Cell bude jako pomocny procesor v notebooku Toshiba:
http://www.svethardware.cz/art_doc-4...A00368615.html
Cell bude jako pomocny procesor v notebooku Toshiba:
http://www.svethardware.cz/art_doc-4...A00368615.html
desktop: i5-2500K@3700MHz, MSI P67A-C43-B3, 2x4GB Kingston Value, Sapphire 5850 Xtreme 1GB 850/1100, 2xWD10EALX fake RAID-1, LG W2600HP-BF S-IPS,Razer DiamonBack, Seasonic SS-400ET-F3, Windows 7 x64 SP1 + ubuntu x64
notebook: IBM T41p, 1.7 Pentium M, 14" 1400x1050, 1.5GB RAM, 40GB 4200r, Ubuntu 9.04
ultraportable: IBM X41, 12" XGA 1.5GHz Dothan, 2GB RAM, 32GB CF Pretec 233x SSD, Ubuntu 9.10
repro: Teufel Concept E Magnum PE 5.1
LCD TV s Cellem: http://www.hdtvblog.cz/novinky/toshi...i-s-cipem-cell
desktop: i5-2500K@3700MHz, MSI P67A-C43-B3, 2x4GB Kingston Value, Sapphire 5850 Xtreme 1GB 850/1100, 2xWD10EALX fake RAID-1, LG W2600HP-BF S-IPS,Razer DiamonBack, Seasonic SS-400ET-F3, Windows 7 x64 SP1 + ubuntu x64
notebook: IBM T41p, 1.7 Pentium M, 14" 1400x1050, 1.5GB RAM, 40GB 4200r, Ubuntu 9.04
ultraportable: IBM X41, 12" XGA 1.5GHz Dothan, 2GB RAM, 32GB CF Pretec 233x SSD, Ubuntu 9.10
repro: Teufel Concept E Magnum PE 5.1
zeptam se na takovou zajimavost... na diskuzich forech sem cetl, ze pry se Cell v PS3 u nekterych her pouziva take pro graficke vypocty jako napr pixel shading apod. a takto ve spolupraci s PS3 GPU RSX renderuje vysledny obraz...budu napriklad citovat:
"CELL procesor dokáže počítat Vertex, Pixel a Geometry Shadery a k tomu zvládne počítat fyziku, streaming audia atd. najednou...o další grafické operace se pak postará grafický čip, proto hra vypadá ve výsledku tak skvěle..."
pripada mi to jako nejaky nesmysl proto nekoho prosim o objasneni, diky![]()
Nejsem odbornik na cell ani na GPU, ale myslim ze nesmysl to neni. Obecne plati ze libovolny vypocet, co dokaze udelat GPU, muze pocitat i CPU. Obvykle se to neprovadi, protoze x86 CPU je vetsinou v grafickych operacich zalostne pomaly ve srovnani s GPU, ale toto u cellu nemusi platit a je dokonce mozne ze pro urcite operace je cell mozna vhodnejsi nez GPU a minimalne tim muze odlehcit zatez GPU. cell by mel byt obecne velmi vykonny ve streaming aplikacich nebo kdyz se provadi mnoho narocnych vypoctu s malym mnozstvim dat, protoze vypocetni "jadra" cellu maji sice malou (256kB), zato extreme rychlou "RAM" neboli local store. Je vsak dost pravdepodobne ze moderni GPU jej dokazi prekonat v naproste vetsine, mozna ve vsech vypocetnich operacich, protoze cell uz preci jen neni nejnovejsi kus kremiku a vyvoj jde na poli GPU opravdu milovymi kroky.
desktop: i5-2500K@3700MHz, MSI P67A-C43-B3, 2x4GB Kingston Value, Sapphire 5850 Xtreme 1GB 850/1100, 2xWD10EALX fake RAID-1, LG W2600HP-BF S-IPS,Razer DiamonBack, Seasonic SS-400ET-F3, Windows 7 x64 SP1 + ubuntu x64
notebook: IBM T41p, 1.7 Pentium M, 14" 1400x1050, 1.5GB RAM, 40GB 4200r, Ubuntu 9.04
ultraportable: IBM X41, 12" XGA 1.5GHz Dothan, 2GB RAM, 32GB CF Pretec 233x SSD, Ubuntu 9.10
repro: Teufel Concept E Magnum PE 5.1
Cell bere od GPU v PS3 opravdu hodně. Třeba komplet celou geometrii. Ono totiž GPU, když nemusí počítat geometrii, je na tom ihned lépe. Cell má na využití jádra pro který je problém psát programy, a tak se zapřahují cím jen se dá a snaží se tam tak ulehčit té dýchyvičné osekané G70.
Ale můžeš najít důkazy i na PC. Obdobnou věc, ala přehození některých GPU operací na CPU dělá třeba dualcore patch na quake 4. Doom 3 engine, kterej po CPU stránce nelimituje ani Pentium 3, je čistě GPU limited a i se slabym GPU došlo při aplikování tohoto patche k dratickému nárůstu FPS. Je tedy evidentní, že druhé jádro bylo využito k některým operacím, co doteď dělalo GPU.
Myslim, teď určitě nepovim kde to bylo, ale viděl jsem video z vývoje Killzone 2, technická část. Měli tam normálně real-time scénů, pak to prostě pauznuli, mohli tam hejbat kamerou, pak tam spustili přes celou obrazovku takový system load info, který jim říkalo kolik je na scéně polygonů, kde a co je zpracovává, na kolik % jedou jednotlivý jádra cellu, jak jsou na tom s RAM/ Vram, atd.
Tato přímá optimalizace se ale dá prakticky vyloučit u jakýchkoliv multiplatformních her.
The best Unreal Tournament maniac.
jako verim tomu ze jako kazdej jinej procesor se stara o vertexy pro GPU, pocita fyziku, AI atd... ale tomu kooperacnimu renderingu moc neverim nebo si alespon nedokazu predstavit jak by takova spoluprace vypada...Cell by mohl grafiku pocitat jedine softwarove takze nejaka kombinace hw a sw renderingu mi pripada dost nepravdepodobna stejne jako aby prebiral nejaky operace co se normalne provadi na urovni GPU a nasledne mu je zdlouhave posilal po sbernici pro dalsi zpracovani...
tady je ukazka renderingu jen pomoci Cellu http://www.youtube.com/watch?v=ehwFOM4CBKA
zadnej zazrak to neni, takze i kdyby to nejak slo moc by RSX nepomohl... ale jako zadnej odbornik nejsem a klidne se pletu takze jestli je tady nekdo v tomhle smeru znalej, rad se priucim![]()
Toto téma si právě prohlíží 6 uživatelů. (0 registrovaných a 6 anonymních)