2Petrik: Zaprvé to nebyla moje teorie a za druhé bys nám tedy mohl osvětlit, jak si to jako představuješ, že budeš vykreslovat objekt, u kterého ještě nevíš, jak se bude pohybovat. Do toho!
Mam core 2 duo a jsem spokojeny, i pres vynalozene penize
Mam core 2 duo a jsem spokojeny, ale za ty penize to nestalo
Nemam core 2 duo, ale koupim si ho
Nemam core 2 duo a nechci ho
2Petrik: Zaprvé to nebyla moje teorie a za druhé bys nám tedy mohl osvětlit, jak si to jako představuješ, že budeš vykreslovat objekt, u kterého ještě nevíš, jak se bude pohybovat. Do toho!
1)No ale rozhodne jsi neco v tom smyslu tvdil, nechce se mi to uz hledat.
2)Eagle, ja nejsem programator, ani jsem netvrdil, ze vim, jak to udelat. Ja jsem odpovedel na tvoji teorii, ze to pravdepodobne nejde, nebo ze to bude spatny a pod. Realne to funguje a to dokonce s vyrazne pomaleji propojenou kartou nez je propojeni jednoho jadra k druhemu. Navic, dokonce i samotna fyzika jde paralelizovat, v coz jsem ani moc nedoufal.
Ty proste misto abys uznal, ze jsi se mylil, radeji napadas me. Prosim, napadej si, ja skutecne nevim, jak to udelat, ale presto trvam na tom, ze to funguje a dokonce velmi dobre. Ja totiz, abych se prizal, hernim enginum moc nerozumim, jen tusim, jak asi muzou fungovat. Docela logicka je tvoje kontrukce, ze nejdrive se musi vypocitat pohyb vsech objektu (resp. jejich poloha) a az pak se muzou zacit vykreslovat. Finta je v tom, ze kdyz ten pohyb nepocita CPU nebo to jedno konkretni jadro, ma cas delat neco jineho. Napr. muze dopocitavat vykreslovani minuleho framu nebo tak neco. Kazdopadne Aegia PPU je dukazem, ze i velmi narocna fyzika, bezne nezvladnutelna, jde realizovat pomoci vice jader, v tomto pripade jednim CPU a druhym specialnim na PCI-E karte. Jasne, ze PPU je na fyziku mnohonasobne vykonejsi nez bezny jadro CPU, ale tady jde o princip, ze. A jestli ze to jde s fyzikou, na ktere zavisi vse ostatni, proc by to neslo se zvukem, AI a dalsima komponentama herniho enginu. Takze bych to shrnul, principialne vice jader nebo specializovanych procesoru ve hrach vyuzit rozhodne jde, zalezi jen na programatorech. A umim si predstavit, ze za par let budou hry bezne umet vyuzit klidne ty 4 jadra, o kterych tu take byla rec. K tomu klidne nejakou grafiku ci PPU jako akcelerator nejenom grafiky a zbyva se jen tesit na to, jak to bude slapat a vypadat. s tvojim pristupem, totiz ze CPU ma byt jeden a basta, bychom se toho nedockali ani za 10 let.
Naposledy upravil Petrik; 19.10.2006 v 19:12.
desktop: i5-2500K@3700MHz, MSI P67A-C43-B3, 2x4GB Kingston Value, Sapphire 5850 Xtreme 1GB 850/1100, 2xWD10EALX fake RAID-1, LG W2600HP-BF S-IPS,Razer DiamonBack, Seasonic SS-400ET-F3, Windows 7 x64 SP1 + ubuntu x64
notebook: IBM T41p, 1.7 Pentium M, 14" 1400x1050, 1.5GB RAM, 40GB 4200r, Ubuntu 9.04
ultraportable: IBM X41, 12" XGA 1.5GHz Dothan, 2GB RAM, 32GB CF Pretec 233x SSD, Ubuntu 9.10
repro: Teufel Concept E Magnum PE 5.1
To, že to někde ošulíš, neznamená, že to funguje. To už bys mohl konečně pochopit! Udělat paralelizaci snížením výstupní kvality není umění.
Domnívám se, že diskuze spíš vyzněla v můj prospěch. Takže jaképak mýlení se.
Takže jsme u toho. Konstrukce je logická, to sám uznáš. Fakt si myslíš, že programátor může tohle logické pořadí změnit? Ono z toho tak nějak vychází, že jediný způsob, jak to provést, je počítat fyziku pro jiný snímek, než který je vykreslován. Výsledek? Zpoždění reakcí uživatelova vstupu o jeden snímek. To mi jako moc dobrý příklad paralelizace nepřijde.
To mi připomíná teorii komunismu. Obětuju svůj zájem ve prospěch společnosti. Díky, ale o takovou nabídku nemám zájem, a proto chci to, co mi teď a tady přinese nejvíc. Jestli Intel chce tlačit víc jader, tak ať se postará o to, aby na to software byl patřičně optimalizován, a to tak, že mě to nebude stát ani padesátník. Přirozeně odmítám "optimalizace" vedoucí ke snížení výstupní kvality.
1) Myslis ze to Aegia nekde osulila? muzes mi prosim rict kde? A rovnou to napis nekam do nejakyho velkyho fora, at lidi ty jejich drahy PPU vyhazej, ze to je akorat vosuleny
2)tvuj nazor...
