neurcuje jasny sled operacii, vravi len o tom, co musi byt dokoncene skor a co neskor, (a+b)*(c+d) - tu nikde nie je povedane, ci mam najprv scitat a+b, alebo ci c+d
Ak by ti riadky programu urcovaly presny sled, potom by nikdy nebolo nic ako out-of-order vykonavanie instr.
nespravne si to pochopil, ja som vobec nehovoril o nejakych jadrach atd. ale iba o tom, ze to iste, co robi reorder jednotka moze rovnako dobre, ak nie lepsie, urobit kompilator a preto nemusi byt non out-of order procesor pomalsi ako ten out of order. Predstav si ze uz mas ten kod dobre preusporiadany, potom reorder jednotky v podstate nerobia nic a tym padom ich nepotrebujes.To čistě jen teoreticky. V praxi v žádném případě. Důvod je ten, že out-of-order má latenci mezi jednotlivými paralelními částmi prakticky nula, zatímco latence mezi více jádry je značná a vždycky bude značná (už z důvodu fyzické vzdálenosti transistorů).
Když budu mít příklad
a = 1 + 5
b = 4 - 2
c = a / b
Tak v out-of-order to zabere dva cykly. V multicore bude výpočet trvat taky dva cykly, ale další minimálně desítky bude trvat, než přemístíš data.
1) V PC nelze přizpůsobovat programy procesoru - to je daň za modularitu.
2) To, co říkáš, je možné jen na úrovni fyzicky blízkých zařízení, což multicore v žádném případě není. Je to snesitelné u jednotlivých výpočetních jednotek. Touhle cestou jde např. Itanium a tam to má výsledky. Jenže chce to velkou cache (kód je víc komplexní) a nesmí se měnit architektura CPU - proto už je tolik let Itanium 2 v jádru stejné (ani Intel si nedovolí přeuspořádat mu jednotky, protože by to znamenalo nutnost rekompilace programů, tj. dodatečné náklady).
nemyslim, ze limitom je miesanie, to by sa uz robili kadejake rychlomiesacky atd., v praxi ti obyc. miesacka bohate postaci a povedal by som, ze problem budes mat skor s odvozom betonu a dodavkou surovin... Navyse myslim ze v momente ked tam hodis poslednu lopatu piesku uz nebudes musiet vobec cakat na nejake premiesanie a budes moct hned spotrebovavat co si si pripravil.Nepochopil jsi to - tady je limitem to, jak rychle mícháš. Celá tvorba betonu stojí a padá s touhle operací, kterou nemůžeš dělat paralelně. To, že budeš mít deset rukou a naházíš tam cement, písek, štěrk i vodu najednou, ještě neznamená, že nějak zrychlíš proces míchání. A to je právě ta věc - musel bys mít míchačku, která míchá rychleji (teď předpokládám, že ti stačí jedna míchačka betonu, ne že toho chceš celý mix).
ale zase ti zrychli vo vacsine pripadov pristupovu dobu a to velmi vyrazne... Rychlost lin. citania je obmedzujucia iba vo velmi malo pripadoch.Hybridní disk ti přece nikdy nemůže nahradit rychlou mechaniku. Může leda tak doplnit spekulaci s DRAM bufferem. Čtení ti ale nijak neurychlí.
to ze neposkytuje identicke vysledky nevadi, a ano mal bug, aj ine programy maju obcas bugy, a este ake, a su to dokonca single threaded programy...Je... a neposkytuje identické výsledky. A taky měl v té paralelizaci bug způsobující poškození dat. Také přináší opravdu výrazné zvýšení rychlosti (za tu dodatečnou cenu za dual-core super, že?).
