Cell bere od GPU v PS3 opravdu hodně. Třeba komplet celou geometrii. Ono totiž GPU, když nemusí počítat geometrii, je na tom ihned lépe. Cell má na využití jádra pro který je problém psát programy, a tak se zapřahují cím jen se dá a snaží se tam tak ulehčit té dýchyvičné osekané G70.
Ale můžeš najít důkazy i na PC. Obdobnou věc, ala přehození některých GPU operací na CPU dělá třeba dualcore patch na quake 4. Doom 3 engine, kterej po CPU stránce nelimituje ani Pentium 3, je čistě GPU limited a i se slabym GPU došlo při aplikování tohoto patche k dratickému nárůstu FPS. Je tedy evidentní, že druhé jádro bylo využito k některým operacím, co doteď dělalo GPU.
Myslim, teď určitě nepovim kde to bylo, ale viděl jsem video z vývoje Killzone 2, technická část. Měli tam normálně real-time scénů, pak to prostě pauznuli, mohli tam hejbat kamerou, pak tam spustili přes celou obrazovku takový system load info, který jim říkalo kolik je na scéně polygonů, kde a co je zpracovává, na kolik % jedou jednotlivý jádra cellu, jak jsou na tom s RAM/ Vram, atd.
Tato přímá optimalizace se ale dá prakticky vyloučit u jakýchkoliv multiplatformních her.