Výsledky 1 až 25 z 204

Téma: Cell

Hybrid View

Předcházející příspěvek Předcházející příspěvek   Další příspěvek Další příspěvek
  1. #1

    Standardní Re: Cell

    Citace Původně odeslal Petrik Zobrazit příspěvek
    Ja jsem to proste predtim chapal tak, ze cache je potreba pouze pokud mam pomalou RAM, coz u SPE neni.
    Ona je spis spravnejsi predstava takova, ze tam je pomala RAM a cache bez HW cache logiky. Coz v pripade hodne snadno predikovatelnyho pristupu do pameti umozni lepsi pristup (nejsi fyzicky omezenej velikosti cache line, kdyz vis prostorovat lokalita je jina atd), v pripade random access to je naopak o dost horsi.

    Citace Původně odeslal Petrik Zobrazit příspěvek
    Ze je hlavni pamet pomala je asi jasne, zrejme jsem automaticky predpokladal, ze neco ala SW cache se v cellu pouziva, prijde mi to docela logicke, ale asi to neni nic jednoducheho.
    Slozity to neni, je na to prefabrikovana knihovna. Problem je, ze to je radove pomalejsi nez cache u normalnich CPU.

    Citace Původně odeslal Petrik Zobrazit příspěvek
    Jednim z duvodu asi bude dost mala velikost 256kB localstoru. Kam bys tedy ty tu cache nejradeji umistil? Jednu velkou prad hlavni pamet, nebo vice malych ke kazde SPE? Nemuselo by se pak slozite resit synchronizace dat kese/kesi mezi SPE jako tomu je v pripade SMP?
    Tady bohuzel jen krypticky. Tech 256kB zabira neco jako 1/3 plochy SPE takze ano, je problem s mistem kam to umistit.
    Velka cache pred hlavni pameti je (512KB). PPE jde do hlavni pameti pres cache a DMAcko kontroler co visi na ringbusu jde tudiz taky pres cache.
    Slozite by se to resit muselo, dokonce mnohem slozitejc nez na normalni sbernici. Tam vicemene vsichni vidi veskerou komunikaci a muzou podle adresy co bezi po sbernici reagovat (viz MESI protokol). Tady je realna sance, ze data pujdou druhou stranou ringbusu a nebude na to videt.
    Kam bych ji umistil ja, jak bych to resil synchronizaci atd. ti nereknu, sorry.

    Citace Původně odeslal Petrik Zobrazit příspěvek
    Mimochodem, vazne ma ten ringbus prenosovnku 100GBps? to si nejak porad neumim poradne predstavit...
    100GBps je tak trochu podvod s cislama. Respektive, ono se uvadi i 300GBps, tak to je pak trochu vetsi podvod s cislama.
    Jedno "zarizeni" (SPE, ale i jiny) ma teoretickou pristupovou rychlost 25GBps pri 3.2GHz procaku a ringbusu, kterej bezi na pulce. Kazdej ringbus cyklus se da vylozit/nalozit 16B. Takze kdyz si to vemes uplne teoreticky, ze ty SPEcka posilaj data do kruhu a vzdycky jen tomu hned vpravo, tak ta maximalni rychlost v jednom smeru je 25*pocet SPE GBps.
    Pochopitelne tohle se zacne prudce kazit v momente kdy toho beha moc najednou (SPE potrebuje natlacit data do toho "vlacku" ale tam uz "jedou" jiny data z jinejch SPE), tak nekde u tech 100GBps pres celej ringbus v obou smerech to peakuje a pak uz to jde cely do haje.
    Takze nepredstavovat jako klasickou sbernici, ale spis takovej jako system subsbernic mezi kdecim, kde muze najednou pobihat nekolik naprosto nezavislych transferu.
    Maximalni co protlacis mezi konkretnim SPE a necim jinym je 25GBps a to mas jeste docela stesti. (mnohem peknejc a srozumitelnejc to je vysvetleny na anglicky wiki a je to spravne)

    Citace Původně odeslal Petrik Zobrazit příspěvek
    Dalsi dotaz: co si myslis ze v budoucnu vyhraje? GPU + obyc CPU nebo neco ala cell?
    Pozor, CELL nenahrazuje GPU. V PS3 je k CELLu taky nejaka grafika, udajne zhruba na urovni 7950. Proste uz shader model 3, ale jeste ne unifikovany jako maj osmitisicovky (alespon ty co stoji za zminku, tj. 8800 ).
    Moje sazka je na zpetnou kompatibilitu (to proste prodava), takze x86 multijadra multiprocesory a k tomu dedikovany chytry procaky (GPU, Larabee, CELL, neco takovyho)
    C2D @ 2.16GHz, 2GB RAM, 8800GT

  2. #2

    Standardní Re: Cell

    1)aha, ja myslel ze SPE je jakoby maly nezavisly procesor s vlastni RAM (=localstore) a ze hlavni RAM je pro nej neco jako datove uloziste kam si pres DMA saha pro data. On tedy muze pouzivat tu hlavni RAM skutecne jako RAM i presto ze je pripojena pres DMA radic? To zni dost komplikovane...

