Výsledky 1 až 25 z 52

Téma: Reklamace-Softcom

Hybrid View

Předcházející příspěvek Předcházející příspěvek   Další příspěvek Další příspěvek
  1. #1
    Administrátor mince Avatar uživatele Jezevec
    Založen
    08.10.2002
    Bydliště
    Teplice
    Příspěvky
    6 738
    Vliv
    300

    Standardní Re: Reklamace-Softcom

    2Vykuk: ALe zakone rika zcela jasne, ze zaruka = MINIMALNI (a statem takto garantovana) doba zivotnosti. Vyrobek by mel bezne vydrzet mnohonasobne dele a ze envydrzi je jen a jen problem prodejcu, na ktere je tato zodpovednost prenesena.

    Jakmile bude kvalita prodavanych vyrobku odpovidat tomuto pozadavku, a jejich poruchovost tedy bude minimalni, nebude proc odmitat zakaznikovy vratit $.

    2Petrik: Nevim jak ty, ale ja kdyz neco reklamuju, tak to vzdy reklamuju komplet (vetsinou vcetne orig krabice) a samo si kompletnost nechavam potvrdit (a uz se mi samo vratila jen hola vec => prachy zpet).
    IMPROBE AMOR, QUID NON MORTALIA PECTORA COGIS - krutá jsi, lásko, kam až ty doženeš smrtelná srdce -- Vergilius
    Mnoho je prostředků, které léčí lásku, ale žádný není spolehlivý.
    S tím, čeho se na nás dopustili druzí se už nějak vyrovnáme. Horší je to s tím, čeho jsme se na sobě dopustili sami.
    -- Francois La Rochefoucauld
    Nabídnout přátelství tomu, kdo chce lásku, je jako dát chleba tomu, kdo umírá žízní.

  2. #2
    Senior Member mince
    Založen
    07.10.2002
    Bydliště
    Brno
    Věk
    45
    Příspěvky
    1 278
    Vliv
    300

    Standardní Re: Reklamace-Softcom

    2Jezevec: já vím co říká zákon a nepopírám to, proto jsem psal, že jsem pro to "odchytit si svého poslance".

    Mám prostě filozofický problém s tím, že:
    ad1) je odpovědnost za kvalitu přenesena na prodejce, přičemž za ni dle selského rozumu zodpovídá výrobce (dobře, ještě bych byl ochoten uvažovat o dovozci v případě zahraničních výrobců),
    ad2) pokud se vrací peníze za výrobek, který byl používán skoro celou dobu záruky, tak se vrací plná částka a vůbec nikoho nezajímá, že jej spotřebitel po celou dobu využíval dejme tomu k plné spokojenosti (ve výsledku to pak je, jakoby měl skutečně věc pronajatou s nulovým nájmem a složil na něj pouze jistinu (platbu za zboží)).

    Prostě mi celá logika záruk a reklamací připadá v aktuální české (evropské) podobě hodně ujetá a ochrana spotřebitele je hnána až ad absurdum. A to prosím nepíšu jako obchodník, ale jako zákazník, spotřebitel, protože je mi popravdě žinantní, když jdu třeba po skoro dvou letech vrátit vadnou věc, tak mi prodejce vysází celou cenu a já přitom vím z praxe obchodníka, že na tom bude tratnej jak sviňa (proč? protože na úrovni obchodník dodavatel je to obvykle upraveno tak, že prodejce dostane zpět pouze aktuální hodnotu zboží).
    AMD Ryzen 7 7800X3D | MSI MAG CORELIQUID E360 | MSI B650 GAMING PLUS WIFI | Kingston FURY 32GB DDR5-6000 | MSI GeForce RTX 4070 SUPER 12G VENTUS 2X OC | NVMe Samsung SSD 970 EVO 500GB | WD Blue 3D NAND SSD 1TB | MSI Vigor GK50LP + Logitech MX Master 3 + Xbox ONE Controler | Fortron CUT593P & Corsair RM650x | 27" HP 27xq | Windows 11 Pro 64bit | Synology NAS DS214 2TB | connected by Vodafone 500M/30M

