Budu používat takové programy, které mi vyhovují. Mám-li rád Monkey's Audio, budu používat to. Hraju-li hrát Descenta II, budu hrát jeho. Zajímá-li mě kvalita MP3 a LAME je nejlepší enkodér, budu používat ten.
Nikdo nezpochybňuje, že to nějaký význam má. Je ale otázkou, zda ten význam není omezen jen na servery a pracovní stanice a zda na desktopech nelze stejného efektu dosáhnout snadněji.
To nepochybně, ale musíš nějak motivovat nebo stimulovat programátory k tomu, aby tento potenciál využívali. Na HT se většinou vybodnuli a taky to nemělo zanedbatelné možnosti.
To je čistě spekulace. Něco podobného si v Intelu mysleli ohledně HyperThreading taky. A jak to dopadlo!
Cena CPU je dána zhruba následujícím:
materiálové vstupy (wafer, kyseliny, energie...) + odpis továrny + platy zaměstnanců + packaging a doprava + režijní náklady (marketing atp.) + zisk
Rozdíl mezi 16bit a 32bit by byl dneska mizivý, protože samotné výpočetní jednotky tvoří v CPU jen malé množství transistorů. Nárůst materiálových vstupů by byl velmi malý, zbytek nákladů by zůstal. Přitom 32bit CPU má značné výhody z hlediska výkonu. U dual-core je situace momentálně jiná - druhé jádro zvětšuje plochu čipu o 30 až 100 %. To už se výrazně promítne v materiálových nákladech a v odpisech. Také tím, že je čip komplexnější, je u něj větší šance zmetkovitosti. Plus je to novinka a výrobce na ní chce generovat větší zisk (= mít větší marži). Shrnuto - dokud nebudou mít vícejádrové procesory obdobné materiálové náklady jako současné jednojádrové, nelze očekávat, že by jejich cena klesla na úroveň dnešních jednojádrových. To je právě onen klíčový rozdíl mezi tímto a 16bit => 32bit.
Překrucuješ. Já říkám, že DC se mně (!) momentálně nevyplatí, protože onen cenový nárůst není adekvátní přínosům. Přínosy jsou nejen výkonové, ale taky časové, jsou otázkou pohodlí atd. Všechno toto vyjadřuje jakousi imaginární cenu, kterou jsem ochoten zaplatit. Nikde netvrdím, že není potřeba výkon jako takový. Myšlenka je v tom, že za DC musím zaplatit hodně navíc (100 % - u integrované grafiky to zdaleka není tolik, čipset stojí normálně kolem 30 dolarů). Pakliže bude DC stát jen málo navíc, i přes žádný nárůst výkonu mi nabídne určité další benefity, které pro mě budou mít nějakou hodnotu, která přesáhne pořizovací cenu. V současnosti mi tyto další benefity nabídne levněji rychlejší single-core.
Takže podle tebe třeba programátoři LAME jsou hloupí, protože nedokážou naprogramovat LAME multithreadově, aniž by došlo ke snížení kvality. Další programátoři jsou hloupí, protože preferují spolehlivost před rychlostí. A úplně nejhloupější jsou ti programátoři, který po skončení pracovní doby jdou domů a věnují se dětem, namísto toho, aby trávili v práci neplacené (!) přesčasy a optimalizovali, protože nějaký Intel není schopen navrhnout rychlejší CPU.
Intel i AMD vědí, že jsou v háji. Mají veliký problém, protože fyzika hraje proti nim silněji než kdykoli předtím. Oba vědí, že jim hrozí záhuba, protože pokud nepřinesou něco navíc, nikdo si nové počítače nekoupí. A tak vymysleli dual-core a multi-core a teď se tě snaží obalamutit, jak že je to úžasné. Dříve ti ukazovali MHz, teď ti ukazují počet jader, mobilitu, krásné zážitky s PC atd. Rozumný člověk ale ví, že nebude platit za něco, co mu nepřinese v jeho případě žádný užitek.
Multi-core mi přijde jako jezdit do práce náklaďákem - uvezu hodně nákladu, ale co když zrovna já se potřebuju dostat do práce co nejrychleji jenom s kufrem a notebookem?
Psát 32bit programy je mnohem jednodušší než 16bit.
Já si zase myslím, že nezaplatí.
Schválně si to s normální prioritou na WinRARu vyzkoušej. Možná budeš překvapen, jak ti hupsne fps směrem dolů.
Dva disky rozhodně nejsou standardem, většina lidí počítačům nerozumí, a tak si kupují celé sestavy, kde je z finančních důvodů vždy jeden disk. A ani u odborníků to nemusí být lepší - třeba já mám dva disky, ale v RAID 1. Jiní je zase mají v RAID 0.
Dva disky nejsou obecně příliš výhodné, protože 1) Stojí o hodně víc peněz, 2) Zvyšují spotřebu, 3) Podstatným způsobem zvyšují hluk. Do notebooků navíc dva disky dát nelze.
Jinak ale souhlasím, že dva disky a na nich správně uspořádaná data jsou (téměř) nutnou, nikoli však postačující podmínkou vlastnění dual-core.
Raptor ti sice nezvýší průměrné fps nějak rapidně, zvýší ti ale minimální fps. A o to snad jde nejvíc, ne? Mě u hry rozčilují ty scény, kdy otevřu dveře a všechno se to na chvíli sekne, než se načtou data z disku. Tady ti Raptor pomůže.