Výsledky 1 až 25 z 605

Téma: ATI Radeon HD4850 / HD4870 - info, testy, recenze

Hybrid View

Předcházející příspěvek Předcházející příspěvek   Další příspěvek Další příspěvek
  1. #1
    Senior Member Avatar uživatele DOC_ZENITH
    Založen
    24.05.2005
    Bydliště
    Praha 14 hloubětín.
    Příspěvky
    1 296
    Vliv
    268

    Standardní Re: ATI Radeon HD4850 / HD4870 - info, testy, recenze

    No já nejsem ani fanatik, ani Nvidiot, ale já tuhle architekturu co teď ATI má nepovažuji za nikterak převratnou, má na to až moc trhlin. Jednak bezvýznamné DX10.1, marketing NV ho zabil už před uvedenim. Tentokrát to prostě ATI už opravdu přehnala se snahou se drát techologicky dopředu za předpokladu že možná časem se to využije. To vše v kombinaci s nulovym marketingem a lobingem (v porovnání s NV). Co nám to přineslo, čip kterej má moderní metodu FSAA, která je, ačkoliv prakticky vůbec nezatěžuje paměť, v mnoha hrách poměrně pomalá (ala když vyšla R600 její často horší výkon při FSAA jak R580). Měli tam minimálně nechat klasický FSAA + shader resolve jako možnost kdyby to bylo nutné, jako má G80.

    Nemusíme tam hledat konkrétní brzdu, kdybychom mohli jen tak pořád držet architekturu a jen do čipu dávat další a další jednotky, tak by to tu vypadalo jinak. NV by byla furt u NV40 technologie, kde se držela až k G71, protože v PS3 je stejně takovej čip, takže porty těchto her by běžely dobře. Zkrátka teoreticky 2x takovej výkon tu není a to ani zdaleka a já říkám, že 4870 ukáže, že pamětí to taky neni. Proč, to můžem jen odhadovat. Zkrátka ATI jen zvětšila svůj současný čip, je rychlejší, vítězí a padá přesně tam co jeho předchůdce, jen je celkově rychlejší.

    To samý ale udělala NV. GT200, to je dost zastaralej čip. Je to taková tlustá G80. Čip hotovej už dávno. To že ho NV nevydala si vysvětluji žádnou konkurencí v té třídě a tudiž možností jej upravit aby tam byla slušná režie spotřeby a akcelerace HD videa. Toť vše. PCB je evidentně staré, napájecí část podobná G80, (9800GTX má novější), to vše podtrhuje přítomnost Nvio čipu. 240 jednotek, všichni čekaly ty nové efektivnější co má 9600GT, ale nic, jsou tam ty staré, bodeď by ne když je to čip starší jak G92. Ta karta tu má své místo, díky bohu konečně posun ve výkonu aniž by to bylo SLI, cena taky neni strašná, ale nic naplat, čekalo se víc. Od obouch karet se čekalo víc. ATI konečně vydala čip co se vyrovná prastaré G80 vydané listopad 2006, za tom jim máme tleskat ? Cena a poměr cena výkon je perfektní to jo, ale...... Ňák se nám ten vývoj zpomalil.

    Stejnak je to fuk, prakticky všechny hry budou porty z konzolí, a tam máme R500, nebo pozměněnou G70, takže žádné DX 10 se neprosadí, žádná síla unifikovaných shaderů ATI karet taky ne.
    Naposledy upravil DOC_ZENITH; 21.06.2008 v 21:04.
    The best Unreal Tournament maniac.

  2. #2

    Standardní Re: ATI Radeon HD4850 / HD4870 - info, testy, recenze

    Citace Původně odeslal DOC_ZENITH Zobrazit příspěvek
    Tentokrát to prostě ATI už opravdu přehnala se snahou se drát techologicky dopředu za předpokladu že možná časem se to využije. To vše v kombinaci s nulovym marketingem a lobingem (v porovnání s NV).
    DX10.1, které je zadarmo jak finančně (nic za něj zákazníci nepřiplácejí), tak z hlediska architektury (RV770 není větší než G92, která DX10.1 nepodporuje). Takže není jediný důvod podporu DX10.1 kritizovat. Tobě snad překáží? nVidia se teď se schazováním DX10.1 může snažit jak chce; poté, co se v recenzích RV770 objevily testy AC s DX10.1, už jí to moc platné nebude...



