Výsledky hlasování: ?

Hlasující
92. Nemůžete hlasovat
  • Mam core 2 duo a jsem spokojeny, i pres vynalozene penize

    31 33,70%
  • Mam core 2 duo a jsem spokojeny, ale za ty penize to nestalo

    0 0%
  • Nemam core 2 duo, ale koupim si ho

    30 32,61%
  • Nemam core 2 duo a nechci ho

    31 33,70%
Výsledky 1 až 25 z 959

Téma: Vyznam dual core

Hybrid View

Předcházející příspěvek Předcházející příspěvek   Další příspěvek Další příspěvek
  1. #1

    Standardní Re: Vyznam dual core

    1) Ja nevim jak tobe, ale me rychlost dnesnich CPU v MP3 kompresi pripada docela slusna, kdyz zrovna nekomprimujes stovky skladeb naraz, tak MT MP3 proste nepotrebujes

    2) http://www.videohelp.com/tools?tool=HandBrake tak nejde, jo? Ze von to ten autor nevedel a sel a udelal to...

    3) Uved mi prosim nekolik bezne pouzivanych desktopovych uloh, ktere trpi tragickym nedostatkem vykonu a ktere nelze paralelizovat?

    4) A proto AMD uvadi QC, to bude ono. Jestli neco planujou, tak tozhodne ne jednojadra

    5) takze souhlasis s tim, ze psat SW na Cell asi lze, kdyz se ty hry na nem hybaji hodne dobre, jo? To jsi se dostal do slepe ulicky, co Na jednu strany tvrdis, ze hry psat MT nelze a take jsi tvrdil, ze psat SW pro Cell je skoro nemozne. Ted jsi k tomu jeste dodal, ze i stara G4ka je rychljesi nez Cell (ktery obsahuje jakoby G5). Nejak tedy nechapu, jak je mozne, ze se ty hry na tom tak uzasne hybaji

    6) Ano, Eagle, pro me je v integer operacich vykon meho CPU vice nez dostatecny. Jestli potrebuji vetsi vykon napr. v podobe C2D, rozhodne ne kvuli interger vykonu, ale hlavne kvuli float. Typickou ulohou, ve ktere me CPU brzdi je ripovani videa nebo ve hrach. Ani v jednom mi integer moc nepomuze.

    7) Evidentne jsi ci neprecetl ten clanek o Valve source enginu. Precti si ho. Tam mas vysvetleno, jak je ten jejich MT engine udelany a stejne tak tam jasne rikaji, ze do budoucna nebude problem zamestnat mnoho jader.

    8 )Ad kompilovani. Ja nemusim vedet, jak to udelat, me na argumentaci staci, ze to nekomu funguje a ze to realne pouzivaji. A oni maji na mysli vylozene MT kompilovani, coz myslim dostatecne vypliva z toho uryvku, co jsem sem postnul.

    V tom clanku, na ktery sem jeste jednou dam link, je myslim dost jasne nastinen budouci vyvoj hernich enginu. Dale z nej vypliva, ze Valve vyviji celou sadu nastroju, ktere umozni vcelku pohodlne psani MT her, coz je taky patrne duvod, proc je vyvoj toho jejich engine tak drahy...protoze zaroven museli vytvorit tyto nastroje, jejichz uvedeni na trh jsem predpovidal nakde na zacatku tohoto threadu a za coz se mi Eagle nalezite vysmal.

    http://arstechnica.com/articles/paed...-multicore.ars




    Citace Původně odeslal Eagle Zobrazit příspěvek
    Víš, o tomhle nerozhodují firmy, ale lidi. A pokud je dnes MP3 nejoblíbenější kompresní formát na hudbu, tak to tak prostě je a málokdo to dokáže změnit. Většina lidí rozdíl mezi MP3 a lossless neslyší, a proto jim MP3 vyhovuje a s největší pravděpodobností i vyhovovat bude. Proč si myslíš, že se neuchytily formáty Super Audio CD a DVD Audio?

