Citace Původně odeslal jan555 Zobrazit příspěvek
Vtip, který jsi zřejmě za celou dobu nepochopil, se jmenuje field-of-view, neboli česky úhel pohledu. Ten je udáván horizontálně. Tedy pokud vyfotíš stejnou fotku stejným ekvivalentním ohniskem např. na 4/3 a na APS-C, tak poměru 3:2 (native APS-C) dosáhneš na 4/3 prostým ořezem. Ano, sníží se rozlišení, ale u APS-C opačnou možnost jaksi nemáš a proto taky wide-angle na 4/3 nabízí mimo širokého horizontálního úhlu i citelně širší úhel vertikální. Ale to je házení hrachu o stěnu.

btw: formát je v reálu to poslední, mezi 4:3 a 3:2 se přechází libovolně tam i zpátky velmi velmi snadno, pro výběr to není ve většině případů vůbec podstatné.
uvedomujes si ze to vyzniva stejne hloupe jako tvrzeni ze "ultrawide je nejlepsi" - vidim toho strasne moc a libovolne orezavam...

a mimochodem me proste pripada 2:3 prirozenejsi nez "skoroctvercove" formaty. jeden by rekl ze diky tomu ze FOV cloveka diky tomu ze ma dve oci se blizi mnohem vice 2:3 nez 4:3. ale ono treba i to ze filmy v kine jsou sirokouhle a telvize ci monitory se nam rozsiruji v horizontalnim rozmeru bude marketing.

treba Oly u E-5 prijde s formatem 1:1 (ano jsem si prekvapive vedom ze takove fotky tu mame asi dele jako ty "sirsi") a v hledacku pribude dalsi misto ktere drtiva vetsina lidi oreze. ano muze si vybrat zda oreze nahore ci dole. stejne jako u objektivu s kratsi ohniskovou vzdalenosti...