Rekni, ze to chces vratit do 14 dnu bez udani duvodu a kup jine![]()
Kladnou, žádný problém
Neutrální, něco nebylo uplně OK, ale vyřešilo se
Zápornou, nastal problém a neměli se k řešení
Rekni, ze to chces vratit do 14 dnu bez udani duvodu a kup jine![]()
Lenovo Thinkpad X220 (i5 2410M, 16GB RAM, HD3000, 12,5" IPS, 1TB HDD Seagate 7mm, 120GB mSATA Crucial M4), Mini Dock Plus Ser. 3, 29" LG 29UM65 + 22" Eizo S2202W
To nemuze, nebot vratit zbozi v ramci 14 dni je mozne pouze neposkozene, v puvodnim obalu. Nehlede na to, ze by to byla levarna na nekoho, kdo by je koupil po nem)
Mylsim, ze v CzC mas realnou sanci, ze pokud jsou od zacatku vadne, tak ze dostanes rovnou nove a nebudou s tim delat obstrukce. Nicmene ani to neni pravidlem, jelikoz mohou pouzit standartni reklamacni proces.
Jinak posta tragedie - bohuzel i systemova - na bezne pobocky uz hodili i overovani bodu na ridicaky a dalsi veci (nerikam, ze to neni prinosna vec, ale proc to umistovat na postu, kdyz ta nestiha fungovat sama od sebe), dve pani skoroduchodoveho veku tam docela kmitaly - jednou rukou mi prebirala EMS blocek, druhou razitkovala nejake listiny, kdyby mela treti, asi by s ni jeste neco delala - vsude hory dopisu, baliku, papiru - proste traga.
Takze dle meho to pujde takhle od desiti k peti (no na desitce to asi nikdy nebylo) , prace a sluzeb bude pro stejny pocet lidi asi vic a vic, technika tragicka, byrokracie tragicka, sluzby drazsi a drazsi a koncepcni a systemove zmeny, ktere by vedly ke zrychleni a zjednoduseni zasilek v nedohlednu.
Je logicke a samozrejme, ze samozrejme bude dost subjektu, ktere si tim budou mastit kapsu, kterym co nejvetsi bordel bude vyhovovat...![]()
Naposledy upravil tiktak; 17.02.2009 v 21:12.
Dell E6400 (P8400, 4GB RAM, 500GB 7.2k, NVidia Quadro NVS 160M, Wifi, BT, DVDRW, LED WXGA+)
Dell XPS 1330 Red (T7300, 2GB RAM, 160 GB 7.2k, NVidia GeForce 8400M GS, Wifi, BT, LED WXGA, DVDRW)
IBM T42 (Dothan M745, 1.5GB RAM, 160GB 5.4k, R9600, Wifi, BT, SXGA+, DVDRW)
Nikon D90 + MB-D80, Nikon18-200VR, Nikon 80-200/f2.8, Nikon SB-900, Lowepro, Tenba, Kata, ...
http://www.atty.cz/ - Pražský e-shop a prodejní kancelář e-cigaret
Tiktaku tiktaku, stale nepoucitelny a stale siris bludy. Do 14ti dnu se vraci zbozi samozrejme pouzite, protoze tech 14 dnu mas samozrejme na OTESTOVANI. Napr v tomto pripade prave proto, abys zjistil ze bedynky chrci/nevyhovuji zvukovym podanim/ nelibi se ti/...
IMPROBE AMOR, QUID NON MORTALIA PECTORA COGIS - krutá jsi, lásko, kam až ty doženeš smrtelná srdce -- Vergilius
Mnoho je prostředků, které léčí lásku, ale žádný není spolehlivý.
S tím, čeho se na nás dopustili druzí se už nějak vyrovnáme. Horší je to s tím, čeho jsme se na sobě dopustili sami. -- Francois La Rochefoucauld
Nabídnout přátelství tomu, kdo chce lásku, je jako dát chleba tomu, kdo umírá žízní.
Jezevce Jezevce, ukaz mi prosim, kde a jakym zpusobem je napsano, ze si zakoupim vec a v ramci 14ti denni lhuty ji mohu "poskozenou" (at uz vyrobni vadou ci vlastnim poskozenim) vratit?
Pokud vim, vztahuje se to na vyrobek bezvadny, tedy neposkozeny (a pokud chrci jedna bedna tak, ze se bezne jako zavada reklamuje, pak to neni logicky stav bezvadny). Jinak jde o to, co pises, tedy o vraceni vyrobku, ktery mi z nejakeho duvodu NEVYHOVUJE a to jsem nemohl zjistit z toho duvodu, ze jsem jej nemohl radne vyzkouset standartni cestou na prodejni pobocce, jelikoz byl objednan a porizen pres web/postu atd atd.
