Pokud se ještě vártíme k té situacei s drviery, narazil jsem na jeden zajímavý bod. Podle testů vertex shadingu prokazatelně na R600 funguje unifikace ode dne vydání. Ovšem u G80 je i po půl roce od vydání situace dost podivná:



Rozdíl mezi GTS a GTX je podezřele nízký a vůbec neodpovídá rozdílu v počtu streaming procesorů (128 vs. 96), které by v případě, že vezmeme v úvahu i frekvence (1350*128 = 173 giga-operací/vteřinu versus 1200*96 = 115 giga operací za vteřinu), měly znamenat výkonnostní rozdíl mezi GTS a GTX přesně 50%.

Jenže výkon se liší zhruba o 12%. Čím to? Napadá mě jediné možné vysvětlení: Pro vertex shading je fixně nastaven určitý počet jednotek nezávisle na konkrétní kartě. Tento počet je stejný pro GTS i GTX (nároky na vertex shading jsou stejné nezávisle na rozlišení, proto by stejný počet vertex jednotek pro obojí dával smysl) a rozdíl ve výkonu ve vertex shaderech je pak dán pouze rozdílem frekvencí, tedy 1350Mhz vs. 1200MHz = 12%. Buďto je tedy poměr stále fixní, nebo pro vertex shading může být vyhrazeno jen určité maximální množství výpočetních jednotek. Totéž by pak samozřejmě paltilo i pro geometry shader, klíčový prvek SM4.0...

Schválně jsem zkusil dát mojí GTX na takty GTS a skutečně výsledek je naprosto shodný s GTS i přes větší počet streaming procesorů.