Asi před rokem jsme do firmy koupili notebook nejmenované značky u nejmenovaného prodejce. Netrvalo dlouho a vyskytla se závada, zatuhával. Notebook odcestoval do servisu. Po návratu z ctrnáctidenního pobytu v servisu byl však k nepoužití, odcestoval tedy zpět. Servis se vymlouval, že prý jsme to chtěli příliš rychle. Po druhé oprávněné reklamaci se zdálo být vše OK. Asi po půl roce však opět nastaly problémy. Po třetí oprávněné reklamaci jsme s prodejcem chtěli jednat o vrácení peněz. Bylo nám řečeno, že sice máme tři protokoly o oprávněné reklamaci, leč že ale nejde o tři stejné závady, že pokud se jedná o různé závady, musí být reklamace 4. No tak jsme booka dál používali, podařilo se mi uklidnit šéfa, že už to snad bude dobré.... Po několika měsících naprosto bezproblémového provozu však opět začal tuhnout. Opět cesta do servisu, tentokrát již přes prodejce, a opět uznaná reklamace. Předtím, než jsme ho poslali na reklamaci, zakoupili jsme u prodejce nový notebook (pro jistotu došlo ke změně značky), s tím, že pokud bude reklamace oprávněná, budeme požadovat vrácení peněz. Po návratu ze servisu však nechtěli nic takového slyšet, že v Občanském zákoníku sice řeč o 4 různých závadách a nároku na vrácení peněz je, ale že v Obchodním zákoníku nic takového není... Na nás jako na firmu se vstahuje Obchodní zákoník.
Jak to tedy je? Co musíme splňovat, aby nám vrátili peníze??