    Jinak BTW, MPEG4 AVC multithreadově udělat nelze (už to tady opakuju 100x).


    Většina činností, které lze paralelizovat, nepatří mezi typické desktopové úlohy (vyjma videa). Typická úloha je sekvenční, stejně jako v matematice. A i v matematice se musíš řídit prioritou operátorů, jinak se nikdy nedobereš správnému výsledku. Jistě že se najdou i úlohy, které využijí masivní paralelismus, ale ty jsou z oblasti supercomputingu. V desktopech bude znamenat více jader jediné - pokles výkonu v drtivé většině aplikací.

    Plně souhlasím s tím, co tvrdí AMD - že cesta zvyšování výkonu v desktopu vede přes vysokofrekvenční jednojádra doplněná účelovými akcelerátory.


    Stále ještě... haha. A to si jako myslíš, že nějaká optimalizace cosi spraví? Out-of-order single-core procesor bude ve většině desktopových věcí vždycky rychlejší než zastaralý Cell.


    Dostatečný? Takže ty vlastně žádný výkon nepotřebuješ, viď? A když je dostatečný, tak proč tady lidi tak básní o Core 2 Duo, který posiluje právě integer výkon?


    Ano, grafika u her paralelizovatelná je, ale to je dáno tím, že daná scéna obsahuje stovky tisíc pixelů, které jsou jeden na druhém nezávislé. Je to jako když máš dvacet pytlů s cementem a má je odnést jeden chlap nebo dvacet chlapů. Jenže většina desktopových aplikací (včetně např. věcí, které dnes ve hrách připadají na CPU) je sekvenční - podobně jako když se dělá beton, tak tam je ti taky 20 pytlů s cementem na prd, když potřebuješ naházet do míchačky cement, písek, štěrk a vodu a počkat, až se to pořádně promixuje.

    Proto tvrdím, že u desktopu vede cesta přes paralelizaci v GPU a vysokofrekvenční single-core CPU, které zvládne sekvenční úlohy.


    Jasně, takže když už mám v počítače vysoce výkonným SIMD procesor v podobě GPU, tak si tam ještě budu cpát stejně koncipovaný CPU. Víš, jaký bude výsledek? Pokles výkonu ve většině aplikací! Proto říkám, že CPU má jít cestou vysokého sekvenčního výkonu a GPU ho doplňovat při paralelizaci těch několika málo úloh, které se paralelně dají napsat (např. video).


    Jestli si stále myslíš, že budu investovat peníze do něčeho, co mi nezvýší výkon v současných aplikacích (nové si pořizovat nebudu, protože to stojí peníze a ty současné plní úlohu dobře), prosím, ale myslím, že už sám začínáš chápat, že takto to nebude...


    Kompilovat multithreadově jde skutečně velmi špatně a pokud si myslíš něco jiného, tak nám nastiň, jak si to představuješ. Něco jiného je kompilace více zdrojáků paralelně (to ale nemá s multithreadingem vůbec nic společného, je to stejné jako u těch pixelů). A jen pro zajímavost - Visual Studio 2005, nejdůležitější vývojový nástroj pro nejrozšířenější počítačovou platformu, neumí spouštět víc instancí kompilátoru najednou.


    Pořád nedokážeš pochopit elementární věci? Je sakra rozdíl mezi tím, jestli máš ujet 10 km co nejrychleji nebo přepravit na vzdálenost 1 km 10 tun písku. Na to první bych asi Tatru 815 nepoužíval. Pokud ty ano, tak se pak nediv, že to jede tak pomalu.
    Naposledy upravil Petrik; 28.12.2006 v 18:50.
    desktop: i5-2500K@3700MHz, MSI P67A-C43-B3, 2x4GB Kingston Value, Sapphire 5850 Xtreme 1GB 850/1100, 2xWD10EALX fake RAID-1, LG W2600HP-BF S-IPS,Razer DiamonBack, Seasonic SS-400ET-F3, Windows 7 x64 SP1 + ubuntu x64
    notebook: IBM T41p, 1.7 Pentium M, 14" 1400x1050, 1.5GB RAM, 40GB 4200r, Ubuntu 9.04
    ultraportable: IBM X41, 12" XGA 1.5GHz Dothan, 2GB RAM, 32GB CF Pretec 233x SSD, Ubuntu 9.10
    repro: Teufel Concept E Magnum PE 5.1