Ono tech vykladu, jakym zpusobem a co muzes reklamovat a v ramci 14ti denni lhuty je velka spousta, co jsou schopni nekteri lide vracet za domlacene a poskozene veci, co jeste zkousne obchod, jakym zpusobem a na co reaguje a co je pak realne pripadne soudne vymahatelne - to je vse na sahodlouhou diskuzi, ktera nebude mit zadne jednoznacne rozreseni. Ohledne "pouzite" a nepouzite veci je rovnez debat az dost, co je to vlastne pouzita vec - obecny nazor je na to take nejednoznacny, nebot k vyzkouseni je treba vec pouzit, ale mira pouziti napriklad inkoustove tiskarny a AV receiveru bude zrejme naprosto jina, vuci "opotrebovani" atd atd.
Vidis vse holt moc black/white, seda ti chybi...
Osobne si vraceni v ramci 14 dnu nepredstavuju jako pujcovnu vyrobku k vyzkouseni, pokud si takto pujcim za sebou 10 veci a vsechny je vratim. (nejlepe prave treba tiskaren)
Ale to je muj pohled na vec, zase naopak nebudu ocekavat problemy pri jednoznacne reklamaci pripadne vadneho zbozi.
Druha vec je ta, ze pri vraceni vyrobku s takovouto "skrytou" vadou, se pravdepodobne CzC vykasle na nejake zkouseni zbozi a "cerneho Petra" dostane nekdo dalsi, kdo si tyhle bedny nasledne koupi. A to je to, o cem pisu, ze treba ja bych to neudelal, respektive bych (pokud bych je nechtel) se je snazil vratit, ale s tim, ze bych upozornil na vadu, aby to neodskakal nekdo v retezci zakazniku za mnou. Nicmene to je muj nahled na "moralku prodejce i zakaznika", ty ji mas asi zcela nepochybne nejak "posunutou"
Ale nechci se hadat, vim, ze ti lezim v zaludku z "moto-threadu"![]()
![]()
Naposledy upravil tiktak; 17.02.2009 v 22:00.
Dell E6400 (P8400, 4GB RAM, 500GB 7.2k, NVidia Quadro NVS 160M, Wifi, BT, DVDRW, LED WXGA+)
Dell XPS 1330 Red (T7300, 2GB RAM, 160 GB 7.2k, NVidia GeForce 8400M GS, Wifi, BT, LED WXGA, DVDRW)
IBM T42 (Dothan M745, 1.5GB RAM, 160GB 5.4k, R9600, Wifi, BT, SXGA+, DVDRW)
Nikon D90 + MB-D80, Nikon18-200VR, Nikon 80-200/f2.8, Nikon SB-900, Lowepro, Tenba, Kata, ...
http://www.atty.cz/ - Pražský e-shop a prodejní kancelář e-cigaret
A kde je napsano, ze se musi vracet vec bezvadna a neposkozena?Dodavatel ma narok na uhraceni nakladu, to by u poskozene veci mohla byt plna cena a klidne i prace technika.
Pokud by obchod trval na reklamaci, tak by slo odstoupit od smlouvy. Ja jsem podobne vracel blbnouci mys a obchodnik po chvili uznal, ze muze byt rad, kdyz jsem to nezamlcel.
Naposledy upravil zivan; 17.02.2009 v 23:03.
Lenovo Thinkpad X220 (i5 2410M, 16GB RAM, HD3000, 12,5" IPS, 1TB HDD Seagate 7mm, 120GB mSATA Crucial M4), Mini Dock Plus Ser. 3, 29" LG 29UM65 + 22" Eizo S2202W
No a sam sis vytvoril rozpor (ikdyz pravnich vykladu, zabyvajicich se touhle tematiku najdu asi vic, kde bude stat, ze vec musi byt vracena bezvadna a neposkozena, pokud mi jde o vraceni ve 14ti denni lhute), ale to je celkem mene podstatne.
Jen jsem tim chtel rict, ze vratit poskozenou vec ve 14ti denni lhute je jiste fyzicky mozne (at je to libovuli prodejce ci z jinych duvodu), jen je mi jaksi proti srsti vracet neco poskozeneho (at mnou, nebo diky vade vyroby) a neupozornit na to, jelikoz kdyz uz to projde, tak prinejlepsim dostane nekdo po mne nefunkcni ci polofunkcni vyrobek.
Aneb uplne nahrubo - prasata jsou jak nekteri prodejci, kteri poskozuji zakazniky pri reklamacich, upiraji jim zakonna prava pri reklamacich, nehradi atd atd, ale rovnez tak nekteri zakaznici, kterym upadne notebook na zem, 3x na nej slapnou a pak jej takto "neposkozeny a bezvadny" klidne vrati zpet, ze jim nevyhovuje.