Ja som rad za kazde zvysenie vykonu... (a zase sme pri cene - uz si omrkol tie bazary? obhajil by si vobec cenu akehokolvek procesora, ak by si nejaky procak dostal zadarmo? ved potom by kazdy iny procak, ktory by nebol zadarmo mal horsi pomer cena/vykon).
tu ta aj tak brzdi disk, takze ti to je jedno a nemusis urychlovat vypocet toho hashuPokud máš hash na celý soubor, tak o tom vcelku pochybuju.
aby si mohol desifrovat obsah a scanovat realtime, nemusis cakat na nacitanie celeho suboru, mozes naraz citat, to precitane hned desifrovat a poslat antiviru. Takze limitovat ta bude zase iba rychlost disku. Dokonca ti pobezi antivir paralelne s desifrovanim, pretoze kym antivir spracuvava data, tak ty uz mozes desifrovat dalsie...Jenže to zdržuje. Když mám šifrovaný celý disk (v podnikové sféře v lepších firmách vcelku standard), tak při přístupu k souboru potřebuju:
1) Načíst soubor (to trvá a nelze zrychlit).
2) Dešifrovat obsah.
3) Scanovat realtime antivirem.
4) Spustit kód.
Operace 2, 3 a 4 je možné zrychlit. Jenže se v případě operací 2 a 3 jedná o čistě sériové operace, na něž je dual-core k ničemu. Jakékoli zrychlení je tady vítáno.
no neviem si potom predstavit, ako to mohlo ist na doporucanom p2 500mhz, ked na 2ghz athlone ti to ide tak pomaly...Nejlepší hláška tohoto threadu. Takže mi chceš tvrdit, že když v Civilization III trvá s rozlehlou mapou jeden jediný turn počítače 5 minut, když se přepočítávají trasy pohybů (např. postavíš letiště) kolem třiceti vteřin (tj. klik, čekáš 30 sekund, pak další klik, mezi tím nemůžeš nic dělat), když načtení savu trvá asi tak tři minuty, že výkon nepotřebuju? To si asi děláš srandu.
Stejně tak starší gamesy s renderingem prováděným CPU se v případě vysokého rozlišení moc nehýbou.
Skratka, stare hry si zahras minimalne tak dobre, ako by si mohol v dobe ich vydania.
Ty si tiez nebol schopny vyvratit, ze to paralelne udelat jde... Nemusis nevyhnutne pouzit "pipelining", mozes pocitat kazdu jednu cast vykreslenia frame paralelne na viac cpu (viz id soft, epic, valve)Nadhodil jsem tady, proč si myslím, že to paralelně udělat nejde. Nikdo z vás mi tuhle domněnku nebyl schopen vyvrátit. Naopak jste jí dokonce uznali. A rozhodně to není čisté, vliv se ztratí až při vysokém fps. Pokud ale počet fps z nějakého důvodu klesne (např. kvůli grafice), začne být vidět, jak se ovládání zpožďuje.
integraciou grafiky na procesor dosiahnes vsetky neduhy sposobene koncentraciou vacsieho mnozstva kremika na jednom mieste (teda to, co si vycital DC) - nutnost lepsieho chladenia, pri rovnakej spotrebe nizsie frekvencie atd. Na grafike v 2d rezime nevyuzivas 3d cast, navyse aj ak zoberies do uvahy vistu, tak to zatazenie 3d casti nebude velke (a tiez sa potom vlasne nebude vyuzivat 2d cast...).Grafická karta je využívána vždy, dynamická spotřeba tam hraje větší roli (obraz se prostě kreslí pořád). Čili když menším transistorem snížíš dynamickou spotřebu, pořád se to může vyplatit. Hlavní záměř AMD ale IMHO je v tom, že jim to umožní lépe sladit power management CPU, GPU a řadiče pamětí. Když všechno bude na jednom kusu křemíku, bude si to schopné předávat informace o zatížení, optimalizovat přístupy do RAM atd. U čipsetů a dodatečných řadičů se bohužel nějaký power management moc neděje a asi se nedá čekat, že se k tomu odhodlají, dokud to nebude vysloveně nutné (power management = další logika = vyšší výrobní cena).
Mě by spíš zajímalo, proč se v diskuzi o dual-core vede debata o cenach procesorov.Mě by spíš zajímalo, proč se v diskuzi o dual-core vede anketa o C2D.