Tohle spolehlive umej pouze nejake vektorove zalozene experimentalni deskopy pod linux, co je mi znamo. Ve vsech ostatnich prostredich se pri zvetseni pisma zmenej proporce jednotlivych grafickych elementu. Kazdopadne je zajimave, jestli se do budoucna bude vyvoj zobrazovadel bude vyvijet cestou zvysovani DPI - zatim tomu nic nenasvedcuje.
Audiotrak Prodigy HD2 (2xOPA2134PA + LT1364) => Little Dot I+ (WE408A + AD8022) => Sennheiser HD555@595
Asus Xonar D1 => Technics SU-A800 => Tesla 2xARN6608 + ARV-104
CUBE> Ryzen 7 7700X + Arctic Lq Frzr III ◦ 64 GB DDR5-6000 ◦ ASUS TUF B650PLUS ◦ ASUS RTX3060 OC 12GB ◦ Kingston KC3000 2TB ◦ SS G12 GM-650 Gold ◦ Samsung S27A800 4K
WORK> HP EliteBook 845 G9 ◦ Ryzen 5 PRO 6550 ◦ 32 GB DDR3 ◦ 2048 GB nVME SSD ◦ 14.1" 1920x1080 LED + 2x 32" Dell 4K ◦ Win11 Enterprise
SERVER> HP ProLiant Microserver Gen8 ◦ Intel Core i5-3540T ◦ 16 GB DDR3 ◦ 180 GB SSD + 2x4 TB WD RED + 2x16 TB Toshiba ◦ 10GbE NIC
PHOTO> Canon EOS 70D ◦ EF 70-200/4L ◦ EF-S 10-18 STM ◦ EF 50/1.8II ◦ EF-S 40/2.8 STM ◦ Yongnuo YN-568EX ◦ Tamrac 5534
HOMECINEMA> TV Samsung UE55Q55T 55" 4K ◦ DVD Pioneer DV-310K ◦ AVR Yamaha RX-V359 ◦ SPK Dexon Allegro 5.0
OTHERSTUFF> Mikrotik RB760iGS ◦ Mikrotik CSS610 ◦ Mikrotik CRS326 ◦ UniFi WLAN ◦ Xerox B235 ◦ Canon PiXMA MG5350
Nebude, je to úplně zbytečné. Už dávno bylo naměřeno, že člověk ze 40-50cm (ideální zorná vzdálenost pro administrativní práci kvůli akomodaci - ať už čtení z papíru nebo monitoru) rozliší detail zhruba 0,2mm. 1% jedinců s extrémně dobrým zrakem možná 0,15mm. Tohle si klidně zjistíte z 50 let staré učebnice ergonomie.
Zrak se nijak zásadně nevyvíjí, takže bohatě stačí dosáhnout té velikosti bodu 0,2mm a dál už je změna nepozorovatelná.
Tudíž se dá čekat, že v budoucnu DPI lehce vzroste, tak aby se velikost bodu zmenšila z těch dnešních asi 0,27mm na 0,2mm, ale určitě ne na stonásobek nebo tisícinásobek.
Samozřejmě něco jiného jsou třeba monitory do 3D brýlí atd.
Naposledy upravil bukva; 02.02.2009 v 12:07.
Myšlení zkresluje realitu.
On by stacil napr. 3-5 nasobek, aby se zarizeni dostalo nekam k 300dpi - to uz je srovnatelne s kvalitou tiskarny, hlavne na renderingu fontu by to bylo znat neskutecne.
Audiotrak Prodigy HD2 (2xOPA2134PA + LT1364) => Little Dot I+ (WE408A + AD8022) => Sennheiser HD555@595
Asus Xonar D1 => Technics SU-A800 => Tesla 2xARN6608 + ARV-104
Ehm, co ma aplikace spolecnyho s velikosti pisma ? Aplikace pouziva sluzby OS => posle proste string a OS ho nejak zobrazi. (samo, pokud aplikace pouziva OS a ne vlastni zobrazovani)
Pokud vim (zas tak do detailu to nesleduju), tak jak KDE tak Gnome tohle umi bez problemu. KDE 4ka by dokonce mela mit vse kompletne jako SVG.
IMPROBE AMOR, QUID NON MORTALIA PECTORA COGIS - krutá jsi, lásko, kam až ty doženeš smrtelná srdce -- Vergilius
Mnoho je prostředků, které léčí lásku, ale žádný není spolehlivý.
