2riksa a RS:

Ano to je přesně ono, na jednu stranu tvrdíte, že dochází už objednávkou k uzavření smlouvy a tedy údajně existuje nárok na odstoupení od smlouvy, na druhou stranu ale nemáme žádnou "normální" páku, jak donutit zákazníka zboží odebrat, protože on se prostě necítí něčím takovým vázán, takže jakoby vlastně žádná smlouva neexistovala. Skutečně si to každý upravuje, jak se mu zlíbí.

2tomase:

Především ty si to upravuješ, jak se ti to hodí a využíváš toho, že každý pes jiná ves. Názory na tuto problematiku prostě nejsou jednotné, ale musíš uznat, že důvodem existence těchto paragrafů v občanovi není ochrana samotné smlouvy na dálku, ale ochrana zákazníků, kterým při nákupu na dálku není umožněno jejich základní právo - tedy předvedení a vyzkoušení výrobku. A i když je možné, že to ze zákona nevyplývá jasně (ostatně který zákon je absolutně srozumitelný), tak mi tento argument prostě nevymluvíš, ať už vznikne smluvní vztah jakkoliv / kdykoliv, pokud máš možnost zboží při nákupu vyzkoušet, není důvod pro žádnou ochrannou lhůtu, protože se nelišíš od zákazníka, který k nám přijde na blink bez rezervace a něco v našem kamenném obchodě koupí a v jehož případě už prostě není vůbec pochyb, kdy smlouvu uzavírá (přímo při prodeji).