Pánové, myslím, že se mýlíte - při focení s bleskem napřímo trvá expozice objektu v popředí prakticky pouze délku toho záblesku. Při intenzitě světla blesku oproti okolnímu osvětlení není možné, aby jiné než bleskové světlo mělo vliv na pohybovou neostrost a délka expozice se nastavuje zásadně jen kvůli úrovni světla v pozadí a zachování atmosféry.
Zkráceně řečeno - krátký čas a blesk napřímo dělá přepálené objekty v černém tunelu. Hanzi, zkus si někdy nastavit blesk jako sytémový a manuálně expozici na nejdelší rozumný čas a co největší díru. Dlouhá expozice vytáhne barvy pozadí do velmi realistické podoby a přiblýsknutí jen "zmrazí" objekt v popředí bez významného přepalu, protože systémový blesk při dlouhé expozici nedá takovou "ránu"...
EDIT: Pro představu přikládám fotku z velké místnosti (ateliéru), osvětlené jen několika žárovkami u stropu. Čas 1/6s, clona f3,5 a blesk napřímo do ksichtu (viz. EXIF). V pozadí kompletně zachovaná barevná i světelná atmosféra ateliéru, na objektu žádný přepal nebo neostrost...