Citace Původně odeslal Petrik Zobrazit příspěvek
Ja jsem to proste predtim chapal tak, ze cache je potreba pouze pokud mam pomalou RAM, coz u SPE neni.
Ona je spis spravnejsi predstava takova, ze tam je pomala RAM a cache bez HW cache logiky. Coz v pripade hodne snadno predikovatelnyho pristupu do pameti umozni lepsi pristup (nejsi fyzicky omezenej velikosti cache line, kdyz vis prostorovat lokalita je jina atd), v pripade random access to je naopak o dost horsi.

Citace Původně odeslal Petrik Zobrazit příspěvek
Ze je hlavni pamet pomala je asi jasne, zrejme jsem automaticky predpokladal, ze neco ala SW cache se v cellu pouziva, prijde mi to docela logicke, ale asi to neni nic jednoducheho.
Slozity to neni, je na to prefabrikovana knihovna. Problem je, ze to je radove pomalejsi nez cache u normalnich CPU.

Citace Původně odeslal Petrik Zobrazit příspěvek
Jednim z duvodu asi bude dost mala velikost 256kB localstoru. Kam bys tedy ty tu cache nejradeji umistil? Jednu velkou prad hlavni pamet, nebo vice malych ke kazde SPE? Nemuselo by se pak slozite resit synchronizace dat kese/kesi mezi SPE jako tomu je v pripade SMP?
Tady bohuzel jen krypticky. Tech 256kB zabira neco jako 1/3 plochy SPE takze ano, je problem s mistem kam to umistit.
Velka cache pred hlavni pameti je (512KB). PPE jde do hlavni pameti pres cache a DMAcko kontroler co visi na ringbusu jde tudiz taky pres cache.
Slozite by se to resit muselo, dokonce mnohem slozitejc nez na normalni sbernici. Tam vicemene vsichni vidi veskerou komunikaci a muzou podle adresy co bezi po sbernici reagovat (viz MESI protokol). Tady je realna sance, ze data pujdou druhou stranou ringbusu a nebude na to videt.
Kam bych ji umistil ja, jak bych to resil synchronizaci atd. ti nereknu, sorry.

Citace Původně odeslal Petrik Zobrazit příspěvek
Mimochodem, vazne ma ten ringbus prenosovnku 100GBps? to si nejak porad neumim poradne predstavit...
100GBps je tak trochu podvod s cislama. Respektive, ono se uvadi i 300GBps, tak to je pak trochu vetsi podvod s cislama.
Jedno "zarizeni" (SPE, ale i jiny) ma teoretickou pristupovou rychlost 25GBps pri 3.2GHz procaku a ringbusu, kterej bezi na pulce. Kazdej ringbus cyklus se da vylozit/nalozit 16B. Takze kdyz si to vemes uplne teoreticky, ze ty SPEcka posilaj data do kruhu a vzdycky jen tomu hned vpravo, tak ta maximalni rychlost v jednom smeru je 25*pocet SPE GBps.
Pochopitelne tohle se zacne prudce kazit v momente kdy toho beha moc najednou (SPE potrebuje natlacit data do toho "vlacku" ale tam uz "jedou" jiny data z jinejch SPE), tak nekde u tech 100GBps pres celej ringbus v obou smerech to peakuje a pak uz to jde cely do haje.
Takze nepredstavovat jako klasickou sbernici, ale spis takovej jako system subsbernic mezi kdecim, kde muze najednou pobihat nekolik naprosto nezavislych transferu.
Maximalni co protlacis mezi konkretnim SPE a necim jinym je 25GBps a to mas jeste docela stesti. (mnohem peknejc a srozumitelnejc to je vysvetleny na anglicky wiki a je to spravne)

Citace Původně odeslal Petrik Zobrazit příspěvek
Dalsi dotaz: co si myslis ze v budoucnu vyhraje? GPU + obyc CPU nebo neco ala cell?
Pozor, CELL nenahrazuje GPU. V PS3 je k CELLu taky nejaka grafika, udajne zhruba na urovni 7950. Proste uz shader model 3, ale jeste ne unifikovany jako maj osmitisicovky (alespon ty co stoji za zminku, tj. 8800 ).
Moje sazka je na zpetnou kompatibilitu (to proste prodava), takze x86 multijadra multiprocesory a k tomu dedikovany chytry procaky (GPU, Larabee, CELL, neco takovyho)