S tím, čeho se na nás dopustili druzí se už nějak vyrovnáme. Horší je to s tím, čeho jsme se na sobě dopustili sami. -- Francois La Rochefoucauld
Nabídnout přátelství tomu, kdo chce lásku, je jako dát chleba tomu, kdo umírá žízní.
Ve Windows se rozhodej napr. tabulky a vzhled u nevhodne naprogramovanych aplikaci.Původně odeslal Jezevec
No urcite na tom jsou daleko lepe nez vylozene rastrove orientovane rozhrani Windows. Na druhou stranu - u Windows je vse site na miru nizkemu DPI monitoru, proto v nich vypada prave tato drobna grafika (ikonky, fonty atd.) lepe.Pokud vim (zas tak do detailu to nesleduju), tak jak KDE tak Gnome tohle umi bez problemu. KDE 4ka by dokonce mela mit vse kompletne jako SVG.
Jinak, jsou-li dneska vsechny hlavni okeni operacni systemy (Win Vista/7, MacOS, Linux s kompozitnim desktopem) uz zalozene na renderingu 3D karet, tak zvetseni veskere rastove grafiky napr. 3 nasobne a do toho rendering fontu a vektorove grafiky v nativnim rozliseni by nebyl az zas tak velky technologicky problem.
Audiotrak Prodigy HD2 (2xOPA2134PA + LT1364) => Little Dot I+ (WE408A + AD8022) => Sennheiser HD555@595
Asus Xonar D1 => Technics SU-A800 => Tesla 2xARN6608 + ARV-104
to Doc_Zenith:
čo si hovoril ohladne Nvidie a menenia rozlíšenia pri non-native hrách, tak ATI má pre tento účel technologiu zvanú "alternate pixel center". Presne neviem ako funguje, ale približne by to malo meniť centrovanie pixelov. Nikdy som si ale rozdiel nevšimol.
to Peca_On_Line:
U Morrowindu sa stávalo to že sa zmenšovali písmená v hre, zmenšovali sa itemy v inventári a vlastne sa zmenšili všetky veci ktoré neboli priamo 3D. Nešla pritom nastaviť iná veľkosť písmen a tak podobne. Rovnaký jav bol aj u Halflife.
v horších prípadoch ale dochádza k zmene podania perspektívy, kriveniu objektov ktoré sú na okrajoch obrazu, k atypickému podaniu textúr (z ich pôvodne ostrého obrazu ostane len mastný fľak a tento jav bol u morrowindu dosť zlý, u halflife kde sa nepozeralo na nádherné šaty to nijak zvlášť nevadilo).
U mafie som tento jav s textúrami pozoroval tiež (pri rozlíšení 1600x1200) ale nebola to nejaká strašná katastrofa. Ideálne rozlíšenie (jak pre náročnosť na HW tak pre vizuálny zážitok) sa pohyboval medzi 800x600 a 1280x1024.
u takých rozlíšení sa preto lepšie využije velký monitor - u malého by sme museli čumieť poriadne blízko. Preto si myslím že medzi rozlíšením a veľkosťou plochy monitora je súvis ktorý by mal užívateľ brať v úvahu a počítať s tým.
to jezevec:
naprosto súhlasím s tým o kancl počítači a na doma i mapovaním pixelov.
späť k tématu:
Obecne ak poviem úplne konkrétne čo mi na LCD vadí tak sú to dve veci:
1. Natívne rozlíšenie
tu dúfam v to že sa začnú vyrábať LCD s omnoho vyššími rozlíšeniami než dnes - hlavne kvôli možnostiam znížiť dopady tejto vlastnosti, ale sú tu určité fyzické limity. ved uvidíme
2. čierna ktorá sa často zdá byť podaná že je pol milimetra za obrazom, alebo vyvoláva dojem čiernej diery v obrazovke.
dúfam že u novších LCD (kde sa ráta že nebudú podsvecované, ale svietiť bude samotná tekutina v pixeloch) bude tento jav potlačený.
Abit VH6-T mod "Immolator" * Intel Pentium III-S "Tualatin" 1.400@1,628Mhz * PQI SDR SDRAM PC133CL3 @ 155CL2 - 1,5 Gb * Asus Radeon x850XT 256mb * Pinnacle 300i * Creative SoundBlaster LIVE! * Adaptec 19160 * Intel PRO GT 10/1000 * Seagate Cheetah 15k 73GB * Windows 98SE
A tomu se řiká LCD? No to je jedno.....
The best Unreal Tournament maniac.
Toto téma si právě prohlíží 1 uživatelů. (0 registrovaných a 1 anonymních)