor stojí hodně peněz navíc a většině uživatelů přinese jen malý nárůst výkonu (často např. nulový). Kdyby tito uživatelé zakoupili za ušetřené peníze rychlejší grafickou kartu, více RAM, druhý (nebo lepší) HDD, získají často víc.

Čekám na tvůj oponentský článek, jak jsi v diskuzi na Živě slíbil.