Citace Původně odeslal tiktak Zobrazit příspěvek
Jezevce Jezevce, ukaz mi prosim, kde a jakym zpusobem je napsano, ze si zakoupim vec a v ramci 14ti denni lhuty ji mohu "poskozenou" (at uz vyrobni vadou ci vlastnim poskozenim) vratit?
Pokud vim, vztahuje se to na vyrobek bezvadny, tedy neposkozeny (a pokud chrci jedna bedna tak, ze se bezne jako zavada reklamuje, pak to neni logicky stav bezvadny). Jinak jde o to, co pises, tedy o vraceni vyrobku, ktery mi z nejakeho duvodu NEVYHOVUJE a to jsem nemohl zjistit z toho duvodu, ze jsem jej nemohl radne vyzkouset standartni cestou na prodejni pobocce, jelikoz byl objednan a porizen pres web/postu atd atd.
Ono tech vykladu, jakym zpusobem a co muzes reklamovat a v ramci 14ti denni lhuty je velka spousta, co jsou schopni nekteri lide vracet za domlacene a poskozene veci, co jeste zkousne obchod, jakym zpusobem a na co reaguje a co je pak realne pripadne soudne vymahatelne - to je vse na sahodlouhou diskuzi, ktera nebude mit zadne jednoznacne rozreseni. Ohledne "pouzite" a nepouzite veci je rovnez debat az dost, co je to vlastne pouzita vec - obecny nazor je na to take nejednoznacny, nebot k vyzkouseni je treba vec pouzit, ale mira pouziti napriklad inkoustove tiskarny a AV receiveru bude zrejme naprosto jina, vuci "opotrebovani" atd atd.
Vidis vse holt moc black/white, seda ti chybi...
Osobne si vraceni v ramci 14 dnu nepredstavuju jako pujcovnu vyrobku k vyzkouseni, pokud si takto pujcim za sebou 10 veci a vsechny je vratim. (nejlepe prave treba tiskaren)
Ale to je muj pohled na vec, zase naopak nebudu ocekavat problemy pri jednoznacne reklamaci pripadne vadneho zbozi.

Druha vec je ta, ze pri vraceni vyrobku s takovouto "skrytou" vadou, se pravdepodobne CzC vykasle na nejake zkouseni zbozi a "cerneho Petra" dostane nekdo dalsi, kdo si tyhle bedny nasledne koupi. A to je to, o cem pisu, ze treba ja bych to neudelal, respektive bych (pokud bych je nechtel) se je snazil vratit, ale s tim, ze bych upozornil na vadu, aby to neodskakal nekdo v retezci zakazniku za mnou. Nicmene to je muj nahled na "moralku prodejce i zakaznika", ty ji mas asi zcela nepochybne nejak "posunutou"

Ale nechci se hadat, vim, ze ti lezim v zaludku z "moto-threadu"
a) kupujici nemusi na to ze je to poskozene vubec prijit, treba se to proste nelibi.
b) mas na vyber, muzu ti to vratit pro rozpor s kupni smlouvou (nedodal si vec bez vad).
c) v zakone nikde nemas o nefunkcnim zbozi ani slova, ve 14ti dnech muzes zbozi vratit bez ohledu na to zda funguje nebo ne. Pokud pominu to, ze by dotycny vec rozmlatil, tak mas smulu a jako prodejce muzes byt maximalne rad, pokud ti dotycny rekne, ze to nefunguje. Dodal si krabicku, vratim ti krabicku, ze nic nedela ? No a ?
d) jak tu bylo milionkrat napsano, ty jako prodejce ses povinen zbozi predvest a to bez naroku na to, ze ja jako pripadny zakaznik si jej nasledne koupim (kecy typu "ja to rozbalim a vy si to pak nekoupite ...").
e) protoze povinost d) nemuzes objektivne splnit, muze si zbozi pri nakupu po netu zakaznik doma prohlednou a otestovat sam a ma na to tech 14 dnu.
f) jak tu taky bylo milionkrat, obal neni soucasti vyrobku, tudiz zakaznik nemuze ric ani popel, pokud mu dodas neco rozbalene/bez obalu a uplne stejne nemuze rict ani popel prodejce (a tudiz ani uplatnovat jakekoli naklady spojene s balenim a pod). Naopak, prodejce je povinen obalovy material prijmout zpet (napr si koupim 100x case a krabice vcetne vystelky ti vratim a ty se povinen je ekologicky zlikvidovat = roztridit, ....)