Skla na f/1.0 určitě ne, mimoto pro CDAF může znamenat extrémně malá DOF problém.
no-X: nevíš, jaká byla hodnota toho Sonnaru v roce 32? Pokud se nepletu, tak to bylo nejrychlejší sklo té doby?
Skla na f/1.0 určitě ne, mimoto pro CDAF může znamenat extrémně malá DOF problém.
no-X: nevíš, jaká byla hodnota toho Sonnaru v roce 32? Pokud se nepletu, tak to bylo nejrychlejší sklo té doby?
[PC] i7-3770K @4.5 GHz w/Noctua NH-D14 SE2011 | 32 GB Patriot G2 | Asus P8Z77-V Deluxe | Crucial M4 256 GB | 2x WD20EZRX RAID1 | BD-RE LG GBW-H20L | Sapphire HD7750 Ultimate | Enermax Revolution87+ 550W | Antec Solo II | Asus Xonar Phoebus + AKG K271 MkII | NEC PA231W + SVII + Spyder3EE
[Photo] Nikon D700 + MB-D10 | AF-S 16-35/4G VR | AF-S 24-120/4G VR | AF-S 50/1.4G | AF-S 60/2.8G | AF-S 85/1.8G | AF-S 70-200/2.8G VRII | TC-17E II | SB-900 | Transcend cards | Heliopan + Formatt filters | Gitzo support | Kata + Tamrac bags
You're guaranteed to miss 100% of the shots you don't take. (Wayne Gretzky)
Původní cenu nevím, ani ji nikde poznamenanou nemám (pokud bys chtěl, mohl bych to zkusit zjistit).
V té době existovaly i světelnější designy, ale buďto nebyly určené pro kinofilm, nebo byly pouze na úrovni vzorků.
Astro-Berlin mělo ve 30. letech projekční 50/0.95, Zeiss měl 50/1.5 Biotar pro filmové kamery, Schneider měl už ve 20. letech Xenon 50/1.5, ale jen vzorky, v roce 30 už f/1.2, ale ten se taky nedostal do výroby, v roce 32 nový design 50/1.5, taky nebyl vyráběný. Lee v roce 34 f/1.1, ten se tedy už vyráběl, ale víc o něm nevím.
Hlavním problémem těch objektivů byla absence antireflexních vrstev, což při věštím množství přechodů sklo-vzduch degradovalo kontrast a ostrost. Proto taky byla taková tendence návrhy uzpůsobovat tak, aby byly čočky spojené do tripletů nebo dubletů. Dnes se naopak tripletům všichni vyhýbají, protože je to náročnější na výrobuJinak většina pozdějších supersvětlých designů (50-60. léta) byly většinou lehce přepracované objektivy původně určené pro filmové kamery - což nebyl nejlepší přístup, protože kinofilmové políčko bylo větší a design s tím nepočítal (silně neostré okraje a vinětace: Zunow, Canon...)
ICE29: mělo by být o mnoho snazší navrhnou sklo pro rangefinder s "políčkem" 13x10mm, které při f/1.2 bude ostré, než sklo se stejnými parametry pro zrcadlovku s FF médiem. Problém je jen v tom, že se vývoj cca 50 let ubíral jiným směrem. Otázkou je, jestli to půjde se současnou výpočetní technikou dohnat.
senzory pro DF - DSLR | senzory pro DF - kompakty a EVF | senzory pro DF - mosaic masky | senzory pro DF - full-color masky | filtry pro DF #1 / #2 | tisk DF na inkoustech od Canonu | M42 skla pro DSLR | Thoriové sklo a M42 objektivy
Neděkujte, nenadávejte, pokud se vám něco líbí nebo nelíbí, používejte prosím reputaci (tj. ikonka s vahami pod avatarem)
No, stačí se podívat na skla na Leice M - jak mohou být supersvětelná pevná skla malá a obvykle i jednoduchá co do návrhu.
no-X: mně jen zaujala ta zmínka o ceně, protože si nemyslím, že tenkrát to bylo laciné sklo, ale nic konkrétního o tomhle kusu nevím ...