  2. #2
    Senior Member Avatar uživatele svaca
    Založen
    21.02.2003
    Bydliště
    Praha Řepy/Horní Počaply
    Věk
    48
    Příspěvky
    2 748
    Vliv
    311

    Standardní Re: Vyznam dual core

    Citace Původně odeslal Petrik Zobrazit příspěvek
    3) Uved mi prosim nekolik bezne pouzivanych desktopovych uloh, ktere trpi tragickym nedostatkem vykonu a ktere nelze paralelizovat?
    mencoder, avidemux, virtualdub, xvid, x264, lame, transcode = kvuli temto aplikacim si kupuju porad dokola moderni CPU a stale to CPU je pomale na muj vkus, nesnasim cekani.

    Citace Původně odeslal Petrik Zobrazit příspěvek
    4) A proto AMD uvadi QC, to bude ono. Jestli neco planujou, tak tozhodne ne jednojadra
    To nemyslis vazne Jak muzou "riskovat" vyvoj jedno-jadra, kdyz tomu lidi nerozumej a dnes je zajimaji dual core, protoze je to v reklame a leti to, je pak tezke se pres takovy marketing prenest ...
    Presne duvod proc kdysi AMD muselo zavest rating, protoze proste procesory AMD mele na mensi frekvenci, VYSSI vykon nez "dokonaly" intel ... proste lidi nerozumi, ze ten procak je lepsi, vidi jen oznaceni ... a reklamu. To same DDR1 a DDR2 a porad dokola ...

    Citace Původně odeslal Petrik Zobrazit příspěvek
    5) takze souhlasis s tim, ze psat SW na Cell asi lze, kdyz se ty hry na nem hybaji hodne dobre, jo? To jsi se dostal do slepe ulicky, co Na jednu strany tvrdis, ze hry psat MT nelze a take jsi tvrdil, ze psat SW pro Cell je skoro nemozne. Ted jsi k tomu jeste dodal, ze i stara G4ka je rychljesi nez Cell (ktery obsahuje jakoby G5). Nejak tedy nechapu, jak je mozne, ze se ty hry na tom tak uzasne hybaji
    V tomhle mas pravdu. To je ta spravna cesta.Myslim si taky, ze Cell je super a ze v dane konzoli je to silna zbran + sladeny HW a SW = pecka ... tak by to melo fungovat ....
    Atari Falcon030,Phantom accelerator,CT63@MC68060@75Mhz,256 MB TT-RAM,14MB STRAM,SCSI HDD,50kHz sound,LAN,VGA 16bit,FreeMiNT+N.AES2.0
    Atari 1040 STe - game machine :-)
    Atari 800XE - game machine also :-)
    MacBook Pro Unibody v5,3 2.66GHz, 8GB DDR3, 9600MGT, Snow Leopard
    PlayStation 3 40GB + XFPS RATE UP adapter

  3. #3
    Senior Member Avatar uživatele tomase
    Založen
    29.01.2004
    Bydliště
    Brno[work],Martin[home]
    Věk
    41
    Příspěvky
    1 982
    Vliv
    290