    Citace Původně odeslal DOC_ZENITH Zobrazit příspěvek
    Co nám to přineslo, čip kterej má moderní metodu FSAA, která je, ačkoliv prakticky vůbec nezatěžuje paměť, v mnoha hrách poměrně pomalá (ala když vyšla R600 její často horší výkon při FSAA jak R580).
    Mícháš hrušky a jablka. Během pomalého resolve pass na R6xx mohly průběžně probíhat datové přenosy, takže se zátěž na sběrnici rozložila a byla využita efektivněji. RV770 má FSAA mnohem rychlejší, takže je opět více závislý na rychlosti dodávání dat.

    Pokud byl výkon R600 horší než R580, byl to bug v driverech, což nijak nesouvisí s konkrétní implementací FSAA v čipu.

    Citace Původně odeslal DOC_ZENITH Zobrazit příspěvek
    Měli tam minimálně nechat klasický FSAA + shader resolve jako možnost kdyby to bylo nutné, jako má G80.
    Můžeš zkusit ATi poslat životopis, třeba tě vezmou na pozici chief-architect of R900

    Citace Původně odeslal DOC_ZENITH Zobrazit příspěvek
    Nemusíme tam hledat konkrétní brzdu, kdybychom mohli jen tak pořád držet architekturu a jen do čipu dávat další a další jednotky, tak by to tu vypadalo jinak.
    Jenže skutečnost je jiná.

    Citace Původně odeslal DOC_ZENITH Zobrazit příspěvek
    Zkrátka teoreticky 2x takovej výkon tu není a to ani zdaleka a já říkám, že 4870 ukáže, že pamětí to taky neni.
    Důvodů je několik a paměti jsou jeden z nich. Nevím, jestli sleduješ testy a novinky, ale pár základních srovnání HD4850 a HD4870 tu už bylo a propady s FSAA má HD4870 nižší. To je prostě fakt, se kterým nic neuděláš.

    Citace Původně odeslal DOC_ZENITH Zobrazit příspěvek
    Zkrátka ATI jen zvětšila svůj současný čip, je rychlejší, vítězí a padá přesně tam co jeho předchůdce, jen je celkově rychlejší.
    Nevím, jaké jsi četl recenze, nebo odkud bereš informace, ale asi ti uniklo, že RV770 není "větší" RV670, jak se očekávalo, ale že jde o zcela přepracovanou architekturu, která se v mnoha ohledech chová úplně jinak, než RV670. Používá zcela nový paměťový řadič, texturovací jednotky jsou přepracované, ROPs jsou přepracované, uspořádání jednotlivých výpočetních jednotek v blocích je přestavěno oproti oběma předchozím generacím (R6xx i R5xx), propady výkonu při FSAA jsou nesrovnatelně nižší, rozdíl mezi 4x a 8x je v mnohých hrách prakticky nulový, CFAA režimy jsou mnohem rychlejší a použitý je i nový systém komunikace mezi čipy, takže nárůsty výkonu v CF jsou dost jinde, než tomu bylo na RV670.

    Citace Původně odeslal DOC_ZENITH Zobrazit příspěvek
    To samý ale udělala NV. GT200, to je dost zastaralej čip. Je to taková tlustá G80. Čip hotovej už dávno. To že ho NV nevydala si vysvětluji žádnou konkurencí v té třídě a tudiž možností jej upravit aby tam byla slušná režie spotřeby a akcelerace HD videa. Toť vše. PCB je evidentně staré, napájecí část podobná G80, (9800GTX má novější), to vše podtrhuje přítomnost Nvio čipu. 240 jednotek, všichni čekaly ty nové efektivnější co má 9600GT, ale nic, jsou tam ty staré, bodeď by ne když je to čip starší jak G92.
    1. že nebyla vydána dříve, je věcí problémů s výrobním procesem a bugfixingem, který je u čipu z 1,4 miliardy tranzistorů časovou náročností někde jinde, než u G70/G71, které byly pětinové (pokud by byla G200 připravená podle původních plánů, nevydávala by nVidia GX2, která jí na pověsti nepřidala a G200 posunula do pozice produktu překonávajícího svého předchůdce o mizerných 15%...
    2. NVIO nesouvisí se stářím návrhu, ale se snížením výrobních nákladů a zvýšením výtěžnosti (výrobní proces bez analogu je levnější; likvidace 600m2 čipu jen kvůli tomu, že má defekt v I/O obvodech, je moc velký luxus i pro nVidii)
    3. výpočetní jednotky (SPs) 9600GT (G94) se nijak neliší od G92... naopak G200 má výkonnější SPs s efektivněji využitelným MUL z SFU

