Citace Původně odeslal swarm Zobrazit příspěvek
No, jak myslíš. Já vážně nějak nemám potřebu se s někym přít na foru o HW. Prostě jestli myslíš, že se jedná o lidi bez potřebného know-how, kteří pořádně neumí, co dělají, tak je to čistě tvá věc.
EDIT: Tahle část tématu je z mé strany už uzavřená, vyjádřil jsem se k tomu, jak se to často dělá, nic víc - dál už mi to ani nestojí za námahu. Richie08 se může pochlubit, ve kterých hrách dělal fyziku, když je tolik erudovaný a říká jak to jiní dělají špatně.

EDIT2: Jinak teda teď jsem se zeptal jednoho malého týmu, jak je to u nich s threadama a v podstatě zatim u nich ani nebyl důvod to použít, když u nich stačí i nějaký P4 1.6GHz procesor celkem v klidu. Jejich příští engine pravděpodobně později bude mít podporu více threadů, ale předělávat ten současný by samozřejmě nešlo. Ohledně fyziky se vyjádřil docela svérázně . Tady máte kousek rozhovoru (jenom ten kus z historie, kdy jsem neseděl u jiného počítače v době, co jsem objedval a pokračování o úskalích vydání jsem taky vyhodil, protože by tu nikoho nezajímalo):

....jinak teda ještě z věcí okolo. MT hra samozřejmě neznamená, že se více jader využije naplno, protože se taky může (nezřídka) stát, že právě ty okolní thready nebudou tak náročné jako jeden z nich, a tak ten bude zase bržděn výkonem na jedno jádro a ty ostatní jádra nebudou naplno využité přitom. Taky teda hry až na pár výjimek nějak nebudou extra lpět na dualcore v následujících aspoň dvou-třech letech určitě.

Můj názor jinak je: kupujte Dual-Core jak jen to jde. Za těch několik let, kdy najdou konečně víc využití, budou pro mě levnější. No a třeba se stane, že až konečně najdou využití, tak ty vaše dual-core nakoupené teď už budou výkonem pozadu tak, že si koupíte zase novou generaci.

EDIT3:
richie0: Já jsem to nějak nenapsal jasně, ale obecně platí téměř výhradně, že nějaký fake fyziky pro konkrétní případ použití (čim užší využitím tím víc) je výpočetně rychlejší než jakákoli obecná fyzika. Délku vývoje bych nějak úplně možná ani neřešil, to je zas úplně jiný faktor, ale o ten rozdíl rychlosti může už být kritický.
Ten Tvuj clovek z icq uplne potvrdil to co rikam. O laplaceovkach pravdepodobne nema ani paru a "kodi" si neco cemu si rika fyzika. Opravdu zarny priklad. Myslim, ze jsi se ptal dobre, ale nespravne osoby Tim ho nechci shazovat, treba umi jine veci, ale fyzika a vicevlaknove programovani to nebude. Simulace v automobilovem prumyslu me zivi takze o tomhle neco malo vim. Kdyby treba vedel ze mat. modely ze Simulinku jdou vyexportovat do C bez toho aniz bych musel neco vedet o solveru... Jenze spoustu lidi proste nevi.

Nekteri lide uz pochopili, ze oddelit fyziku, AI, atd... do jednotlivych vlaken je nejen elegantni, prehledne, ale nakonec mozna i jednodussi nez to vsechno bastlit do jednoho hlavniho vlakna stejne, jako to se to delalo kdysi davno na Sinclairu. Jenze tenkrat jiny HW proste nebyl a mackalo se z nej kazde procento vykonu a schopnosti. Pak prisla Amiga s jejimi koprocesory... Vim, je to slaba paralela na problem multi-core, ale nemuzu si pomoci, ze programatori dnes mrhaji prostredky, ktere maji k dispozici.


PS: Amiga 500 and SilkWorm forever.