    Standardní Re: Vyznam dual core

    Citace Původně odeslal svaca Zobrazit příspěvek
    mencoder, avidemux, virtualdub, xvid, x264, lame, transcode = kvuli temto aplikacim si kupuju porad dokola moderni CPU a stale to CPU je pomale na muj vkus, nesnasim cekani.
    Pre niekoho bude dlho aj ked sa mu to skomprimuje za 10sekund. Vsetko je totiz relativne.
    E4400 Ninja ¦ P35-DS3 ¦ 4x1GB DDR800 ¦ AMD HD6670 ¦ Crucial M4 64GB + WD6400AAKS + WD2500KS + 7200.10 250GB ¦ Enermax 420W ¦ NEC 3520A ¦ Centurion 5 + KAMABAY + AK-FC-03 ¦ MX510 ¦ UltraX ¦ Formula Vibration Feedback ¦ 223BW ¦ Creative T5900 + AKG K 530 ¦ not watercooled anymore

    "Pokud máte jiný názor než já, je to jasný důkaz, že se pletete." "když má 1000 pičmulínků jiný názor, jedná se o přímý důkaz, že pravdu mám já" "Jinak ke quadcore - dualcore mě vždy zdržoval, měl jsem už před 10 lety dualCPU, až quadcore je konečně rychlejší než já" "Podle některých je lepší Cialis, nicméně, pokud Vás baví píchat různé svěží mladé kusy zhruba 6 až 7 hodin denně (mám to místo posilovny), 3 hodiny spát, a zbytek pracovat, tak Viagra skutečně funguje lépe. Naprosto doporučuji. 25mg modré tabletky, a denní norma je splněna. Pak 15 hodin programování, nějaký ten hip-hop do Sennheiser sluchátek, a 3 hodiny zase spát." RH

  4. #4
    Senior Member Avatar uživatele svaca
    Založen
    21.02.2003
    Bydliště
    Praha Řepy/Horní Počaply
    Věk
    48
    Příspěvky
    2 748
    Vliv
    311

    Standardní Re: Vyznam dual core

    Citace Původně odeslal tomase Zobrazit příspěvek
    Pre niekoho bude dlho aj ked sa mu to skomprimuje za 10sekund. Vsetko je totiz relativne.
    ale je to trochu rozdil, zda to porva sekundy nebo hodiny, ne ?
    Atari Falcon030,Phantom accelerator,CT63@MC68060@75Mhz,256 MB TT-RAM,14MB STRAM,SCSI HDD,50kHz sound,LAN,VGA 16bit,FreeMiNT+N.AES2.0
    Atari 1040 STe - game machine :-)
    Atari 800XE - game machine also :-)
    MacBook Pro Unibody v5,3 2.66GHz, 8GB DDR3, 9600MGT, Snow Leopard
    PlayStation 3 40GB + XFPS RATE UP adapter

  5. #5
    Senior Member Avatar uživatele tomase
    Založen
    29.01.2004
    Bydliště
    Brno[work],Martin[home]
    Věk
    41
    Příspěvky
    1 982
    Vliv
    290

    Standardní Re: Vyznam dual core

    Citace Původně odeslal svaca Zobrazit příspěvek
    ale je to trochu rozdil, zda to porva sekundy nebo hodiny, ne ?
    ano rozdiel to je, ale verim tomu, ze ked to za tych 10sekund zvladne, stale sa najdu taki co sa budu rozculovat nad tym, ze pre nich je to prilis dlho
    E4400 Ninja ¦ P35-DS3 ¦ 4x1GB DDR800 ¦ AMD HD6670 ¦ Crucial M4 64GB + WD6400AAKS + WD2500KS + 7200.10 250GB ¦ Enermax 420W ¦ NEC 3520A ¦ Centurion 5 + KAMABAY + AK-FC-03 ¦ MX510 ¦ UltraX ¦ Formula Vibration Feedback ¦ 223BW ¦ Creative T5900 + AKG K 530 ¦ not watercooled anymore