    Citace Původně odeslal DOC_ZENITH Zobrazit příspěvek
    ATI konečně vydala čip co se vyrovná prastaré G80 vydané listopad 2006, za tom jim máme tleskat?
    Spotřeba, cena i technologická stránka jsou někde jinde. Navíc ATi už před dvěma lety oznámila, že pro high-end budou určena dvoučipová řešení. Není logické očekávat, že zastavení vývoje high-end čipů způsobí, že konkurenční high-end bude překonán teprve s odstupem času mainstreamem? (pokud jsi tedy z nějakého důvodu přehlédl existenci duálních karet)

    Citace Původně odeslal DOC_ZENITH Zobrazit příspěvek
    žádná síla unifikovaných shaderů ATI karet taky ne.
    A za ten malý detail, že frekvenčně pomalejší a rozměrově menší RV770 překonává větší a na 1700MHz(!) taktovanou G92, může Duch svatý, nebo snad v ATi máčejí nové čipy do Panoramixova elixíru?
    senzory pro DF - DSLR | senzory pro DF - kompakty a EVF | senzory pro DF - mosaic masky | senzory pro DF - full-color masky | filtry pro DF #1 / #2 | tisk DF na inkoustech od Canonu | M42 skla pro DSLR | Thoriové sklo a M42 objektivy

    Neděkujte, nenadávejte, pokud se vám něco líbí nebo nelíbí, používejte prosím reputaci
    (tj. ikonka s vahami pod avatarem)

  3. #3
    Senior Member Avatar uživatele DOC_ZENITH
    Založen
    24.05.2005
    Bydliště
    Praha 14 hloubětín.
    Příspěvky
    1 296
    Vliv
    268

    Standardní Re: ATI Radeon HD4850 / HD4870 - info, testy, recenze

    Nuoh, tvým znalostem oponovat nemohu, ale 1700mhz 128 jednotek zhruba stejnej výkon jak 800 jednotek na 625hmz ... z toho mi vychází, že NV to má furt efektivnější. Ale to přece ani ty nechceš srovnávat, jsou to úplně jiný architektury.
    Jinak vim o změnách od Rv670, ale furt je mi otázkou jestly ty menší propady při FSAA maj co dělat se změnou u TMU, nebo prostě větší hrubá síla 800 shaderů, ale ať už jedno nebo druhý, chybí mi ten dopad i na situace bez FSAA. TMU jsou překopaný, shaderů je horda, tak co to tam brzdí? To samý že GT200 má výkonější SP... teoreticky možná, ale kde je teda brzda tam.... při FSAA se náskok tý karty zvětšuje, takže instinkt mi říká, že v propustnosti ne.

    Jinak co se týče dvoučipových karet fajn. Furt bojovat s tim kdy mi SLI nebo CF půjde nebo ne, jakou bude mít efektivitu, jestli se to s nim nebude trhat ačkoliv FPS jsou vysoký (což se dost často děje). Poslední SLI který opravdu naprosto skvěle fungovalo a člověk s ním mohl počítat jako se 100% řešenim bylo na Voodoo5. Z těch novejch jsem SLI detailně testoval asi před rokem, a výsledek byl ten, že po 10 ti dnech boje, zkoušení různejch ovladačů, hraní si s Nhancerem, jsem jednuz karet vyhodil s tim, že s jednou se hraje líp. FPS jsou občas měl skoro dvojnásobný to jo, ale FPS nám říká kolik snímků za sekundu to vyprodukuje, to se ne vždy musí rovnat kvalitě hraní.
    Naposledy upravil DOC_ZENITH; 21.06.2008 v 23:17.
    The best Unreal Tournament maniac.

  4. #4

    Standardní Re: ATI Radeon HD4850 / HD4870 - info, testy, recenze

    V každém případě se RV770 ATi mimořádně povedl - o tom snad není sporu.

