No ani tak ne, jelikoz uz jsem slysel o sporech vuci vyrobcum prave praskajicich zarovek, a vyrobce paradoxne ale spravne tvrdil, ze jeho zarovky jsou konstruovany a zivotnost je prave deklarovana na udavane napeti 12V.
Je to dano od nepameti, ze starsi konstrukce baterii vyuzivaly jine typy clanku, ktere dosahovaly mensi napeti clanku a tim padem jsou dlouhodobe dany hodnoty 6V pro motobaterie, 12V pro autobaterie a 24V pro baterie nakladaku.
Dnes jsou baterie slozeny z clanku s vyssi hodnotou napeti a tim padem se hodnoty napeti posunuly o neco vyse (vetsina treba autoaudia ma i spravne uvadeny vykony zesilovace pri 12V a take pri 14.4V, coz je nejaka stredova hodnota dobijeciho napeti soucasnych vozidel.
Ze je z techto duvodu pak problematicke reklamovat treba zarovky, kdyz vyrobce aut deklaruje nabijeci napeti na 14.4V, zatimco vyrobce zarovek uvadi vetsinou deklarovane hodnoty svitivosti, poctu funkcnich hodin a zaruku na 12V napeti, je jasne.