  3. #3
    Senior Member mince Avatar uživatele meteor
    Založen
    27.02.2006
    Bydliště
    Baťatown
    Příspěvky
    1 458
    Vliv
    276

    Standardní Re: Reklamace-Softcom

    2 Vykuk: pokud tvůj post "vezmu" odzadu, tak mi vyjde: jelikož jsou v ČR / EU záruční a reklamační podmínky nastaveny tak, jak jsou, pak by cílem výrobců měla být snaha o "dokonalý" produkt, který nebude poruchový a tudíž nebudou ani reklamace (= žádná špatná pověst, žádné finanční vícenáklady, spokojení uživatelé a spokojení prodejci). A to z prostého důvodu: trh by se pak "vyčistil" od těch, kteří produkují a prodávají nedokonalý produkt.
    Že je to nesmysl je snad jasné. Ale bylo by to fajný

    Závěr: nezabývat se tím, co nemám šanci ovlivnit = klidnější život, méně starostí a více nervů
    "Nejhorší není to, čeho jsme se dopustili na ostatních, ale to, co jsme spáchali sami na sobě."

    Intel i5-8400 (CF) | GB Z370 Aorus Gaming K3 | Kingston 2x8GB HyperX Predator 3000MHz | GeForce GTX 560Ti | Samsung 860 Pro 512GB | SB X-Fi Gamer | Asus 2014L1T | Seasonic Focus Plus 550W | SilentiumPC Armis AR7 TG | EIZO EV 2455 | Marantz PM6006 plus Wharfedale Diamond 230 + Audio-Technica ATH-T500 | Windows 10 Pro

  4. #4
    Senior Member mince Avatar uživatele puki
    Založen
    17.05.2003
    Bydliště
    Bratislava
    Příspěvky
    683
    Vliv
    290

    Standardní Re: Reklamace-Softcom

    Citace Původně odeslal Vykuk Zobrazit příspěvek
    ...
    ad2) pokud se vrací peníze za výrobek, který byl používán skoro celou dobu záruky, tak se vrací plná částka a vůbec nikoho nezajímá, že jej spotřebitel po celou dobu využíval dejme tomu k plné spokojenosti (ve výsledku to pak je, jakoby měl skutečně věc pronajatou s nulovým nájmem a složil na něj pouze jistinu (platbu za zboží)).
    ...
    A co strateny cas, nemoznost vyuzivat dany vyrobok, atd... ked mi niekto zacne vycislovat stratu hodnoty pouzivanim, ja si zacnem narokovat stratu pohodlia nefunkcnostou. Ono su na to paky aj dneska a zo zakaznikov ich moc nevyuziva a ked vyuzije predajca sa riadne cuka. Alebo aj taketo pravo by predajcovia najradsej zobrali ??

    BTW som jeden z tych co si zaruku priplatia kupov v renomovanom eshope ci kamenaku. A ked ma niekto chce odrbavat na zaruke tak potom penim... Vid napr takmer nemoznost reklamovat mobil (standardny vysledok: oxidacia - neuznane)
    Naposledy upravil puki; 12.10.2009 v 14:59.

  5. #5
    Promovaný inženýr mince Avatar uživatele Doktor-Prase
    Založen
    14.05.2003
    Bydliště
    Strakonice/Praha 7
    Věk
    42
    Příspěvky
    1 129
    Vliv
    301

    Standardní Re: Reklamace-Softcom

    Kdybyste vedeli, jakym zpusobem se vyrabeji/navrhuji auta, mozna byste prestali resit "zanedbatelne" IT polozky.