    Přemýšlím o 4870 (chci dvojslotové chlazení) a váhám, jestli jít případně do verze s 512RAM, nebo do 1024RAM při použití rozlišení 1920x1200.
    Snad brzy vyjdou nějaké testy. Budoucnost grafiky neřeším, jelikož ji mám stejně max. 1 rok a pak kupuji jinou...
    Naposledy upravil Shit z PCT; 21.06.2008 v 23:40.

  5. #5

    Standardní Re: ATI Radeon HD4850 / HD4870 - info, testy, recenze

    Citace Původně odeslal DOC_ZENITH Zobrazit příspěvek
    Nuoh, tvým znalostem oponovat nemohu, ale 1700mhz 128 jednotek zhruba stejnej výkon jak 800 jednotek na 625hmz ... z toho mi vychází, že NV to má furt efektivnější.
    pokud to vezmu podle posledních měření, pak:

    1 SP nVidia G92 = 1,5 milionu tranzistorů
    1 SP RV770 = 0,475 milionu tranzistoru

    To znamená, že SP nVidia G92 je 3,15x větší, než SP ATi RV700. Krom toho běhá na frekvenci 2,7x vyšší a výsledkem je stejný, nebo nižší výkon oproti RV770. Tolik k efektivitě SPs nVidie
    senzory pro DF - DSLR | senzory pro DF - kompakty a EVF | senzory pro DF - mosaic masky | senzory pro DF - full-color masky | filtry pro DF #1 / #2 | tisk DF na inkoustech od Canonu | M42 skla pro DSLR | Thoriové sklo a M42 objektivy

    Neděkujte, nenadávejte, pokud se vám něco líbí nebo nelíbí, používejte prosím reputaci
    (tj. ikonka s vahami pod avatarem)

  6. #6
    Ostuda fakulty mince Avatar uživatele Rodeo65
    Založen
    12.06.2005
    Bydliště
    Praha 4 | Šumperk
    Věk
    39
    Příspěvky
    346
    Vliv
    256

    Standardní Re: ATI Radeon HD4850 / HD4870 - info, testy, recenze

    Nasel jsem nejaky testy 4870ky. Jestli je to real, tak to nevim, ale vypada to ze ano
    http://translate.google.com/translat...a%3Dpage%253D1
    PC: Intel i7 4770 | Noctua NH-D14 | ASROCK Z97 EXTREME 4 | 16GB (KIT 4x4GB) DDR3 1600MHz CL9 Kingston HyperX Blu | MSI GTX 970 GAMING X | Asus Xonar DX | SAMSUNG SSD 1TB | Lian-Li PC-V335B @ 2x Noctua | Corsair HX750W | Logitech MX-518 | Logitech G15 | DELL U2713HM |
    NAS: Intel Celeron G1850 | Gigabyte H87N | 8GB RAM | SSD 40GB Intel 320 | 4x3TB RAID5
    NB: C2D T9400,4GB RAM DDR2,NViDiA 9650GT 1GB RAM,500GB HDD 7200ot/min. LCD 1680x1050

  7. #7

    Standardní Re: ATI Radeon HD4850 / HD4870 - info, testy, recenze

    Možná by bylo načase shrnout dosavadní poznatky ohledně rozdílů mezi RV670 a RV770:

    • ALUs - zřejmě jen drobné rozdíly, základní funkčnost beze změn, zvýšeno množství (2,5x)
    • TMUs - odstraněny samplery, FP16 filtering jen half-speed, zvýšeno množství (2,5x)
    • ROPs - zdvojeny Z/Stencil units, vyšší výkon je zřejmě měřitelný ale jen v kombinaci s MSAA(?), množství zůstává
    • řadič - RingBus -> Hub (efektivnější při propojení více klientů, zřejmě nižší latence), podpora GDDR5
    • SIMDs - restrukturalizace, které zcela nerozumím (zjevně pro zlepšení výkon/mm2)
    • AVIVO: UVD -> UVD2.0 - podpora pro dva streamy (neumělo to už UVD?) a další drobnosti jako dynamic contrast...
    • AF: kvalitativně beze změn, rozdíly v propadech výkonu neznám
    • AA: kvalitativně beze změn, propady výrazně menší (zřejmě nový řadič + výkonnější ROPs?), propady při CFAA by měly být významně sníženy, rozdíl ve výkonu mezi 4x a 8x je v mnoha hrách prakticky nulový
    • výrobní proces: "jiné" tranzistory(?), zřejmě pro zvýšení denzity
    • CrossFire: výrazně vyšší nárůsty ve výkonu, důvody neznámé (lepší rozhraní přes nový řadič? drivery?)
    senzory pro DF - DSLR | senzory pro DF - kompakty a EVF | senzory pro DF - mosaic masky | senzory pro DF - full-color masky | filtry pro DF #1 / #2 | tisk DF na inkoustech od Canonu | M42 skla pro DSLR | Thoriové sklo a M42 objektivy

