Řekl jsem snad někde, že HD3870 bude rychlejší než GF8800GT?Na straně HD3870 bude cena, poměr cena/výkon a technologie. Na straně GT v průměru o 10-15% vyšší výkon. Jak to bude s dostupností uvidíme v poslední třetině listopadu. Každý si pak může vybrat
Což nic nemění na samotném faktu, že náklady na G92 jsou minimálně o polovinu větší, než náklady na RV670. Krom toho pochybuju, že by ti přesná čísla cokoli řekla, protože stejně nevíš, za kolik ATi a nVidia tyto čipy prodávají dál.
Nekritizoval jsem SM3.0, ale jeho implementaci na NV40. SM3.0 uvedl podporu pro dynamic branching, který měl přinášet nárůsty výkonu... jenže na NV4x byl implementován tak, že nárůsty byly nulové.
Hm, FarCry, ve kterém byl vizuální rozdíl mezi SM2.0 a SM3.0 RP nulový a ani s SM3.0 RP nedokázala NV40 porazit R420. Jediný kvalitativní rozdíl byl vidět po zapnutí HDR, které ovšem bylo použitelné jen na nejdražším high-endu a zároveň šlo o kompromis, protože uživatel musel oželet FSAA. A pak SC:CT, ke kterému později vyšel SM2.0 patch, který nabízel prakticky totéž, jako SM3.0 RP.
Ale stačí a docela bohatě. Ukaž mi DX10 hru. Jedinou hru, která byla napsaná pro DX10 a ne ty slátaniny, které jsou napsané na DX9 enginech s dodatečně implementovanými "DX10 efekty", které nepřinášejí nic, na co by DX9 technologicky nestačilo. Problém je, že vývojáři vzali SM3.0 efekty, upravili je, aby vypadaly jinak a implementovali výhradně pro SM4.0 RP. Jenže tohle není DX10. Nové technologie spočívají ve vyšší efektivitě a zcela jiné implementaci, která je méně náročná. Např. motion blur - místo pixel shaderu ho lze implementovat přes geometry shader a výsledek je tak kvalitní, že by kvalitativně srovnatelná alternativa přes PS byla několikanásobně pomalejší. Jenže to nelze zakomponovat do již existujícího SM3.0 enginu, aniž bys ho notně překopal, protože ten vůbec geometry shader (tedy manipulaci s více vertexy jako s celkem) neumožňuje. A pro herní studia to ani není žádoucí, protože úprava tří stávajících efektů pro DX10 je nesrovnatelně méně časově a finančně náročná a pro samolepku "DX10" na krabici to stačí bohatě.
Ano, ze strany nVidie to byl velký vtip. Tuhle informaci mám od zdroje, na který se bohužel linkem odkázat nemůžuAle prosáklo to ven docela rychle, takže to najdeš na xtremesystems, tuším i vrzone a chytil se toho i inquirer. A reálná situace na trhu tomu naprosto odpovídá - kdyby byly GF8800GT dostupné a za cenu blízkou původně slibovaným 5,5k, neřeknu ani slovo, ale tohle se potvrdilo i v praxi, takže si svoje srovnání s Hulánem a Stratosem laskavě opchej kamsi
![]()