    PS: Nemam tolik penez/casu, abych si kupoval nejlevnejsi zbozi. Plati od IT pres boty az k domaci elektronice.
    Naposledy upravil Doktor-Prase; 12.10.2009 v 15:26.
    1) BigPiG System mk2 Phenom II x4 955; 4x2048MB DDR3; MSI FX890-GD70; CF 5830; VelociRaptor 300GB + 2xSeagate SV35.5 2TB RAID1 + Samsung F1 750GB + Samsung F2 1,5TB;Lian Li PC-8FIB; 2408WFP
    2) PigPics E-500 + ZD 1445 + ZD 4015 + SanDisk ExtremeIII 4GB + Lexar Premium 1GB - IndoCertified
    3) Pig@Work CATIA V5 r14-r18 @ Precision T5500: Intel W5590, Quadro FX3800 & Dell Ultrasharp U2410 & SpacePilot guaranteeing a minimum of 120 clicks per minute
    4) PigFun Ubuntu 9.10 @ Corsair Flash Voyager 16GB @ Mobile PiG - HP nw8240 M770; FireGL v5000; 15.4" @ 1920x1200; 1+1GB RAM
    5) MiniPig Lenovo X201i: i3 370M; 12" 1280x800 matte; 2GB DDR3 RAM; 6+ hours battery lifetime

  6. #6

    Standardní Re: Reklamace-Softcom

    2Vykuk: Já zase nechápu dvouletou záruku jako životnost daného produktu. Když koupím monitor za 15K, tak rozhodně nejsem srozumněn s tím, že se mi za dva roky a jeden den rozpadne a já si budu muset kupovat nový. To bych na tom byl "tratnej jak sviňa" zase já.

    O toho se také odvíjí výpočet jakési amortizace. To když odhlédneme od toho, že jsem si produkt nepronajal, ani nekoupil na leasing. Má se odvíjet od záruční doby, nebo od předpokládané životnosti (kod ji určí?). Nebo má snad zboží po uplynutí záruky nulovou hodnotu?
    Naposledy upravil Max Casper; 12.10.2009 v 19:15. Důvod: vypadnuté slůvko "byl".

  7. #7

    Standardní Re: Reklamace-Softcom

    Jen upozornim, ze je treba dbat toho, aby nase planeta nedopadla jako jista planeta ve stoparove pruvodci, ktera zkrachovala kvuli tomu, ze se vyrabeli stale horsi a hrosi pary bot....
    desktop: i5-2500K@3700MHz, MSI P67A-C43-B3, 2x4GB Kingston Value, Sapphire 5850 Xtreme 1GB 850/1100, 2xWD10EALX fake RAID-1, LG W2600HP-BF S-IPS,Razer DiamonBack, Seasonic SS-400ET-F3, Windows 7 x64 SP1 + ubuntu x64
    notebook: IBM T41p, 1.7 Pentium M, 14" 1400x1050, 1.5GB RAM, 40GB 4200r, Ubuntu 9.04
    ultraportable: IBM X41, 12" XGA 1.5GHz Dothan, 2GB RAM, 32GB CF Pretec 233x SSD, Ubuntu 9.10
    repro: Teufel Concept E Magnum PE 5.1

  8. #8
    Senior Member minceVIP Avatar uživatele riksa
    Založen
    08.10.2002
    Bydliště
    Tam, kde je puding (Praha)
    Věk
    45
    Příspěvky
    2 975
    Vliv
    329