Takze to chce vyuzivat zdravy rozum a pravni normy k tomu, aby se jak prodejce, tak zakaznik na svych pravech nekratili a nehazeli si vzajemne klacky pod nohy. To beru za podstatne dulezitejsi.
Dell E6400 (P8400, 4GB RAM, 500GB 7.2k, NVidia Quadro NVS 160M, Wifi, BT, DVDRW, LED WXGA+)
Dell XPS 1330 Red (T7300, 2GB RAM, 160 GB 7.2k, NVidia GeForce 8400M GS, Wifi, BT, LED WXGA, DVDRW)
IBM T42 (Dothan M745, 1.5GB RAM, 160GB 5.4k, R9600, Wifi, BT, SXGA+, DVDRW)
Nikon D90 + MB-D80, Nikon18-200VR, Nikon 80-200/f2.8, Nikon SB-900, Lowepro, Tenba, Kata, ...
http://www.atty.cz/ - Pražský e-shop a prodejní kancelář e-cigaret
Je to jak říká tiktak především o lidech. Cca 3 roky nazpět jsem si koupil z Audioteku studiové monitory a zjistil, že při jistých frekvencích ve velmi tichých pasážích jeden středobasový reproduktor drhne (pravděpodobně cívka). Kontaktoval jsem hned prodejce a navrhl mu, že já vrátím repro v rámci 14-ti denní lhůty a on mi obratem pošle nové, přičemž to staré si vyreklamuje (shodou okolností se jednalo o vystavený kus, tedy nebylo to fungl nové zboží). Prodejce bez debat souhlasil a myslím, že jsme byli spokojeni oba. Samozřejmě jsem repro posílal v brand-new stavu.
E2140 w/Gemin II, P35-DS3, 2GB Vitesta 800+, 8800GTS 512, Hitachi T7250, Samsung F3 HD502HJ, Logitech G5, Logitech K300, Dell 2209WA, Corsair HX520
Olympus E-300 + ME-1|ZD 1445|ZD 4015|Auto-Yashinon DX 50/1.7|Pentacon Electric 135/2.8 MC
Dali 850 Red Line (Seas + Vifa) | Rotel RC-971 | 2x SPV100p+ | Onkyo SE-200 | Paolo speaker cable
Dell D610 (P-M Sonoma 2.26GHz, 2GB DDR2, 80GB 7.2k, Radeon X300, DVDRW, BT, IrDA, WiFi, 14.1" SXGA+)
Xbox 360 | 120GB
a) kupujici nemusi na to ze je to poskozene vubec prijit, treba se to proste nelibi.
b) mas na vyber, muzu ti to vratit pro rozpor s kupni smlouvou (nedodal si vec bez vad).
c) v zakone nikde nemas o nefunkcnim zbozi ani slova, ve 14ti dnech muzes zbozi vratit bez ohledu na to zda funguje nebo ne. Pokud pominu to, ze by dotycny vec rozmlatil, tak mas smulu a jako prodejce muzes byt maximalne rad, pokud ti dotycny rekne, ze to nefunguje. Dodal si krabicku, vratim ti krabicku, ze nic nedela ? No a ?
d) jak tu bylo milionkrat napsano, ty jako prodejce ses povinen zbozi predvest a to bez naroku na to, ze ja jako pripadny zakaznik si jej nasledne koupim (kecy typu "ja to rozbalim a vy si to pak nekoupite ...").
e) protoze povinost d) nemuzes objektivne splnit, muze si zbozi pri nakupu po netu zakaznik doma prohlednou a otestovat sam a ma na to tech 14 dnu.
f) jak tu taky bylo milionkrat, obal neni soucasti vyrobku, tudiz zakaznik nemuze ric ani popel, pokud mu dodas neco rozbalene/bez obalu a uplne stejne nemuze rict ani popel prodejce (a tudiz ani uplatnovat jakekoli naklady spojene s balenim a pod). Naopak, prodejce je povinen obalovy material prijmout zpet (napr si koupim 100x case a krabice vcetne vystelky ti vratim a ty se povinen je ekologicky zlikvidovat = roztridit, ....)
IMPROBE AMOR, QUID NON MORTALIA PECTORA COGIS - krutá jsi, lásko, kam až ty doženeš smrtelná srdce -- Vergilius
Mnoho je prostředků, které léčí lásku, ale žádný není spolehlivý.
S tím, čeho se na nás dopustili druzí se už nějak vyrovnáme. Horší je to s tím, čeho jsme se na sobě dopustili sami. -- Francois La Rochefoucauld
Nabídnout přátelství tomu, kdo chce lásku, je jako dát chleba tomu, kdo umírá žízní.
Debilní repráčky za 300 Kč a oni nejsou schopní je otestovat na prodejně a dát mi za ně nové, funkční. Budu muset měsíc čekat.
Bože, bože, čekal jsem od společnosti jako CZC trochu lepší jednání.