[PC] i7-3770K @4.5 GHz w/Noctua NH-D14 SE2011 | 32 GB Patriot G2 | Asus P8Z77-V Deluxe | Crucial M4 256 GB | 2x WD20EZRX RAID1 | BD-RE LG GBW-H20L | Sapphire HD7750 Ultimate | Enermax Revolution87+ 550W | Antec Solo II | Asus Xonar Phoebus + AKG K271 MkII | NEC PA231W + SVII + Spyder3EE
[Photo] Nikon D700 + MB-D10 | AF-S 16-35/4G VR | AF-S 24-120/4G VR | AF-S 50/1.4G | AF-S 60/2.8G | AF-S 85/1.8G | AF-S 70-200/2.8G VRII | TC-17E II | SB-900 | Transcend cards | Heliopan + Formatt filters | Gitzo support | Kata + Tamrac bags
You're guaranteed to miss 100% of the shots you don't take. (Wayne Gretzky)
Někteří uživatelé si to už řeší po svém
![]()
senzory pro DF - DSLR | senzory pro DF - kompakty a EVF | senzory pro DF - mosaic masky | senzory pro DF - full-color masky | filtry pro DF #1 / #2 | tisk DF na inkoustech od Canonu | M42 skla pro DSLR | Thoriové sklo a M42 objektivy
Neděkujte, nenadávejte, pokud se vám něco líbí nebo nelíbí, používejte prosím reputaci (tj. ikonka s vahami pod avatarem)
No-X: Pěkný, docela rád bych viděl nějaké výstupy, odkud máš ty fotky?
2 0 1 3 2 0 1 3 2 0 1 3 2 0 1 3 2 0 1 3 2 0 1 3 2 0 1 3 M --- zɔ˙ƃuıʞɔolɔɹǝʌo
0 P F 1 0 0 1 1 0 0 1 1 2 P F 1 0 0 1 1 0 0 1 1 0 P F 1 M --- oʌǝɹɔloɔʞıuƃ˙ɔz
1 F P 0 1 0 1 0 1 0 1 0 1 F P 0 1 0 1 0 1 0 1 0 1 F P 0 X --- zɔ˙ƃuıʞɔolɔɹǝʌo
2 1 0 3 2 1 0 3 2 1 0 3 2 1 0 3 2 1 0 3 2 1 0 3 2 1 0 3 III --- oʌǝɹɔloɔʞıuƃ˙ɔz
Moje to není, prodával ho (objektiv s redukcí) kamarád člověka z jednoho fóra na ebai. A prodal: za necelých $1200...
senzory pro DF - DSLR | senzory pro DF - kompakty a EVF | senzory pro DF - mosaic masky | senzory pro DF - full-color masky | filtry pro DF #1 / #2 | tisk DF na inkoustech od Canonu | M42 skla pro DSLR | Thoriové sklo a M42 objektivy
Neděkujte, nenadávejte, pokud se vám něco líbí nebo nelíbí, používejte prosím reputaci (tj. ikonka s vahami pod avatarem)
A ještě pokračování: Xenon 25/0.95 s redukcí na m4/3... to dělá na cropu krásných 50/0.95
![]()
senzory pro DF - DSLR | senzory pro DF - kompakty a EVF | senzory pro DF - mosaic masky | senzory pro DF - full-color masky | filtry pro DF #1 / #2 | tisk DF na inkoustech od Canonu | M42 skla pro DSLR | Thoriové sklo a M42 objektivy
Neděkujte, nenadávejte, pokud se vám něco líbí nebo nelíbí, používejte prosím reputaci (tj. ikonka s vahami pod avatarem)
Toto téma si právě prohlíží 1 uživatelů. (0 registrovaných a 1 anonymních)