3)aha, takze kdyz to vsechno pocita jeden CPU, tedy nejdriv spocita fyziku, pak vse ostatni, tak tam neni zpozdeni, jo? zajimava teorie) u vice jader to je naopak s mensim zpozdenim, protoze se s pocitanim fyziky neceka na dokonceni vseho ostatniho, jako normalne. Proste fyzikalni engine chrli jeden snimek za druhym a ostatni jadra k tomu jen dopocitavaji vse ostatni. Nebo se mylim? vysvetli mi tedy prosim, jaktoze u jednoho jadra zpozdeni neni a u vice ano
4)to me pobavilo...proc by se mel intel starat, aby te to nestalo ani o padesatnik navic? ocividne vubec nechapes, jak funguje soucasna ekonomika
)
desktop: i5-2500K@3700MHz, MSI P67A-C43-B3, 2x4GB Kingston Value, Sapphire 5850 Xtreme 1GB 850/1100, 2xWD10EALX fake RAID-1, LG W2600HP-BF S-IPS,Razer DiamonBack, Seasonic SS-400ET-F3, Windows 7 x64 SP1 + ubuntu x64
notebook: IBM T41p, 1.7 Pentium M, 14" 1400x1050, 1.5GB RAM, 40GB 4200r, Ubuntu 9.04
ultraportable: IBM X41, 12" XGA 1.5GHz Dothan, 2GB RAM, 32GB CF Pretec 233x SSD, Ubuntu 9.10
repro: Teufel Concept E Magnum PE 5.1
Domnívám se, že už jsme to tady rozebrali a to i ty sám jsi to uznal.
Vzhledem k tomu, jakou jsi dostal karmu, je to vcelku jasné.
Zapomínáš na jeden podstatný detail. Uživatel reaguje podle toho, co vidí na obrazovce. Tedy když mu budeš něco kreslit a mezi tím už počítat dopředu, tak když on zareaguje, bude reagovat na něco jiného, než co uvidí na obrazovce. Čím víc budeš počítat dopředu, tím větší problém.
Sice mám titul Bc. z Vysoké školy ekonomické, momentálně tam studuju v navazujícím magisterském studiu a mám za sebou Státní zkoušku z podnikového hospodářství, Státní zkoušku z ekonomie a Státní zkoušku z vedlejší specializace Finanční manažer, ale jinak v klidu.
a) Jenze to ceho se bojis se vlastne deje vzdy, protoze zatimco se grafika stara o vykreslovani (vlastne jiz stareho) snimku, tak vlastni engine hry zpracovava a pripravuje data pro novy. Zpozdeni je pritomno vzdy, jenom to clovek neni schopen pri dostatecnem FPS rozpoznat.
b) Pokud se maji pocitat 3 paralelizovatelne veci (coz engine, fyzika, AI nepochybne jsou) tak jejich sekvencni vykonavani na jenom CPU bude vzdy pomalejsi. Tudiz na vicejadrovem stroji si muzeme dovoli vyssi refres nebo slozitejsi/rozsahlajsi vypocty.
c) To, ze je to v praxi realizovatelne ukazuji Ageia, nVidia a Ati kdyz prichazi s vypocty mimo CPU. Tady na foru se muze kdokoli stavet treba na hlavu, ale lide, kteri tomu opravdu rozumi do toho investuji obrovske sumy. Jinak vzhledem k tvemu vzdelani (tim se leccos vysvetluje) si myslim, ze mas pravdu ty a ti vyvojari do toho vubec nevidi a riti se do zarucene zahuby
d) Jinak si myslim, ze tady nikdo nema dostatecne znalosti dane problematiky tak, aby se nektere veci resily do detailu. Proto jak je to doopravdy se synchronyzaci vlaken a jejich dopadem na zpozdeni nema cenu resit, natoz je brat jako argument.
AMD XP 1466@2000MHz DUT3C Vcore 1,6@1,7::::::GF4Ti 4200ViVo Leadtek::::::Epox 8K5A2+::::::CPU+GPU bloky Galaxi::::::čerpadlo ATMAN 304::::::radiátor Felicie
Hm sledujem to tu uz dost dlho, pochopil som dost. Dnes staci single core, dualcore je hudba buducnosti, pripadne dneska, ked hras hru ale musis mat dva disk (dve R0 polia z 150GB raptorov..) aby si mohol robit dve veci naraz. Ale zaujimalo by ma jedno. NEMOZE JEDEN Z USEROV napr C2D pretaktovaneho spravit test, nejakej hry, ktora ma patch na vyuzitie dualcore procesora, porovnat to s neopatchovanou hrou pri single core procaku? Najprv pretakt procaka a potom napr. default frekvencie, ze aky tam bude rozdiel, nevravim, ze tie patche su nejak extra optimalizovane, ale nazorna ukazka vyvedie vela userov z omylu, ci nie?![]()
empowered by Alfa Romeo 75 2.0TS
109kW 148bhp 186Nm
porsche transaxle sytem
6L/100km 8)
...connected
Toto téma si právě prohlíží 1 uživatelů. (0 registrovaných a 1 anonymních)