Že já blbec jsem celou sestavu nekoupil ve zdejším PC obchodě a měl bych to bez problémů. Veškeré reklamace, které jsem zde měl byly řešeny okamžitou výměnou - pokud zboží měli na krámě. A to upozorňuji, že je to obchůdek velikostně neporovnatelný s CZC.
MacBookPro 13 (mid 2014): Intel Core i5-4278U 2,6GHz | Intel Iris 5100 | 8GB RAM | 128GB SSD | 2560x1600 @ best for retina || HP LP2475w @ DP 1920x1200 || OSX 10.11.2
ProBook: HP ProBook 650 G1 @ Core i5 4200M 2,5GHz | Intel HD4600 | 12GB RAM | 500 GB Seagate HDD 7200 || 1920x1080 || HP LP2475w @ DP 1920x1200 || Win10 Ent 64bit
iPhone 6 Plus 16GB Space Gray | iOS 9.2
no ja uz mam u nich klicenku na ext. reklamaci 2 mesice, s tim ze ta jejich je neuznana a dle nich muzu cekat treba doaleluja nez se vyrobce vyjadri, s.erou mne... kurna kdyz skoro vsichni meli s jejim mechanickym zpracovanim problemy, tudiz bych cekal trochu jine jednani...od slavneho czc....
FUN: Apple Mac Pro 4.1@5.1 • Intel Xeon W5680 • Kingston 3x8GB (triple-channel) 1333 ECC • EVGA GTX 670 • Crucial M200 256GB • WD Black 1TB • WD Green 1TB 3x
MOBILE: HP EliteBook 8440p • Corsair 2x4GB • AVerTV Hybrid • Logitech VX Nano • Canon S95 • Apple iP6 16GB • Apple iPad Air 64GB • Apple iPod Nano 7G 16GB • Apple iPod Video 80GB
WS: intel NUC i3 • Corsair 2x4GB • Crucial M4 512GB • intel Advanced-N 6235 • Samsung B2030HD
HTPC: AMD X2 Toledo 4200+ • ASUS A8R-MVP • Scythe KatanaCu • Patriot 2x1GB • GB 8600GT+Zalman VF900-Cu • WD 640AAKS+SilentMAXX silencer • Pioneer DVR-212 • Leadtek WinFast TV2000XP Expert • Corsair HX520w • SilverStone LaScala LC17S • ONKYO TX-SR603E • JAMO E7 7.1 (2x E750 + 4x E700 + E7cen + E7sub) • Panasonic TX-55CS630E • Logitech WingMan FF GP • APC Back-UPS 650 • chlupy ze psa
Kdyby ses podíval na jejich web, tak zjistíš že reproduktory jsou jedna z věcí, který se opravují (=externí reklamace). Já jsem u notebooku a stolního přehrávače taky čekal skoro měsíc, kecy na to nemám, protože třeba grafickou kartu (v tý době novinka a drahá) mi na místě dobropisovali. Stejně tak ihned měnili třeba disk nebo mechaniku.
Ty 4 dny jako průměr reklamací nejsou řeči, dělá to právě to velký procento měnění na místě.
byt to zni logicky, pravda to neni.
pokud je kupni smlouva uzavrena na dalku a kupujici od ni platne odstoupi behem 14 dnu, ma kupujici povinnost vratit vec prodavajicimu a prodavajici ma povinnost vratit kupni cenu; od te si muze strhnout vyhradne naklady spojene s vracenim zbozi, nic jineho (navic prodavajici ma stanovenou lhutu k vraceni penez 30 dnu od odstoupeni, povinnost kupujiciho je oproti tomu vazana pouze na vyzvu prodavajiciho). pokud jde o stav veci, ktera se vraci, pak lze dovodit, ze by mel odpovidat stavu, v jakem jej kupujici obdrzel, s prihlednutim k beznemu opotrebeni.
pokud tedy kupujici prodavajicimu vrati vec ve stavu neodpovidajici beznemu opotrebeni, odpovida za vzniklou skodu; nicmene takovou skodu nemuze prodavajici zapocist proti vracene kupni cene.
Naposledy upravil riksa; 18.02.2009 v 15:13. Důvod: gramatika
i3 3240@default || Gigabyte Z77-D3H || 2x4GB Kingston DDR3 1600 || Sapphire 7750@default|| Default cooling || WD 500AAKS + Samsung F2 1.5TB || Lite-on 1673 || Corsair HX520 || Chieftec DX-01BL-D-U || MS Natural Keyboard 4000 || Logitech MX1000 || HP LP2065
"Der Kaiser Franz Straka", 3/11/05 in lidovky.cz: "Pokud vím, svět byl stvořen Adamem a Evou a u toho bychom měli zůstat."
Toto téma si právě prohlíží 1 uživatelů. (0 registrovaných a 1 anonymních)