    "Pokud máte jiný názor než já, je to jasný důkaz, že se pletete." "když má 1000 pičmulínků jiný názor, jedná se o přímý důkaz, že pravdu mám já" "Jinak ke quadcore - dualcore mě vždy zdržoval, měl jsem už před 10 lety dualCPU, až quadcore je konečně rychlejší než já" "Podle některých je lepší Cialis, nicméně, pokud Vás baví píchat různé svěží mladé kusy zhruba 6 až 7 hodin denně (mám to místo posilovny), 3 hodiny spát, a zbytek pracovat, tak Viagra skutečně funguje lépe. Naprosto doporučuji. 25mg modré tabletky, a denní norma je splněna. Pak 15 hodin programování, nějaký ten hip-hop do Sennheiser sluchátek, a 3 hodiny zase spát." RH

  6. #6

    Standardní Re: Vyznam dual core

    Citace Původně odeslal Petrik Zobrazit příspěvek
    1) Ja nevim jak tobe, ale me rychlost dnesnich CPU v MP3 kompresi pripada docela slusna, kdyz zrovna nekomprimujes stovky skladeb naraz, tak MT MP3 proste nepotrebujes
    Fakt? Ty jsi asi nikdy v LAME na vysokou kvalitu nekomprimoval, viď ?

    Citace Původně odeslal Petrik Zobrazit příspěvek
    2) http://www.videohelp.com/tools?tool=HandBrake tak nejde, jo? Ze von to ten autor nevedel a sel a udelal to...
    Kdyby sis o tom něco pozjišťoval, věděl bys, že multithreading v H.264 je řešen s viditelnou ztrátou kvality. Jenže ty se opět spokojíš s povrchním pohledem. Pak nemá smysl ti nic vysvětlovat.

    Citace Původně odeslal Petrik Zobrazit příspěvek
    3) Uved mi prosim nekolik bezne pouzivanych desktopovych uloh, ktere trpi tragickym nedostatkem vykonu a ktere nelze paralelizovat?
    MP3, Monkey's Audio (možná jde, možná nejde, ale teď není paralelizováno), DOSbox (s největší pravděpodobností jde, ale není paralelizováno), realtime antivirus (nejde), XviD (je jen beta, která padá), MPEG4 AVC (nejde), hry (např. Civ III paralelní není a výkonu by potřebovala kvantum; nové střílečky jen obtížně a za cenu prasáren), Excel (není, možná by šlo omezeně pro některé úlohy, ale např. pro řešitele nejde), programovací nástroje (nejsou), šifrovací algoritmy (z principu nejdou), WinRAR (nejde), Photoshop (je jen z části a výkon navíc nic moc), šifrování disku (nejde), deassembler (nejde), spousta starších programů a her (např. Bryce 5, ACDSee 3.1, hry se SW renderingem - ty už nikdo nikdy předělávat nebude, existují novější alternativy, které ale nemusí jedincům sednout a navíc si je musí lidi koupit).

    Výsledek? Většina aplikací momentálně NENÍ paralelní. V budoucnu tu určitý potenciál je, ale závisí jen na tom, jak se programátoři budou snažit. Já tvrdím, že se nepřetrhnou, stejně jako se nepřetrhnuli u SIMD a HyperThreadingu.

    Citace Původně odeslal Petrik Zobrazit příspěvek
    4) A proto AMD uvadi QC, to bude ono. Jestli neco planujou, tak tozhodne ne jednojadra
    AMD uvádí QC do serverů. Do desktopů jen jako konkurenci Intelu (= pro vejtahy). Sami ale už několikrát dávali najevo, že QC do desktopů ani neplánovali.