    Standardní Re: Reklamace-Softcom

    2MaWa: ja te argumentaci rozumim a v zasade potvrzujes to, co rikam - ze je to problem ceny, kterou trh (alias ti prodejci, kteri maji tu silu) nastavuje, a ze jsou na tom biti mensi prodejci.
    ten problem ma samozrejme dva aspekty - pokud reseni nizko nastavenych cen budou prodejci namisto navysenim cen resit nerespektovanim zakonu, tak to povede k diverzifikaci zakazniku, stejne jako v pripade, kdy zakaznik primarne voli podle ceny. v zasade tak budou zakaznici, kteri jsou ochotni zaplatit za bezproblemovy prubeh reklamace vyssi cenu (nebo nizsi cenu ale s ferovou reklamaci), a zakaznici, kteri k tomu ochotni nebudou (a tito ojebove skonci u ojebu-prodejcu tak jako tak). stejne tak na druhou stranu tenhle stav bude trvat tak dlouho, dokud zakaznici neprijdou na to, ze za lepsi kvalitu je zapotrebi si priplatit a netrvat na dumpingovych cenach; to bude trvat asi dele, protoze to je odpovida pristupu ceske spolecnosti ke spotrebnim vecem obecne (jidlo za vsechny...).
    i3 3240@default || Gigabyte Z77-D3H || 2x4GB Kingston DDR3 1600 || Sapphire 7750@default|| Default cooling || WD 500AAKS + Samsung F2 1.5TB || Lite-on 1673 || Corsair HX520 || Chieftec DX-01BL-D-U || MS Natural Keyboard 4000 || Logitech MX1000 || HP LP2065
    "Der Kaiser Franz Straka", 3/11/05 in lidovky.cz: "Pokud vím, svět byl stvořen Adamem a Evou a u toho bychom měli zůstat."

  9. #9
    Administrátor mince Avatar uživatele Jezevec
    Založen
    08.10.2002
    Bydliště
    Teplice
    Příspěvky
    6 738
    Vliv
    300

    Standardní Re: Reklamace-Softcom

    Jen podotknu, ze ti, kteri si jsou ochotni priplatit vetsinou zaroven kupuji produkty, u kterych je kvalita(zivotnost) nejakym zpusobem overena a to zaroven vede k tomu, ze "lepsi" prodejci neprodavaji smejdy a tudiz nemusi reklamace resit (nebo jen ve velice omezene mire). Takze ve finale je spokojenost oboustrana - prodejce ma minimum reklamaci a diky o neco vyssim cenam to minimum reklamaci resi dle prani zakaznika.

    Smutny je, ze v nekterych oborech si ani za penize kvalitu nekoupite :/ (viz napr nedavny thread se stavbou domu na klic vs svepomoci).
    IMPROBE AMOR, QUID NON MORTALIA PECTORA COGIS - krutá jsi, lásko, kam až ty doženeš smrtelná srdce -- Vergilius
    Mnoho je prostředků, které léčí lásku, ale žádný není spolehlivý.
    S tím, čeho se na nás dopustili druzí se už nějak vyrovnáme. Horší je to s tím, čeho jsme se na sobě dopustili sami.
    -- Francois La Rochefoucauld
    Nabídnout přátelství tomu, kdo chce lásku, je jako dát chleba tomu, kdo umírá žízní.

Informace o tématu

Users Browsing this Thread

Toto téma si právě prohlíží 1 uživatelů. (0 registrovaných a 1 anonymních)

Podobná témata

  1. FAQ + nekolik citaci z ruznych webu
    Založil Jezevec v sekci fóra Reklamace a §
    Odpovědí: 7
    Poslední příspěvek: 11.08.2007, 17:13
  2. Softcom - reklamace desky
    Založil macher v sekci fóra Reklamace a §
    Odpovědí: 10
    Poslední příspěvek: 27.04.2007, 11:20
  3. Reklamacni rad - softcom
    Založil Jezevec v sekci fóra Reklamace a §
    Odpovědí: 2
    Poslední příspěvek: 24.05.2005, 14:50
  4. Reklamace medii DVD - Softcom
    Založil Aigor v sekci fóra Reklamace a §
    Odpovědí: 11
    Poslední příspěvek: 06.01.2005, 07:45
  5. Průzkum reklamace v HK
    Založil Michal-Tučný v sekci fóra Reklamace a §
    Odpovědí: 4
    Poslední příspěvek: 13.09.2003, 23:03

Pravidla přispívání

  • Nemůžete zakládat nová témata
  • Nemůžete zasílat odpovědi
  • Nemůžete přikládat přílohy
  • Nemůžete upravovat své příspěvky
  •