    2)zrejme jsem poradne nepochopil tu SW cache, ja myslel ze to funguje tak, ze ty data, u kterych vi, ze je bude potrebovat, necha proste v local storu nebo ze je prefechne tak, aby az je bude potrebovat, tak je bude mit. ale to je jedno, neresme to.

    3) ja myslel ze ta 512kB je jen pro PPU, pokud cachuje vsechno, musi byt dost narocne to managovat, nebo ne?

    4) to uz zni realneji, ale i tech 25GB per SPE mi pripada jako docela slusny udaj, to nema ani lecktera L2 cache

    5)to mi je jasne, ja mel na mysli pouziti pro jine nez graficke vypocty. Na jedne strane tu je snaha zacit pouzivat grafiky pro jine nez graficke vypocty, na druhe tu je snaha intelu a IBM vyvinout resp. protlacit do prodeje hybridni CPU ala Cell. Bude myslim dost zajimave jak tento ousboj dopadne u superpocitacu, chystany roadrunner ma byt hybridni opteron/cell, nejaky jiny ma naopak pouzivat nejake GPU.
    desktop: i5-2500K@3700MHz, MSI P67A-C43-B3, 2x4GB Kingston Value, Sapphire 5850 Xtreme 1GB 850/1100, 2xWD10EALX fake RAID-1, LG W2600HP-BF S-IPS,Razer DiamonBack, Seasonic SS-400ET-F3, Windows 7 x64 SP1 + ubuntu x64
    notebook: IBM T41p, 1.7 Pentium M, 14" 1400x1050, 1.5GB RAM, 40GB 4200r, Ubuntu 9.04
    ultraportable: IBM X41, 12" XGA 1.5GHz Dothan, 2GB RAM, 32GB CF Pretec 233x SSD, Ubuntu 9.10
    repro: Teufel Concept E Magnum PE 5.1

  3. #3

    Standardní Re: Cell

    Errr.. hele, ale tohle sou bezny verejny informace, furt nic co by museli vysvetlovat v IBM.

    ad 1) Ono zavisi jak si to predstavujes. Pokud mas program co ma vsechny data i program ve 256kB, tak to je nezavislej procesor. Coz vetsinou nema, takze musi komunikovat se zbytkem sveta. Ten pak ma namapovanej do normalniho adresniho prostoru a poruznu hrabe.

    ad 2) SW cache funguje tak, ze si normalne v kusu local storu naemulujes normalni X-cestnou cache. Vcetne tagu, validity bitu, nejakejch dylek cache line atd.
    Takze kdyz chces neco pres cache, tak najdes tag a validity bit, pres ne zjistit jestli to tam mas. Kdyz jo tak to natahnes z localstoru, kdyz ne tak zahajis DMA transfer a spokojene cekas az se to natahne.

    ad 3) Jako ze by PPU slo do hlavni pameti pres cache, kdezto DMA primo? To by bylo dost husty tohle synchronizovat, aby v hlavni pameti byly vzdycky updatovany zaznamy. Tj. nejaka WTWNA by tam musela bejt.
    Ne, normalne proste cache ma dva porty (nebo jeden prepinaci, to nevim) a DMA i PPU pristupujou do hlavni pameti skrz tu cache. Je to vyrazne jednodussi nez kdyby tam jeden sel primo a jeden pres cache

    ad 4) Jo, slusny to je.
    ad 5) Neni superpocitac jako superpocitac, zavisi na tom co presne chces superpocitat.
    C2D @ 2.16GHz, 2GB RAM, 8800GT

Informace o tématu

Users Browsing this Thread

Toto téma si právě prohlíží 5 uživatelů. (0 registrovaných a 5 anonymních)

Podobná témata

  1. Procesory Cell - PS3
    Založil Kooca v sekci fóra AMD procesory
    Odpovědí: 3
    Poslední příspěvek: 07.02.2005, 20:44
  2. Nvidia podvádí i v Beyond3d's Splinter Cell benchmark?
    Založil Spajdr v sekci fóra NVIDIA grafické karty
    Odpovědí: 10
    Poslední příspěvek: 03.06.2003, 20:00

Pravidla přispívání

  • Nemůžete zakládat nová témata
  • Nemůžete zasílat odpovědi
  • Nemůžete přikládat přílohy
  • Nemůžete upravovat své příspěvky
  •