    Citace Původně odeslal Petrik Zobrazit příspěvek
    5) takze souhlasis s tim, ze psat SW na Cell asi lze, kdyz se ty hry na nem hybaji hodne dobre, jo?
    Souhlasím s tím, že pro určitý typ software je Cell zajímavé řešení. A že se na něm hry hýbají? Neviděl jsem žádné statistiky o tom, kolik z toho udělá GPU a jak moc jsou ty hry náročné na CPU. Jenom jsem z dobrého zdroje slyšel, že od Sony utíkali programátoři, protože byli otráveni programováním pro Cell. Dále jsem taky slyšel, že cena jedné hry pro PS3 je tak vysoká, že se musí prodat vysoce nadstandardní počet kusů. A konečně taky se říká, že hry pro PS3 jsou kvalitou velmi podobné těm, které jsou na XBox 360, který má jen tříjádrový in-order pomalý procesor.

    Jinak v těch testech stará out-of-order G4ka tuším že na 1.6 GHz až na výjimky dosahovala podstatně vyššího výkonu než 3GHz Cell.

    Citace Původně odeslal Petrik Zobrazit příspěvek
    6) Ano, Eagle, pro me je v integer operacich vykon meho CPU vice nez dostatecny. Jestli potrebuji vetsi vykon napr. v podobe C2D, rozhodne ne kvuli interger vykonu, ale hlavne kvuli float.
    Když chceš výkon ve float, tak proč C2D ? A64 má výrazně rychlejší FPU než C2D.

    Citace Původně odeslal Petrik Zobrazit příspěvek
    Typickou ulohou, ve ktere me CPU brzdi je ripovani videa nebo ve hrach.
    Na hry nepotřebuješ ani integer, ani float výkon, tam potřebuješ velkou rychlou cache a rychlý přístup do RAM.

    Citace Původně odeslal Petrik Zobrazit příspěvek
    jasne rikaji, ze do budoucna nebude problem zamestnat mnoho jader.
    A proč nám tedy nevysvětlíš, jak tu paralelizaci hodlají provést, když se tím pořád oháníš? Stále jsi nebyl schopen vyvrátit to, že je to s největší pravděpodobností prasárna.

    Citace Původně odeslal Petrik Zobrazit příspěvek
    8 )Ad kompilovani. Ja nemusim vedet, jak to udelat, me na argumentaci staci, ze to nekomu funguje a ze to realne pouzivaji.
    Ano. A já zas vím, že ve Visual Studiu 2005 to nefunguje.

    Citace Původně odeslal Petrik Zobrazit příspěvek
    vyviji celou sadu nastroju, ktere umozni vcelku pohodlne psani MT her
    Stejně jako je vyvíjel Intel? Haha, tomu to taky nějak nevyšlo. Autoparalelizátor přidá nula nula nic výkonu navíc a OpenMP rozhodně není "pohodlné".

Informace o tématu

Users Browsing this Thread

Toto téma si právě prohlíží 1 uživatelů. (0 registrovaných a 1 anonymních)

Podobná témata

  1. dual core notas s grafickou buducnostou
    Založil Lord Skullhead v sekci fóra Nákupní poradna
    Odpovědí: 3
    Poslední příspěvek: 10.04.2006, 18:48
  2. jak je to s tim dual channelem?
    Založil vaga v sekci fóra Intel čipové sady
    Odpovědí: 26
    Poslední příspěvek: 06.08.2005, 19:43
  3. P4 2.8GHz vykonnejsi nez dual opteron 240 na linuxu?
    Založil Petrik v sekci fóra AMD procesory
    Odpovědí: 6
    Poslední příspěvek: 20.09.2004, 08:56
  4. Ma vubec Dual chanel u AMD vyznam?
    Založil Uncle Fucker v sekci fóra NVIDIA čipové sady
    Odpovědí: 25
    Poslední příspěvek: 19.02.2003, 00:02
  5. Jake pameti pro dual channel?
    Založil Evils v sekci fóra Paměti
    Odpovědí: 6
    Poslední příspěvek: 02.02.2003, 02:22

Pravidla přispívání

  • Nemůžete zakládat nová témata
  • Nemůžete zasílat odpovědi
  • Nemůžete přikládat přílohy
  • Nemůžete upravovat své příspěvky
  •