Citace Původně odeslal Petrik Zobrazit příspěvek
Nevim, kde jsi prisel na to, ze min fps VZDY limituje grafika. V hodne hrach (FEAR) to je presne obracene.
Tak to tě zklamu, FEAR je závislý na rychlosti práce s daty.





Stačí mít procesor s velkou rychlou L2 cache a rychlým přístupem do RAM (ideálně tedy něco jako A64 s více MB nízkolatenční L2 cache) a máš vysoký minimální počet fps zaručen. S výkonem procesoru jako takového to má pramálo společného. Takováhle situace je ve většině 3D stříleček, ostatně podívej se pár let zpátky na výsledky Pentií M ve hrách.


Přirozeně je možné ti ukázat, že když si nastavíš dobré grafické detaily (tj. nebudeš se honit za 80+ fps, ale naopak za kvalitní vizuální stránkou s přiměřeným fps, které je lidské oko schopné zaznamenat), bude limitem opět grafická karta - viz např. výsledek (nejen) z Quake 4 http://zive.cz/files/obrazky/2006/09...ake4_hires.gif


Citace Původně odeslal Petrik Zobrazit příspěvek
Minimalne to lze udelat tak, ze fyzika bezi ST a po jejim vypocitani uz bezi jednotlive komponenty paralelne.
Které komponenty? Rendering? Tam je to otázkou hlavně grafické karty. Zvuku? Ten příliš zátěžový není. A co zbývá?

Ve hrách si dokážu bez prasárny představit využití více jader např. ve strategiích pro výpočet AI. Otázkou ovšem zůstává, kdo to bude programovat, protože co jsem zatím viděl, tak jsem až na pár výjimek (např. hra Arsenal, která ale běží v pohodě i na Pentiu 100 MHz) moc inteligentního protivníka neviděl. Samé naskriptované záležitosti, popř. jednoduchá inteligence na úrovni jednotky nebo pár jednotek. Nikdy ale ne koncentrované globální strategie (snad až na ten Arsenal). Silnější AI je především otázkou toho, jak zvládnout algoritmus - to stojí moře času a moře debugování. V porovnání s tím je převod na multithreading jednoduchý. Opět tedy otázka - kdo to zaplatí? Ty? Vždyť sám píšeš, že na dual-core nemáš, tak to asi nekupuješ nové hry za 1000+ Kč, že?

Citace Původně odeslal Petrik Zobrazit příspěvek
Jestli jsi celt to povidani s vyvojarem z Valve, tak oni to tak delaji.
A cena? Kdo bude všechny ty hry platit? Pokud budou hráči požadovat stále vyšší kvalitu, tak to bude znamenat buďto zdražení her nebo omezení konkurence (aby se jedné hry prodalo víc kusů). Už teďka směřuje hratelnost her do kytek právě kvůli tomu, že všechny peníze se dávají do komerčních slátanin bez nápadu. Hlavně když se toho prodá několik vlaků.

Citace Původně odeslal jan555 Zobrazit příspěvek
To je stále o tom samém dokola! Aplikací, které těží z multiprocesoru jsou mraky (sorry mraky ), sám si dobře pamatuji, jaký přínos v editaci fotek a předně v processingu RAWů (a nejlépe jejich většího objemu) pro mě znamenal přechod na DC a k SC už bych se skutečně nerad kdy vracel.
Tak a teď se podívej, kolik lidí fotí do RAWu - z kompaktů jich to umí minimum. A Photoshop moc multithreaded friendly není, takže pokud nemáš RAW, dodatečný výkon z dual-core ti určitě žádný převratný výkon navíc nepřinese (určitě ne tolik, aby to stálo za tu vyšší cenu). Jistě, pokud sem budeme tahat záležitosti pro profíky, pro dual-core to vyzní dobře. Jenže realita je trochu jiná a BFU nemá moc důvod, proč platit vyšší cenu, když v jím dělané kompresi souborů to nic nepřinese, v jím vytvářených MP3kách to nic nepřinese, v jím hraných hrách to nic nepřinese... Pro BFU to má význam tak možná ve videu, jenže jak už tu zaznělo, XviD stále není multithreaded a budoucnost v podání algoritmu H.264 moc růžová taky není, protože multithreading na něm není možný bez ztráty kvality.

A kancelařina? Když už tam potřebuješ výkon, tak čistě single-threaded, protože Office až do verze 2003 včetně dual-core není schopen využít. Antivirus? To je sériová operace (např. scanování, pak teprve přístup k souboru). A ostatní věci v pohodě s nízkou prioritou na pozadí.