Citace Původně odeslal Atreides Zobrazit příspěvek
BTW zpět k žárovkám...
protože H1, H2, H7 jsou standartizované žárovky, a je jedno je jedna značky Varta druhá ABCD a třetí Philips.
Všechny tyto žárovky mají na sobě uvedné volty např oněch 12V.

V autě je (a když tak mne opravte):
- alternátor - vyrábí elektriku
- usměrňovač - ze střídavého dělá stejnosměrný
- a pak cosi jako "stabilizátor napětí" co má dávat MAXimální napětí

protože do Opla si můžeš dát jakékoliv Hx žárovky, myslím tím od jakéhokoliv výrobce, musí auto dávát maximální napětí (ať již stojí nebo i za chodu) XX Voltů. Co unesou žárovky - např MAX 13,6V (tento údaj by ti měl říct snad každý servis kde v atech mají stejný typ žárovek.)

Pokud jsi naměřil 14,7 V - šel bych jim reklamovat že auto dává více než má
a že jsi s tím vodkouřil zatím jen žárovky !
Jen technicka - dobijeci hodnota napeti je u soudobych aut nekde kolem 14-14.6 V, takze je trosku problem, ze veskere elektrospotrebice a pristroje ci soucastky maji sice nominal psany na 12V, nicmene jsou schopne pracovat v toleranci hodnot +-12-15V.
Takze 14.7V u noveho auta v prubehu dobijeni je v poradku.