Mozna se tu trochu michaj dokupy dve veci.

Rozsirena zaruka z pohledu zakona = cokoli nad 2 roky. V tomhle pripade se bavime o zaruce typu "u zbozi je udana zaruka 3, 4, ... 10let". V takovym pripade lze samozrejme taky casto resit servis mimo pusobnost prodejce, ale prodejce si muze dat do reklamacniho radu, ze napr nelze odstoupit od kupni smlouvy a dalsi (mineno po uplynuti dvou let).

Pak je tu rozsirena zaruka poskytovana "extra" jako sluzba, napr. prodejce ma default v ceniku 2 roky, ale umoznuje prikoupit dalsi 3.

Tady muze nastat nekolik variant.
a) zaruku resi prodejce na vlastni triko, proste vi, ze kdyz priplati 100 lidi po 10% ceny, tak jich 10 prijde neco resit a ze bude v nejhorsim na 0. Tady plati viz predchozi, muze si urcit podminky, ale pokud je neurci, tak lze IMO pozadovat i pripadne odstoupeni od smlouvy (velmi casto byva v ceniku tentyz produkt 2x za ruzne ceny s ruzne dlouhou zarukou).

b) prodejce pouze preprodava sluzbu poskytovanou treti osobou. Tady rozhodne po prodejci odstoupeni od smlouvy nikdo chtit nemuze (po 2 letech), protoze ten uz mu zadnou zaruku neposkytuje. To zda pripadne treti osoba poskytujici zaruku umoznuje vraceni kupni ceny uz nema nic spolecnyho se zakonou zarukou ani aplikaci zakonych pravidel na pripadnou delsi neosetrenou zaruku.

Nejzajimavejsi varianta ovsem nastane v pripade, kdy ma prodejce v ceniku napriklad 3 roky (= 2 ze zakona + 1 rozsirena) a zaroven preprodava dalsi sluzbu prodluzujici zaruku.