No pokud se nepletu, tak sama Nvidia řekla, že G80 je unifikovanej čip, ale že zatim tak nepracuje, že to prej zavede až při nárůstu DX10 her a že to půjde jen ve Vistách. Takže buďto je to jen lež jako u NV40 kde slibovala že Purevideo půjde s novějšim driverem, a nebo opravdu čeká až to hry budou potřebovat, uvidíme. Současný hry unifikovaná architektura spíš brzdí, nevyužijou ani deset procent vertex výkonu, v tomhle ohledu je brzdí CPU kterym ta geometrie stejně musí projít. Takže dnes jde jen o fillrate a pixel shadery, čili to pro co je zatim G80 optymalizovaná, ale situace se obrátí v DX10 hrách, kde bude geometrii Generovat GPU geometry shaderem a pixel shadery zdaleka nebudou to jediné rozhodující, do té doby Nvidia musí svůj čip k tomuhle přinutit, jinak bude zle.

A DX10 hrama nemyslim COJ nebo Lost planet. COJ má v DX10 akorát jiný textury a trochu jiný osvětlení? Co to má co dělat s DX10? Lost planet taky tam nevidim nic na co by bylo potřeba DX10. To samý i budoucí hry na Unreal 3 enginu. Engine kterej bych celou dobu vyvíjen jako SM3.0 z něj lusknutim prstu SM4.0 nuděláte, je to dobrej engine, ale vše co tam bude DX10 bude jen marketing jako v COJ nebo jen povrchové přidané efekty nic zásadního(čili G80 tam v současný podobě bude podávat slušný výkony). Něco jako Halo1 a 2 a jeho PC verze s vyžšímy shadery, ačkoliv ta hra je psaná pro XboX kde je jen naboostěná GF3, čili SM 1.1 a DX8 efekty a jak to tam vypadá hezky. Spousta shaderů na PC je marketing, vlastně skoro celý SM3.0 už bylo, to vše jde napsat s SM2.0 a bude to vypadat stejně, taky že tu žádnej pravej SM3.0 engine dlouho nebyl, to až ten Unreal3. I blbej Oblivion je v zádsadě SM2.0. 3.0 tam potřebujete k HDR, nic jinýho, ale HDR je věcí karty ne shader modelu. HDR uměl už R9700pro a v některejch hrách to i jde. Jiný SM2.0 karty to neuměj. SM3.0 je spojeno s HDR neprávem byl to trik Nvidie u NV40 že je marketingově prosazovala oba najednou a lidi si to tak zapamatovali. Ten čip umí jen víc HDR režimů toť vše. A marketing Nvidie to skvěle procpal do her, takže se to skoro stalo standardem že je třeba SM3.0 karta na HDR, ale vůbec to neni pravda.