    Neděkujte, nenadávejte, pokud se vám něco líbí nebo nelíbí, používejte prosím reputaci
    (tj. ikonka s vahami pod avatarem)

  8. #8

    Standardní Re: ATI Radeon HD4850 / HD4870 - info, testy, recenze

    Srovnání HD4850 s GF9800GTX+

    spotřeba sestavy 2D:
    HD4850: 184W
    9800GTX: 201W (+17W)
    9800GTX+: 200W (+16W)

    spotřeba sestavy 3D:
    HD4850: 352W
    9800GTX: 402W (+50W)
    9800GTX+: 401W (+49W)

    výkon 1920×1200 AA/AF:
    HD4850: 101,8 FPS
    9800GTX: 100 FPS (-1%)
    9800GTX+: 108,3 FPS (+6%)

    výkon 1920×1200 AA/AF:
    HD4850: 77,4 FPS
    9800GTX: 65,1 FPS (-16%)
    9800GTX+: 69,3 FPS (-10%)

    více:

    http://www.hardware.fr/articles/724-...00-gtx-v2.html
    senzory pro DF - DSLR | senzory pro DF - kompakty a EVF | senzory pro DF - mosaic masky | senzory pro DF - full-color masky | filtry pro DF #1 / #2 | tisk DF na inkoustech od Canonu | M42 skla pro DSLR | Thoriové sklo a M42 objektivy

    Neděkujte, nenadávejte, pokud se vám něco líbí nebo nelíbí, používejte prosím reputaci
    (tj. ikonka s vahami pod avatarem)

  9. #9

    Standardní Re: ATI Radeon HD4850 / HD4870 - info, testy, recenze

    Citace Původně odeslal no-X Zobrazit příspěvek
    Srovnání HD4850 s GF9800GTX+

    více:

    http://www.hardware.fr/articles/724-...00-gtx-v2.html
    takze ani gtx+ se moc chytat nebude vzhledem k tomu ze bude drazsi...
    cekal jsem ze gtx+ bude mit aspon 10% nad gtx...(tech 25% kde to nekdo tvrdil byla blbost hned ze startu...veril tomu snad nekdo?), no 4850 je takova podpasovka, komplet znicila celou nabidku nv....za +-3700kc to je kauf stoleti
    aurora + 500W, maximus formula, 4*2GB, C2Q 9400, cnps10x ex., 560Ti HAWK, vertex 60GB, 2*3TB WD, Lenovo L220x, lycosa + diamondback
    Acer 1810T
    www.highdef.cz

Informace o tématu

Users Browsing this Thread

Toto téma si právě prohlíží 1 uživatelů. (0 registrovaných a 1 anonymních)

Podobná témata

  1. ATi Catalyst™ 6.3
    Založil no-X v sekci fóra Grafické karty
    Odpovědí: 9
    Poslední příspěvek: 22.03.2006, 17:02
  2. Radeon 7000/VE Dotaz
    Založil Hemo13 v sekci fóra ATI grafické karty
    Odpovědí: 9
    Poslední příspěvek: 25.04.2004, 00:11
  3. ATI Catalyst 02.4
    Založil Spajdr v sekci fóra Grafické karty
    Odpovědí: 27
    Poslední příspěvek: 05.12.2002, 10:48
  4. ATI Nove oficialni Radeon 9700/8500 ovladace
    Založil Spajdr v sekci fóra Grafické karty
    Odpovědí: 13
    Poslední příspěvek: 14.10.2002, 11:47
  5. ATi Radeon testy
    Založil ManDark v sekci fóra Srovnávací a diagnostické testy
    Odpovědí: 2
    Poslední příspěvek: 13.10.2002, 20:53

Klíčová slova k tématu

Pravidla přispívání

  • Nemůžete zakládat nová témata
  • Nemůžete zasílat odpovědi
  • Nemůžete přikládat přílohy
  • Nemůžete upravovat své příspěvky
  •