Neberte to ako ohradovanie sa, snazim sa len vysvetlit svoju situaciu

O profi aplikacie sa uz nejaky ten cas nezaujimam to je pravda, skor sa zaujimam o tvorbu opensource a mnohokrat som len milo prekpvapeny.

Pocitac nieje urceny priamo na profi pouzivanie k zvukovym ucelom, ale je urceny k testovaniu Software a zistovania jeho kompatibility s roznymi verziami systemu Windows od 9x po Vistu, eventuelne MS-Dos + funguje ako moj osobny PC.

Ladenie hardware je konicek, ktory doplnuje to ze z casu na cas robim testy betaverzii software z opensource dielni. Su medzi nimi aj hry ktorym sa sem tam hodi aby to otestoval niekto s prave takouto zvukovkou a tiez by som chcel pridat podporu OpenAL pre tych vyvojarov ktory by chceli overovat jeho funkcnost.

Zvukove karty pre mna boli do znacnej miery velka neznama. Dlhsi cas mi unikali jak mechanizmy fungovania tak realne limity, alebo potreby takehoto zariadenia - co obcas vyustovalo v nevysvetlitelnu nefunkcnost niektorych veci. A to velmi nemam rad.

Tuto kartu vlastnim asi tak rok a pol, bol uz trochu problem ju zohnat prave v prevedeni SB0100 a vzhladom na to ze predavajuci mi k nej nedal CD s ovladacmi tak chvilu trvalo kym som zohnal nieco pouzitelne s cim som sa dopracoval k plnej palete zvukovych efektov.

WDM Format ovladaca som si zvolil pretoze dlhodobo mi prax na Win98SE ukazala ze su proste lepsie. Aj vo funkcnosti aj v stabilite.

Pre testovanie EAXu pouzivam takmer lubovolnu hru ktora podporuje tento subor efektov.

Pre testovanie 4.1 zvuku pouzivam standardne DVD so surround zvukom, k prehravaniu pouzivam Media Player Classic. Opensource zalezitost, s velkym mnozstvom nastaveni.

Na testovanie SPDIF CD IN pouzivam vyhradne Windows Media Player 9.0.

S WDM verziou ovladacov mi pracuje aj program od Creativu Surround Mixer 2.0 ktory umoznuje jak konfiguraciu reproduktorov, ich testovanie a nasledne aj zapinanie roznych zvukovych efektov priamo v prostredi windows.

Aby som zhrnul par problemov:

Som trochu prekvapeny ze jediny program ktory spolupracuje s SPDIF CD vstupom je len Windows Media Player 9. Hladal by som radsej nejaky alternativny prehravac ale bohuzial vsetky moderne uz pracuju na principe grabovania. Zvuk ma bohuzial tendenciu sa zosekat...

AC3 dekodovanie sa mi pocas vikendu podarilo rozlusknut. Funguje to spravne pokial je pouzity "System default" audio renderer, resp "Default Directsound".

Viac nez stereo zvuk + efekt cez Surround mixer.
V tomto bode som narazil na isty druh nekompatibility ktory si neviem vysvetlit. Vysledny efekt je ticho. Ziadny zvuk. Ak chcem robit betatesty hier ktore by chceli implementovat jak podporu eaxu tak viackanalovy zvuk tak musim mat nejake objektivne vysvetlenie tohoto javu. Jedine co predpokladam je ze Surround mixer vyuziva ASIO ktoreho uplne technicke specifikacie (mimo to ze to moj kolega pouziva ako elektronicke gitarove combo) nemam.

OpenAL
Rozhranie skusam pomocou hry Prey ktora ma tento standard podporovat, avsak nedosahujem s touto hrou plnu funkcnost. Na Win9x aj na Win Vista su na to objektivne dovody, na Win2k a XP ma testovanie caka.

Sb Live je stale istym druhom etalonu medzi zvukovkami co podporuje aj jeho velmi siroka podpora na rozne OS, preto k testovaniu HW akcelerovaneho zvuku tento kus Hardware urobi dost vela prace.